아시아태평양의 3D 오디오 시장 예측(-2030년) : 지역 분석 - 컴포넌트별, 최종 용도 산업별
Asia Pacific 3D Audio Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - By Component (Hardware, Software, Services) and End Use Industries (Consumer Electronics, Automotive, Media and Entertainment, Gaming, and Others)
상품코드 : 1482034
리서치사 : The Insight Partners
발행일 : 2024년 03월
페이지 정보 : 영문 86 Pages
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한글목차

아시아태평양의 3D 오디오 시장은 2022년에는 18억 5,100만 달러로 평가되며, 2030년에는 62억 8,753만 달러에 달할 것으로 예측되며, 2022-2030년 16.5%의 CAGR로 성장할 것으로 예측되고 있습니다.

게임 산업의 발전이 아시아태평양의 3D 오디오 시장을 활성화

게임 산업의 지속적인 발전으로 다양한 연령대의 사람들이 게임 문화를 일상 생활에 도입하고 있습니다. 많은 사람들이 여가 시간에 게임을 즐기지만, 점점 더 많은 사람들이 게임을 직업으로 삼는 비율이 증가하고 있습니다. 게임 플레이 동영상, 스트리밍 등 컨텐츠를 제작하고 공유하는 게이머들은 컨텐츠의 질을 높이기 위해 3D 오디오 장비에 투자하는 경향이 높으며, 이는 간접적으로 3D 오디오 기술을 촉진하고 있습니다. 인터넷 사용자가 증가함에 따라 스트리밍 활동도 증가하고 있습니다. 예를 들어 internet world stats에 따르면 2023년 APAC의 인터넷 사용자 비율은 77.1%에 달할 전망입니다.

또한 게임 산업에서 3D 오디오 시스템은 소비자에게 실감나는 경험을 제공하기 위해 활용되고 있습니다. 이를 통해 사용자는 소리가 발생하는 거리를 판단할 수 있습니다. 게임 산업에서 3D 오디오 기술은 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 용도과 통합되어 3D 오디오 시스템의 채택을 촉진하고 있습니다. 게임이 콘솔, PC, 모바일 기기 등 다른 플랫폼으로 확장됨에 따라 일관된 고품질 3D 오디오 경험에 대한 수요도 증가하고 있습니다. 따라서 게임 산업의 확산은 아시아태평양의 3D 오디오 시장을 주도하고 있습니다.

아시아태평양의 3D 오디오 시장 개요

3D 오디오 사운드 시스템은 사용자에게 3차원 공간의 사운드를 제공하기 위해 사용되는 음향 시스템으로, 3D 오디오 효과는 3D 스피커 어레이, 스테레오 스피커, 헤드폰, 서라운드 스피커로 구성된 다양한 음향 효과 패턴으로 구성됩니다. 패턴입니다. 이러한 시스템은 모바일 기기, 게임기, AR/VR 기반 오디오 시스템, 홈시어터 시스템 등 다양한 용도에 탑재되고 있습니다. 또한 자동차, 가전, 미디어 및 엔터테인먼트 등의 산업에서 3D 오디오 시스템을 도입하여 사용자에게 향상된 3D 사운드 경험과 실시간 가시화를 제공합니다.

미디어 및 엔터테인먼트 분야의 지속적인 발전과 최신 AV 기술의 도입은 아시아태평양의 3D 오디오 시장의 성장을 촉진하고 있으며, 3D 오디오 제조업체들은 3D 공간에서 청취자에게 향상된 음악(사운드)을 제공하기 위해 하드웨어에 사운드 믹싱 기술을 통합하는 데 주력하고 있습니다. 사운드 믹스 기술을 하드웨어에 통합하는 데 주력하고 있습니다. 또한 게임 산업의 확산도 아시아태평양의 3D 오디오 시장 성장에 힘을 실어주고 있습니다. 또한 온라인 3D 음악 스트리밍에 대한 관심이 높아짐에 따라 아시아태평양의 3D 오디오 시장 기업에게 유리한 기회를 제공합니다.

아시아태평양 3D 오디오 시장 매출 및 2030년까지의 예측(금액)

아시아태평양 3D 오디오 시장 세분화

아시아태평양의 3D 오디오 시장은 부품, 최종 사용 산업, 국가로 구분됩니다.

컴포넌트에 따라 아시아태평양의 3D 오디오 시장은 하드웨어, 소프트웨어, 서비스로 구분됩니다. 하드웨어 부문이 2022년 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.

최종 사용 산업별로 보면 아시아태평양의 3D 오디오 시장은 가전, 자동차, 미디어 엔터테인먼트, 게임, 기타로 구분되며, 2022년에는 미디어 엔터테인먼트 분야가 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.

