이벤트 물류 시장 규모 및 예측, 세계 및 지역 점유율, 동향, 성장 기회 분석 보고서 : 유형별, 최종사용자별, 지역별
Event Logistics Market Size and Forecast, Global and Regional Share, Trend, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Type, End User, and Geography
상품코드 : 1498543
리서치사 : The Insight Partners
발행일 : 2024년 05월
페이지 정보 : 영문 252 Pages
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한글목차

이벤트 물류 시장은 2023년 758억 6,000만 달러에서 2031년 1,222억 달러에 달할 것으로 예상되며, 2023년부터 2031년까지 6.1%의 CAGR을 기록할 것으로 예측됩니다.

C.H. Robinson Worldwide Inc, DB Schenker, DHL International GmbH, Kuehne Nagel, United Parcel Service of America Inc는 전 세계적으로 이벤트 물류 솔루션과 서비스를 제공하는 주요 기업입니다. 서비스를 제공하는 주요 기업 중 일부입니다. 새로운 기술 개발을 위한 R&D 활동, 파트너십을 통한 다른 기업과의 전략적 제휴, M&A 등은 세계 이벤트 물류 시장에서 기업들이 채택하고 있는 주요 사업 전략 중 하나입니다.

예를 들어, 2024년 1월 영국에 본사를 둔 세계 이벤트 주최자 클라리온 이벤트(Clarion Events)는 Kuehne Nagel을 2024년 1월부터 장기 계약에 따라 공식 세계 물류 파트너로 선정했습니다. 이 목적 중심의 파트너십은 전시회의 탄소 배출량을 줄이고 이벤트 산업에 새로운 기준을 세우는 데 중점을 둡니다.

또한, 2024년 1월 CMA CGM 그룹의 자회사인 CEVA 로지스틱스(CEVA Logistics)는 그랑프리 행사 기간 동안 스쿠데리아 페라리의 차량과 장비, 그리고 GT 레이스와 페라리 챌린지 이벤트의 모든 물류 서비스를 계속 제공하는 새로운 다년 계약을 체결했습니다.

그러나 여러 공급업체와의 조정, 대규모 관중 통제, 운송 물류 처리, 비상사태에 대비한 비상 계획 등의 과제는 이벤트 물류 시장의 주요 억제요인으로 작용하고 있습니다. 팔레트, 포장, 화물 운송 및 재고 관리에서 지속가능한 솔루션의 채택이 증가함에 따라 세계 이벤트 물류 시장에서 사업을 운영하는 기업들에게 중요한 기회가 될 것으로 예상됩니다. 또한, 급성장하는 건설 및 재생에너지 산업에서 기업 행사 및 박람회/전시회의 증가는 2023년부터 2031년까지 이벤트 물류 시장 성장의 주요 미래 트렌드가 될 것으로 예상됩니다.

세계 이벤트 물류 시장은 유형, 최종사용자, 지역으로 분류됩니다. 유형별로 이벤트 물류 시장은 재고 관리, 배송 관리, 화물 운송, 팔레트 및 포장 서비스, 기타로 분류됩니다. 최종사용자 기준으로 이벤트 물류 시장은 엔터테인먼트 및 미디어, 스포츠 이벤트, 기업 이벤트 및 박람회/전시회, 문화 이벤트, 기타로 분류됩니다. 지역별로 이벤트 물류 시장은 북미, 유럽, 아시아태평양, 중동 및 아프리카, 남미로 분류됩니다.

국가물류위기위원회(NLCC) 및 국가 인프라 계획 2050과 같은 여러 정부 이니셔티브는 남아공의 도로/철도/항만을 통한 연결성 강화 및 효율성 향상을 위한 인프라 구축을 강조하고 있습니다. 남아공의 국가 인프라 계획 2050은 공공 인프라를 지속적으로 개선하기 위해 필요한 가장 중요한 조치를 인식하고 있습니다. 국가 인프라 계획 2050은 장기적으로 인프라 개발과 관련된 공공 및 민간 투자에 영향을 미칠 것으로 예상됩니다. 그러나 이러한 이니셔티브의 실행은 장기적으로 이루어지기 때문에 정전, 도로, 철도, 항만 등 공공 물류 인프라 측면에서 필요한 인프라 구축과 달성 목표 사이에는 여전히 큰 격차가 존재합니다. 이처럼 신흥 경제국들의 인프라 부족은 향후 몇 년 동안 세계 이벤트 물류 시장의 성장을 저해할 가능성이 높습니다.

