할랄 물류 시장은 예측 기간(2024-2032년) 동안 CAGR 7.8%의 높은 성장률을 보일 것으로 예상됩니다. 할랄 물류의 성장 요인으로는 2030년에는 22억 명에 달할 것으로 추정되는 세계 무슬림 인구가 식품, 의약품, 화장품 등의 할랄 제품에 대한 수요를 증가시키고 있다는 점을 꼽을 수 있습니다. 동남아시아, 중동 등의 지역에서는 할랄 공급망 흐름을 요구하는 정부의 정책적, 제도적 요구가 강화되고 있어 기업들의 압박이 가속화되고 있습니다. 또한, e-마켓플레이스의 성장으로 인해 추적 가능하고 신뢰할 수 있는 할랄 물류 솔루션에 대한 수요가 증가하고 있습니다.
2021년 3월 5일, 일본통운 주식회사(대표이사 사장 : 미츠이 사이토)는 "일본통운은 일본통운이 제공하는 상품에 대해 추적가능성을 확보하기 위한 솔루션을 제공하기로 결정했다"고 밝혔습니다. 일본의 무슬림 인구는 약 20만 명이며, 다양한 문화적 배경을 가진 외국인 관광객 및 거주자의 증가가 예상되는 가운데, 일본 내 할랄 제품에 대한 수요는 증가할 것으로 예상됩니다. 또한, 품질 보증 및 위생 관리에 대한 높은 인증 기준으로 인해 건강과 안전을 중시하는 소비자들 사이에서 할랄 제품에 대한 관심이 높아지고 있습니다.
서비스 유형에 따라 시장은 운송(도로, 철도, 항공, 해상), 창고 보관, 엔드 투 엔드 공급망 솔루션으로 구분되며, 2023년 시장에서 운송이 가장 큰 비중을 차지했습니다. 운송은 제품, 특히 할랄 육류 및 식품과 같은 신선식품이 비할랄 제품과 접촉하지 않고 운송될 수 있도록 보장함으로써 할랄 물류의 발전에 중요한 역할을 하고 있습니다. 이러한 배경에는 국제 무역에서 할랄 식품에 대한 수요가 증가하고 무슬림이 지배하는 여러 국가에서 인터넷 식품 판매 플랫폼의 발전이 있습니다. 제조업체들은 할랄 인증을 받은 전용 차량, 밀폐 용기, 제품 운송에 사용되는 차량 추적을 위한 GPS를 사용하여 대응하고 있습니다. 또한, 공급망의 다양한 주체들이 할랄 요건을 충족시키기 위해 노력하는 가운데, 온도 제어 할랄 공급망 물류의 확립도 더 많은 투자를 받고 있습니다.
최종사용자 산업을 기준으로 시장은 식음료, 의약품, 화장품, 기타로 분류됩니다. 의약품은 예측 기간(2024-2032년) 동안 큰 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 의약품 부문은 할랄 물류의 발전에 큰 역할을 하고 있습니다. 무슬림 소비자들이 할랄 제품에서 기대하는 것은 젤라틴이나 알코올과 같은 성분을 제거한 제품이기 때문입니다. 이는 말레이시아, 인도네시아 등의 국가에서 건강 의식의 향상과 법규 준수 등의 요인에 기인합니다. 특히 제약 업계에서는 공급, 할랄 창고, 할랄 포장의 독립적인 시스템 네트워크를 구축하여 할랄 제품을 생산하고 있습니다.
할랄 물류 시장 도입에 대한 이해를 돕기 위해 북미(미국, 캐나다, 기타 북미), 유럽(독일, 프랑스, 영국, 스페인, 이탈리아, 기타 유럽), 아시아태평양(중국, 일본, 인도, 기타 아시아태평양), 기타 지역의 전 세계 시장 점유율을 기준으로 분석되었습니다. 북미는 예측 기간(2024-2032년) 동안 큰 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 무슬림 인구의 증가와 할랄 식품 및 의약품에 대한 수요가 북미 할랄 물류 시장 성장의 원동력이 되고 있습니다. 정품 지향과 상품의 원산지에 대한 소비자 트렌드는 물류 서비스에 대한 압력을 가하고 있습니다. 기업들은 인증 획득, 적절한 운송 경로 구축, 블록체인과 같은 엔드 투 엔드 추적 기술을 활용하여 할랄 물류에 접근하고 있습니다. 또한 할랄 인증을 획득한 콜드체인, 푸드 체인에서 재고 보관을 위한 창고 관리 등 기타 필수적인 서비스도 제공하고 있습니다.
예를 들어, 2022년 1월 20일, 미국 고급 핸드 컷 육류 및 닭고기 선구자인 Crescent Foods는 텍사스에 본사를 둔 소매업체 H-E-B와 전략적 제휴를 발표했습니다. 이 프로그램에는 신선한 할랄 핸드 컷 닭고기, 쇠고기, 양고기 제품뿐만 아니라 빵가루를 입힌 다양한 냉동 제품도 포함됩니다. 현재 텍사스 주 휴스턴의 일부 매장에서 판매되고 있으며, 이 프로그램은 텍사스 주 전역으로 빠르게 확대될 예정입니다.
