세계의 음악용 생성형 인공지능(AI) 시장 기회와 전략(-2034년)
Generative Artificial Intelligence (AI) In Music Global Market Opportunities And Strategies To 2034
상품코드 : 1657260
리서치사 : The Business Research Company
발행일 : 2025년 02월
페이지 정보 : 영문 476 Pages
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 4,000 ₩ 5,775,000
PDF (Single User License) help
PDF 보고서를 1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 6,000 ₩ 8,662,000
PDF (Site License) help
PDF 보고서를 동일 사업장의 모든 분이 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 8,000 ₩ 11,550,000
PDF (Enterprise License) help
PDF 보고서를 동일 기업의 모든 분이 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.


ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
ㅁ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송기일은 문의해 주시기 바랍니다.

한글목차

세계의 음악용 생성형 인공지능(AI)시장은 2019년 4천 953만 달러로 2024년까지 53.00% 이상의 복합 연간 성장률(CAGR)로 성장했습니다.

스마트폰 보급 확대

스마트폰 채용 증가는 실적기간 동안 음악용 생성형 인공지능(AI) 시장의 성장을 뒷받침했습니다. 스마트폰은 발전 AI를 활용한 고급 음악 제작 용도의 조작을 가능하게 하는 파워 레벨까지 진화하고 있습니다. 이러한 애플리케이션은 사용자의 입력을 기반으로 멜로디, 하모니, 비트를 생성하는 AI 알고리즘을 활용하여 사용자가 작곡, 제작, 믹싱을 할 수 있습니다. 스마트폰이 널리 보급되어 휴대하기 쉬워진 것으로, 캐주얼 애호가부터 프로 뮤지션까지 폭넓은 층이 AI를 활용한 음악 제작 툴에 액세스해, 시험할 기회를 얻고 있습니다. 예를 들어, 싱가포르에 본사를 둔 온라인 레퍼런스 라이브러리인 DataReportal에 따르면, 2022년부터 2023년 사이에 스페인은 2.2%의 성장을 이루며 130만 명의 새로운 모바일 연결이 추가되었습니다. 게다가 Data Reportal에 의하면, 2023년 1월의 폴란드의 휴대폰 접속자수는 5,295만명으로, 이것은 총 인구의 127.7%에 해당합니다. 이것은 2022년부터 4.8% 증가했습니다. 이처럼 스마트폰의 보급은 음악시장에서의 생성형 AI의 성장을 뒷받침했습니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 목차

제3장 표 일람

제4장 그림 일람

제5장 보고서 구성

제6장 시장 특징

제7장 주요 시장 동향

제8장 음악용 생성형 인공지능(AI) 시장 : 거시경제 시나리오

제9장 오디오 소프트웨어 플러그인에 생성형 AI의 응용 분석

제10장 Porter's Five Forces 분석

제11장 PESTEL 분석

제12장 세계 시장 규모와 성장

제13장 세계의 음악용 생성형 인공지능(AI) 시장 : 세분화

제14장 음악용 생성형 인공지능(AI) 시장 : 지역·국가별 분석

제15장 아시아태평양 시장

제16장 서유럽 시장

제17장 동유럽 시장

제18장 북미 시장

제19장 남미 시장

제20장 중동 시장

제21장 아프리카 시장

제22장 경쟁 구도와 기업 프로파일

제23장 기타 주요 기업 및 혁신 기업

제24장 미국 음악용 생성형 인공지능(AI) 시장 경쟁 구도와 기업 프로파일

제25장 캐나다 음악용 생성형 인공지능(AI) 시장 경쟁 구도와 기업 프로파일

제26장 영국 음악용 생성형 인공지능(AI) 시장 경쟁 구도와 기업 프로파일

제27장 호주 음악용 생성형 인공지능(AI) 시장 경쟁 구도와 기업 프로파일

제28장 서유럽 음악용 생성형 인공지능(AI) 시장 경쟁 구도와 기업 프로파일

제29장 독일 음악용 생성형 인공지능(AI) 시장 경쟁 구도와 기업 프로파일

제30장 스페인 음악용 생성형 인공지능(AI) 시장 경쟁 구도와 기업 프로파일

제31장 중국 음악용 생성형 인공지능(AI) 시장 경쟁 구도와 기업 프로파일

제32장 인도 음악용 생성형 인공지능(AI) 시장 경쟁 구도와 기업 프로파일

제33장 일본 음악용 생성형 인공지능(AI) 시장 경쟁 구도와 기업 프로파일

제34장 한국 음악용 생성형 인공지능(AI) 시장 경쟁 구도와 기업 프로파일

제35장 남미 음악용 생성형 인공지능(AI) 시장 경쟁 구도와 기업 프로파일

제36장 중동 음악용 생성형 인공지능(AI) 시장 경쟁 구도와 기업 프로파일

제37장 경쟁 벤치마킹

제38장 경쟁 대시보드

제39장 주요 인수합병(M&A)

제40장 기회와 전략

제41장 음악용 생성형 인공지능(AI) 시장 : 결론과 제안

제42장 부록

KTH
영문 목차

영문목차

Generative AI in music involves the use of artificial intelligence algorithms to create original compositions, harmonies and even lyrics, emulating various musical styles and genres. It is employed during various stages of music creation, such as composing new pieces, mixing tracks and recording sessions, offering innovative tools that complement traditional methods.

The generative artificial intelligence (AI) in music market consists of revenues earned, by entities (organizations, sole traders and partnerships) that enable machines to autonomously create, produce and even perform music. This technology leverages advanced algorithms to analyze vast datasets of existing music, learning patterns and structures to generate original compositions. As a result, generative AI is reshaping how music is composed, produced and experienced.

