북미의 군용 안테나 시장은 2022년에 11억 8,204만 달러로 평가되며, 2030년에는 16억 6,892만 달러에 달할 것으로 예측되며, 2022-2030년의 CAGR은 4.4%를 기록할 것으로 예측됩니다.
국방비의 급증이 북미의 군용 안테나 시장을 촉진
진화하는 현대의 전쟁 시나리오는 전 세계 여러 국가의 정부로 하여금 각국의 국방 및 군력에 막대한 자금과 재정적 지원을 할당하도록 강요하고 있습니다. 국방 예산 배분은 군와 군가 국내외 개발자로부터 강화된 기술과 장비를 확보할 수 있도록 돕고 있습니다. 한편, 국방 예산 배분 증가로 인해 군용 차량과 육군 차량의 업그레이드가 증가하는 추세입니다. 또한 정부 지출 증가는 정부가 국가 안보 부대를 강화하는 데 주력하고 있음을 보여줍니다. 첨단 감시, 통신, 항법 장비, 포병, 무장, 차량 등으로 군 및 국경 보안 부대를 강화해야 할 필요성이 증가함에 따라 전 세계 군는 첨단 기술 조달에 많은 투자를 집중하고 있습니다. 국방군은 비전투 및 전투 작전을 위한 신기술을 지속적으로 확보하기 위해 노력하고 있으며, 이는 전 세계 군비를 더욱 증가시키고 있습니다. 스톡홀름 국제평화연구소(SIPRI)에 따르면 2022년 세계 군비는 2조 1,480억 달러로 2021년 대비 3.5% 증가할 것으로 예상됩니다. 미국, 중국, 인도, 러시아, 사우디아라비아는 2022년 상위 5개 지출 국가로 전 세계 지출액의 63%를 차지했습니다.
군비 증가는 장거리 안테나, 첨단 통신 장비, 무인 차량, 레이더, 미사일 탐지 시스템, 감시 및 항법 시스템 등 첨단 전쟁 기술을 도입하는 데 도움이 됩니다. 또한 높은 군 예산은 각국이 기존 항공 방어, 지상 방어 및 해군 방어 시스템의 발전과 업그레이드를 위해 자원을 할당하는 데 도움이 될 것입니다. 여기에는 고급 안테나를 통합하여 노후화되고 성숙한 통신, 감시 및 항법 시스템을 보다 진보된 고성능 시스템으로 강화하거나 교체하는 것이 포함됩니다. 예를 들어 2022년 비아샛(Viasat Inc.)은 대구경 안테나를 발표하여 상용화했습니다. 이 안테나는 미국 및 기타 우주를 이용하는 국가들에게 향후 국방부 프로젝트를 위해 개선된 우주-지상 통신을 제공할 수 있으며, 2023년 워싱턴에 본사를 둔 네트워킹 솔루션 기업 캄비움 네트웍스(Cambium Networks)는 미국 육군 협회 연례 Association of the United States Army Annual Meeting and Exposition 2023(Association of the United States Army Annual Meeting and Exposition 2023)에서 첨단 안테나가 장착된 새로운 PTP 700 빔 스티어링 야외기를 시연할 예정입니다. 또한 2023년 우주군은 미국 해양대기청(NOAA)과 협력하여 점점 늘어나는 군용 위성을 궤도에서 관리할 예정입니다. 우주군은 향후 군용 위성 임무에 NOAA 안테나를 사용할 것으로 예상됩니다. 또한 2023년 10월 Keysight Technologies, Inc.는 위상 배열 안테나 제어 및 보정 솔루션을 발표했습니다. 이 솔루션은 위성 통신 용도에 특화된 능동형 전자 스캐닝 어레이를 제조하는 위성 설계자가 검증시 설계를 적절히 테스트할 수 있도록 지원합니다. 이 솔루션은 능동형 안테나 어레이 부품의 주파수를 향상시켜 신호 지향성 정확도를 높입니다. 첨단 군용 차량은 군용 안테나의 주요 용도이기 때문에 군비 증가는 북미 군용 안테나 시장의 성장을 촉진하고 있습니다.
