세계의 디지털 인간 아바타 시장(2025-2029년)
Global Digital Human Avatar Market 2025-2029
상품코드 : 1769518
리서치사 : TechNavio
발행일 : 2025년 07월
페이지 정보 : 영문 258 Pages
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한글목차

디지털 인간 아바타 시장은 2024-2029년 274억 3,210만 달러 증가하고, 예측 기간 중 연평균 복합 성장률(CAGR)은 43.9%를 보일 것으로 예측됩니다.

세계의 디지털 인간 아바타(Digital Human Avatar) 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더에 대한 벤더 분석 등의 정보를 전해드립니다.

현재의 시장 시나리오, 최신 동향 및 성장요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 이 시장은 AI와 대화 기능의 혁명적 발전, 고객 경험 향상과 하이퍼 개인화에 대한 기업 수요 증가, 실시간 3D 그래픽과 애니메이션 기술의 수렴과 민주화에 의해 주도되고 있습니다.

시장 범위
기준 연도 2025년
종료 연도 2029년
예측 기간 2025-2029년
성장 모멘텀 가속
전년대비 40.9%
CAGR 43.9%
증가액 274억 3,210만 달러

이 조사는 업계 주요 참가자의 의견을 포함하여 1차 및 2차 정보를 객관적으로 결합하여 수행되었습니다. 보고서에는 주요 기업 분석, 종합적인 시장 규모 데이터, 지역 분석에 따른 부문, 공급업체 현황이 포함되어 있습니다. 보고서에는 과거 데이터와 예측 데이터가 있습니다.

이 보고서는 향후 몇 년간 디지털 인간 아바타 시장의 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나로 특화된 산업별 디지털 인간 아바타의 보급을 꼽았습니다. 또한, 디지털 휴먼을 위한 AI 생성 컨텐츠와 크리에이터 경제의 부상, 몰입형 플랫폼(AR, VR, 메타버스)과의 원활한 통합은 시장의 큰 수요를 창출할 것으로 보입니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 Technavio 분석

제3장 시장 구도

제4장 시장 규모

제5장 시장 규모 실적

제6장 Five Forces 분석

제7장 시장 세분화 : 제품별

제8장 시장 세분화 : 기술별

제9장 시장 세분화 : 유형별

제10장 시장 세분화 : 용도별

제11장 고객 상황

제12장 지역별 상황

제13장 성장 촉진요인, 과제, 기회 및 성장 억제요인

제14장 경쟁 구도

제15장 경쟁 분석

제16장 부록

LSH
영문 목차

영문목차

The digital human avatar market is forecasted to grow by USD 27,432.1 mn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 43.9% during the forecast period. The report on the digital human avatar market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.

The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by revolutionary advancements in ai and conversational capabilities, escalating enterprise demand for enhanced customer experience and hyper-personalization, and convergence and democratization of real-time 3d graphics and animation technologies.

Market Scope
Base Year2025
End Year2029
Series Year2025-2029
Growth MomentumAccelerate
YOY 202540.9%
CAGR43.9%
Incremental Value$27,432.1 mn

The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market size data, segment with regional analysis and vendor landscape in addition to an analysis of the key companies. Reports have historic and forecast data.

Technavio's digital human avatar market is segmented as below:

By Product

By Technology

By Type

By Application

By Geographical Landscape

This study identifies the proliferation of specialized, industry-specific digital human avatars as one of the prime reasons driving the digital human avatar market growth during the next few years. Also, rise of ai-generated content and creator economy for digital humans and seamless integration into immersive platforms (AR, VR, and Metaverse) will lead to sizable demand in the market.

The report on the digital human avatar market covers the following areas:

The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading digital human avatar market vendors that include Amazon Web Services Inc., DeepBrain AI, Didimo, Epic Games Inc., FACEGOOD Co.,Ltd., Google LLC, Hour One AI, Magic Leap Inc., Meta Platforms Inc., Microsoft Corp., Pinscreen, Ready Player Me, Reallusion Inc., Samsung Electronics Co. Ltd., Soul Machines, Synthesia, UneeQ, and Unity Technologies Inc.. Also, the digital human avatar market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.

The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Technavio Analysis

3 Market Landscape

4 Market Sizing

5 Historic Market Size

6 Five Forces Analysis

7 Market Segmentation by Product

8 Market Segmentation by Technology

9 Market Segmentation by Type

10 Market Segmentation by Application

11 Customer Landscape

12 Geographic Landscape

13 Drivers, Challenges, and Opportunity/Restraints

14 Competitive Landscape

15 Competitive Analysis

16 Appendix

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
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