디지털 인간 아바타 시장은 약 40.6%의 성장률을 보일 것으로 예측됩니다. 그 배경에는 클라우드 서비스 프로바이더 및 기타 기술 기업과의 전략적 제휴를 통해 제품 제공 및 시장 접근성을 강화할 수 있다는 점이 있습니다. 예를 들어 2022년 11월 오굴비는 AR, VR, NFT와 같은 기술의 새로운 용도를 탐구하고 개발하는 데 전념하는 디지털 경험을 위한 '실험실'인 Reality의 개소를 발표했습니다. 회사는 증강현실(AR), 브랜드 아바타 및 가상 인물을 포함한 '합성 경험', NFT 디자인 및 웹3.0 용도를 포함한 '분산형 경험'의 세 가지 주요 분야에 집중할 예정입니다. 이번 발표로 오글비는 가상 브랜드 아바타 제작에 대규모 투자를 한 두 번째 네트워크 에이전시가 되었습니다.
제품 유형에 따라 시장은 인터랙티브 디지털 인간 아바타와 비인터랙티브 디지털 인간 아바타로 나뉩니다. 디지털 인간 아바타 시장에서 인터랙티브 디지털 인간 아바타 카테고리가 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 인공지능, 머신러닝, 자연 언어 처리를 통해 지원되는 이 아바타는 고객 참여, 건강 분야, 교육 분야, 엔터테인먼트 분야에 적합합니다. 이처럼 아바타는 인간의 경험을 풍부하게 하고, 프로세스를 최적화하며, 조직에 다용도한 툴을 제공합니다. 이러한 가상 경험의 필요성, 개선된 AI 및 VR 기술은 모두 이러한 아바타의 사용 증가에 기여하고, 나아가 전 세계 시장 성장을 가속할 것으로 보입니다.
확산에 따라 시장은 클라우드 기반과 온프레미스로 양분될 것입니다. 이 중 클라우드 기반 카테고리가 시장에서 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다. 클라우드 인프라는 현실적이고 인터랙티브한 아바타를 위한 인공지능 및 머신러닝 기술 개발에 필요한 방대한 데이터를 저장하고 관리하는 데 도움이 됩니다. 또한 개발자와 기업이 고급 툴와 서비스를 사용하여 디지털 아바타 솔루션을 만드는 데 도움이 되며, 하드웨어에 대한 막대한 자본 투자가 필요하지 않기 때문에 시장에서 새로운 유용한 솔루션의 창출을 가속화할 수 있습니다. 또한 고객 경험을 향상시킬 뿐만 아니라 엔터테인먼트, 구매, 학습 등 다양한 생활 영역에서 아바타의 구현을 촉진할 수 있습니다.
업종별로는 게임, 소매, IT 및 통신, 교육, 기타로 구분됩니다. 그 중 게임 카테고리는 현실적인 인식과 게임 컨트롤 경험을 강화하여 시장에서 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 보다 현실적이고 매력적인 게임 환경에 대한 수요로 인해 개발자들은 비디오 게임에서 기업의 식별과 몰입감을 향상시키는 사실적인 디지털 인간 아바타를 통합하도록 유도하고 있습니다. 그래픽과 애니메이션, 특히 인공지능의 발전으로 인간의 동작과 외모를 모방한 아바타를 사용하여 게임을 더욱 생생하게 만들 수 있게 되었습니다. 또한 멀티 유저 게임과 가상현실 게임의 확산으로 개성 있고 사교적인 커스터마이징 아바타에 대한 수요가 증가하면서 아바타 기술에 대한 투자를 유도하는 시장으로 발전하고 있습니다.
디지털 인간 아바타 시장 도입에 대한 이해를 돕기 위해 북미(미국, 캐나다, 기타 북미), 유럽(독일, 영국, 프랑스, 스페인, 이탈리아, 기타 유럽), 아시아태평양(중국, 일본, 인도, 기타 아시아태평양), 기타 지역(중국, 일본, 인도, 기타 아시아태평양) 세계 시장 현황을 기반으로 분석되었습니다. 세계 시장 점유율을 기준으로 분석되었습니다. 이 중 북미는 예측 기간 중 가장 빠른 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 북미 디지털 인간 아바타 시장은 고객 관계 서비스, 게임, 가상현실, 소셜 인터페이스 등 다양한 역할과 목적을 수행할 수 있는 디지털 인간 아바타를 생성하는 기술 및 솔루션을 의미합니다. 이 시장은 사용자 경험 개인화에 대한 관심 증가, AI/ML 시장 개척, 가상 도우미 및 경험의 깊이(Depth of Experience) 기술 동향 등의 요인으로 인해 활성화되고 있습니다. 또한 COVID-19로 인해 사람들이 온라인에서 보내는 시간이 크게 늘어남에 따라 시장에 새로운 기회를 창출했습니다. 따라서 보다 효과적인 가상 커뮤니케이션의 개발이 필수적이 되어 시장 수요가 증가하였습니다. 북미에서는 소비자 만족도를 높이고 프로세스를 최적화하기 위해 디지털 인간 아바타를 사용하는 조직이 점점 더 많아지고 있으며, 향후 수년간 북미에서 급성장할 것으로 예상됩니다.
