아시아태평양의 이벤트 물류 시장 예측 : 지역별 분석-유형별, 최종 사용자별(-2031년)
Asia Pacific Event Logistics Market Forecast to 2031 - Regional Analysis - by Type and End User
상품코드 : 1597108
리서치사 : The Insight Partners
발행일 : 2024년 10월
페이지 정보 : 영문 151 Pages
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한글목차

아시아태평양의 이벤트 물류 시장은 2023년 236억 2,420만 달러로 평가되었고, 2031년 414억 2,446만 달러에 이를 것으로 예측되며, 2023년부터 2031년까지의 CAGR은 7.3%로 추정됩니다.

성장하는 건설 및 신재생 에너지 산업에서 기업 전시회 및 이벤트 증가가 아시아태평양의 이벤트 물류 시장을 견인

아시아태평양의 다양한 신재생 에너지 기업들이 기업 이벤트와 전시회에 대한 지출을 늘리고 있으며, 이러한 이벤트의 수를 밀어 올리고 있습니다. 이러한 이벤트는 태양광, 풍력, 지열, 파력 에너지, 바이오에너지 등 다양한 분야에서 지역사회와의 관계 구축에 중점을 둡니다. 이러한 업계의 최고 무역 박람회에 독점적으로 참여함으로써 기업은 브랜드 인지도를 높이고 고도로 성장하는 신재생 에너지 산업에서 자사 제품 및 서비스를 호소할 수 있는 기회를 얻을 수 있습니다. 또한, 무역 박람회는 기업이 하나의 부스로 전체 비즈니스를 소개하고 고객들 사이에서 기업 인지도를 높일 수 있는 강력한 플랫폼입니다. 기업은 제품과 서비스뿐만 아니라 기업 문화와 가치에 초점을 맞출 수 있으며 잠재 고객이 전시 부스를 방문할 수 있습니다. 그 결과, 이러한 전시 부스를 설치하기 위한 지출이 증가하고 있어 이벤트 물류 서비스 수요를 견인하는 중요한 장래 동향이 될 것으로 예상됩니다.

건설 업계의 이벤트 및 무역 박람회는 고객 획득, 제품 발표, 비즈니스 성장 기회 창출 등에 중점을 두고 매년 개최되고 있습니다. 정상급 건설박람회로는 Bauma China, Construction Indonesia, INTERMAT ASEAN, MCE-Mostra Convegno Expocomfort, India Construction Expo 등이 있습니다. 예를 들면 Construction Indonesia는 자카르타 국제 엑스포에서 개최되는 대규모 박람회로, 약 15,000-20,000명의 방문자와 다양한 건설 분야에서 400개 이상의 전시자가 모입니다. 대규모 전시 지역이 특징으로 업계 동향과 기술에 관한 네트워킹 기회, 세미나, 워크숍이 개최됩니다.

이와 같이 기업 이벤트 및 무역 박람회 증가는 향후 수년간 아시아태평양의 이벤트 물류 시장의 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.

또한 태양광 발전, 풍력 발전, 지열 발전, 수력 발전, 해양 발전 등의 신재생 에너지 발전 기술은 세계에서 높은 성장을 이루고 있습니다. 신재생 에너지에 의한 지속 가능한 발전에 대한 의식과 투자의 고조는 미래의 성장이 기대됩니다. 이 업계에서는, 기술적으로 진보한 신제품을 전시 및 홍보하기 위해서 기업이나 단체가 기업 이벤트 및 전시회, 무역 박람회를 개최하고 있습니다. 이는 파트너십, 협업, 계약 등의 전략을 채택함으로써 시장 내 다른 경쟁사와의 비즈니스 기회를 창출하는 데 있어 기업에 이익을 가져다 줍니다. 이벤트아이에 따르면 2024년에는 Intersolar Europe, World Hydrogen Energy Conference and Exhibition, EXPO Solar, ASEAN Solar EXPO 등 400개 이상의 전시회가 예정되어 있습니다.