북미 군용 안테나 시장 개요
군용 안테나는 감시, 통신, 원격 측정, 내비게이션, 전자전 등 해군, 항공, 지상 등 모든 국방 플랫폼에서 주로 사용됩니다. 현대의 전장 요건을 충족하는 첨단 통신 시스템에 대한 요구가 증가함에 따라 북미의 군용 안테나에 대한 수요가 증가하고 있으며, SATCOM으로 알려진 공중 무선통신을 위한 위성의 통합도 북미 국가의 군용 안테나 수요를 증가시키는 주요 요인으로 작용하고 있습니다. 수요를 증가시키는 주요 요인입니다. 불안정한 지정학적 시나리오의 가능성이 높아지는 것도 첨단 지상 기반 군용 안테나 수요가 증가하는 주요 요인 중 하나입니다. 북미 군용 안테나 시장은 미국이 주도하고 캐나다, 멕시코가 그 뒤를 잇고 있으며, 2020년 북미는 국방 활동에 8,097억 달러, 2021년에는 약 8,358억 달러, 2022년에는 군비가 9,123억 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 미국은 군비가 가장 높은 국가 중 하나입니다. 국방비 예산 증가는 미국이 안보에 대한 필요성이 높아짐에 따라 국방 부문을 강화하는 데 중점을 두고 집중하고 있다는 것을 보여줍니다. 국방비에는 운영 및 유지보수, 조달, 연구개발, 시험 및 평가, 군 인력 등의 분야가 포함됩니다. 북미의 경우 2023년 기준 군용기의 총 수는 14144대입니다. 또한 2023년 해군 함정의 총 수는 466척에 달할 것으로 예상됩니다. 미국이 243척, 멕시코가 186척, 캐나다가 21척입니다. 프리깃함, 코르벳함, 구축함, 항공모함, 잠수함이 주요 함정 유형입니다. 또한 72척이 취역했습니다. 군용 안테나는 이런 유형의 선박의 통신, 신호 전송 및 항해를 위한 주요 부품 중 하나입니다. 이처럼 함정에서 첨단 통신 및 항법 시스템의 사용이 증가함에 따라 북미의 군용 안테나에 대한 수요가 증가하고 있습니다.
북미 군용 안테나 시장 매출 및 2030년까지의 예측(금액)
북미 군용 안테나 시장 세분화
북미 군용 안테나 시장은 유형, 주파수, 플랫폼, 애플리케이션, 국가별로 세분화됩니다.
유형별로 북미 군용 안테나 시장은 개구부 안테나, 다이폴 안테나, 진행파 안테나, 모노폴 안테나, 루프 안테나, 어레이 안테나, 기타로 구분되며, 2022년에는 다이폴 안테나 부문이 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
주파수별로 북미 군용 안테나 시장은 고주파, 초고주파, 극초단파로 구분됩니다. 고주파 부문이 2022년 가장 큰 점유율을 차지했습니다.
플랫폼별로 북미 군용 안테나 시장은 해군, 육군, 공군으로 구분되며, 2022년에는 지상 부문이 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
용도별로 북미 군용 안테나 시장은 통신, 원격 측정, 전자전, 감시 및 내비게이션으로 분류됩니다. 통신 부문이 2022년 가장 큰 점유율을 차지했습니다.
국가별로 북미 군용 안테나 시장은 미국, 캐나다, 멕시코로 나뉘며, 2022년 북미 군용 안테나 시장은 미국이 주도할 것입니다.
BAE Systems Plc, Comrod Communication AS, Hascall-Denke Corp, L3Harris Technologies Inc, Lockheed Martin Corp, MTI Wireless Edge Ltd, Raytheon Technologies Corp, Rohde and Schwarz GmbH and Co KG, Thales SA는 북미의 군용 안테나 시장에서 사업을 운영하고 있는 대기업입니다.
The North America military antenna market was valued at US$ 1,182.04 million in 2022 and is expected to reach US$ 1,668.92 million by 2030; it is estimated to record a CAGR of 4.4% from 2022 to 2030.
Surging Defense Expenditure Drives North America Military Antenna Market
The evolving modern warfare scenario has compelled governments of various countries across the globe to assign significant funds and financial aid toward respective defense and military forces. The defense budget allocation supports army and military forces to obtain enhanced technologies and equipment from domestic or international developers. On the other hand, military and army vehicle upgrades are on the rise owing to growing defense budget allocation. Furthermore, the increasing governmental expenditure showcases the government's focus on strengthening national security forces. There is an increased need to reinforce military and border security forces with advanced surveillance, communication, navigation equipment, artilleries, armaments, and vehicles, among others; hence, military forces across the globe are focusing on investing significant amounts in procuring advanced technologies. Defense forces' constant inclination to acquire new technologies for noncombat and combat operations further boosts military expenditure worldwide. As per the Stockholm International Peace Research Institute (SIPRI), global military expenditure increased to US$ 2,148 billion in 2022, representing a 3.5% increase from 2021. The US, China, India, Russia, and Saudi Arabia were the top five spenders in 2022, which accounted for 63% of the global expenditure.
