Stratistics MRC에 따르면 자동차용 NVH 재료 세계 시장은 2024년에 72억 달러를 차지하고 예측 기간 중 CAGR은 5.7%를 나타낼 전망이며, 2030년에는 101억 달러에 이를 전망입니다.
자동차용 NVH 재료는 불필요한 소음, 진동, 불쾌함을 줄이고 승객의 편안함과 차량 성능을 높이기 위해 자동차에 사용되는 특수 제품입니다. 이들 재료는 어쿠스틱 폼, 단열재, 완충 패드, 고무 마운트, 열가소성 중합체 등을 포함합니다. 도어 패널, 엔진 케이싱, 좌석 등 다양한 차량 부품에 적용되어 전반적인 승차감을 개선하고 소음 수준을 낮춥니다.
OICA(Organisation International des Constructers d'Automobiles)에 따르면 최근 세계 자동차 생산은 아시아태평양이 이끌고 있습니다. 중국은 가장 큰 자동차 생산국이며, 이 나라에서만 2019년에 2,572만 665대를 생산했습니다.
대형차 생산의 성장
대형 차량은 운송, 장거리 운전 및 기타 많은 분야에서 유리하기 때문에 대량으로 생산됩니다. 그러나 튼튼한 특성, 무거운 원료 및 내구성있는 부품으로 인해 자동차 NVH 재료는 도로 성능을 향상시키는 데 필요합니다. 따라서 예측기간을 통해 세계 자동차용 NVH 재료 시장은 대형차의 제조 대수 증가로 이용률이 높아질 것으로 예상됩니다.
액티브 소음 제어 시스템 설치
NVH 레벨이 떨어지면 전체 차량의 무게가 증가합니다. 그 결과, GM, 포드, BMW, 도요타 등 자동차 제조업체들은 자동차의 NVH 수준을 낮추기 위해 참신하고 근본적인 기술을 만들어 왔습니다. 그 중 하나는 액티브 노이즈 제어 시스템이며 자동차 제조업체는 NVH 구성 요소를 추가하지 않고 소음 제어를 향상시킬 수 있습니다. 이 기술은 저주파의 원치 않는 노이즈를 억제하기 위해 차량의 오디오 시스템을 통해 원래의 음과 진폭은 같지만 위상이 반전된 음파를 전달하는 것입니다.
배터리 자동차와 하이브리드 자동차에 대한 관심 증가
배터리 및 하이브리드 자동차에 대한 관심 증가는 자동차 NVH 재료 시장에 큰 기회를 가져왔습니다. 이러한 자동차는 기존의 내연 엔진 차량과는 다른 소음과 진동을 발생시키는 경우가 많으며, 독자적인 음향 문제를 해결하기 위해 특수한 NVH 재료가 필요합니다. NVH 재료 시장 개척에는 전기자동차와 하이브리드 자동차 특유의 요구 사항에 맞는 솔루션을 혁신적으로 개발할 기회가 있어 급속히 확대되는 시장에 대응할 수 있습니다.
NVH 재료는 차량 전체의 무게를 증가
NVH 제어 부품을 추가하면 전체 차량의 무게가 증가합니다. 자동차 연료의 상승과 자동차가 얼마나 온실가스에 기여하는지에 대한 사회적 의식이 높아짐에 따라 자동차 제조업체는 보다 연비가 좋은 자동차를 제조해 왔습니다. 한때 선도적 인 자동차 제조업체는 2000cc 엔진이 장착 된 세단을 판매했습니다. 현재 같은 세단에 1000cc에서 1500cc의 엔진이 탑재되어 연비는 1.5배 이상 향상하고 파워는 2000cc 엔진과 동일합니다. 이 새로운 엔진은 킬로미터 당 CO2 배출량이 오래된 2000cc 엔진의 약 절반입니다. 그 결과, 자동차 제조업체의 문제는 차량 무게와 NVH 수준 사이의 이상적인 조건을 결정하는 것입니다.
