위성 D2D(Direct to Device) 서비스에 대한 소비자의 지불 의사 : 소비자 조사(2025년)
Consumers´ Willingness to Pay for Satellite Direct-to-Device Services: Consumer Survey 2025
상품코드 : 1884184
리서치사 : Analysys Mason
발행일 : 2025년 11월
페이지 정보 : 영문 12 Slides
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위성 D2D 서비스는 운영자에게 새로운 수익원을 개척할 수 있는 기회를 제공합니다.

이 보고서는 다양한 유형의 위성 D2D 서비스에 대한 소비자의 지불 의향을 검증합니다. 보고서에는 다양한 인구통계학적 부문에서 지불 의지에 대한 상세한 분석이 포함되어 있습니다. 또한, 다른 ARPU 구분에 속하는 소비자가 지불하는 의도가 있는 가격 프리미엄을 비교하여 D2D 서비스의 잠재적인 최적 가격 포인트를 탐구하고 있습니다.

본 조사는 2025년 7월 Dynata와 공동으로 실시되었습니다. 조사 대상 그룹은 세계 각국의 모바일 이용 인구를 대표하도록 선정되어 있습니다. 연령, 성별, 소득에 따른 할당을 설정하고 사우디아라비아 및 아랍에미리트(UAE)에서는 각국 750명, 기타 국가에서는 각국 적어도 1,000명의 응답자를 대상으로 하고 있습니다.

이 보고서에서 답변하는 질문 :

대상 지역 :

이 보고서의 가정 독자

KTH
영문 목차

영문목차

"Satellite D2D services offer opportunities for operators to tap new revenue streams: up to 27% of survey respondents are willing to pay extra for these services."

This survey report examines consumers' willingness to pay for different types of satellite direct-to-device (D2D) services. The report includes detailed analysis of willingness to pay across various demographic segments. Additionally, it compares the price premiums that consumers in different ARPU brackets are willing to pay and explores the potential optimal price point for D2D services.

The survey was conducted in association with Dynata in July 2025. The survey groups were chosen to be representative of the mobile-using population in selected countries around the world. We set quotas on age, gender and income. There were at least 1000 respondents per country, except in Saudi Arabia and the UAE, where there were 750 respondents.

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