보일 인 백 시장 규모는 2024년에 3억 9,329만 달러로 평가되며 2026년부터 2032년까지 6.97%의 CAGR로 성장하여 2032년에는 5억 9,834만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
시장 성장을 촉진하는 주요 요인으로는 간편식에 대한 수요 증가, 즉석식품에 대한 수요 증가 등을 들 수 있습니다. 세계 보일 인 백(Boil-in-Bag) 시장 보고서는 시장에 대한 전반적인 평가를 제공합니다. 주요 부문, 동향, 시장 촉진요인, 경쟁 상황, 시장에서 중요한 역할을 하는 요인 등을 포괄적으로 분석합니다.
세계 보일 인 백 시장의 정의
'보일 인 백'은 진공 밀봉된 식품 봉지에 포장된 식품을 끓는 물에 넣어 조리하거나 가열하는 것을 말합니다. 쌀, 햄, 생선, 송아지 정강이, 호박, 연어 등의 식품을 끓여 먹을 수 있습니다. 또한, 고기 등의 식품을 오븐에서 구울 때에도 사용됩니다.
끓여먹는 가방은 저렴하고 사용하기 쉽기 때문에 요리에 사용되고 있습니다. 끓여먹는 백 제품은 특수 진공 밀봉을 유지합니다. 따라서 봉인된 제품의 유통기한을 연장할 수 있습니다. 요리하는 동안 식품의 수분을 유지하고 트랩하는 것이 보일 인 백의 주요 특징입니다. 이러한 백의 다양한 종류는 일반적으로 내열성 나일론이나 폴리에스테르를 사용하여 제조됩니다. FDA, USDA의 승인은 제조업체가 상업적 목적으로 광범위하게 사용할 수 있도록 허용하고 있으며, 식품이 부패하거나 조리 온도에서 녹는 것을 방지합니다.
보일 인 백 세계 시장 개요
시장 성장을 촉진하는 주요 요인은 소비자의 선호도가 전통적인 식사에서 바로 먹을 수 있는 식사로 이동하고 있으며, 이는 세계 보울인백 시장의 중요한 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 바쁜 라이프스타일과 시간적 제약으로 인해 소비자들은 식사 준비에 더 많은 시간을 필요로 합니다. 따라서 바로 먹을 수 있는 조리된 음식은 그 목적을 달성하고 쿡인백 시장의 성장을 촉진합니다. 다른 주요 촉진요인으로는 고온 조리용 가방에 대한 수요 증가, 이러한 가방의 유연성 및 경제성 증가, 보존 식품의 보존 기간 연장 능력 등이 있습니다.
전 세계 많은 끓여먹는 가방 업계의 많은 기업들이 음식의 맛과 질감을 유지하기 위해 외관이 매력적이고 고품질의 제품 개발에 주력하고 있습니다. 이는 새로운 수익 창출 기회를 창출하고, 조림 가방 시장의 급격한 성장으로 이어질 것으로 예상됩니다. 다기능 쿡인백에 대한 수요가 증가함에 따라 새로운 기회가 열리고 있습니다. 이러한 쿡인백은 요리, 냉동, 전자 레인지 등 다양한 기능을 가지고 있습니다. 더 많은 가능성은 공급업체의 생산능력을 더욱 발전시키고 혁신적인 포장 디자인을 도입하는 데 있습니다. 따라서 시장에는 많은 성장 기회가 있습니다.
그러나 플라스틱이나 폴리에틸렌 소재의 쿡인백은 생분해되지 않는 등 몇 가지 한계가 존재합니다. 소비자들은 친환경 제품을 사용하고자 하는 의식을 가지고 있으며, 각국 정부도 이를 장려하고 있기 때문에 향후 세계 쿡인백 시장의 성장을 저해할 수 있습니다.
Boil-In Bags Market size was valued at USD 393.29 Million in 2024 and is projected to reach USD 598.34 Million by 2032, growing at a CAGR of 6.97% from 2026 to 2032.
Major factors driving the market growth include the increasing demand for convenience foods and the growing demand for ready-to-eat meals. The Global Boil-In Bags Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.
Global Boil-In Bags Market Definition
The term "boil-in bags" refers to vacuum-sealed food bags in which the bagged food is cooked or heated in boiling water. Rice, ham, fish, veal shank, zucchini, and salmon, among other foods, can be cooked in boil-in bags. These are also used for roasting food products like meat in an oven.
They are used for cooking as they are affordable and easy to use. The Boil-in Bags products hold special vacuum seals. Thus the shelf life of the enclosed products is improved. Retaining and trapping moisture in food during cooking is a prime feature of boil-in bags. Different varieties of such bags are usually manufactured by using heat-resistant nylon or polyester. It helps to prevent them from melting at food spoilage and cooking temperatures. Approvals from FDA, USDA have allowed the manufacturers to use them widely for commercial purposes.
Global Boil-In Bags Market Overview
The primary factor driving the market growth is the shift in consumer preference from traditional meals to ready-to-eat meals is a significant driver of the global Boil-In Bags Market. Due to busy lifestyles and time constraints, consumers need more time to prepare food. Thus, ready-to-eat and ready-to-eat meals serve their purpose and drive the growth of the cook-in-bag market. Other key drivers include the growing demand for high-temperature cooking bags, the increasing flexibility and affordability of such bags, and the ability to extend the shelf life of preserved foods.
Many companies in the global boil-in-the-bag industry focus on developing attractive-looking and high-quality products to preserve the taste and texture of food. This is expected to create new revenue opportunities and lead to the rapid growth of the cook-in bag market. The growing demand for multifunctional cook-in bags is opening up new opportunities. Cook-in bags like this have a variety of functions, including cooking, freezing, and microwaves. Further possibilities lie in further developing the supplier's production capacity and introducing innovative packaging designs. Therefore, the market has a lot of growth opportunities.
However, some limitations exist, such as plastic and polyethylene cook-in bags are not biodegradable. Consumers are conscious of using environmentally friendly products, and governments encourage this may hamper the growth of the global cooking bag market in the future.
The Global Boil-In Bags Market is segmented on the basis Material Type, Appearance, Application, And Geography.
Based on Material Type, the market is segmented into Plastic, Aluminium Foil, and Others. The Plastic segment holds a large number share of market share because it is the most commonly used material for making cook-in bags due to its availability and heat resistance.
Based on Appearance, the market is segmented into Transparent, Opaque, and Printed. The opaque is the fastest-growing segment in the market because it is used in various sectors such as pharmaceutical, clinical, agricultural, and home care products.
Based on Application, the market is segmented into Frozen Food, Meat and Poultry, Sea Food, and Others. The Frozen Food segment holds a large number share of market share because of the changing lifestyle and rising disposable income of the consumers leading to increasing demand for frozen food products.
The "Global Boil-In Bags Market" study report will provide valuable insight with an emphasis on the global market. The major players in the market are ProAmpac LLC, H.B. Fuller Company, Universal Plastic Bag Co., UltraSource LLC, Granitol A.S., M & Q Packaging Ltd, Ever Glory Packaging Group Limited, Packit Gourmet, US Poly Pack, and Synpac Limited.
Our market analysis also entails a section solely dedicated to such major players wherein our analysts provide an insight into the financial statements of all the major players, along with its product benchmarking and SWOT analysis.