코프 드롭 시장 규모와 예측, 세계 및 지역의 성장 기회 분석 : 제품별, 용도별, 유통 채널별, 지역별(2021-2031년)
Cough Drops Market Size and Forecast 2021 - 2031, Global and Regional Growth Opportunity Analysis Report Coverage: Product (Gluten Free, Sugar Free, and Others), Application (Adults and Children), Distribution Channel, and Geography
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리서치사 : The Insight Partners
발행일 : 2025년 01월
페이지 정보 : 영문 167 Pages
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한글목차

코프 드롭 시장은 2023년 22억 달러에서 2031년까지 36억 달러에 달하고, 2023년부터 2031년까지 연평균 복합 성장률(CAGR)은 6.2%를 나타낼 것으로 예상됩니다. 시장 성장을 가속하는 주요 요인은 인후 부종을 일으키는 호흡기 질환의 부담 증가, 셀프 메디케이션으로의 이동 증가 등이 있습니다. 게다가, 천연 성분과 지속가능한 패키징에 대한 관심 증가는 예측 기간 동안 시장을 밀어올릴 가능성이 높습니다. 그러나 장기 치료가 불가능하거나 대체 약물을 사용할 수 있다는 것이 시장의 저해 요인이되었습니다.

감기와 독감과 같은 바이러스 감염은 인후통의 일반적인 원인 중 하나입니다. 인후통은 인후염, 감기, 알레르기 및 기타 상부 호흡기 질환의 가능성도 있습니다. 세계보건기구(WHO)에 따르면 매년 세계 약 10억 건의 계절성 독감이 보고되고 있으며, 그 중 300만에서 500만 건이 중증도 포함되어 있습니다. 증상은 대개 감염 후 1일에서 4일 후에 시작되며 약 1주일 지속됩니다. 감기, 독감, 계절성 알레르기는 기침, 목의 염증 및 기타 불쾌감을 일으키는 증상에서 즉시 해방되기를 원하는 사람들을 위해 기침 제품에 대한 수요를 크게 증가시키는 호흡기 시스템의 문제로 확산되고 있습니다.

급속한 도시화로 인한 대기의 질 악화는 세계 보건 시스템에 심각한 우려로 호흡기 질환 사례의 증가 원인이 되었습니다. 오염 물질은 천식과 기관지염 환자의 건강 상태를 악화시키고 기침의 빈도를 증가시킵니다. 그 결과, 이러한 증상을 완화하기 위해 기침약을 요구하는 소비자가 증가하고 있습니다. 노인 인구는 면역력 저하와 기왕증으로 인해 호흡기 질환에 특히 걸리기 쉽습니다. 세계 인구의 고령화는 유례없는 속도로 진행되고 있습니다. 2022년 10월에 발표된 WHO의 사실에 따르면 2030년까지 세계 6명 중 1명이 60세 이상이 된다고 합니다. 따라서 이 연령대의 인구는 2020년 10억명에서 2030년에는 14억명으로 증가하고, 2050년에는 21억명으로 4배 이상 증가할 것으로 예상됩니다. 게다가 80세 이상의 인구는 2020년부터 2050년 사이에 3배로 늘어나 4억 2,600만 명에 달할 것으로 예상됩니다. 나이가 들면, 감염과 만성 질환과 관련된 기침을 완화하기 위해 기침약을 사용하는 등 증상 관리가 필요한 만성 질환을 경험할 가능성이 높아집니다. 2018년 Annals of Research Hospitals에 게재된 논문에 따르면 만성 폐질환의 유병률 상승과 이소성 면역억제가 고령화 사회에서 호흡기 감염증 증가로 이어지고 있습니다. 또한 전 세계 20억 명이 65세 이상이 될 것이며, 2050년까지 10억 명 이상이 예방 가능한 만성 폐질환을 앓게 될 것입니다.

호흡기 질환 발생률 증가에 대응하여 코프 드롭 시장의 제조업체는 제품 라인을 혁신하고 사업 확대를 위해 제휴 및 파트너십 등의 개발 전략을 채택하고 있습니다. 예를 들어, 2024년 6월, Procter & Gamble의 브랜드인 빅스 인디아는 인도를 상징하는 삼각형 빅스 코프 드롭의 획기적인 변신인 빅스 더블 파워 코프 드롭의 출시를 발표했습니다. 이 새로운 드롭은 목의 염증과 기침의 증상을 효과적으로 완화하는 더 큰 크기의 코프 드롭을 요구하는 소비자의 목소리에 따라 처방되었습니다. 따라서 목구멍 염증을 일으키는 호흡기 질환의 부담이 증가하고 있다는 것은 세계 코프 드롭 시장의 성장을 가속하고 있습니다.

