싱글 몰트 위스키 시장 규모는 2024년 29억 5,000만 달러로 평가되며 2031년에는 40억 6,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 2024년부터 2031년까지 연평균 4.09%의 성장률을 보일 것으로 예측됩니다. 세계 싱글 몰트 위스키 시장의 성장을 이끄는 주요 요인은 고객의 취향 변화에 따른 고급 증류주의 인기 상승입니다. 와인과 증류주 분야에서 중요한 국면을 창출하고 개발하는 국제 브랜드 Vinexpo에 따르면 최근 '적게 소비하지만 더 좋은 것'이라는 트렌드는 순수 알코올 소비를 증가시킬 것입니다. 이로 인해 소비자들은 와인이나 맥주에서 위스키로 전환할 것으로 보입니다. 또한, 싱글 몰트 위스키 특유의 풍미가 밀레니얼 세대 소비자들에게 큰 인기를 끌고 있으며, 이는 시장 성장의 원동력이 되고 있습니다. 신제품 출시와 고급 싱글 몰트 위스키에 대한 선호도가 높아지면서 시장 성장을 견인하고 있습니다.
세계 싱글 몰트 위스키 시장의 정의
싱글 몰트 위스키는 스코틀랜드에서 양조되는 몰트 위스키 또는 그레인 위스키로 보리 맥아와 옥수수 가루나 밀과 같은 미맥아 곡물을 사용합니다. 싱글 몰트 위스키는 다른 위스키와 똑같은 방식으로 양조됩니다. 곡물을 효모로 발효시켜 당분을 알코올로 바꾸고, 그 액체를 증류하여 강한 알코올 음료로 만든 후, 통에서 숙성하고 블렌딩하여 병에 담는다. 싱글 몰트 위스키를 생산하는 증류소는 이 과정에서 몇 가지 특별한 공정을 거치는데, 이는 종종 스카치 제조에 사용되는 공정과 비슷합니다.
특정 증류소의 몰트 위스키를 싱글 몰트 위스키라고 합니다. 싱글 몰트 위스키는 일반적으로 싱글 몰트 스피릿과 관련이 있습니다. 싱글 몰트 위스키의 스모키한 향은 맥아를 건조하는 과정과 관련이 있어 소비자의 구매 욕구를 자극합니다. 한편, 스코틀랜드에서 생산되는 싱글 몰트 위스키가 가장 인기가 많으며, 맥아만을 사용합니다. 싱글 몰트 위스키가 3년 이내에 꽃을 피우는 반면, 스카치 몰트 위스키는 최소 10년 이상 숙성되어 이 기간을 초과할 가능성이 높습니다.
싱글 몰트 위스키는 아이리시 위스키와 비슷한 방식으로 만들어지지만, 두 위스키의 맛은 완전히 같지 않습니다. 증류소마다 제조 공정이 다르고, 스코틀랜드의 여러 지역에서 생산되는 싱글 몰트 위스키는 각각 고유한 풍미를 가지고 있습니다. 시장은 제품별로 스카치 위스키, 아메리칸 위스키, 아이리시 위스키, 기타로 나뉩니다. 스카치 위스키가 시장을 주도하고 있는 것은 그 복잡성과 풍미가 젊은 세대에게 호기심을 불러일으키고 있기 때문입니다.
이 제품들은 주로 슈퍼마켓, 대형마트, 온트레이드, 전문 소매점, 온라인 상점, 편의점에서 구입할 수 있습니다. 최근 몇 년 동안 일부 위스키 증류소는 상대적으로 젊은 LDA 소비자에게 위스키를 더 친숙하고 의미 있게 만들기 위해 홍보 전략을 변경하고 있습니다. BranaSDC
Single Malt Whiskey Market size was valued at USD 2.95 Billion in 2024 and is projected to reach USD 4.06 Billion by 2031 , growing at a CAGR of 4.09% from 2024 to 2031. A major element driving the worldwide Single Malt Whiskey Market growth is the increased popularity of luxury spirits based on changing customer preferences. The recent trend of 'consuming less but better' will increase the consumption of pure alcohol, according to Vinexpo, an international brand that generates and develops key aspects in the wine and spirits sector. This will lead consumers to transition from wine and beer to whisky. Furthermore, the particular flavor of Single Malt Whiskey contributes significantly to its popularity among millennial consumers, which in turn drives the market growth. New product introductions and increasing preference for luxury single malt whiskey are fueling the market growth.
Global Single Malt Whiskey Market Definition
Single Malt Whiskey is a malt or grain whisky brewed in Scotland utilizing malted barley and un-malted grains like cornmeal or wheat. Single malt whiskey is prepared in the very same way as other whiskeys: grains are fermented with yeast to transform sugars into alcohol, and the resultant fluid is distilled into a strong alcoholic beverage before being matured in barrels, blended, and bottled. Distillers creating single malt whiskey use a few particular processes along the road, which are often comparable to those used in the production of scotch.
Malt whisky from a particular distillery is referred to as Single Malt Whiskey. Single malt whiskies are usually associated with single malt spirits. The smoky aroma of Single Malt Whiskey is linked to the malt drying process, which tempts consumers to purchase it. Single Malt Whiskey manufactured in Scotland, on the other hand, is the most popular and is made entirely of malted barley. Single Malt Whiskey blooms in three years or less, whereas Scotch malt whisky matures in at least ten years, and it is more likely to exceed this period.
Single Malt Whiskey is made in a similar way as Irish whisky, yet the two don't taste the very same. Along with various production processes from distillery to distillery, Single Malt Whiskey from various regions of Scotland has its own distinct flavor profile. The market is divided on the basis of products Scotch Whiskey, American Whiskey, Irish Whiskey, and Others. Scotch whiskey is the market leader because of its complexity and the flavor it provides has created curiosity amongst the young generation.
These are majorly available in Supermarkets and Hypermarkets, On-Trade, Specialist Retailers, Online, and Convenience stores. In recent years, some whisky distilleries have altered their promotional strategies that make their whiskies more accessible and meaningful to a relatively young LDA audience. BranaSDC
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The Global Thermoplastic Vulcanizate (TPV) Market is Segmented on the basis of Product, Application And Geography.
Based on Product, The market is segmented into Scotch Whiskey, American Whiskey, Irish Whiskey, and Other. The scotch whiskey category accounts for a significant portion of the market because it is the most popular version of whisky due to its high quality, authenticity, and rich flavor. Blended single malt is a mixture of wheat and Single Malt Whiskey that has delicate and refined flavor nuances, making it a popular choice among consumers. Thus, the Single Malt Whiskey industry is predicted to develop rapidly in the market due to a growth in exports.
Based on Application, The market is segmented into Supermarket and Hypermarkets, On-Trade, Specialist Retailers, Online, and Convenience Stores. Single Malt Whiskey is sold most frequently in the off-trade channel around the world. Consumers prefer to buy liquor from off-trade outlets like supermarkets and specialized stores since it is less expensive than buying it from on-trade outlets such as pubs, bars, and restaurants. Furthermore, the on-trade channel is gaining pace, as customers in developed nations demand an appealing atmosphere and engaging surroundings when drinking liquor. As a result, the expansion of the sales channel is boosted.
Our market analysis also entails a section solely dedicated to such major players wherein our analysts provide insight into the financial statements of all the major players, along with its product benchmarking and SWOT analysis. The competitive landscape section also includes key development strategies, market share, and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.