아시아태평양의 아트워크 관리 소프트웨어 시장은 2022년에 1억 696만 달러로 평가되며, 2030년에는 2억 4,502만 달러에 달할 것으로 예측되며, 2022-2030년의 CAGR은 10.9%로 성장할 것으로 예측되고 있습니다.
새롭고 세련된 기술의 출현이 아시아태평양의 아트워크 관리 소프트웨어 시장을 촉진
전 세계 다양한 산업에서 많은 첨단 기술이 활용되고 있습니다. 예를 들어 Kallik은 Amazon Web Services를 위한 소프트웨어 플랫폼을 발표했습니다. 규제 시장을 위한 라벨링 및 아트워크 관리 솔루션 회사인 Kallik은 Veraciti 소프트웨어 플랫폼을 발표했습니다. 이 플랫폼은 아마존 웹 서비스의 클라우드 플랫폼에서 작동하는 최초의 라벨 및 아트워크 관리 솔루션입니다. 제약, 의료 기술, 화학, 화장품, 식품 및 음료와 같이 규제가 엄격한 산업의 제조업체는 최고 수준의 상시 가용성, 클라우드 보안, 머신러닝 및 인공지능과 같은 새로운 라벨링 및 아트워크 기술의 손쉬운 온보딩을 통해 혜택을 누릴 수 있습니다. 소프트웨어 플랫폼은 이러한 제조업체들에게 최고 수준의 규제 준수와 새로운 아트워크 및 라벨링 기술을 실행할 수 있는 역량을 제공합니다. 이 플랫폼을 채택함으로써 최종사용자 업계는 머신러닝과 인공지능을 활용하여 비즈니스 운영의 미래를 향상시킬 수 있습니다. 따라서 새롭고 정교한 기술의 출현으로 아트워크 관리 플랫폼의 보급은 규제가 엄격한 산업에서 확대될 것으로 예상되며, 아시아태평양의 아트워크 관리 소프트웨어 시장 규모는 향후 수년간 확대될 가능성이 높습니다.
아시아태평양 아트워크 관리 소프트웨어 시장 개요
아시아태평양 아트워크 관리 소프트웨어 시장은 호주, 중국, 한국, 인도, 일본, 기타 아시아태평양으로 구분됩니다. 이 시장은 중국, 인도와 같은 급성장 국가와 일본과 같은 선진국에 의해 큰 성장 잠재력을 가지고 있습니다. 이 지역에는 전자, 식품 및 음료, 자동차, 헬스케어 산업 등 제조업이 잘 발달되어 있습니다. 아시아태평양의 제조 부문은 로봇 공학, 클라우드 컴퓨팅, 모빌리티 및 기타 신기술을 빠르게 도입하고 있습니다. 또한 아시아태평양의 농산물 수출 증가 추세는 식품 제조업체들 사이에서 작품 관리 소프트웨어에 대한 수요를 증가시키고 있습니다. 다국적 식품 및 음료 기업은 아시아태평양에서 성장하거나 입지를 확대할 수 있는 큰 잠재력을 가지고 있으며, Science Group plc에 따르면 아시아태평양 식품 및 음료 시장은 2020-2024년까지 연평균 11% 성장하여 2,770억 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 음료 및 식품 산업의 성장에 따라 제조업체는 관련 법규 및 소비자 동향을 지속적으로 파악하여 미개척 시장의 기회를 최대한 활용해야 합니다. 음료 및 식품 포장에 있으며, 아트워크 관리 소프트웨어의 큰 장점에 대한 인식이 높아지면서 시장 성장의 기회를 창출하고 있습니다. 아트워크 관리 소프트웨어는 음료 및 식품 제조업체가 지역적 지역, 식단 제한, 과민증에 따른 맞춤형 라벨 등 다양한 제품 유형에서 라벨링에 많은 변화를 줄 수 있도록 도와줍니다. 이 소프트웨어를 통해 기업은 제품에서 브랜드의 일관된 이미지를 유지하면서 특정 고객 요구를 충족시킬 수 있습니다. 이러한 요인들로 인해 이 지역 소비자들 사이에서 아트워크 관리 소프트웨어에 대한 수요가 증가할 것으로 예상됩니다.
