자동차용 패브릭 시장 규모 및 예측 - 세계 및 지역별 점유율, 동향, 성장 기회 분석 : 구성 요소별, 소재별
Automotive Fabric Market Size and Forecasts, Global and Regional Share, Trends, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Component and Material
상품코드 : 1389625
리서치사 : The Insight Partners
발행일 : 2023년 11월
페이지 정보 : 영문 143 Pages
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한글목차

세계의 자동차용 패브릭 시장 규모는 2022년 415억 1,000만 달러로 평가되었고, 2030년에는 607억 2,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 2022-2030년간 4.9%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예상됩니다.

자동차 산업에서 지속 가능한 직물의 사용이 점점 더 많이 추진되고 있습니다. 첨단 자동차용 패브릭은 자동차의 안전과 성능을 보장하는 데 매우 중요한 역할을 합니다. 환경 파괴와 폐기물 관리에 대한 우려가 높아지고 지속 가능한 소재 개발에 대한 관심이 높아지면서 친환경 소재에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 이러한 소재에 대한 수요는 직물 재료의 부정적인 영향과 관련된 엄격한 정부 규제에 의해 더욱 강화되고 있습니다. 지속가능성을 촉진하는 다양한 노력은 제조 부문의 발전에 크게 기여하고 있습니다. 동물보호단체인 PETA, 동식물복지협회(PAWS), 세계자연보호기금(WWF) 등 다양한 단체들이 주최하는 캠페인은 친환경 원단에 대한 수요를 증가시키고 있습니다. 다양한 경제권에서 시행되고 있는 동물보호법도 자동차 소재에 동물을 사용하지 않고 친환경적인 대안을 채택하도록 유도하는 요인으로 작용하고 있습니다. 자동차 및 기타 용도에 사용되는 지속 가능한 대체 가죽을 개발 및 출시하기 위해 협력하기로 했습니다.

비용 효율적이고 환경 친화적이며 성능 효율이 높은 자동차용 패브릭 연구개발에 대한 제조업체의 투자가 증가하고 있습니다. 유럽위원회에 따르면 2023년 8월 유럽투자기금은 플라스틱 고분자 산업의 순환성을 촉진하기 위해 미화 5,200만 달러를 투자했습니다. 이 기금은 플라스틱 재활용 기업의 상업적 규모 확장을 촉진할 것으로 예상되며, 2020년 영국 연구혁신부는 플라스틱 오염의 영향을 조사하고 완화하고 지속 가능한 성장을 가능하게 하는 다학제적 연구팀을 지원하기 위해 2,400만 달러를 투자했습니다. 순환 경제와 지속 가능한 성장에 대한 정부 규제는 자동차 제조업체에 중고차 회수 및 재활용을 장려하고 있으며, 2022년 르노 그룹은 자동차 생산에서 재활용 재료의 함량을 늘리는 것을 목표로 하고 있습니다. 이처럼 지속 가능한 자동차 소재의 채택은 예측 기간 동안 자동차 직물 시장의 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.

세계 자동차 직물 시장은 소재에 따라 섬유, 인조 가죽, 인조 가죽, 인조 스웨이드 등으로 세분화되어 있으며, 섬유 부문은 2022년 세계 자동차 직물 시장에서 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 가죽 부문은 2022-2030년간 또 다른 매력적인 부문이 될 것으로 예상됩니다. 가죽은 자동차 산업에서 내장재에 사용되는 고가의 직물 소재로 인식되고 있습니다. 최근에는 자동차 및 기타 부품에서 엘리트 계층이 선호하고 있습니다. 이 유형의 가죽은 자동차 내장재와 같은 일부 산업 부품에 적합하도록 가공되고 무두질됩니다.

