여행용 eSIM 시장의 촉진요인, 과제, 기회 : 진화하는 에코시스템의 배경에 있는 요인
	Drivers, Challenges, and Opportunities in the Travel eSIM Market: The Factors Behind an Evolving Ecosystem
	
	
		
		
			
				상품코드
				:
				1802416				
			
			
			
				리서치사
				:
				ABI Research
			
			
				발행일
				:
				2025년 08월
			
			
			
				페이지 정보
				:
				영문 12 Pages				
			
						
		 
	 
	
		
	
	
	
	
					
	
					여행용 eSIM 시장을 조사했으며, 촉진요인 분석, 프로파일 다운로드 수 및 eSIM 전용 스마트폰 출하량의 추이 및 예측, 주요 기업 및 에코시스템, 관련 사업자에 대한 주요 제안 등의 정보를 정리하여 전해드립니다.
실용적인 장점:
- 여행용 임베디드 가입자 식별 모듈(eSIM) 시장의 발전과 미래, eSIM 전용 디바이스 등 주요 추진 요인을 파악할 수 있습니다. 
- 전 세계 소비자 프로파일 다운로드에 미치는 영향을 정량화할 수 있습니다. 
- 차별화 기회를 파악할 수 있습니다. 
- B2B로의 전환을 이해하고, 이 틈새 시장을 활용하는 전략을 파악할 수 있습니다. 
중요한 질문에 대한 답변:
- 시장의 장기적인 전망은? 또한 이러한 경쟁 환경 속에서 장수명을 보장하기 위해 중요한 것은 무엇인가?
- 여행 관련 프로파일 다운로드에서 원격 SIM 프로비저닝(RSP) 인프라 시장에 미치는 영향은 어느 정도인가?
- 여행용 eSIM의 고도화된 활용을 위해 필요한 조건은 무엇인가?
조사 하이라이트:
- 전체 시장 분석 및 디바이스, 네트워크 환경, 유통 채널, 여행 브랜드 차별화 등 주요 추진 요인 개요
- 2024-2030년까지 여행 관련 다운로드 수 및 eSIM 전용 스마트폰 출하량 예측
- 생태계내 기업을 위한 주요 제안
목차
제1장 주요 조사 결과
- eSIM 보급과 eSIM 온리
- 유통과 마케팅에서의 혁신
- 니치 타겟팅 또는 대체적 가치
제2장 주요 예측
제3장 주요 기업과 에코시스템 : 여행용 eSIM이 하이퍼스페셜리스트를 육성
제4장 로밍
제5장 다양한 에코시스템을 위한 화이트 라벨링에 관한 주요 제안
KSA
	 
		
			영문 목차
		
		
					Actionable Benefits:
-  Understand the evolution and future of the travel Embedded Subscriber Identity Module (eSIM) market and key contributing drivers such as eSIM-only devices.
-  Quantify the impact on global consumer profile downloads.
-  Identify differentiation opportunities.
-  Understand the shift toward Business-to-Business (B2B) and strategies for exploiting this sub-niche.
Critical Questions Answered:
-  What is the long-term future of this market, and what are the key factors for longevity in this competitive landscape?
-  How large is the impact on the Remote SIM Provisioning (RSP) infrastructure market in terms of travel-related profile downloads?
-  What are the necessary conditions for high degrees of travel eSIM usage?
Research Highlights:
-  Analysis of the full market and outline of the key levers across devices, network conditions, distribution channels, and travel brand differentiation.
-  Forecasts of travel-related downloads and eSIM-only smartphone shipments worldwide from 2024 to 2030.
-  Key recommendations for ecosystem players.
Who Should Read This?
-  Marketing and product strategy leads within travel eSIM providers seeking to understand leading differentiation, key messaging points, and distribution channels.
-  Product leads in enablement and white-labeling vendors seeking to guide customers and provide relevant tools and features for success and differentiation.
-  Marketing leads in enablement and white-labeling brands looking for unique value propositions to offer new brands in a highly competitive market.
-  Strategic leads in Mobile Network Operators (MNOs) and Mobile Virtual Network Operators (MVNOs) evaluating the travel eSIM opportunity for mainstream operators.
TABLE OF CONTENTS
1 KEY FINDINGS
- 1.1 ESIM PENETRATION AND ESIM ONLY
- 1.2 INNOVATION IN DISTRIBUTION AND MARKETING
- 1.3 NICHE TARGETING OR ALTERNATIVE VALUE
2 KEY FORECASTS
3 KEY COMPANIES AND ECOSYSTEMS TRAVEL ESIM BREEDS HYPERSPECIALISTS
4 ROAMING
5 KEY RECOMMENDATIONS FOR A DIVERSE ECOSYSTEM WHITE-LABELING
		 
	
		관련자료