국가별로 보면 아시아태평양의 3D 오디오 시장은 호주, 중국, 인도, 일본, 한국, 기타 아시아태평양으로 구분되며, 2022년 아시아태평양의 3D 오디오 시장은 중국이 주도하고 있습니다.

Barco NV, Dolby Laboratories Inc, Auro Technologies, XPERI HOLDING CORPORATION, Waves Audio Ltd., Sennheiser electronic GmbH &Co. KG는 아시아태평양 3D 오디오 시장에서 사업을 운영하고 있는 주요 기업 중 하나입니다.

목차

제1장 서론

제2장 주요 요약

제3장 조사 방법

제4장 아시아태평양의 3D 오디오 시장 구도

제5장 아시아태평양의 3D 오디오 시장 - 주요 산업 역학

제6장 3D 오디오 시장 : 아시아태평양 시장 분석

제7장 아시아태평양의 3D 오디오 시장 분석 : 컴포넌트

제8장 아시아태평양의 3D 오디오 시장 분석 : 최종 용도 산업

제9장 아시아태평양의 3D 오디오 시장 : 국가별 분석

제10장 업계 상황

제11장 기업 개요

제12장 부록

KSA
영문 목차

영문목차

The Asia Pacific 3D audio market was valued at US$ 1,851.00 million in 2022 and is expected to reach US$ 6,287.53 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 16.5% from 2022 to 2030.

Proliferation of Gaming Industry Fuels the Asia Pacific 3D Audio Market

With continuous developments in the gaming industry, people of diverse age groups are progressively adopting gaming culture in their daily routines. Although many people play video games in leisure, an increasing percentage of the population has started seeing it as a lucrative career option. Gamers who create and share content, such as gameplay videos and streams, are more likely to invest in 3D audio equipment to enhance the quality of their content, indirectly promoting the 3D audio technology. As the number of internet users is increasing, there is a rise in streaming activities. For instance, according to internet world stats, in 2023, the percentages of internet users accounted for 77.1% in APAC.

In addition, 3D audio systems in the gaming industry are utilized to create a realistic experience for consumers. With this, the users are able to determine the distance from where sound is generated. In the gaming industry, the 3D audio technology is integrated with augmented reality (AR) and virtual reality (VR) applications, which are propelling the adoption of 3D audio systems. As gaming expands across other platforms, including consoles, PCs, and mobile devices, the demand for consistent and high-quality 3D audio experiences also increases. Therefore, the proliferation of the gaming industry drives the Asia Pacific 3D audio market.

Asia Pacific 3D Audio Market Overview

A 3D audio sound system is an acoustic system utilized to provide sound in a three-dimensional space to the users. The 3D audio effect is a pattern of different sound effects constructed by 3D speaker arrays, stereo speakers, headphones, and surround-sound speakers. These systems are installed in an extensive range of applications, such as mobile devices, gaming consoles, AR/VR-based audio systems, home theater systems, etc. In addition, industries such as automobiles, consumer electronics, and media & entertainment are implementing 3D audio systems to offer enhanced 3D sound experience and real-time visualization to its users.

The continuous developments in the media & entertainment sector and the introduction of modern AV technologies fuel the Asia Pacific 3D audio market growth. The 3D audio manufacturers are focusing on the incorporation of sound-mix technology in hardware to offer enhanced music (sound) to listeners in a 3D space. Also, the proliferation of the gaming industry is boosting the Asia Pacific 3D audio market. Moreover, the growing inclination toward online 3D music streaming offers a lucrative opportunity to the Asia Pacific 3D audio market players.

Asia Pacific 3D Audio Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)

Asia Pacific 3D Audio Market Segmentation

The Asia Pacific 3D audio market is segmented into component, end use industries, and country.

Based on component, the Asia Pacific 3D audio market is segmented into hardware, software, and services. The hardware segment held the largest share in 2022.

Based on end use industries, the Asia Pacific 3D audio market is segmented into consumer electronics, automotive, media and entertainment, gaming, and others. The media and entertainment segment held the largest share in 2022.

Based on country, the Asia Pacific 3D audio market is segmented into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific 3D audio market in 2022.

Barco NV, Dolby Laboratories Inc, Auro Technologies, XPERI HOLDING CORPORATION, Waves Audio Ltd., and Sennheiser electronic GmbH & Co. KG are some of the leading companies operating in the Asia Pacific 3D audio market.

Table Of Contents

1. Introduction

2. Executive Summary

3. Research Methodology

4. Asia Pacific 3D Audio Market Landscape

5. Asia Pacific 3D Audio Market - Key Industry Dynamics

6. 3D Audio Market -Asia Pacific Market Analysis

7. Asia Pacific 3D Audio Market Analysis - Component

8. Asia Pacific 3D Audio Market Analysis - End-Use Industries

9. Asia Pacific 3D Audio Market -Country Analysis

10. Industry Landscape

11. Company Profiles

12. Appendix

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