또한 신흥 국가 정부는 Make in India, Made in China 2025와 같은 정책을 도입하여 자급자족이 가능하고 잉여품을 수출할 수 있는 제조 공장 설립을 장려하고 있습니다. 따라서 이 번성하는 분야는 다양한 공정에 고도로 자동화된 솔루션을 도입하여 아트워크 관리 소프트웨어에 대한 수요를 창출하고 있습니다. 또한 인도는 농업 부문에 크게 의존하는 국가 중 하나입니다. 따라서 식품 및 음료 산업의 주요 거점이 되고 있습니다. 이 지역 전체에 주요 식품 및 음료 브랜드가 존재하고 포장 및 라벨링과 같은 프로세스 자동화에 대한 투자가 확대되면서 아트워크 관리 소프트웨어의 채택을 촉진하고 있습니다. 아트워크 관리 소프트웨어를 통해 제조업체는 다양한 제품 변형에 맞는 다양한 라벨을 제작할 수 있습니다. 예를 들어 아시아태평양에 강력한 제조 시설을 보유한 Nestle은 자동화된 워크플로우 템플릿 및 기타 온라인 교정 툴을 통해 라벨링 및 포장 프로세스를 간소화하기 위해 Blue Software, LLC(Esko)의 아트워크 관리 솔루션을 채택했습니다. 솔루션을 채택하고 있습니다. 또한 이 솔루션을 통해 포장 아트워크 및 승인 프로세스를 자동화하고, 효율성을 높이고, 비용을 절감하고, 라벨링 및 포장에 소요되는 시간을 단축할 수 있게 되었습니다.
아시아태평양 아트워크 관리 소프트웨어 시장 매출 및 2030년까지의 예측(금액)
아시아태평양 아트워크 관리 소프트웨어 시장 세분화
아시아태평양 아트워크 관리 소프트웨어 시장은 배포, 용도, 국가별로 세분화되어 있습니다.
도입에 따라 아시아태평양의 아트워크 관리 소프트웨어 시장은 클라우드와 온프레미스로 양분되며, 2022년에는 클라우드 부문이 더 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
애플리케이션별로 아시아태평양 아트워크 관리 소프트웨어 시장은 생명과학, 소매, 제조, 기타로 구분되며, 2022년에는 생명과학 분야가 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
국가별로는 아시아태평양 아트워크 관리 소프트웨어 시장은 호주, 중국, 인도, 일본, 한국, 기타 아시아태평양으로 구분됩니다. 중국은 2022년 아시아태평양 작품 관리 소프트웨어 시장을 장악했습니다.
enLabel Global Services Inc, Karomi Inc, Loftware Inc, Perigord Asset Holdings Ltd, Freyr LLC, Esko-Graphics BV, Pharmaceutical Design BV, GreatFour Systems Inc, Kallik Ltd, Aptean Inc는 아시아태평양의 아트워크 관리 소프트웨어 시장에서 사업을 운영하고 있는 대기업입니다.
The Asia Pacific artwork management software market was valued at US$ 106.96 million in 2022 and is expected to reach US$ 245.02 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 10.9% from 2022 to 2030.
