배터리 리스 서비스 시장 : 현황 분석과 예측(2024-2032년)
Battery Leasing Service Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032)
상품코드 : 1570965
리서치사 : UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
발행일 : 2024년 09월
페이지 정보 : 영문 138 Pages
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한글목차

유럽의 몇몇 기업은 효율성과 지속가능성을 높이기 위해 차량 운영자를 위한 배터리 리스 서비스를 모색하고 있습니다. 이 모델은 에너지 저장 시스템이 필수적인 다른 분야, 특히 재생 에너지 프로젝트 및 산업 분야로 확장될 수 있으며, 전기자동차 판매량이 계속 증가함에 따라 보다 유연하고 경제적이며 에너지 밀도가 높은 차세대 배터리 솔루션에 대한 수요도 증가하고 있습니다. 수요도 증가하고 있습니다. 또한 친환경 기술 개발에 대한 정부의 기존 지원과 배터리 재활용을 포함한 순환 경제에 대한 관심이 높아지면서 배터리 리스 서비스 발전의 토대가 마련되고 있습니다. 업계 전반의 전망으로 볼 때, 이 모델은 공유 경제 및 지속가능성의 중요성이 급증하는 것과 큰 시너지 효과를 발휘하여 이 분야의 성장 잠재력을 높이고 있습니다.

비즈니스 모델에 따라 배터리 리스 서비스 시장은 구독 서비스와 종량제 모델로 나뉩니다. 배터리 리스 서비스 시장에서는 구독 서비스가 큰 비중을 차지하고 있습니다. 이는 주로 소비자와 기업 모두에게 장기적인 혜택을 제공하기 때문입니다. 구독 모델은 고객이 이해하기 쉽고 관리하기 쉬운 월별 또는 연간 단위이며 배터리 사용 비용 구조가 안정적이기 때문에 전기자동차 사용자 및 상용차 차량 소유자와 같은 더 많은 고객을 유치 할 수 있습니다. 유지보수 서비스, 배터리 교체 및 업그레이드를 통해 최종사용자를 배터리 성능 저하로부터 확실히 보호합니다. 또한 구독을 통해 배터리 수명주기관리를 가능하게 하고 배터리 재활용을 장려하고 있습니다. 반면, 종량제 모델은 유연하지만 장기적으로 소비자에게 필요한 예측 가능성과 지원을 제공하지 못합니다.

배터리 유형에 따라 배터리 리스 서비스 시장은 리튬이온과 니켈 메탈 하이브리드로 나뉩니다. 리튬이온 배터리는 시장에서 큰 비중을 차지하고 있습니다. 리튬이온 배터리는 에너지 밀도가 높고 다른 유형의 배터리 기술보다 전기자동차에 더 많은 에너지를 저장하고 주행 거리를 늘릴 수 있으므로 제조업체와 소비자가 선호하고 있습니다. 현재 리튬이온 배터리는 니켈 수소 배터리에 비해 에너지 밀도가 높고 질량이 상대적으로 작고 충전 시간이 짧기 때문에 대부분의 차세대 승용차와 상용차 모두에 장착되어 있습니다.

차종에 따라 시장은 승용차와 상용차로 구분됩니다. 승용차는 배터리 리스 서비스 시장에서 큰 비중을 차지하고 있습니다. 이는 전기자동차(EV) 소비자가 지속적으로 증가하고 있고, 높은 배터리 비용이 가격을 결정짓는 요인으로 작용하고 있기 때문입니다. 또한 테슬라, 르노, BMW 등 승용차 시장의 선두주자들은 경쟁사와의 차별화를 꾀하고 환경의식이 높은 소비자들에게 어필하기 위해 배터리 리스 방식을 시도하고 있습니다. 예를 들어 르노는 Zoe EV에 특화된 배터리 리스를 도입하여 더 많은 사람들을 대상으로 한 전기 모빌리티를 실현하고 있습니다. 또한 친환경 교통수단에 대한 정부의 새로운 정책 및 보조금 지원은 저렴하고 효율적인 교통수단을 추구하는 인구 증가와 함께 승용차 부문의 발전에 기여하고 있습니다.

배터리 리스 서비스 시장 도입에 대한 이해를 돕기 위해 북미(미국, 캐나다, 기타 북미), 유럽(독일, 영국, 프랑스, 스페인, 기타 유럽), 아시아태평양(중국, 인도, 일본, 기타 아시아태평양), 기타 지역(중국, 인도, 일본, 기타 아시아태평양), 기타 지역 세계 각 지역별로 분석되었습니다. 아시아태평양은 배터리 리스 서비스 시장 확대에 크게 기여하고 있습니다. 배터리 리스 시장은 전기자동차 시장의 성장, 정부 지원 정책, 저렴한 교통수단으로의 고객 이동으로 인해 아시아태평양으로 크게 기울어지고 있습니다. 현재 중국, 인도, 일본 및 한국은 친환경 에너지 소비 및 저공해 교통 시스템을 위해 설정된 야심 찬 국가 목표에 따라 전기자동차의 높은 보급률을보고하고 있습니다.

또한 이 지역의 여러 정부는 전기자동차 및 배터리 리스 모델에 대한 인센티브, 보조금 및 면세 혜택을 제공하여 대중 시장에 대한 매력을 높이고 있습니다. 중국 시장은 CATL과 BYD와 같은 배터리 제조의 주요 기업과 배터리 교체 및 리스 솔루션과 같은 기술 혁신으로 인해 활성화되고 있습니다. 인구가 밀집된 지역에서는 충전 시간과 배터리 내구성에 대한 걱정을 최소화하기 위해 배터리 리스가 널리 보급되고 있습니다. 따라서 배터리 리스 인프라의 급속한 발전과 함께 아시아태평양은 향후 수년간 세계 배터리 리스 시장을 주도할 것으로 보입니다.