경쟁업체별 분석은 제품 포트폴리오(제품 만족도, 제품 특징, 가용성), 최근 시장 동향(합병 및 인수, 신제품 발매 및 강화, 투자 및 자금 조달, 수상, 합의, 제휴 및 파트너십, 인지, 확대) 및 경쟁 구도의 보다 좋은 의사결정과 이해를 돕는 지역적 존재에 근거하여 이 보고서는 코프 드롭 세계 시장에서 주요 공급업체의 최근 중요한 동향과 혁신에 대해 철저히 조사했습니다. 주요 시장 진출 기업은 Mondelez International Inc.

제품별로 코프 드롭 시장은 글루텐 프리, 설탕 프리 등으로 구분됩니다. 2023년에는 설탕이 없는 부문이 시장에서 가장 큰 점유율을 차지했습니다. 용도별로 코프 드롭 시장은 성인과 소아로 구분됩니다. 2023년에는 성인 부문이 가장 큰 점유율을 차지했습니다. 코프 드롭 시장은 유통 채널을 기반으로 오프라인과 온라인으로 구분됩니다. 2023년 오프라인 부문이 가장 큰 점유율을 차지했습니다.

코프 드롭 시장에서 사업을 전개하는 기업은 다양한 유기적 및 무기적 전략을 채용하고 있습니다. 유기적 전략에는 주로 제품 출시와 제품 승인이 포함됩니다. 무기적인 성장 전략으로는 인수, 제휴, 파트너십 등이 있습니다. 이러한 성장 전략을 통해 시장 진출기업은 사업을 확대하고 지리적 존재를 높이고 시장 전체의 성장에 기여할 수 있습니다. 또한 인수 및 제휴와 같은 전략은 고객 기반을 강화하고 제품 포트폴리오를 확대하는 데 도움이 됩니다. 코프 드롭 시장의 주요 기업에 의한 중요한 발전의 일부는 다음과 같습니다.

2024년 9월, 인후통에 특화된 Cipla Health Ltd.의 브랜드인 Cofils가 새로운 맛을 출시했습니다: Cofsils Mulethi입니다. 이 로젠지는 Mulethi(감초)의 진정 효과를 제공하고 몇 분 안에 목의 통증을 완화합니다. 콥실루스 뮐레티는 콥실루스 프레쉬 민트, 콥실루스 트루시 푸디나, 콥실루스 오렌지, 레몬 허니, 생강 레몬 등의 인기 풍미 외에도 출시되었습니다.

목차

제1장 서론

제2장 주요 요약

제3장 조사 방법

제4장 코프 드롭 시장의 정세

제5장 코프 드롭 시장 : 주요 시장 역학

제6장 코프 드롭 시장 : 세계 시장 분석

제7장 코프 드롭 시장 분석 - 제품별

제8장 코프 드롭 시장 분석 - 용도별

제9장 코프 드롭 시장 분석 - 유통 채널별

제10장 코프 드롭 시장-지역별 분석

제11장 업계 정세

제12장 기업 프로파일

제13장 부록

SHW
영문 목차

영문목차

The cough drops market is expected to reach US$ 3.6 billion by 2031 from US$ 2.2 billion in 2023; the market is estimated to grow at a CAGR of 6.2% during 2023-2031. Major factors driving the market growth include rising burden of respiratory diseases causing soar throat and increasing shift toward self-medication. Further, surging focus on natural ingredients and sustainable packaging is likely to boost the market during the forecast period. However, inability to provide long-term relief and availability of alternatives among the market deterrents.

Viral infections such as colds or influenza are among the common causes of sore throat. A sore throat can also indicate strep throat, the common cold, allergies, or other upper respiratory illnesses. According to the World Health Organization, approximately 1 billion cases of seasonal influenza are recorded every year across the globe, including 3-5 million cases of severe illness. Symptoms typically start 1-4 days after infection and persist for about a week. The common cold, flu, and seasonal allergies are widespread respiratory issues that significantly increase the demand for cough relief products as people seek immediate relief from coughing, throat irritation, and other symptoms causing discomfort.

