iPhone 17 Air: 2025 Product Line Shift & Market Outlook
상품코드:1815983
리서치사:TrendForce
발행일:2025년 09월
페이지 정보:영문 6 Pages
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아이폰 17 라인업에 새로운 초박형 플래그십 모델이 정식으로 추가되었습니다. 기본 모델을 제외하고, 시리즈 전 모델은 디자인과 하드웨어 사양의 눈에 띄는 업그레이드를 특징으로 합니다. 스마트폰 시장 전체는 수요 측면과 가격 측면 모두에서 어려움이 가중되고 있는 가운데, 출하량은 작년보다 소폭 증가할 것으로 예측됩니다. Pro 시리즈가 계속 판매의 주축이 될 것이며, 새로운 모델 Air 시장 수용성과 판매 실적을 검증하는 데는 시간이 걸릴 것입니다.
주요 하이라이트
애플은 9월, 초박형 신시리즈 '아이폰 17 에어(가칭)'를 포함한 4종의 아이폰 플래그십 모델을 발표할 예정입니다.
iPhone 17 Air는 매우 슬림한 디자인으로 시장의 주목을 받고 있지만, 배터리 소형화, 카메라 다운등급 등 메인스트림의 취향에 반할 가능성이 있으며, 시장의 매력과 판매 실적은 미지수입니다.
올해 애플은 프로세서, 디스플레이 주사율, 메모리, 카메라 시스템, 열 관리 개선에 중점을 두었고, 디자인 인지도도 크게 향상되었습니다.
신모델의 가격 전략: 아이폰 17의 기본 모델은 작년의 가격 수준을 유지하지만, Air, Pro, Pro Max의 각 모델은 사양 업그레이드에 따라 소폭 조정됩니다.
차별화된 제품 라인업, 세련된 가격대, 강화된 소프트웨어 생태계를 통해 애플은 최고의 브랜드 지위를 강화하고 소프트웨어와 클라우드 서비스를 통해 새로운 매출 성장을 목표로 하고 있습니다.
목차
제1장 iPhone 17 Air가 제품 라인의 변혁을 촉진 - 판매 실적의 달성 여부는 시간이 말해줄 것
iPhone 17세대의 출하 실적 - 모델별 분포
iPhone 17 모델의 예상 스펙
KSA
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The iPhone 17 lineup officially welcomes a new ultra-thin flagship model. Apart from the base variant, all models in the series feature notable upgrades in design and hardware specifications. Although the overall smartphone market faces increasing challenges, both in demand and pricing, shipments are still expected to see slight growth over last year. The Pro series will remain the primary sales driver, while the market acceptance and sales performance of the new Air model will require time to be validated.
Key Highlights:
In September, Apple will launch four flagship iPhone models, including a new ultra-thin series-the iPhone 17 Air (tentative name).
The iPhone 17 Air attracts market attention with its extremely slim design, but a smaller battery and downgraded camera may run counter to mainstream preferences; thus, its market acceptance and sales performance remain to be seen.
This year, Apple has focused on improvements in processors, display refresh rate, memory, camera systems, and thermal management, with much higher design recognition as well.
Pricing strategy for the new models: the iPhone 17 base edition will maintain last year's price level, while the Air, Pro, and Pro Max models will see modest adjustments due to upgraded specifications.
With a differentiated product lineup, refined pricing tiers, and strengthened software ecosystem, Apple aims to reinforce its leading brand position and drive new profit growth through software and cloud services.
Table of Contents
1. iPhone 17 Air Leading Product Line Transformation; Time Will Tell if It Can Achieve Successful Sales Performance
Shipment Performance of iPhone 17 Generation-Distribution by Model