위성 D2D(Direct to Device) 서비스에 대한 소비자의 지불 의사 : 소비자 조사(2025년)
Consumers´ Willingness to Pay for Satellite Direct-to-Device Services: Consumer Survey 2025
상품코드:1884184
리서치사:Analysys Mason
발행일:2025년 11월
페이지 정보:영문 12 Slides
라이선스 & 가격 (부가세 별도)
한글목차
위성 D2D 서비스는 운영자에게 새로운 수익원을 개척할 수 있는 기회를 제공합니다.
이 보고서는 다양한 유형의 위성 D2D 서비스에 대한 소비자의 지불 의향을 검증합니다. 보고서에는 다양한 인구통계학적 부문에서 지불 의지에 대한 상세한 분석이 포함되어 있습니다. 또한, 다른 ARPU 구분에 속하는 소비자가 지불하는 의도가 있는 가격 프리미엄을 비교하여 D2D 서비스의 잠재적인 최적 가격 포인트를 탐구하고 있습니다.
본 조사는 2025년 7월 Dynata와 공동으로 실시되었습니다. 조사 대상 그룹은 세계 각국의 모바일 이용 인구를 대표하도록 선정되어 있습니다. 연령, 성별, 소득에 따른 할당을 설정하고 사우디아라비아 및 아랍에미리트(UAE)에서는 각국 750명, 기타 국가에서는 각국 적어도 1,000명의 응답자를 대상으로 하고 있습니다.
이 보고서에서 답변하는 질문 :
소비자는 각종 D2D 서비스에 대해 어느 정도의 지불 의향을 가지고, 구체적으로 얼마까지 지불할 의사가 있는가?
성별, 연령, 소득, 거주지, 단말기 세대 등의 인구통계적 요인 중 어떤 요소가 D2D 서비스에 대한 관심과 가장 강하게 연관되어 있는가?
ARPU 레벨이 다르면 결제 의욕이 어떻게 변하는가?
D2D 가격대가 가장 높은 수익을 가져올 가능성이 높습니까?
대상 지역 :
서유럽 : 핀란드, 프랑스, 독일, 아일랜드, 이탈리아, 노르웨이, 스페인, 스웨덴, 영국
중동유럽 : 폴란드, 튀르키예
북미 : 캐나다, 미국
선진 아시아태평양 : 호주, 뉴질랜드
신흥 아시아태평양 : 필리핀
중동, 북아프리카 : 사우디아라비아, 아랍에미리트(UAE)
사하라 이남 아프리카 : 남아프리카
이 보고서의 가정 독자
위성 D2D 서비스에 대한 최종 사용자의 지불 의사를 평가하고자하는 모바일 통신 사업자
각종 위성 D2D 서비스에 대한 소비자의 지불 의사를 파악하고 싶은 D2D 위성 사업자
위성 D2D 서비스에 대한 이해를 높이고 싶은 OEM 및 인프라공급업체
KTH
영문 목차
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"Satellite D2D services offer opportunities for operators to tap new revenue streams: up to 27% of survey respondents are willing to pay extra for these services."
This survey report examines consumers' willingness to pay for different types of satellite direct-to-device (D2D) services. The report includes detailed analysis of willingness to pay across various demographic segments. Additionally, it compares the price premiums that consumers in different ARPU brackets are willing to pay and explores the potential optimal price point for D2D services.
The survey was conducted in association with Dynata in July 2025. The survey groups were chosen to be representative of the mobile-using population in selected countries around the world. We set quotas on age, gender and income. There were at least 1000 respondents per country, except in Saudi Arabia and the UAE, where there were 750 respondents.
Questions answered in this report:
How willing are consumers to pay for different types of D2D services, and how much are they willing to pay?
Which demographic features (for example, gender, age, income, rurality and handset generation) are most strongly associated with interest in D2D services?
How does willingness to pay vary between different ARPU levels?
What price point for D2D is likely to deliver the highest return?
Geographical coverage:
Western Europe (WE): Finland, France, Germany, Ireland, Italy, Norway, Spain, Sweden and the UK
Central and Eastern Europe (CEE): Poland and Turkey
North America (NA): Canada and the USA
Developed Asia-Pacific (DVAP): Australia and New Zealand
Emerging Asia-Pacific (EMAP): Philippines
Middle East and North Africa (MENA): Saudi Arabia, UAE
Sub-Saharan Africa (SSA): South Africa
Who should read this report?
Mobile operators interested in assessing end-user willingness to pay for satellite D2D services
D2D satellite operators that wish to understand consumer willingness to pay for different types of satellite D2D services
Original equipment manufacturers (OEMs) and infrastructure vendors that wish to develop their understanding of satellite D2D services