이 IDC PeerScape는 프로젝트에서 제품 사고방식으로 전환하여 유연성 향상, 지속적인 반복 개선, 주기 시간 단축, 사용자 만족도 향상, 잠재적으로 비용 절감이라는 목표를 달성하기 위한 모범 사례를 살펴봅니다. "고객의 피드백에 빠르게 적응하고 기술 및 시장 변화에 발맞출 방법을 찾고 있는 조직은 제품 사고방식의 도입을 강력히 고려해야 합니다."라고 IDC의 IT 임원 프로그램(IEP) 부연구 분석가인 Karen D. Schwartz는 말합니다. "하지만 이는 '리프트 앤 시프트' 작업이 아닙니다. 프로세스, 조직 문화와 사고방식, 역할에 대한 실질적인 조정이 필요합니다."
This IDC PeerScape examines best practices for moving from a project to a product mindset toward the goal of creating more flexibility, continuous iterative improvements, reduced cycle time, greater user satisfaction, and potentially lower costs in the process. "Organizations looking for a way to adapt quickly to customer feedback and keep pace with technology and market shifts should strongly consider adopting a product mindset," said Karen D. Schwartz, adjunct research analyst for IDC's IT Executive Programs (IEP). "However, this isn't a 'lift and shift' task. It requires real adjustments in processes, organizational culture and mindset, and roles."