The global generative artificial intelligence (AI) in music market was valued at $49.53 million in 2019 which grew till 2024 at a compound annual growth rate (CAGR) of more than 53.00%.

Increasing Adoption Of Smartphones

The increasing adoption of smartphones supported the growth of generative artificial intelligence (AI) in music market during the historic period. Smartphones have evolved to a level of power that enables the operation of advanced music creation applications utilizing generative AI. These applications allow users to compose, produce and mix music by harnessing AI algorithms that generate melodies, harmonies and beats based on user inputs. Given the widespread availability and portability of smartphones, a broader range of individuals from casual enthusiasts to professional musicians have the opportunity to access and experiment with AI-driven music production tools. For example, according to DataReportal, a Singapore-based online reference library, between 2022 and 2023, Spain experienced a growth of 2.2%, adding 1.3 million new mobile connections. Further, in January 2023, according to Data Reportal, Poland had 52.95 million cellular mobile connections, which was 127.7% of the total population. This was a 4.8% increase from 2022. Thus, the increasing adoption of smartphones supported the growth of the generative artificial intelligence (AI) in music market.

Transforming Music Production With Interactive Digital Platforms

Companies operating in the generative artificial intelligence (AI) in music market are focusing on developing interactive digital platforms to drive user engagement, enable seamless collaboration and deliver personalized music creation experiences. These platforms utilize AI-powered tools that empower users to compose, remix and produce music in real-time, catering to both amateur and professional musicians. For instance, in November 2024, the Saudi Music Commission, a Saudi Arabian company, launched an interactive digital platform called MusiqAI. This platform aims to provide a comprehensive learning experience for music enthusiasts, from beginners to advanced musicians, by integrating the latest technologies in music production and education. MusiqAI is the first self-learning digital platform for music in Saudi Arabia and the Arab region, making music education accessible to a wide audience. It offers online courses that allow users to learn at their own pace, anytime and anywhere. MusiqAI represents a significant step towards integrating AI into music education, reflecting Saudi Arabia's commitment to leveraging technology for cultural development.

The global generative artificial intelligence (AI) in music market is fairly fragmented, with a large number of small players in the market. The top ten competitors in the market made up to 24.17% of the total market in 2023.

Generative Artificial Intelligence (AI) In Music Global Market Opportunities And Strategies To 2034 from The Business Research Company provides the strategists; marketers and senior management with the critical information they need to assess the global generative artificial intelligence (AI) in music market as it emerges from the COVID-19 shut down.

Reasons to Purchase

Where is the largest and fastest-growing market for generative artificial intelligence (AI) in music? How does the market relate to the overall economy; demography and other similar markets? What forces will shape the market going forward? The generative artificial intelligence (AI) in music market global report from The Business Research Company answers all these questions and many more.

The report covers market characteristics; size and growth; segmentation; regional and country breakdowns; competitive landscape; market shares; trends and strategies for this market. It traces the market's history and forecasts market growth by geography. It places the market within the context of the wider generative artificial intelligence (AI) in music market; and compares it with other markets.

The report covers the following chapters

Markets Covered:

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Table Of Contents

3 List Of Tables

4 List Of Figures

5 Report Structure

6 Market Characteristics

7 Major Market Trends

8 Generative Artificial Intelligence (AI) In Music Market - Macro Economic Scenario

9 Analysis Of Generative AI's Application To Audio Software Plug-Ins

10 Porter's Five Forces Analysis

11 PESTEL Analysis

12 Global Market Size and Growth

13 Global Generative Artificial Intelligence (AI) In Music Market Segmentation

14 Generative Artificial Intelligence (AI) In Music Market, Regional and Country Analysis

15 Asia-Pacific Market

16 Western Europe Market

17 Eastern Europe Market

18 North America Market

19 South America Market

20 Middle East Market

21 Africa Market

22 Competitive Landscape and Company Profiles

23 Other Major And Innovative Companies

24 USA Generative Artificial Intelligence (AI) In Music Market Competitive Landscape And Company Profiles

25 Canada Generative Artificial Intelligence (AI) In Music Market Competitive Landscape And Company Profiles

26 UK Generative Artificial Intelligence (AI) In Music Market Competitive Landscape And Company Profiles

27 Australia Generative Artificial Intelligence (AI) In Music Market Competitive Landscape And Company Profiles

28 Western Europe Generative Artificial Intelligence (AI) In Music Market Competitive Landscape And Company Profiles

29 Germany Generative Artificial Intelligence (AI) In Music Market Competitive Landscape And Company Profiles

30 Spain Generative Artificial Intelligence (AI) In Music Market Competitive Landscape And Company Profiles

31 China Generative Artificial Intelligence (AI) In Music Market Competitive Landscape And Company Profiles

32 India Generative Artificial Intelligence (AI) In Music Market Competitive Landscape And Company Profiles

33 Japan Generative Artificial Intelligence (AI) In Music Market Competitive Landscape And Company Profiles

34 South Korea Generative Artificial Intelligence (AI) In Music Market Competitive Landscape And Company Profiles

35 South America Generative Artificial Intelligence (AI) In Music Market Competitive Landscape And Company Profiles

36 Middle East Generative Artificial Intelligence (AI) In Music Market Competitive Landscape And Company Profiles

37 Competitive Benchmarking

38 Competitive Dashboard

39 Key Mergers And Acquisitions

40 Opportunities And Strategies

41 Generative Artificial Intelligence (AI) In Music Market, Conclusions And Recommendations

42 Appendix

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기