미디어 소비 시장 : 세계 산업 규모, 점유율, 동향, 기회, 예측 - 미디어 유형별(전통적 미디어, 현대 미디어), 모드별, 수익 모델별, 지역별, 경쟁별(2020-2030년)
Media Consumption Market - Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, Segmented By Type of Media (Traditional Media Modern Media ), By Mode, By Revenue Model, By Region, By Competition, 2020-2030F
상품코드 : 1878946
리서치사 : TechSci Research
발행일 : 2025년 11월
페이지 정보 : 영문 185 Pages
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한글목차

세계의 미디어 소비 시장은 2024년에 2조 3,951억 4,000만 달러로 평가되었으며, 2030년까지 CAGR 8.87%로 성장하여 3조 9,882억 3,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

세계 미디어 소비 시장은 전통적인 방송, 인쇄 매체, 디지털 채널 등 다양한 플랫폼의 다양한 컨텐츠 형태에 대한 개인의 종합적인 참여를 포괄하고 있습니다. 그 확장을 뒷받침하는 주요 요인으로는 전 세계 인터넷 보급률 향상, 스마트 기기의 광범위한 보급, 온디맨드 컨텐츠 서비스 확대 등을 꼽을 수 있습니다. 이러한 요소들을 통해 전 세계 소비자들에게 보다 폭넓은 접근과 개인화된 경험을 제공할 수 있게 되었습니다.

시장 개요
예측 기간 2026-2030년
시장 규모 : 2024년 2조 3,951억 4,000만 달러
시장 규모 : 2030년 3조 9,882억 3,000만 달러
CAGR : 2025-2030년 8.87%
가장 빠르게 성장하는 부문 현대 미디어
최대 시장 북미

주요 시장 촉진요인

세계 미디어 소비 시장을 형성하는 주요 촉진요인 중 하나는 모바일 기기의 보급률과 이용률의 증가입니다. 스마트폰과 태블릿의 광범위한 보급과 그 기능의 지속적인 진화로 인해 미디어에 대한 접근은 정적인 환경에서 항상 연결된 이동 중 경험으로 이동하고 있습니다.

주요 시장 과제

컨텐츠의 파편화가 심화되고 있는 것은 전 세계 미디어 소비 시장의 성장에 큰 걸림돌로 작용하고 있습니다. 수많은 플랫폼과 컨텐츠 제공이 계속 늘어나는 이 현상은 소비자의 피로감과 구독 과잉으로 직결되고 있습니다.

주요 시장 동향

증강현실(AR)과 가상현실(VR)을 포함한 몰입형 미디어 시장은 인터랙티브하고 감각적인 환경을 제공하며 전 세계 미디어 소비에 변화를 가져오고 있습니다. 이러한 확장은 다양한 분야에서 두드러지게 나타나고 있으며, 세계 증강현실(XR) 시장 규모는 10만 8,457달러로 평가되고 있습니다.

목차

제1장 제품 개요

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 고객의 소리

제5장 세계의 미디어 소비 시장 전망

제6장 북미의 미디어 소비 시장 전망

제7장 유럽의 미디어 소비 시장 전망

제8장 아시아태평양의 미디어 소비 시장 전망

제9장 중동 및 아프리카의 미디어 소비 시장 전망

제10장 남미의 미디어 소비 시장 전망

제11장 시장 역학

제12장 시장 동향과 발전

제13장 세계의 미디어 소비 시장 : SWOT 분석

제14장 Porter's Five Forces 분석

제15장 경쟁 구도

제16장 전략적 제안

제17장 조사 회사 소개 및 면책사항

KSM
영문 목차

영문목차

The Global Media Consumption Market, valued at USD 2395.14 Billion in 2024, is projected to experience a CAGR of 8.87% to reach USD 3988.23 Billion by 2030. The Global Media Consumption Market encompasses the aggregate engagement of individuals with various content forms across diverse platforms, including traditional broadcast, print, and digital channels. Key drivers supporting its expansion include increasing global internet penetration, the widespread adoption of smart devices, and the proliferation of on-demand content services. These factors facilitate broader access and personalized experiences for consumers worldwide.

Market Overview
Forecast Period2026-2030
Market Size 2024USD 2395.14 Billion
Market Size 2030USD 3988.23 Billion
CAGR 2025-20308.87%
Fastest Growing SegmentModern Media
Largest MarketNorth America

Key Market Drivers

One of the primary drivers shaping the Global Media Consumption Market is the rising penetration and usage of mobile devices. The widespread adoption of smartphones and tablets, combined with their continuously advancing functionalities, has shifted media access from static environments to an always-connected, on-the-go experience. Consumers increasingly expect instant content availability, supported by expanding mobile network infrastructure. This trend is reinforced by rising data usage levels; according to the November 2024 Ericsson Mobility Report, global mobile network data traffic is projected to grow by 21% year-on-year in 2024, largely fueled by increasing video content consumption. This seamless connectivity enables users to interact with a broad spectrum of media formats, including video streaming, digital news, and social media, regardless of time or location.

Key Market Challenges

The escalating content fragmentation represents a significant impediment to the growth of the Global Media Consumption Market. This phenomenon, characterized by a vast and increasing number of platforms and content offerings, directly contributes to consumer fatigue and subscription overload. As audiences navigate a labyrinth of choices, the effort required to discover and manage desired content across numerous services diminishes the overall perceived value of individual subscriptions. This leads to dissatisfaction and a reluctance to commit to additional services, ultimately constraining market expansion.

Key Market Trends

The market for immersive media, encompassing Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR), represents a transformative shift in global media consumption, offering interactive and sensory environments. This expansion is evident across sectors, with the global Extended Reality (XR) market valued at USD 108,457.5 million in 2024, projected to grow at a compound annual growth rate of 36.20% from 2024 to 2031, according to the XR Association. This substantial growth is partly driven by increasing enterprise adoption, as highlighted by an XR Association survey in June 2024 where 72% of manufacturing professionals reported a positive return on investment from integrating XR into employee training. This demonstrates the tangible value of immersive technologies.

Key Market Players

Report Scope:

In this report, the Global Media Consumption Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:

Media Consumption Market, By Type of Media:

Media Consumption Market, By Mode:

Media Consumption Market, By Revenue Model:

Media Consumption Market, By Region:

Competitive Landscape

Company Profiles: Detailed analysis of the major companies presents in the Global Media Consumption Market.

Available Customizations:

Global Media Consumption Market report with the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:

Company Information

Table of Contents

1. Product Overview

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Voice of Customer

5. Global Media Consumption Market Outlook

6. North America Media Consumption Market Outlook

7. Europe Media Consumption Market Outlook

8. Asia Pacific Media Consumption Market Outlook

9. Middle East & Africa Media Consumption Market Outlook

10. South America Media Consumption Market Outlook

11. Market Dynamics

12. Market Trends & Developments

13. Global Media Consumption Market: SWOT Analysis

14. Porter's Five Forces Analysis

15. Competitive Landscape

16. Strategic Recommendations

17. About Us & Disclaimer

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