COVID-19의 대유행은 엔지니어링 수지, 고무, 금속 등 자동차용 NVH 재료의 수출입에 영향을 미칩니다. 게다가 팬데믹은 전 세계적으로 연결된 자동차 부문에 급속하고 심각한 영향을 미쳤으며, 중국의 부품 수출이 중단되어 유럽 전역에서 제조업이 광범위하게 혼란스러웠습니다. 자동차 생산량이 감소함에 따라 자동차용 NVH 재료 수요가 크게 감소하고 있으며, 이는 자동차용 NVH 재료 시장에 큰 영향을 미치고 있습니다.
예측 기간 동안 고무 부문이 최대가 될 전망
경량, 고밀도, 균질성과 같은 우수한 특성으로 인해 고무는 자동차의 흡음재로 일반적으로 사용됩니다. 경량, 고밀도, 균질 등 뛰어난 특성으로 고무는 자동차의 흡음재로서 일반적으로 이용되고 있습니다. 고무는 밀도가 높고 소리와 진동을 흡수하기 쉽기 때문에 NVH 구조에 이상적입니다. 또한 균질성으로 인해 재료의 소음과 진동이 균등하게 분산됩니다.
예측 기간 동안 CAGR이 가장 높을 것으로 예상되는 것은 흡수 부문입니다.
예측 기간 동안 CAGR이 가장 빠르게 성장할 것으로 예상되는 것은 흡수 부문입니다. 과도한 방사 노이즈가 있는 상황에 대한 일반적인 대책은 노이즈 소스가 수신기에 전달되기 전에 흡음재로 둘러싸는 것입니다. 발포체의 유형, 두께, 발포체에 접착하는 커버 필름 등의 설계 요소는 원하는 주파수 범위에 걸쳐 허용가능한 흡음율을 달성하도록 변경됩니다.
아시아태평양은 자동차 산업이 급성장하고 있기 때문에 예측 기간 동안 최대 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 인구 확대로 인해 중국과 인도와 같은 신흥국은 예측 기간 동안 효율적인 운송 솔루션에 대한 수요가 증가해야 합니다. 이 지역에서는 중류 가구의 생활 수준과 소비력이 향상됨에 따라 승용차와 상용차 수요가 증가할 것으로 예상됩니다.
아시아태평양은 특히 중국과 인도와 같은 신흥 경제 지역에서 자동차 생산과 판매가 증가하고 있기 때문에 자동차 NVH 재료 시장의 급성장이 예상됩니다. 또한, 이 지역에서는 전기자동차와 하이브리드 차량에 대한 수요가 높아지고 있으며, 특유의 소음과 진동의 과제에 대처하기 위한 특수한 NVH 재료에 대한 요구가 높아지고 있습니다. 게다가 진행 중인 산업화와 인프라 개척이 자동차 부문의 성장에 기여하고 이 지역 시장 확대를 촉진하고 있습니다.
According to Stratistics MRC, the Global Automotive NVH Materials Market is accounted for $7.2 billion in 2024 and is expected to reach $10.1 billion by 2030 growing at a CAGR of 5.7% during the forecast period. Automotive NVH materials are specialized products used in vehicles to reduce unwanted noise, vibrations, and harshness, enhancing passenger comfort and vehicle performance. These materials include acoustic foams, insulating materials, dampening pads, rubber mounts, and thermoplastic polymers. They are applied in various vehicle components, such as door panels, engine casings, and seating, to improve overall ride quality and reduce sound levels.
According to the Organisation International des Constructers d'Automobiles (OICA), Asia-Pacific leads global automobile production in recent years. China is the largest producer of automobiles the country alone produced 2, 57, 20,665 vehicles in 2019.
Growth in production of heavy vehicles
Heavy vehicles are created in large quantities due to their advantages in transportation, long-distance driving, and many other areas. However, because of its robust character, heavy raw materials, and durable components, automotive NVH materials are required for improved road performance. Therefore, it is anticipated that throughout the projected period, the worldwide automotive NVH materials market will have higher utilisation rates due to the rising manufacturing of heavy cars.
Installation of active noise control systems
A vehicle's overall vehicle weight increases when its NVH levels are reduced. As a result, automakers including GM, Ford, BMW, and Toyota have created novel and radical techniques to lower the levels of NVH in their vehicles. One such technology is the active noise control system, which enables automakers to improve noise control without adding extra NVH components to vehicles. This technology sends out sound waves with the same amplitude but an inverted phase to the original sound through the vehicle's audio system to suppress low-frequency undesirable noise.