아시아태평양의 이벤트 물류 시장 개요

아시아태평양의 이벤트 물류 시장은 호주, 중국, 인도, 일본, 한국 및 기타 아시아태평양으로 더 분류됩니다. 인도, 베트남, 인도네시아, 중국, 말레이시아, 태국 등 경제 발전이 현저한 신흥 국가의 존재는 향후 몇 년동안 이벤트 물류 시장의 공급업체에게 새로운 기회를 창출할 가능성이 높은 주요 요인 중 하나입니다. 이러한 국가의 이벤트 물류 시장은 주로 이벤트 물류 산업을 견인하는 기업과 스포츠 산업의 수가 증가함에 따라 견인됩니다. 게다가 이들 국가 전역에서 신흥 미디어 및 엔터테인먼트 부문은 아시아태평양에서 이벤트 물류의 성장을 가속하는 또 다른 주요 요인입니다. 또한 일본, 인도, 인도네시아, 말레이시아 등 국가에서 음악 콘서트 및 기타 엔터테인먼트 쇼의 수가 증가하면 이 지역의 이벤트 물류 수요가 촉진되고 있습니다.

또한 다양한 국가의 국제 비즈니스에서 FDI 투자가 증가하면 아시아태평양 국가에서 비즈니스 회의 및 이벤트를 위한 새로운 기회가 생성될 수 있으며 아시아태평양 국가에서 새로운 비즈니스 설립을 추진하고 있습니다. 게다가 인도와 일본과 같은 인구가 많은 국가에서의 스포츠 이벤트 수 증가는 이 지역에서 이벹느 물류의 성장을 가속하는 또 다른 주요 요인입니다.

아시아태평양의 이벤트 물류 시장 수익 및 예측(단위 : 100만 달러)(-2031년)

아시아태평양의 이벤트 물류 시장 세분화

아시아태평양의 이벤트 물류 시장은 유형별, 최종 사용자별, 국가별로 분류됩니다.

유형별로 보면 아시아태평양의 이벤트 물류 시장은 재고 관리, 배송 관리, 화물 운송, 팔레트 및 포장 서비스, 기타 등으로 구분됩니다. 2023년에는 화물 운송 부문이 최대 시장 점유율을 차지했습니다.

최종 사용자별로 아시아태평양의 이벤트 물류 시장은 미디어 및 엔터테인먼트, 스포츠 이벤트, 기업 이벤트 및 박람회, 문화 이벤트, 기타 등으로 분류됩니다. 2023년에는 기업 이벤트 및 박람회 부문이 최대 시장 점유율을 차지했습니다.

국가별로 아시아태평양의 이벤트 물류 시장은 호주, 중국, 인도, 일본, 한국 및 기타 아시아태평양으로 구분됩니다. 2023년 아시아 태평양의 이벤트 물류 시장 점유율은 중국이 독점했습니다.

CH Robinson Worldwide Inc, CEVA Logistics AG, DB Schenker, Deutsche Post AG, DSV AS, FedEx Corp, GEODIS SA, Kuehne Nagel International AG, United Parcel Service Inc 등이 아시아태평양의 이벤트 물류 시장에서 사업을 전개하고 있는 주요 기업입니다.

목차

제1장 서론

제2장 주요 요약

제3장 조사 방법

제4장 아시아태평양의 이벤트 물류 시장의 정세

제5장 아시아태평양의 이벤트 물류 시장 : 주요 시장 역학

제6장 아시아태평양의 이벤트 물류 시장 분석

제7장 아시아태평양의 이벤트 물류 시장 분석 : 유형별

제8장 아시아태평양의 이벤트 물류 시장 분석 : 최종 사용자별

제9장 아시아태평양의 이벤트 물류 시장 : 국가별 분석

제10장 경쟁 구도

제11장 업계 정세

제12장 기업 프로파일

제13장 부록

AJY
영문 목차

영문목차

The Asia Pacific event logistics market was valued at US$ 23,624.20 million in 2023 and is expected to reach US$ 41,424.46 million by 2031; it is estimated to register a CAGR of 7.3% from 2023 to 2031.

Rise in Corporate Exhibition/Events in Growing Construction and Renewable Energy Industry Boost Asia Pacific Event Logistics Market

Various renewable energy companies in Asia Pacific are raising spending on corporate events or exhibitions, which is boosting the number of such events. These events are focused on building relations with the community in various sectors, including solar, wind, geothermal, wave energy, bioenergy, and others. By participating exclusively in the top trade fairs of these industries, companies have the opportunity to increase their brand awareness and make a statement about their products and services in this highly growing renewable energy industry. In addition, trade shows are a robust platform that allows companies to showcase their entire business at one booth, raising company awareness among customers. A company can focus on products, services, as well as its work culture and values to ensure that potential customers visit its exhibition stand. As a result, there is a rise in spending on establishing such exhibition stands, which is expected to be the key future trend in driving the demand for event logistics services.

