세계의 생리 관련 용품 시장 규모 : 제품별, 유통별, 지역별, 범위 및 예측
Global Feminine Protection Market Size By Product (Menstrual Care Products, Internal Cleansers), By Distribution (Supermarkets, Convenience store), By Geographic Scope And Forecast
상품코드 : 1626620
리서치사 : Verified Market Research
발행일 : 2024년 10월
페이지 정보 : 영문 202 Pages
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한글목차

생리 관련 용품 시장 규모와 예측

생리 관련 용품 시장 규모는 2021년에 245억 8,000만 달러에 달하고, 2022-2030년간 CAGR 5.78%로 성장하여 2030년에는 387억 7,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

여성들 사이에서 양질의 교육을 받을 수 있게 되며, 월경 케어 제품의 기술적 진보로 여성은 자신의 신체와 위생에 대한 이해를 깊게 하고 있습니다. 성기 주변의 위생으로 인해 여성이 가려움증이나 감염에 걸리거나 심한 경우 불임이 될 수 있습니다. 제품의 사용과 응용은 개인 관리와 생리주기의 위생 유지를위한 것입니다. 이 보고서는 세계의 생리 관련 용품 시장을 종합적으로 평가합니다. 주요 부문, 동향, 시장 성장 촉진요인, 억제요인, 경쟁 구도, 시장에서 중요한 역할을 하는 요인 등을 종합적으로 분석했습니다.

세계 생리 관련 용품 시장 정의

생리 관련 용품은 개인 위생과 생리주기 동안 불규칙한 셀프 케어로 인한 건강 문제의 예방을 위해 널리 사용되는 여러 제품으로 구성되어 있습니다. FDA는 여성용 위생용품을 의료기기(탐폰, 생리용 냅킨, 대부분의 개인용 윤활제 등), 시판약(약용 더치, 가려움 방지 로션, 일부 이스트균 감염증 치료제 등), 비약용품(탈취 스프레이, 파우더, 세제, 비 약용 네덜란드, 대부분의 닦음 등)의 3 가지 방법으로 규제하고 있습니다.

FDA 규제에 따르면, 이러한 품목에는 라벨에 권장되는 사용 조건 하에서 소비자에게 위험을 초래할 수 있는 독물이나 유해물질이 포함되어서는 안 됩니다. 월경위생관리(MHM)의 습관은 세계적으로 다르며 개인의 취향, 사회경제 수준, 지역의 전통과 신앙, 물과 위생시설의 가용성 등의 요인에 영향을 받습니다. MHM의 습관은 불우한 환경에 있는 소녀와 여성에게는 불위생적이고 불쾌한 것일 수 있습니다. 그러나 비위생적인 MHM 습관이 여성의 감염 위험을 증가시킨다는 간결한 증거는 없습니다.

생리 관련 용품 세계 시장 개요

여성 교육 수준의 향상, 일하는 여성 증가, 10대 여성의 문 자율 향상이 시장 성장을 가속하는 요인 중 하나입니다. 부위생에 의한 성기 주변의 질병이나 감염증 증가가 시장을 견인하고 있습니다.

또한, 생리 중 위생의 필요성과 중요성, 탈취의 필요성에 대한 의식이 높아짐에 따라 제품의 인기가 높아지고 있습니다. 여성은 정기적으로 일부 여성용 위생 용품을 사용하고 있음에도 불구하고, 생식기 영역과 개인 위생 습관이 그것에 어떤 영향을 미치는지에 대한 의학적 정보는 일반적으로 부족합니다. 생식기 영역의 매일 부드러운 세척은 가이드 라인에서 제안한 바와 같이 여성 위생과 일반적인 친밀한 건강의 필수 요소입니다. 여성은 임상적으로 평가되고 해를 입히지 않고 항균 및 기타 건강상의 이점을 제공하도록 신중하게 설계된 의학적으로 권장되는 제품을 사용하도록 촉구해야 합니다. 농촌 지역에서는 위생 및 이들 제품에 대한 일반적인 인식 부족이 저개발 국가 및 농촌 지역에 대한 수요 감소를 초래합니다.

목차

제1장 생리 관련 용품 세계 시장

제2장 주요 요약

제3장 VERIFIED MARKET RESEARCH의 조사 방법

제4장 세계의 생리 관련 용품 시장 전망

제5장 생리 관련 용품 세계 시장 : 제품별

제6장 생리 관련 용품 세계 시장 : 유통별

제7장 생리 관련 용품 세계 시장 : 지역별

제8장 세계의 생리 관련 용품 시장 경쟁 구도

제9장 기업 프로파일

제10장 주요 발전

제11장 부록

JHS
영문 목차

영문목차

Feminine Protection Market Size And Forecast

Feminine Protection Market size was valued at USD 24.58 Billion in 2021 and is projected to reach USD 38.77 Billion by 2030, growing at a CAGR of 5.78% from 2022 to 2030.

