아시아태평양의 자동차용 패브릭 시장 예측(-2030년) : 지역별 분석 - 부품별, 소재별, 지역별 분석
Asia Pacific Automotive Fabric Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Component (Carpet, Headliner, Hood Liner, Insulation, Seat Covering Material, and Others) and Material (Textiles, Artificial Leather, Genuine Leather, and Artificial Suede)
상품코드 : 1494418
리서치사 : The Insight Partners
발행일 : 2024년 03월
페이지 정보 : 영문 70 Pages
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한글목차

아시아태평양의 자동차용 패브릭 시장은 2022년 243억 1,691만 달러, 2030년에는 365억 7,223만 달러에 달할 것으로 예상되며, 2022-2030년간 연평균 5.2%의 성장률을 나타낼 전망입니다.

자동차용 패브릭 산업의 혁신적 기술 개발로 아시아태평양의 자동차용 패브릭 시장 성장 촉진

많은 제조업체들이 자동차용 패브릭 관련 제품 혁신을 위해 노력하고 있습니다. 수요 및 공급 능력 증가에 대응하기 위해 제조업체는 다양한 법적 요구 사항과 소비자 요구 사항을 수용하여 환경 친화적이고 기술적으로 진보하고 법적으로 승인된 패브릭 소재를 출시하고 있습니다. 얼룩, 물, 자외선에 대한 내성을 제공하는 코팅의 개발은 자동차용 패브릭의 외관과 내구성을 유지하는 데 도움이 되고 있습니다. 고객의 안전을 보장하면서 에어백을 장착할 수 있는 원단을 개발하기 위한 끊임없는 연구 개발은 찢어지지 않는 소재와 원활한 통합을 위한 개발을 촉진하고 있습니다. 또한 유연성, 편안함, 신축성 및 시각적 품질의 향상으로 인해 니트 직물과 직조 직물이 더 많이 사용되어 이러한 직물에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 제조업체는 수분 함량이 적고 첨단 접착 기술과 통합된 경량 복합재료를 선호하여 자동차의 밀폐성, 진동 및 가혹함을 조정합니다. 또한 바닥재에 직물을 사용하여 소음과 진동을 흡수하여 전반적인 고객 경험을 향상시킬 수 있습니다. 이처럼 자동차용 패브릭 산업에서 혁신적인 기술 개발이 증가함에 따라 향후 몇 년동안 시장에 몇 가지 성장 기회를 창출 할 가능성이 높습니다.

아시아태평양의 자동차용 패브릭 시장 개요

아시아태평양에는 도요타자동차, 타타모터스, 현대자동차, 닛산자동차, 혼다자동차 등 대형 자동차 회사들이 있습니다. 중국 승용차협회(China Passenger Car Association)가 발표한 보고서에 따르면 2022년 테슬라(Tesla Inc.)가 8만 3,135대의 중국산 전기차를 납품할 것으로 예상되며, 2021년부터 전기자동차 판매량이 증가할 것으로 보입니다. 국제자동차산업협회의 보고서에 따르면 2021년 아시아태평양의 자동차 생산량은 4,673만 대에 달할 것으로 추정됩니다. 또한 이 지역의 승용차 생산량은 2020년 3,582만 대에서 2021년 3,815만 대까지 증가할 것으로 예상됩니다. 자동차용 패브릭은 SUV, 미니밴 및 해치백의 트렁크에 사용되어 깔끔한 외관과 수하물 보호 기능을 제공합니다. 자동차용 패브릭의 일부 모양은 차량 내부의 방음 및 소음 감소를 위해 설계되었습니다. 따라서 아시아태평양의 자동차 산업의 성장은 예측 기간 동안 이 지역의 자동차용 패브릭 시장 기업들에게 유리한 비즈니스 기회를 제공할 것으로 예상됩니다.

아시아태평양의 자동차용 패브릭 시장 매출 및 2030년까지 예측(금액)

아시아태평양의 자동차용 패브릭 시장 세분화

아시아태평양의 자동차용 패브릭 시장은 부품, 소재, 국가별로 분류됩니다. 구성 요소별로 아시아태평양의 자동차용 패브릭 시장은 카펫, 헤드 라이너, 후드 라이너, 단열재, 시트 커버 및 기타로 분류되며, 2022년에는 카펫 분야가 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.

소재별로 아시아태평양의 자동차용 패브릭 시장은 섬유, 인조 가죽, 인조 가죽, 인조 스웨이드 등으로 구분되며, 2022년에는 섬유 부문이 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.

국가별로는 아시아태평양의 자동차용 패브릭 시장은 호주, 중국, 인도, 일본, 한국, 기타 아시아태평양으로 구분되며, 2022년 아시아태평양의 자동차용 패브릭 시장 점유율은 중국이 독점했습니다.