Events or trade shows in the construction industry are arranged each year with a focus on client engagement, product launches, and creating opportunities for business growth, among others. A few of the top construction trade shows include the Bauma China, Construction Indonesia, INTERMAT ASEAN, MCE - Mostra Convegno Expocomfort, and India Construction Expo. For instance, Construction Indonesia is a major trade show held at the Jakarta International Expo, attracting around 15,000 to 20,000 visitors and over 400 exhibitors from various construction sectors. It features a large exhibition area and offers networking opportunities, seminars, and workshops on industry trends and technologies.

Thus, the rise in corporate events or trade shows is anticipated to fuel the Asia Pacific event logistics market growth in the coming years.

Furthermore, renewable energy technologies such as solar, wind, geothermal, hydropower, ocean, and others are highly growing power generation technologies across the globe. Rise in awareness and investment towards generation of electricity sustainably through the renewable sources is expected to grow in the future. To showcase or advertise the new and technologically advanced products in this industry, the companies or associations are spending arranging corporate events or trade exhibition/shows. This will benefit companies in creating business opportunities with other competitors in the market by adopting strategies such as partnership, collaboration, agreements, and others. According to EventsEye, there are more than 400 trade shows scheduled in the year 2024 such as Intersolar Europe, World Hydrogen Energy Conference and Exhibition, EXPO Solar, ASEAN Solar EXPO, and others.

Asia Pacific Event Logistics Market Overview

Asia Pacific event logistics market has been further categorized into Australia, China, India, Japan, South Korea, and Rest of Asia Pacific region. The presence of some of the highly economically developing countries such as India, Vietnam, Indonesia, China, Malaysia, and Thailand, is one of the major factors likely to generate new opportunities for event logistics market vendors in the coming years. The market for event logistics in these countries will be driven due to the rise in number of businesses and sports industry that mainly drives the event logistics industry. Further, the emerging media and entertainment sector across these countries is another major factor driving the growth for event logistics in the Asia Pacific region. Rise in number of music concerts and other entertainment shows across the countries such as Japan, India, Indonesia, and Malaysia, is also driving the demand for event logistics in the region.

Further, the rising FDI investments from the international businesses of different countries is pushing the establishment of new businesses in the Asia Pacific countries which is further likely to generate new opportunities for business conferences and events in the Asia Pacific countries. Moreover, the rise in number of sports events in the highly populated countries such as India and Japan are another major factor driving the growth for event logistics in the region.

Asia Pacific Event Logistics Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)

Asia Pacific Event Logistics Market Segmentation

The Asia Pacific event logistics market is categorized into type, end user, and country.

Based on type, the Asia Pacific event logistics market is segmented inventory management, delivery management, freight forwarding, pallets and packaging services, and others. The freight forwarding segment held the largest market share in 2023.

In terms of end user, the Asia Pacific event logistics market is categorized into media and entertainment, sports events, corporate events and trade fairs, cultural events, and others. The corporate events and trade fairs segment held the largest market share in 2023.

By country, the Asia Pacific event logistics market is segmented into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific event logistics market share in 2023.

C H Robinson Worldwide Inc, CEVA Logistics AG, DB Schenker, Deutsche Post AG, DSV AS, FedEx Corp, GEODIS SA, Kuehne + Nagel International AG, and United Parcel Service Inc are some of the leading companies operating in the Asia Pacific event logistics market.

Table Of Contents

1. Introduction

2. Executive Summary

3. Research Methodology

4. Asia Pacific Event Logistics Market Landscape

5. Asia Pacific Event Logistics Market - Key Market Dynamics

6. Event Logistics Market - Asia Pacific Analysis

7. Asia Pacific Event Logistics Market Analysis - by Type

8. Asia Pacific Event Logistics Market Analysis - by End User

9. Asia Pacific Event Logistics Market - Country Analysis

10. Competitive Landscape

11. Industry Landscape

12. Company Profiles

13. Appendix

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