Stratistics MRC에 따르면, 세계 난소암 시장은 2023년 31억 8,000만 달러로 예측 기간 동안 CAGR 26.0%로 성장해 2030년 160억 1,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
여성의 생식기관인 난소에서 발생하는 암을 난소암이라고 합니다. 난소는 난자와 여성호르몬이 생성되는 곳으로, 여성암 발병률 세계 7위를 차지하는 이 질환은 복부나 골반으로 진행될 때까지 진단되지 않는 경우가 있습니다. 진단에는 영상 검사(초음파, CT 스캔, MRI), 혈액 검사(CA-125 종양표지자), 골반 내 검사, 그리고 때로는 암세포의 존재를 확인하기 위한 생검이 함께 사용됩니다.
미국암협회(ACS)의 2022년 1월 보고서에 따르면 난소암은 미국에서 9번째로 흔한 암이며, 여성 암 사망 원인 중 5위를 차지했습니다.
난소암의 유병률 증가
선진국과 신흥국 모두 경제가 성장하면서 헬스케어의 보급에 박차를 가하고 있습니다. 이는 세계 시장 발전에 기여하고 있습니다. 난소암 발병률은 증가할 것으로 예상되며, 인구 중 고령 여성의 수, 새로운 치료법 및 치료법 사용의 용이성, 의료비 증가 등이 세계 시장 성장에 기여하는 것으로 보입니다. 난소암은 여성 인구의 고령화와 함께 발생 빈도가 증가하고 있습니다. 난소암 발병률 증가, 새로운 약물 및 치료법 도입, 의료비 증가, 정부 지원 증가 등이 난소암 치료제 시장을 주도하고 있습니다.
특이적인 선별 검사 부족
난소암은 종종 질병의 진행이 느린 단계에서 발견되는 경우가 많기 때문에 치료 옵션이 제한되어 있고 치료 결과가 일반적으로 좋지 않습니다. 신속한 발견과 개입을 방해하는 큰 장애물 중 하나는 효과적인 조기 검진 기술이 없다는 것입니다. 또한, 난소암의 특정 아형은 획기적인 치료법에도 불구하고 화학 요법이나 표적 치료와 같은 기존 약물에 내성을 보일 수 있습니다. 내성 난소암과 재발성 난소암의 성공적인 치료 여부는 실행 가능한 치료제의 부족으로 인해 시장 성장을 저해하고 있습니다.
건강관리에 대한 인식의 증가
인지도가 높아지면 여성들이 난소암의 징후와 위험 요인을 더 쉽게 파악할 수 있습니다. 인지도가 높아지면 사람들이 더 빨리 의료 기관을 방문하도록 유도하고, 빠른 진단과 개입을 통해 질병을 더 일찍, 더 관리하기 쉬운 단계에서 발견하는 데 도움이 될 수 있습니다. 환자와 의료 전문가 간의 더 나은 소통은 인식의 향상을 통해 촉진될 수 있습니다. 환자들이 의사에게 문제가 되는 증상과 위험 요인에 대해 상담하는 것이 점점 더 보편화되어 신속한 평가와 적절한 진단 조치를 취하기가 더 쉬워지고 있습니다.
난소암의 복잡성과 불균질성
치료의 어려움은 난소암의 많은 아형과 분자적 특징의 결과입니다. 한 아형에 효과적인 치료법이 다른 아형에는 효과가 없을 수 있습니다. 환자별 유전자 프로필과 아형에 따라 개별 환자에게 맞춤화된 치료 요법을 적용하는 것은 어렵고, 개별화된 방법이 필요합니다. 난소암은 복잡하기 때문에 일관된 치료 계획을 수립하기 어렵습니다. 또한 치료 기술에 일관성이 없는 경우 명확한 권장 사항을 제공하기 어렵고, 그 결과 일관성 없는 치료가 이루어질 수 있으며, 각 환자에게 가장 적합한 치료 방침을 파악하는 것이 어렵습니다.
팬데믹 기간 동안 난소암을 포함한 수많은 표준 검진 및 진단 절차가 중단되거나 연기되어 암의 조기 발견이 감소하고, 의료 시설에 대한 접근성이 떨어지고 COVID-19로 인한 치료의 우선순위가 높아져 진단이 지연될 수 있습니다. 팬데믹은 새로운 난소암 치료법을 연구하는 여러 임상시험에 영향을 미쳐 임상시험 등록이 감소했고, 이미 진행 중인 일부 임상시험은 참가자의 안전을 보장하고 팬데믹 관련 규제를 준수하기 위해 변경 또는 중단되었습니다.
예측 기간 동안 생식세포종양 분야가 가장 큰 시장으로 성장할 것으로 예상
생식세포종양 분야는 다른 종류의 난소암(상피성 난소암 등)에 비해 발생 빈도가 적고, 젊은 여성에게 많이 발생하며, 예후가 좋은 경우가 많기 때문에 성장 가능성이 높다고 볼 수 있습니다. 배아세포종양은 젊은 여성에게 많이 발생하기 때문에 치료 중 가임력을 최대한 유지하려고 노력합니다. 이러한 집단에서 생식 기능을 유지하면서 악성 종양을 효율적으로 치료할 수 있는 수술법이 자주 연구되고 있으며, 이는 시장을 확대하는 요인으로 작용하고 있습니다.
