Approaches to Fixed-mobile Convergence for SMEs: Ten Telecoms Operator Case Studies
상품코드:1565340
리서치사:Analysys Mason
발행일:2024년 10월
페이지 정보:영문 31 Slides
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한글목차
통신사업자가 중소기업을 위한 유무선 융합(FMC) 번들을 어떻게 구성하고 있는지 조사하고, 이러한 번들의 이점을 평가하고 있습니다. 또한 모바일 기기와 중소기업의 고정 PBX 솔루션을 통합하는 데 사용되는 기술 솔루션에 대해서도 논의하고 있습니다.
목차
통신사업자는 왜 중소기업이 유선과 모바일 서비스를 모두 일괄 구매하도록 하는가?
중소기업을 위한 FMC 전략은 통신사업자별로 어떻게 다른가?
중소기업이 FMC 솔루션을 채택하도록 하기 위해 통신사업자가 직면한 과제와 이를 극복하기 위한 방안은 무엇인가?
사례 연구
A1 Telekom
Deutsche Telekom
Dstny
Enreach
KPN
Proximus
Swisscom
Telefonica
Verizon
Vodafone Business
KSM
영문 목차
영문목차
"Telecoms operators should offer IT services as a benefit to their fixed-mobile convergence SME customers, along with small discounts to maximise adoption and protect margins."
This report explores how telecoms operators are structuring their fixed-mobile convergence (FMC) bundles for small and medium-sized business (SMEs) and assesses the benefits of these bundles. It also discusses the technical solutions that are used to integrate mobile devices with SMEs' fixed PBX solutions.
Key questions answered in this report:
Why do telecoms operators want SMEs to take both fixed and mobile services as a single purchase?
How do FMC strategies for SMEs vary between operators?
What challenges do operators face when trying to get SMEs to adopt their FMC solutions and how are they trying to overcome them?