The availability of quality education among women and technological advancements in menstrual care products leads women to a better understanding of their bodies and hygiene. Sometimes due to poor sanitation of genital areas, women can have itching, infections, or in severe cases, infertility. The use and application of the products are for personal care and maintaining hygiene during the menstrual cycle. The Global Feminine Protection Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.

Global Feminine Protection Market Definition

Feminine protection consists of several products that are widely used for personal hygiene and the prevention of health issues that can occur by irregular self-care during the menstrual cycle. The FDA regulates female hygiene products in three ways that are medical devices (like tampons, sanitary pads, and most personal lubricants), over-the-counter medications (like medicated douches, anti-itch lotions, and some yeast infection treatments), and non-medicated items (like deodorizing sprays, powders, washes, non medicated douches, and most wipes).

According to FDA regulations, these items should not contain any poisonous or harmful material that may render them hazardous to consumers under the conditions of use recommended on the label. Menstrual hygiene management (MHM) practices differ worldwide and are affected by factors like personal preferences, socioeconomic level, local traditions and beliefs, and availability of water and sanitation. MHM practices can be unsanitary and uncomfortable for girls and women in disadvantaged contexts. although, there is no concise proof that unsanitary MHM practices increase a woman's risk of infections.

Global Feminine Protection Market Overview

The increased level of education in women, along with more women working and better literacy in teenage girls, are some of the factors driving the market's growth. The increasing number of diseases and infections in the genital areas due to poor hygiene is driving the market.

Furthermore, the growing awareness about the need and importance of hygiene during menstruation and the need for odor removal is increasing the popularity of products. Despite women regularly using several feminine hygiene products, there is a general scarcity of published medical information about the genital area and how personal hygiene practices can affect it. Daily gentle washing of the genital area is an essential element of feminine hygiene and general intimate health, as suggested by guidelines. Women should be urged to use a medically recommended product that has been clinically evaluated and carefully designed to give targeted antibacterial and other health advantages while not providing any harm. In rural areas, the general lack of awareness regarding hygiene and these products has led to lower demand in underdeveloped countries and rural areas.

Global Feminine Protection Market Segmentation Analysis

The Global Feminine Protection Market is segmented on the basis of Product, Distribution, And Geography.

Feminine Protection Market Segmentation by Product

Based on the Product, the feminine protection market has been segmented into menstrual care products, internal cleansers, and deodorizing products. Menstrual care products currently hold the highest market share due to the necessity for feminine hygiene.

Feminine Protection Market Segmentation by Distribution

Based on the Distribution, the feminine protection market has been segmented into supermarkets, convenience stores, chemist/drug stores, online marketplace, and others. Supermarkets are expected to have the highest market share in the forecasted period due to the variety of choices in terms of brands and prices in a single place.

Feminine Protection Market Geographical Analysis

Based on regional analysis, the feminine protection market has been classified into North America, Asia Pacific, Latin America, Europe, Middle East, and Africa. North America and Europe currently hold the highest market share due to their higher standard of living. The Asia-Pacific region is expected to show positive market growth over the forecast period due to the rising awareness about hygiene and urbanization in countries like India and China.

Key Players

The "Global Feminine Protection Market" study report will provide valuable insight with an emphasis on the global market including some of the major players such as Kimberly-Clark, The Procter & Gamble, Unicharm Corporation, Johnson & Johnson, Edgewell Personal Care, Hengan International, Kao Corporation, Ontex, and Diva International. Our market analysis also entails a section solely dedicated to such major players wherein our analysts provide an insight into the financial statements of all the major players, along with its product benchmarking and SWOT analysis.

Key Developments

In June 2021, P&G Launched Nervive Nerve Relief, a new lineup of dietary supplements developed to promote healthy nerves.

TABLE OF CONTENTS

1 GLOBAL FEMININE PROTECTION MARKET

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY OF VERIFIED MARKET RESEARCH

4 GLOBAL FEMININE PROTECTION MARKET OUTLOOK

5 GLOBAL FEMININE PROTECTION MARKET, BY PRODUCT

6 GLOBAL FEMININE PROTECTION MARKET, BY DISTRIBUTION

7 GLOBAL FEMININE PROTECTION MARKET, BY GEOGRAPHY

8 GLOBAL FEMININE PROTECTION MARKET COMPETITIVE LANDSCAPE

9 COMPANY PROFILES

10 KEY DEVELOPMENTS

11 Appendix

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