DSV A/S, C H Robinson Worldwide Inc, CEVA Logistics, DB Schenker, DHL International GmbH, FedEx, Kuehne Nagel, Kuehne Nagel, Rhenus Group, United Parcel Service of America Inc, XPO Logistics Inc는 이벤트 물류 시장 보고서에 소개된 주요 기업입니다. 이들 기업은 이벤트 물류 시장에서 경쟁력을 유지하기 위해 유기적 전략(서비스 개시, 확장, 서비스 승인 등)과 무기적 전략(제휴 및 파트너십 등)을 모두 실행하고 있습니다.

목차

제1장 소개

제2장 주요 요약

제3장 조사 방법

제4장 이벤트 물류 시장 상황

제5장 이벤트 물류 시장 - 주요 시장 역학

제6장 이벤트 물류 시장 : 세계 시장 분석

제7장 이벤트 물류 시장 분석 : 유형별

제8장 이벤트 물류 시장 분석 : 최종사용자별

제9장 이벤트 물류 시장 : 지역별 분석

제10장 경쟁 상황

제11장 업계 상황

제12장 기업 개요

제13장 부록

ksm
영문 목차

영문목차

The event logistics market is projected to reach US$ 122.20 billion by 2031 from US$ 75.86 billion in 2023; the market is expected to register a CAGR of 6.1% during 2023-2031.

C.H. Robinson Worldwide Inc, DB Schenker, DHL International GmbH, Kuehne+Nagel, and United Parcel Service of America Inc are some of the key major players offering event logistics solutions and services across the world. R&D activities for new technology development and strategic alliances with other firms through partnerships and, mergers & acquisitions are among the key business strategies adopted by companies in the global event logistics market.

For example, in January 2024, Market-leading and UK-based global event organizer Clarion Events selected Kuehne+Nagel as their Official Global Logistics Partner from January 2024 on a long-term contract. The purpose-led partnership will focus on reducing the carbon footprint of exhibitions and setting new standards for the events industry.

In addition, in January 2024, CEVA Logistics, a subsidiary of the CMA CGM Group, signed a new multi-year agreement to continue providing all logistics services for Scuderia Ferrari's cars and equipment during Grand Prix events, as well as for GT races and Ferrari Challenge events.

Nevertheless, challenges such as coordination with multiple vendors, large crowd control, handling transportation logistics, and emergency planning in case of unforeseen circumstances are the key restraining factors in the event logistics market. Increasing adoption of sustainable solutions in pallets and packaging, freight forwarding, and inventory management is expected to be the key opportunity for players operating in the event logistics market globally. Furthermore, a rise in corporate events and trade shows or exhibitions in the highly growing construction and renewable energy industry is expected to be the key future trend in the event logistics market growth from 2023 to 2031.

The global event logistics market is segmented into type, end-user, and region. On the basis of type, the event logistics market is segmented into inventory management, delivery management, freight forwarding, pallets and packaging services, and others. Based on end-users, the event logistics market is categorized into entertainment and media, sports events, corporate events and trade fairs/shows, cultural events, and others. On the basis of region, the event logistics market is categorized into North America, Europe, Asia Pacific, Middle East and Africa, and South America.

A few government initiatives such as the National Logistics Crisis Committee (NLCC) and the National Infrastructure Plan 2050 highlight the infrastructure development that enhances connectivity through road/rail/ports, and boosts efficiency in South Africa. The National Infrastructure Plan 2050 by South Africa recognizes the furthermost critical actions required for sustained improvement in public infrastructure delivery. The National Infrastructure Plan 2050 is anticipated to impact public and private investments pertaining to infrastructure development in the long run. However, as the implementation of such initiatives will be completed over the long term, there is still a huge gap between the required infrastructure development and the achieved target in terms of power outages and public logistics infrastructure such as roads, rail, and ports. Thus, the lack of adequate infrastructure development in developing economies is likely to hinder the global event logistics market growth in the coming years.

DSV A/S, C H Robinson Worldwide Inc, CEVA Logistics, DB Schenker, DHL International GmbH, FedEx, Kuehne+Nagel, Rhenus Group, United Parcel Service of America Inc, and XPO Logistics Inc are among the key players profiled in the event logistics market report. The companies implement both organic (such as service launches, expansion, and service approvals) and inorganic (such as collaborations and partnerships) strategies to stay competitive in the event logistics market.

Table Of Contents

1. Introduction

2. Executive Summary

3. Research Methodology

4. Event Logistics Market Landscape

5. Event Logistics Market - Key Market Dynamics

6. Event Logistics Market - Global Market Analysis

7. Event Logistics Market Analysis - by Type

8. Event Logistics Market Analysis - by End User

9. Event Logistics Market - Geographical Analysis

10. Competitive Landscape

11. Industry Landscape

12. Company Profiles

13. Appendix

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