Deteriorating air quality due to rapid-paced urbanization has been a significant concern for health systems across the world, contributing to a rise in cases of respiratory illnesses. Pollutants can worsen the health conditions of asthma and bronchitis patients, leading to more frequent coughing episodes. Consequently, consumers are increasingly seeking cough drops for relief from these symptoms. The geriatric population is particularly vulnerable to respiratory disorders due to decreased immunity and pre-existing health conditions. The world's population is aging at an unparalleled rate. According to the WHO facts published in October 2022, 1 in 6 individuals worldwide would be aged 60 or more by 2030. Thus, the number of people from this age group would increase from 1 billion in 2020 to 1.4 billion by 2030; the population would rise by quadruple to 2.1 billion by 2050. Furthermore, it is anticipated that the population of those aged 80 or older will triple between 2020 and 2050, reaching 426 million. As people age, they are more likely to experience chronic illnesses that require symptom management, including the use of cough drops for relief from coughing associated with infections or chronic conditions. According to an article published in Annals of Research Hospitals in 2018, the rising prevalence of chronic lung diseases and iatrogenic immunosuppression are leading to an increase in respiratory infections in an aging population. Moreover, 2 billion people worldwide will be older than 65 years, and more than 1 billion individuals will have a preventable chronic lung disease by 2050.

In response to the rising incidence of respiratory disorders, manufacturers in the cough drops market are innovating their product lines and adopting development strategies such as collaborations and partnerships to expand their businesses. For instance, in June 2024, Vicks India, a brand of Procter & Gamble, announced the launch of Vicks Double Power Cough Drops, a groundbreaking transformation of India's iconic triangular Vicks Cough Drops. These new drops have been formulated based on consumer feedback, addressing the demand for a larger cough drop size that effectively relieves symptoms of throat irritation and cough. Thus, the rising burden of respiratory diseases causing soar throat fuels the growth of the cough drops market across the world.

The comparative company analysis evaluates and categorizes the cough drops market based on product portfolio (product satisfaction, product features, and availability), recent market developments (merger & acquisition, new product launch & enhancement, investment & funding, award, agreement, collaboration, & partnership, recognition, and expansion), and geographic presence that aids better decision-making and understanding of the competitive landscape. The report profoundly explores the recent significant developments and innovations by the leading vendors in the global Cough Drops Market. The key market players are Mondelez International Inc, The Procter & Gamble Co, GSK Plc, Cipla Ltd, Bliss GVS Pharma Ltd, Thornton & Ross, Reckitt Benckiser Group Plc, Sanofi SA, Gepach International, and Ricola

Based on product, the cough drops market is segmented into gluten free, sugar free, and others. In 2023, the sugar free, segment held the largest share of the market. Based on application, the cough drops market is segmented into adults and children. In 2023, the adults segment held the largest share of the market. Based on distribution channel, the cough drops market is segmented into offline and online. In 2023, the offline segment held the largest share of the market.

Various organic and inorganic strategies are adopted by companies operating in the cough drops market. The organic strategies mainly include product launches and product approvals. Inorganic growth strategies witnessed in the market are acquisitions, collaboration, and partnerships. These growth strategies allow the market players to expand their businesses and enhance their geographic presence, along with contributing to the overall market growth. Furthermore, strategies such as acquisitions and partnerships helped strengthen their customer base and extend their product portfolios. A few of the significant developments by key players in the Cough Drops Market are listed below.

In September 2024, Cofsils, a brand by Cipla Health Ltd. specializing in sore throat relief, launched a new flavor: Cofsils Mulethi. This lozenge offers the soothing taste of Mulethi (Licorice) and provides relief from sore throat within minutes. Cofsils Mulethi was added to its existing flavor pipeline, including Cofsils Fresh Mint and Cofsils Tulsi Pudina, and popular options such as Cofsils Orange, Lemon Honey, and Ginger Lemon.

Table Of Contents

1. Introduction

2. Executive Summary

3. Research Methodology

4. Cough Drops Market Landscape

5. Cough Drops Market - Key Market Dynamics

6. Cough Drops Market - Global Market Analysis

7. Cough Drops Market Analysis - by Product

8. Cough Drops Market Analysis - by Application

9. Cough Drops Market Analysis - by Distribution Channel

10. Cough Drops Market - Geographical Analysis

11. Industry Landscape

12. Company Profiles

13. Appendix

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