Emergence of New and Sophisticated Technologies Drive Asia Pacific Artwork Management Software Market
Many advanced technologies are being used in various industries across the globe. For instance, Kallik has introduced a software platform for Amazon Web Services. Kallik, a labeling & artwork management solution company for the regulated market, has unveiled the Veraciti software platform. The platform is the first label & artwork management solution that runs on Amazon Web Services cloud platform. Manufacturers in heavily regulated industries, including pharmaceuticals, MedTech, chemicals, cosmetics, and food & beverages, can benefit from the highest possible levels of constant availability and cloud security and easy onboarding of new labeling and artwork technologies such as machine learning and artificial intelligence. The Veraciti software platform is capable of providing these manufacturers with the greatest level of regulatory compliance and the ability to execute new artwork and labeling technologies. The adoption of this platform will allow the end-use industries to future-proof their business operations by leveraging machine learning and artificial intelligence. Therefore, with the emergence of new and sophisticated technologies, the artwork management platform penetration is expected to grow among highly regulated industries, which is likely to increase the scope of the Asia Pacific artwork management software market in the coming years.
Asia Pacific Artwork Management Software Market Overview
The APAC artwork management software market is segmented into Australia, China, South Korea, India, Japan, and the Rest of Asia Pacific. The market has massive growth potential, with rapidly-growing countries such as China and India as well as developed nations such as Japan. The region has a well-established manufacturing sector, including electronics, food & beverages, automobiles, and healthcare industries, among others. The manufacturing sector in APAC is rapidly adopting robotics, cloud computing, mobility, and other new technologies. Additionally, the rising trend of agri-food export in Asia Pacific is increasing the demand for artwork management software among food manufacturers. Multinational food and beverage companies have tremendous potential to grow or expand their presence in Asia Pacific. According to Science Group plc, the food & beverages market in APAC is expected to record a CAGR of 11% from 2020 to 2024 and reach US$ 277 billion. With the growth in the food & beverages industry, manufacturers must keep themselves aware of relevant legislation and consumer trends to maximize their opportunities in untapped markets. Rising awareness related to the significant benefits of artwork management software in food and beverage packaging is creating opportunities for the market growth. The artwork management software helps food and beverage manufacturers make numerous changes in labeling from a variety of product types, such as customized labels based on geographical areas, dietary restrictions, and hypersensitivity. The software enables companies to respond to particular customer needs while preserving a consistent image of the brand on the product. These factors are anticipated to increase the demand for artwork management software among consumers in the region.
Furthermore, governments of developing countries have been introducing policies such as Make in India and Made in China 2025 to encourage the establishment of manufacturing plants to make themselves self-sufficient and capable of exporting surplus goods. Thus, this flourishing sector is deploying advanced and automated solutions in various processes, thereby creating demand for artwork management software. Moreover, India is one of the countries that is majorly dependent on the agricultural sector. This makes it a prominent hub for the food & beverages industry. The presence of large food and beverage brands across the region and their growing investments in the automation of processes such as packaging and labeling are bolstering the adoption of artwork management software. The use of artwork management software supports manufacturers to create numerous label variations for different product variants. For instance, Nestle (which has a strong manufacturing presence in APAC) has adopted artwork management solutions of Blue Software, LLC (Esko Company) for simplifying their labeling and packaging processes with the help of automated workflow templates and other online proofing tools. The adoption of these solutions has also enabled the company to automate the packaging artwork and approval processes, increase efficiency, cut costs, and decrease labeling and packaging time.
Asia Pacific Artwork Management Software Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific Artwork Management Software Market Segmentation
The Asia Pacific artwork management software market is segmented based on deployment, application, and country.
Based on deployment, the Asia Pacific artwork management software market is bifurcated into cloud and on-premise. The cloud segment held a larger share in 2022.
By application, the Asia Pacific artwork management software market is segmented into life sciences, retail, manufacturing, and others. The life sciences segment held the largest share in 2022.
Based on country, the Asia Pacific artwork management software market is segmented into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific artwork management software market in 2022.
enLabel Global Services Inc, Karomi Inc, Loftware Inc, Perigord Asset Holdings Ltd, Freyr LLC, Esko-Graphics BV, Pharmaceutical Design BV, GreatFour Systems Inc, Kallik Ltd, and Aptean Inc are some of the leading companies operating in the Asia Pacific artwork management software market.