Increasing military expenditure encourages the incorporation of advanced warfare technologies such as high-range antennas, advanced communication devices, unmanned vehicles, radars, missile detection systems, and surveillance and navigation systems. In addition, a high military budget supports countries in assigning resources for the advancement and upgradation of their existing air, ground-based, and naval defense systems. This comprises enhancing or replacing outdated and mature communication, surveillance, and navigation systems with more advanced and capable ones by incorporating high-end antennas. For instance, in 2022, Viasat Inc. introduced and commercialized its large-aperture antennas, which can deliver the US and other spacefaring countries with improved space-to-ground communications for future Department of Defense projects. In 2023, Cambium Networks, a Washington-based networking solution company, is anticipated to demonstrate its new PTP 700 beam-steering outdoor unit equipped with an advanced antenna at the Association of the United States Army Annual Meeting and Exposition 2023. In addition, in 2023, the Space Force collaborated with the National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) to manage the growing number of military satellites in orbit. Space Force is anticipated to use NOAA Antennas for its military satellite missions in upcoming projects. Moreover, in October 2023, Keysight Technologies, Inc. launched the Phased Array Antenna Control and Calibration solution that facilitates satellite designers fabricating active, electronically scanned arrays specifically for satellite communications applications to test their designs in time of validation properly. The solution increases signal-pointing accuracy by enhancing the frequency of active antenna array components. As advanced army vehicles are a major application area of military antennas, the increase in military expenditure boosts the North America military antenna market growth.
North America Military Antenna Market Overview
Military antennas are majorly used in all defense platforms, such as naval, airborne, and ground-based, for surveillance, communication, telemetry, navigation, and electronic warfare. The growing need for advanced communication systems to cater to modern battlefield requirements is boosting the demand for military antennas in North America. The growing integration of satellite for airborne radio telecommunication, which is known as SATCOM, is another major factor boosting the demand for military antennas in North American countries. Growing possibilities of unstable geopolitical scenarios are also one of the key factors that resulted in the growing need for advanced ground-based military antennas. The US is leasing the market for military antennas in North America, followed by Canada and Mexico. In 2020, North America spent US$ 809.7 billion on defense activities, and in 2021, it reached approximately US$ 835.8 billion. In 2022, the military expenditure reached to US$ 912.3 billion. The US is one of the highest military spending countries. The growing budget for defense expenditure indicates the country's focus and emphasis on advancing the defense sector to meet the growing need for security. The defense expenditure covers sections such as operation and maintenance, procurement, research, and development, testing and evaluation, and military personnel. In North America, the total number of military aircraft fleet accounted for 14144 as of 2023. In addition, the total number of naval vessels accounted to be 466 in 2023. The US accounted for 243 units of navy vessels, followed by Mexico, which accounted for 186 units, and Canada had 21 units. Frigates, corvettes, destroyers, aircraft carriers, and submarines were the major types of naval vessels. Also, 72 units of naval vessel orders were commissioned. The growing number of naval vessel orders are one of the prime opportunity areas for military antennas, which are one of the major parts of these kind of ships for communication, signal transfer, and navigation. Thus, the rising application of advanced communication and navigation systems in naval vessels is also boosting the demand for military antennas in North America.
North America Military Antenna Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
North America Military Antenna Market Segmentation
The North America military antenna market is segmented based on type, frequency, platform, application, and country.
Based on type, the North America military antenna market is segmented into aperture antennas, dipole antennas, travelling wave antennas, monopole antennas, loop antennas, array antennas, and others. The dipole antennas segment held the largest share in 2022.
By frequency, the North America military antenna market is segmented into high frequency, very high frequency, and ultra-high frequency. The high frequency segment held the largest share in 2022.
By platform, the North America military antenna market is segmented into marine, ground, and airborne. The ground segment held the largest share in 2022.
In terms of application, the North America military antenna market is categorized into communication, telemetry, electronic warfare, surveillance, and navigation. The communication segment held the largest share in 2022.
Based on country, the North America military antenna market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America military antenna market in 2022.
BAE Systems Plc, Comrod Communication AS, Hascall-Denke Corp, L3Harris Technologies Inc, Lockheed Martin Corp, MTI Wireless Edge Ltd, Raytheon Technologies Corp, Rohde and Schwarz GmbH and Co KG, and Thales SA are some of the leading companies operating in the North America military antenna market.