Lear Corp, Bader GmbH &Co KG, BOXMARK Leather GmbH &Co KG, AUNDE Group SE, Shawmut Corp, Seiren Co Ltd는 아시아태평양의 자동차용 패브릭 시장에서 사업을 전개하고 있는 주요 기업입니다.

목차

제1장 서론

제2장 주요 요약

제3장 조사 방법

제4장 아시아태평양의 자동차용 패브릭 시장 구도

제5장 아시아태평양의 자동차용 패브릭 시장 : 주요 시장 역학

제6장 자동차용 패브릭 시장 : 아시아태평양 시장 분석

제7장 아시아태평양의 자동차용 패브릭 시장 분석-구성부품

제8장 아시아태평양의 자동차용 패브릭 시장 분석 : 소재별

제9장 아시아태평양의 자동차용 패브릭 시장 : 국가별 분석

제10장 경쟁 구도

제11장 업계 상황

제12장 기업 개요

제13장 부록

LSH
영문 목차

영문목차

The Asia Pacific automotive fabric market was valued at US$ 24,316.91 million in 2022 and is expected to reach US$ 36,572.23 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 5.2% from 2022 to 2030.

Innovative Technological Developments in Automotive Fabric Industry Fuel Asia Pacific Automotive Fabric Market

Many manufacturers are involved in product innovations related to automotive fabrics. To manage the rise in demand and supply capabilities, manufacturers are incorporating various legal and consumer requirements to launch environment-friendly, technologically advanced, and legally approved fabric materials. Development of coatings that provide resistance to stains, water and UV radiations, help in maintaining the appearance and durability of automotive fabric. The continuous research into developing fabrics that can accommodate airbags while ensuring customer safety, thereby prompting development of tear-resistant materials and seamless integration. Moreover, the significant use of knitted and woven fabrics, owing to their improved flexibility, comfort, stretchability, and better visual quality, promotes the demand for such fabrics. The manufacturers prefer lightweight composite material, which possesses minimal moisture content and is integrated with advanced adhesive technology to regulate sealing, vibration, and harshness in vehicles. Also, the use of fabrics in floor covering to absorb noise and vibration enhances the overall customer experience. Thus, a rise in innovative technological developments in the automotive fabric industry is likely to generate several growth opportunities for the market in the coming years.

Asia Pacific Automotive Fabric Market Overview

Asia Pacific is home to major automotive companies, including Toyota Motor Corporation; Tata Motors Ltd.; Hyundai Motor Company; Nissan Motor Co., Ltd.; and Honda Motor Co., Ltd. According to a report published by the China Passenger Car Association, in 2022, Tesla Inc. delivered 83,135 made-in-China electric vehicles, indicating growth in sales of electric vehicles from 2021. As per the International Organization of Motor Vehicle Manufacturers report, in 2021, motor vehicle production in Asia Pacific was estimated to be ~46.73 million units. Furthermore, passenger car production in the region increased from 35.82 million in 2020 to 38.15 million in 2021. Automotive fabric is used in cargo areas of SUVs, minivans, and hatchbacks, providing a clean appearance and protection to cargo. A few forms of automotive fabric are designed for soundproofing and noise reduction in the vehicle. Thus, the growing automotive industry in Asia Pacific is expected to create lucrative business opportunities for the automotive fabric market players in the region during the forecast period.

Asia Pacific Automotive Fabric Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)

Asia Pacific Automotive Fabric Market Segmentation

The Asia Pacific automotive fabric market is segmented based on component, material, and country. Based on component, the Asia Pacific automotive fabric market is segmented into carpet, headliner, hood liner, insulation, seat covering material, and others. The carpet segment held the largest market share in 2022.

In terms of material, the Asia Pacific automotive fabric market is segmented into textiles, artificial leather, genuine leather, and artificial suede. The textiles segment held the largest market share in 2022.

Based on country, the Asia Pacific automotive fabric market is segmented into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific automotive fabric market share in 2022.

Lear Corp, Bader GmbH & Co KG, BOXMARK Leather GmbH & Co KG, AUNDE Group SE, Shawmut Corp, and Seiren Co Ltd are some of the leading companies operating in the Asia Pacific automotive fabric market.

Table Of Contents

1. Introduction

2. Executive Summary

3. Research Methodology

4. Asia Pacific Automotive Fabric Market Landscape

5. Asia Pacific Automotive Fabric Market - Key Market Dynamics

6. Automotive Fabric Market - Asia Pacific Market Analysis

7. Asia Pacific Automotive Fabric Market Analysis - Component

8. Asia Pacific Automotive Fabric Market Analysis - Material

9. Asia Pacific Automotive Fabric Market - Country Analysis

10. Competitive Landscape

11. Industry Landscape

12. Company Profiles

13. Appendix

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