지역을 기준으로 세계 자동차 직물 시장은 북미, 유럽, 아시아태평양, 중동 및 아프리카, 중남미로 세분화되어 있으며, 2022년에는 아시아태평양이 세계 자동차 직물 시장에서 가장 큰 수익 점유율을 차지했습니다. 북미는 가까운 미래에 또 다른 매력적인 지역이 될 것으로 예상됩니다. 북미에는 Audi AG, Bayerische Motoren Werke AG, Stellantis NV, Ford Motor Company, Honda Motor Co Ltd, Hyundai Motor Company, Mercedes Benz, Volkswagen Group 등의 전통 있는 자동차 제조업체가 있습니다. 따라서 자동차 산업의 보급이 북미의 자동차 섬유 수요를 견인할 것으로 예상됩니다.

Lear Corp, Bader GmbH &Co KG, BOXMARK Leather GmbH &Co KG, AUNDE Group SE, Grupo Empresarial Copo SA, Classic Soft Trim Inc, Dual Borgstena Textile Portugal Unipessoal Lda, Shawmut Corp, Apex Mills Corp, Seiren Co Ltd는 세계 자동차 직물 시장에서 활동하는 주요 기업 중 일부입니다. 세계 자동차 직물 시장에서 활동하는 기업들은 시장에서 강력한 경쟁자로 부상하기 위해 연구 개발 활동 및 신제품 출시에 대한 투자와 같은 다양한 전략을 채택하고 있습니다. 시장 참여자들은 고객의 요구를 충족시키기 위해 고품질의 혁신적인 제품 개발에 주력하고 있습니다.

세계 자동차 섬유 시장 규모는 1차 및 2차 정보를 모두 사용하여 산출되었습니다. 조사 과정을 시작하면서 시장과 관련된 질적, 양적 정보를 얻기 위해 내부 및 외부 출처를 통해 철저한 2차 조사를 실시했습니다. 또한, 데이터를 검증하고 이 주제에 대한 보다 분석적인 통찰력을 얻기 위해 업계 관계자들을 대상으로 여러 차례의 1차 인터뷰를 진행했습니다. 이 과정에는 부사장, 시장 개발 관리자, 시장 정보 관리자, 국내 영업 관리자와 같은 업계 전문가와 세계 자동차 직물 시장을 전문으로 하는 평가 전문가, 리서치 애널리스트, 주요 오피니언 리더와 같은 외부 컨설턴트들이 참여했습니다.

목차

제1장 서론

제2장 주요 요약

제3장 조사 방법

제4장 세계의 자동차용 패브릭 시장 구도

제5장 세계의 자동차용 패브릭 시장 : 주요 시장 역학

제6장 세계의 자동차용 패브릭 시장 - 세계 시장 분석

제7장 세계의 자동차용 패브릭 시장 분석 - 컴포넌트

제8장 세계의 자동차용 패브릭 시장 분석 : 소재별

제9장 세계의 자동차용 패브릭 시장 : 지역별 분석

제10장 COVID-19 팬데믹이 세계 자동차용 패브릭 시장에 미치는 영향

제11장 경쟁 구도

제12장 업계 상황

제13장 기업 개요

제14장 부록

LSH
영문 목차

영문목차

The global automotive fabric market size was valued at US$ 41.51 billion in 2022 and is projected to reach US$ 60.72 billion by 2030; it is expected to grow at a CAGR of 4.9% from 2022 to 2030.

The potential use of a sustainable form of fabric is being increasingly promoted across the automotive industry. Advanced automotive fabrics are crucial in ensuring the safety and performance of vehicles. The demand for environment-friendly fabric material has been increasing with the rising concerns related to environment degradation and waste management coupled with a growing focus on the deployment of sustainable materials. The demand for such materials is strongly driven by stringent government regulations related to the adverse impacts of fabric materials. Various initiatives that promote sustainability are majorly contributing to the advancement of the manufacturing sector. Several campaigns organized by various associations, such as People for the Ethical Treatment of Animals (PETA), Plant and Animals Welfare Society (PAWS), and World Wildlife Fund (WWF), are proliferating the demand for eco-friendly fabrics. The implementation of animal rights laws in various economies is another factor that is encouraging manufacturers to adopt animal-free and environment-friendly alternatives for in-vehicle materials. In February 2023, Lenzing and Natural Fiber Welding Inc (NFW) partnered to develop and launch sustainable leather alternative used for automotive and other applications.

