세계의 여행용 eSIM 시장 : 시장 점유율과 순위, 전체 판매 및 수요 예측(2025-2031년)
Travel eSIM - Global Market Share and Ranking, Overall Sales and Demand Forecast 2025-2031
상품코드 : 1872331
리서치사 : QYResearch
발행일 : 2025년 10월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

세계의 여행용 eSIM 시장은 2024년에 3억 7,200만 달러 규모로 추정되며, 2025년부터 2031년까지 예측 기간 동안 CAGR 11.8%로 성장하여 2031년까지 8억 1,300만 달러 규모로 확대될 것으로 예측됩니다.

여행용 eSIM은 여행자가 해외에서 현지 모바일 네트워크에 쉽게 연결할 수 있는 디지털 SIM 카드로, 물리적으로 SIM 카드를 교체할 필요가 없습니다. 이 기술을 통해 여행자는 비싼 로밍 요금 없이도 통신을 유지하며 통화, 메시지 송수신, 데이터 통신을 이용할 수 있습니다. 여행용 eSIM은 호환되는 기기에 쉽게 다운로드 및 활성화할 수 있으며, 여행 중 통신을 유지하기 위한 편리하고 비용 효율적인 솔루션을 제공합니다.

여행용 eSIM의 제품 유형은 4G와 5G로 분류되며, 4G 제품이 5G 제품보다 높은 비율을 차지하고 있습니다. 이는 4G 기술이 비교적 성숙하고 광범위한 커버리지와 많은 사용자 기반을 가지고 있는 반면, 5G 기술은 아직 개발 초기 단계에 있고, 커버리지가 제한적이며 장치 지원이 적기 때문입니다. 5G 기술의 지속적인 발전과 보급에 따라 향후 5G 제품의 비중이 4G를 넘어설 것으로 예상됩니다.

여행용 eSIM 시장은 더 많은 여행자들이 편리하고 비용 효율적인 연결 솔루션을 찾으면서 선진국과 신흥국 시장 모두에서 성장할 것으로 예상됩니다. eSIM 제공업체, 이동통신사, 여행사 간의 제휴가 판매를 견인할 가능성이 높습니다.

전 세계 통신 사업자들이 eSIM 기술을 채택함에 따라 여행자를 위한 eSIM의 적용 범위와 가용성은 더욱 확대될 것으로 예상됩니다. 이를 통해 여행자들은 더 많은 국가와 지역에서 eSIM을 쉽게 사용할 수 있고, 실제 SIM 카드의 필요성이 줄어들게 될 것입니다.

이 보고서는 여행용 eSIM 세계 시장에 대한 종합적인 분석을 제공하는 것을 목표로 합니다. 총매출액, 주요 기업의 시장 점유율과 순위에 초점을 맞추고, 지역별, 국가별, 유형별, 용도별 여행용 eSIM 분석을 포함합니다.

여행용 eSIM 시장의 규모, 추정 및 예측은 2024년을 기준 연도로 하여 2020년에서 2031년까지의 과거 데이터와 예측 데이터를 포함하는 매출 수익으로 제시되었습니다. 정량적 분석과 정성적 분석을 통해 독자들이 비즈니스/성장 전략을 수립하고, 시장 경쟁 상황을 평가하고, 현재 시장에서의 포지셔닝을 분석하고, 여행용 eSIM에 대한 정보에 입각한 비즈니스 의사결정을 내릴 수 있도록 돕고자 합니다. 도움을 주기 위함입니다.

시장 세분화

기업별

유형별 부문

용도별 부문

지역별

KSM
영문 목차

영문목차

The global market for Travel eSIM was estimated to be worth US$ 372 million in 2024 and is forecast to a readjusted size of US$ 813 million by 2031 with a CAGR of 11.8% during the forecast period 2025-2031.

A travel eSIM is a digital SIM card that allows travellers to easily connect to local mobile networks while abroad without having to physically change their SIM card. This technology enables travellers to stay connected, make calls, send messages, and use data without incurring expensive roaming charges. Travel eSIMs can be easily downloaded and activated on compatible devices, providing a convenient and cost-effective solution for staying connected while traveling.

Travel eSIM product types are divided into 4G and 5G, with 4G products accounting for a higher proportion than 5G. This is because 4G technology is relatively mature, with wide coverage and a large number of users, while 5G technology is still in its early stages of development, with limited coverage and less device support. With the continuous development and promotion of 5G technology, the proportion of 5G products is expected to gradually exceed that of 4G in the future.

The market for Travel eSIMs is expected to grow in both developed and emerging markets, as more travelers seek convenient and cost-effective connectivity solutions. Sales are likely to be driven by partnerships between eSIM providers, mobile operators, and travel companies.

As more mobile operators around the world adopt eSIM technology, the coverage and availability of eSIMs for travelers are expected to expand. This will make it easier for travelers to access eSIMs in more countries and regions, reducing the need for physical SIM cards.

This report aims to provide a comprehensive presentation of the global market for Travel eSIM, focusing on the total sales revenue, key companies market share and ranking, together with an analysis of Travel eSIM by region & country, by Type, and by Application.

The Travel eSIM market size, estimations, and forecasts are provided in terms of sales revenue ($ millions), considering 2024 as the base year, with history and forecast data for the period from 2020 to 2031. With both quantitative and qualitative analysis, to help readers develop business/growth strategies, assess the market competitive situation, analyze their position in the current marketplace, and make informed business decisions regarding Travel eSIM.

Market Segmentation

By Company

Segment by Type

Segment by Application

By Region

Chapter Outline

Chapter 1: Introduces the report scope of the report, global total market size. This chapter also provides the market dynamics, latest developments of the market, the driving factors and restrictive factors of the market, the challenges and risks faced by manufacturers in the industry, and the analysis of relevant policies in the industry.

Chapter 2: Detailed analysis of Travel eSIM company competitive landscape, revenue market share, latest development plan, merger, and acquisition information, etc.

Chapter 3: Provides the analysis of various market segments by Type, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different market segments.

Chapter 4: Provides the analysis of various market segments by Application, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different downstream markets.

Chapter 5: Revenue of Travel eSIM in regional level. It provides a quantitative analysis of the market size and development potential of each region and introduces the market development, future development prospects, market space, and market size of each country in the world.

Chapter 6: Revenue of Travel eSIM in country level. It provides sigmate data by Type, and by Application for each country/region.

Chapter 7: Provides profiles of key players, introducing the basic situation of the main companies in the market in detail, including product revenue, gross margin, product introduction, recent development, etc.

Chapter 8: Analysis of industrial chain, including the upstream and downstream of the industry.

Chapter 9: Conclusion.

Table of Contents

1 Market Overview

2 Competitive Analysis by Company

3 Segmentation by Type

4 Segmentation by Application

5 Segmentation by Region

6 Segmentation by Key Countries/Regions

7 Company Profiles

8 Industry Chain Analysis

9 Research Findings and Conclusion

10 Appendix

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