Growing interest in battery powered and hybrid vehicles
The growing interest in battery-powered and hybrid vehicles presents a significant opportunity in the automotive NVH materials market. These vehicles often produce different noise and vibration profiles compared to traditional internal combustion engine vehicles, necessitating specialized NVH materials to address unique acoustic challenges. Manufacturers of NVH materials have the opportunity to innovate and develop solutions tailored to the specific requirements of electric and hybrid vehicles, thereby catering to a rapidly expanding market.
NVH materials increases overall vehicle weight
The weight of the entire vehicle is increased by additional NVH control components. Automobile manufacturers have created more fuel-efficient automobiles as a result of the rising cost of automotive fuels and growing public awareness of how much of a contribution to greenhouse gases vehicles make. Leading automakers used to sell sedans with 2000 cc engines. The same sedans are powered by 1000 to 1500 cc engines today, which are over 1.5 times more fuel-efficient and have the same power as the 2000 cc engines. The new engine emits approximately half as much CO2 per kilometre as the older 2000 cc engines did. Consequently, the problem for automakers is to determine the ideal terms between vehicle weight and NVH levels.
The COVID-19 pandemic outbreak has affected imports and exports of automotive NVH materials such engineering resins, rubbers, metals, and others since governments of the top manufacturing nations have implemented export restrictions that are seriously disrupting supplies. Additionally, the pandemic has had a rapid and severe impact on the globally linked automobile sector, resulting in the suspension of Chinese component exports, widespread disruption of manufacturing across Europe. The demand for automotive NVH materials has significantly decreased due to the decline in vehicle production, which is having a significant effect on the automotive NVH materials market.
The rubber segment is expected to be the largest during the forecast period
The rubber segment is estimated to have a lucrative growth, due to its excellent characteristics, such as light weight, high density, and homogeneity, rubbers are commonly utilised for sound absorption in automobiles. It provides the best vibration dampening and sound isolation. Rubber's high density makes it a great choice for NVH construction because it easily absorbs sound and vibration. Additionally, due to its homogeneity, the material's noise and vibration are evenly dispersed.
The absorption segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The absorption segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period. A common countermeasure for circumstances involving excessive radiated noise is to enclose the noise source in acoustic absorbent materials before it is transmitted to the receiver. Design elements including foam type, thickness, and cover films adhered to the foam are altered to achieve acceptable acoustic absorption across the desired frequency range.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to its quickly growing automobile sector. Due to population expansion, emerging nations like China and India should experience an increase in demand for efficient transportation solutions during the projection period. Demand for passenger automobiles and commercial vehicles are anticipated to increase in the area as middle-class households' level of living and spending power increase.
The Asia Pacific region anticipates rapid growth in the automotive NVH materials market owing to the increasing production and sales of automobiles, particularly in emerging economies like China and India. Additionally, the rising demand for electric and hybrid vehicles in the region is driving the need for specialized NVH materials to address unique noise and vibration challenges. Furthermore, ongoing industrialization and infrastructure development contribute to the growing automotive sector, fostering market expansion in the region.
Key players in the market
Some of the key players in Automotive NVH Materials Market include DuPont De Nemours, Inc., BASF SE, Sumitomo Riko Company Limited, Dow Inc., Covestro AG, Huntsman International LLC, 3M, Exxon Mobil Corporation, Nihon Tokushu Toryo, Megasorber, Henkel, Borealis, Nitto Denko, Creative Foam Corporation, BRC Rubber & Plastics Inc., Wolverine Advanced Materials, ElringKlinger AG, Hoosier Gasket Corporation and Industry Products Co.
In September 2023, NBC Bearings has developed specialised low-noise bearings to facilitate reduced NVH levels for EV applications, including motor and wheel hubs, in electric two- and three-wheelers. Clientele includes Mahindra Last Mile Mobility, Altigreen, and Ather Energy among others.
In March 2023, Interflex launches a new range of sustainable materials has been launched to help the rail, leisure and maritime industries reduce noise, vibration and harshness (NVH) and create thermal insulation solutions.