목차

제1장 시장 서론

제2장 조사 방법 또는 전제조건

제3장 개요

제4장 시장 역학

제5장 가격 분석

제6장 세계의 배터리 리스 서비스 시장 매출, 2022-2032년

제7장 시장 인사이트 : 비즈니스 모델별

제8장 시장 인사이트 : 배터리 유형별

제9장 시장 인사이트 : 차종별

제10장 시장 인사이트 : 지역별

제11장 밸류체인 분석

제12장 경쟁 구도

제13장 기업 개요

제14장 두자어와 전제조건

제15장 부록

KSA
영문 목차

영문목차

The battery leasing service market is on the rise as it has proven to be a profitable and sustainable business model for owning electric vehicles (EVs) and energy storage systems. This option provides more flexibility in terms of upgrading as well as lowers the initial cost because users do not buy batteries but lease them. This model responds to one of the major challenges of EV implementation - the batteries' expensive costs. From the business side, it is beneficial because it requires less capital investment at the beginning and sustains evenly and regularly distributed operational costs.

Several European companies are exploring battery leasing services for fleet operators for better efficiency and sustainability. This model could be scaled up to other sectors where energy storage systems are essential, especially in renewable energy projects and industries. As the sales of EVs continue to grow so as the demand for new-generation battery solutions that are more flexible, economical, and have high energy density. Furthermore, the existing government support for the deployment of green technologies and the increasing interest in the circular economy, including the recycling of batteries, create the foundation for the development of battery leasing services. In terms of the overall industry outlook, the model has significant synergy with the burgeoning emphasis on the sharing economy and sustainability, thereby bolstering the sector's potential for growth.

Based on the business model, the Battery leasing service market is categorized into subscription service and pay-per-use model. Subscription service caters significant share of the battery leasing service market. This is mainly attributed to the long-term benefits it offers to both consumers and businesses. The subscription model has a monthly or yearly basis for the customers which is easy to understand and manage, the cost structure of battery usage is also stabilized to attract more customers which are electric vehicle users and commercial vehicle fleet owners. Through maintenance services, battery replacement, and upgrades, it ensures that end-users are protected from battery degradation. Moreover, the company makes battery lifecycle management possible through subscriptions and encourages the recycling of batteries. On the other hand, the pay-per-use model is flexible, but it does not offer the same level of predictability and support that is necessary for long-term consumers.

Based on battery type, the battery leasing service market is bifurcated into lithium-ion and nickel metal hybrid. Lithium-ion segment caters significant share of the market. As lithium-ion batteries have a higher energy density, which enables them to store energy and give better range in EVs over other types of battery technology, Lithium-ion batteries are preferred by manufacturers and consumers. Currently, lithium-ion batteries are installed in most of the new generation EVs both in passenger cars and commercial vehicles due to their high energy density, comparatively low mass, and shorter charging time compared to NiMH batteries.

Based on vehicle type, the market is segmented into passenger vehicles and commercial vehicles. The passenger vehicle catered to a significant share of the battery leasing service market. The factors attributed to the increasing pace of electric vehicle (EV) consumers where high battery costs define the prices. Furthermore, market leaders of passenger vehicles such as Tesla, Renault, and BMW have experimented with battery leasing schemes to set themselves apart from the competition and appeal to green-conscious consumers. For instance, Renault has implemented battery leasing specific to its Zoe EV, which creates electric mobility to target a greater share of people. Furthermore, new government policies and subsidies for environmentally friendly transport have contributed to the further development of the segment of passenger vehicles as the population is in pursuit of affordable and efficient means of transportation.

For a better understanding of the market adoption of Battery leasing services, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, UK, France, Spain, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, India, Japan, and Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Asia-Pacific has significantly contributed to the expansion of the Battery leasing service market. The battery leasing market is highly tilted towards the Asia Pacific region owing to a growing EV market, supportive government policies, and a customer shifting towards affordable modes of transportation. Currently, China, India, Japan, and South Korea have reported high rates of electric vehicle uptake based on ambitious national goals set for green energy consumption and low-emission transportation systems.

In addition, various governments in the region are providing incentives, subsidies, and tax exemptions for EV and battery leasing models to improve mass market appeal. China's market has received a boost, due to the key players such as CATL and BYD in battery manufacturing and, the innovations such as battery swapping and leasing solutions. In large population concentration areas, battery leasing is also popular to minimize the charging time and worries about battery durability. Therefore, with rapid progress in battery leasing infrastructure, the Asia Pacific region will continue to dominate the global battery leasing market in the coming years.

Some of the major players operating in the market include Hyundai, Tesla Power USA, Proterra, Volkswagen, Numocity, Ocotillo Power Systems, Oyika Pte Ltd., Renault Group, VoltUp, and Kia Motors Inc.

TABLE OF CONTENTS

1.MARKET INTRODUCTION

2.RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

3.EXECUTIVE SUMMARY

4.MARKET DYNAMICS

5.PRICING ANALYSIS

6.GLOBAL BATTERY LEASING SERVICE MARKET REVENUE (USD MN), 2022-2032F

7.MARKET INSIGHTS BY BUSINESS MODEL

8.MARKET INSIGHTS BY BATTERY TYPE

9.MARKET INSIGHTS BY VEHICLE TYPE

10.MARKET INSIGHTS BY REGION

11.VALUE CHAIN ANALYSIS

12.COMPETITIVE LANDSCAPE

13.COMPANY PROFILED

14.ACRONYMS & ASSUMPTION

15.ANNEXURE

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