시장에서 사업을 전개하고 있는 주요 기업으로는 Nippon Express Co., Ltd., YUSEN LOGISTICS CO., LTD., DB SCHENKER, MABKARGO SDN BHD (Malaysia Aviation Group), Hatnetwork, SEJUNG SHIPPING CO., LTD., Kontena Nasional Berhad, Quanterm Logistics, Al Furqan Shipping & Logistics LLC, FORWARD FREIGHT SERVICES SDN BHD 등이 있습니다.
Halal logistics can be defined as the transport, warehousing, and distribution of products following the provision of Shariah law and do not revert to non-Halal status while being in transit or in storage awaiting to be utilized. This is done through the use of distinct vehicles and warehouses, as well as dealing with the non-halal products carefully. It helps to protect the authenticity of products that have been accorded the halal label, especially foods, drugs, and cosmetics.
The Halal Logistics Market is expected to grow with a significant CAGR of 7.8% during the forecast period (2024-2032). The factors responsible for the growth of halal logistics are the global Muslim population which has been estimated to be growing to 2.2 billion in 2030, making the demand for halal products in food, pharmaceuticals, and cosmetics, among others, to increase. Enhancing governmental policies and institutional demands in regions such as Southeast Asia and the Middle East to go for the Halal supply chain flow is accelerating company pressure. Also, the growth of e-marketplaces creates a demand for traceable and reliable halal logistics solutions that would meet consumer demand for genuine products and their delivery.
For instance, on March 5, 2021, Nippon Express Co., Ltd. (Mitsuru Saito, President) expanded its domestic halal logistics services in Japan with the start of a new halal-certified domestic air cargo transport service on March 8.Japan's Muslim population numbers about 200,000 and, with an increase in foreign visitors/residents from a diversity of cultural backgrounds anticipated, demand for halal products in Japan is expected to rise. High certification standards for quality assurance and hygiene control have also expanded interest in halal products among health- and safety-conscious consumers.
Based on the service type, the market is segmented into transportation {roadways, railways, airways, seaways}, warehousing, and end-to-end supply chain solutions. The transportation held a significant share of the market in 2023. It plays a vital role in the development of halal logistics by guaranteeing that products, specifically perishable items such as halal meat and food, are transported without coming into contact with non-halal items. This is due to the growing need for Halal foods in international trade and the advancement of internet food-selling platforms in various Muslim-dominated countries. Manufacturers respond by using exclusive halal-certified vehicles, sealed containers, as well as GPS to track the vehicles used in the transport of the products. Furthermore, the establishment of temperature-controlled halal supply chain logistics is also gaining more investments as the various parties in the supply chain strive to meet halal requirements from end to end.
Based on end-user industry, the market is segmented into food & beverage, pharmaceuticals, cosmetics, and others. The pharmaceuticals are expected to grow with a significant CAGR during the forecast period (2024-2032). The pharmaceuticals segment plays a big role in the evolution of halal logistics since Muslim consumers only expect halal products to be cleansed from such ingredients as gelatin or alcohol. This is due to the factors such as the enhancement of health consciousness and compliance with the legislation in nations such as Malaysia and Indonesia. This is done through establishing a separate system network of supply, halal-warehousing, and halal-Packaging especially in pharmaceutical industries.
For a better understanding of the market adoption of Halal Logistics, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, France, U.K., Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. North America is expected to grow with a significant CAGR during the forecast period (2024-2032). The increase in the Muslim population and their need for Halal foods and medicine products drive the development of the Halal logistics market in North America. The consumers' trend toward the desire for authenticity and concern over the origin of their goods exerts pressure on logistics services. Firms approach halal logistics by acquiring certification, creating appropriate transport channels, and using technology in end-to-end tracking such as blockchain. They also provide some other essential services like Halal-approved cold chains and warehousing for stock preservation in the food chains.
For instance, on January 20, 2022, The nation's foremost American pioneer in premium, Halal hand-cut meat and poultry products, Crescent Foods, announced a strategic partnership with Texas-based retailer, H-E-B. The program includes a wide variety of fresh, Halal hand-cut chicken, beef, and lamb products as well as breaded, frozen offerings. Now available in select Houston, Texas locations, the program is expected to quickly expand throughout Texas.
Some of the major players operating in the market include Nippon Express Co., Ltd.; YUSEN LOGISTICS CO., LTD.; DB SCHENKER; MABKARGO SDN BHD (Malaysia Aviation Group); Hatnetwork; SEJUNG SHIPPING CO., LTD.; Kontena Nasional Berhad; Quanterm Logistics; Al Furqan Shipping & Logistics LLC; FORWARD FREIGHT SERVICES SDN BHD.