The investment by the manufacturers in research and development of cost-effective, environment-friendly, and performance-efficient automotive fabrics has increased. According to the European Commission, in August 2023, the European Investment Fund invested ~US$ 52 million to boost circularity in the plastics and polymers industry. The fund is projected to drive the commercial scale-up of plastic recycling companies. In 2020, UK Research and Innovation invested ~US$ 24 million to support interdisciplinary research teams for the investigation and mitigation of impacts of plastic pollution and enable sustainable growth. Government regulations pertaining to circular economy and sustainable growth have encouraged automobile manufacturers to recover and recycle end-of-life vehicles. In 2022, Renault Group aimed to increase the recycled materials content in the production of automobiles. Thus, the adoption of sustainable automotive materials is anticipated to fuel the automotive fabric market growth during the forecast period.

The global automotive fabric market has been segmented based on material into textiles, artificial leather, genuine leather, and artificial suede. The textiles segment held the largest share in the global automotive fabric market in 2022. Genuine leather segment is expected to be another attractive segment during 2022 to 2030. Genuine leather is perceived to be an expensive form of fabric material used in the automotive industry for upholstery components. In the recent past, they were increasingly preferred by the elite population in automotive and other components. This type of leather is processed and tanned to make it ideal for several industrial components such as automotive interiors.

Based on region, the global automotive fabric market has been segmented into the North America, Europe, Asia Pacific, Middle East & Africa, and South & Central America. In 2022, Asia Pacific held the largest revenue share of the global automotive fabric market. North America is expected to be another attractive region in the near future. North America has well-established automotive manufacturers such as Audi AG, Bayerische Motoren Werke AG, Stellantis NV, Ford Motor Company, Honda Motor Co Ltd, Hyundai Motor Company, Mercedes Benz, and Volkswagen Group. Therefore, prevalence of automotive industry is projected to drive the demand for automotive fabric in North America.

Lear Corp, Bader GmbH & Co KG, BOXMARK Leather GmbH & Co KG, AUNDE Group SE, Grupo Empresarial Copo SA, Classic Soft Trim Inc, Dual Borgstena Textile Portugal Unipessoal Lda, Shawmut Corp; Apex Mills Corp, Seiren Co Ltd are some of the major players operating in the global automotive fabric market. Players operating in the global automotive fabric market are adopting different strategies, such as investments in research and development activities and new product launches, to stand out as strong competitors in the market. Market players are highly focused towards the development of high quality and innovative product offerings to fulfil the customer's requirements.

The size of overall global automotive fabric market has been derived using both primary and secondary source. To begin the research process, exhaustive secondary research has been conducted using internal and external sources to obtain qualitative and quantitative information related to the market. Also, multiple primary interviews have been conducted with industry participants to validate the data, as well as to gain more analytical insights into the topic. The participants of this process include industry experts such as VPs, business development managers, market intelligence managers, and national sales managers, along with external consultants such as valuation experts, research analysts, and key opinion leaders, specializing in the global automotive fabric market.

Reasons to Buy:

Table Of Contents

1. Introduction

2. Executive Summary

3. Research Methodology

4. Global Automotive Fabric Market Landscape

5. Global Automotive Fabric Market - Key Market Dynamics

6. Global Automotive Fabric Market - Global Market Analysis

7. Global Automotive Fabric Market Analysis - Component

8. Global Automotive Fabric Market Analysis - Material

9. Global Automotive Fabric Market - Geographical Analysis

10. Impact of COVID-19 Pandemic on Global Automotive Fabric Market

11. Competitive Landscape

12. Industry Landscape

13. Company Profiles

14. Appendix

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