시장에서 사업을 운영하는 주요 기업에는 Alibaba Cloud, UneeQ, HOUR ONE AI, iFLYTEK Corporation, Meta Platforms, Inc, Microsoft Corporation, Soul Machines, Ziva Dynamics, AI Foundation, NVIDIA Corporation 등이 있습니다.
The global digital human avatar market comprises the application of human-like digital avatars powered by artificial intelligence in industries like entertainment, health care, education, and customer relations. These avatars whose focus is to be able to communicate and capture users in some ways are employed more in personal assistant interfaces, sales and marketing icons, and perceptions and simulations. The growth of this market is influenced by Artificial Intelligence and Machine learning technology, the necessity for the optimization of the user experience and customer interaction as well as by the implementation of avatars to metaverse concepts. Moreover, the rising use of digital transformation solutions in several industries also propels the market's growth.
The digital human avatar market is set to exhibit a growth rate of about 40.6%. This is due to strategic alliances with cloud service providers and other tech firms that can enhance product offerings and market reach. For instance, in November 2022, Ogilvy announced the opening of Reality, a "lab" for digital experiences devoted to exploring and developing new uses for technologies like AR, VR, and NFT. The firm will concentrate on three main areas: augmented Reality (AR), "synthetic experiences," which include brand avatars and virtual people, and "decentralized experiences," which include NFT design and web3 applications. With this statement, Ogilvy becomes the second network agency to invest significantly in creating virtual brand avatars.
Based on the product type, the market is bifurcated into interactive digital human avatar and non-interactive digital human avatar. The interactive digital human avatar category is expected to have the largest market share of the digital human avatar market. These avatars, supported by artificial intelligence, machine learning, and natural language processing make them a perfect choice for customer engagement, the health sector, the education sector, and the entertainment field. As such, they enrich the human experience, optimize processes, and offer versatile tools for organizations. The need for such virtual experiences, improved AI, and VR technologies together contribute to the increased usage of such avatars that in turn fuel the market growth across the globe.
Based on the deployment, the market is bifurcated into cloud-based and on-premises. Among these, the cloud-based category is expected to have the largest share of the market. Cloud infrastructure helps in storage and management of voluminous data that are necessary in the development of artificial intelligence and machine learning techniques for realistic and interactive avatars. Moreover, it helps developers and businesses to use advanced tools and services to create digital avatar solutions and doesn't require substantial capital investments in hardware, which accelerates the creation of new useful solutions on the market. It does not only improve customers' experience but also fuels the implementation of avatars in various spheres of life such as entertainment, purchasing, and studying.
Based on the verticals, the market is segmented into gaming, retail, it & telecommunications, education, and others. Among these, the gaming category is expected to have the largest market share of the market by enhancing realistic perception and game control experiences. The demand for more realistic and engaging gaming environments is driving developers to incorporate realistic Digital Human Avatars that improve player identification and immersion in video games. Advances in graphics, and animation especially in artificial intelligence make it possible to use avatars that imitate human actions and looks to enhance the game. Also, the proliferation of multiuser and virtual reality games has resulted in the increased demand for customized avatars to stay unique and socialize, and so make the marketplace more inviting to invest in avatars' technologies.
For a better understanding of the market adoption of digital human avatar, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Among these, the North American region will grow at the fastest CAGR during the forecast period. The North American Digital Human Avatar Market refers to technology and solutions that involve the creation of a digital human avatar capable of performing different roles and purposes such as customer relation services, gaming, virtual reality, and social interfacing. This market is fueled by factors like the rising interest in better personalization of user experience, the development of AI/ML, and the trends for virtual helpers and depth of experience technologies. Furthermore, COVID-19 created new opportunities in the market because people spend significantly more time online; therefore, it has become essential to develop more effective virtual communications, which increased the market's demand. As more and more organizations across industries use digital human avatars to increase consumer satisfaction and optimize processes, is expected to grow rapidly in North America in the coming years.
Some of the major players operating in the market include Alibaba Cloud; UneeQ; HOUR ONE AI; iFLYTEK Corporation; Meta Platforms, Inc.; Microsoft Corporation; Soul Machines; Ziva Dynamics; AI Foundation; and NVIDIA Corporation