예측 기간 동안 호르몬 치료 분야가 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상
일부 난소암, 특히 저악성 장액성 난소암의 경우 호르몬 요법이 선택이 될 수 있기 때문에 호르몬 요법 분야는 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 한 연구에 따르면, LGSC 환자의 일부에서는 아로마타제 억제제나 호르몬 수용체 길항제와 같은 호르몬 요법이 종양의 성장을 늦추는 데 어느 정도 효과적일 수 있습니다. 또한, 호르몬 요법은 재발성 난소암이나 저항성 난소암에서 기존 치료법이 시행착오를 거쳐 더 이상 증상 조절이나 질병 진행을 억제하는 데 효과적이지 않은 경우, 완화 옵션으로 고려될 수 있습니다.
아시아태평양은 이 지역 내 제약기업의 존재와 중국, 인도 등 인구가 많은 국가의 구매력 증가로 인해 예측 기간 동안 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 또한, 난소암 치료제의 시장 개척을 강화하기 위해 맞춤형 의료에 대한 지출과 첨단 기술 프로세스의 사용 증가, 큰 인구 기반, 충족되지 않은 의료 수요의 존재, 지역 내 가처분 소득의 증가 등이 시장 성장에 기여하고 있습니다.
북미 지역이 가장 큰 매출 점유율을 차지하고 있으며, 정교한 의료 시설과 잘 정비된 의료 인프라로 인해 난소암을 조기에 진단하고 치료할 수 있어 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다. 또한, 환자들의 지식이 향상됨에 따라 검진율과 발견율도 증가하고 있습니다. 또한, 북미에는 새로운 암 치료법 개발에 전념하는 많은 학술 센터, 연구 시설 및 제약 회사가 있습니다. 미국 암협회에 따르면, 난소암은 여성 암 관련 사망 원인 중 6위를 차지하며 이 지역의 시장 성장을 주도하고 있습니다.
According to Stratistics MRC, the Global Ovarian Cancer Market is accounted for $3.18 billion in 2023 and is expected to reach $16.01 billion by 2030 growing at a CAGR of 26.0% during the forecast period. One kind of cancer that starts in the female reproductive system, the ovaries is called ovarian cancer. The ovaries are where eggs and female hormones are produced and this disease, which ranks seventh in the globe among women, sometimes stays undiagnosed until it has progressed to the abdomen and pelvic. A combination of imaging tests (ultrasound, CT scan, MRI), blood tests (CA-125 tumor marker), pelvic examinations, and occasionally a biopsy to confirm the presence of cancer cells are used in the diagnosis process.
According to the American Cancer Society (ACS) report in January 2022, ovarian cancer was the ninth most common cancer and the fifth leading cause of cancer death among women in the United States.
Increased prevalence of ovarian cancer
Both developed and developing countries' expanding economies are fuelling the spread of healthcare. They are therefore contributing to the advancement of the worldwide market. Ovarian cancer incidence is predicted to raise, the number of older women in the population, the ease of using new treatments and therapies, and growing healthcare costs are all likely to contribute to the growth of the worldwide market. Ovarian cancer has increased in frequency as the female population has aged. The industry is driven by rising rates of ovarian cancer, new drug and treatment introductions, rising healthcare costs, and rising government financing.
Lack of specific screening tests
Due to the fact that ovarian cancer is frequently discovered later in the disease's progression, treatment choices are limited and results are generally worse. One major obstacle that prevents prompt identification and intervention is the absence of effective early screening techniques. Moreover, certain subtypes of ovarian cancer may remain resistant to traditional medicines such as chemotherapy or targeted treatments, even with breakthroughs in treatment. Successful care of resistant or recurrent ovarian cancer is threatened by the scarcity of viable medications thus impeding the growth of the market.
Rising healthcare awareness
Women are more likely to identify the signs and risk factors of ovarian cancer when there is greater awareness. Increased awareness encourages people to seek medical care sooner, which results in rapid diagnosis and intervention and may help identify the illness at an earlier, more manageable stage. Better communication between patients and healthcare professionals is fostered by increased awareness. It is increasingly common for patients to talk to their doctors about symptoms or risk factors that they find troubling, which makes it easier for prompt assessments and relevant diagnostic procedures.
Complexity and heterogeneity of ovarian cancer
Treatment difficulties are a result of the many subtypes and molecular traits of ovarian cancer. Treatments that work for one subtype might not work as well for another. Treatment regimen customization for individual patients based on their unique genetic profile and subtype can be challenging and call for individualized methods. The complexity of ovarian cancer makes it difficult to establish consistent treatment plans. Moreover, it is challenging to provide clear recommendations when treatment techniques are inconsistent, which might result in care that is inconsistent and make it challenging to identify the best course of action for each patient.
Numerous standard checkups and diagnostic procedures including those for ovarian cancer were cancelled or postponed during the outbreak and decreased early cancer detection may have resulted in later diagnoses due to reduced access to healthcare facilities and prioritizing of COVID-19 care. The pandemic had an impact on several clinical studies looking at new ovarian cancer therapy thus trial enrollment declined, and several that were already underway had their modifications or temporary pauses implemented to guarantee participant safety and adherence to pandemic-related regulations.
The germ cell tumors segment is expected to be the largest during the forecast period
The germ cell tumors segment is estimated to have a lucrative growth, as these are more frequent in younger women and often have a better prognosis, although being less common than other kinds of ovarian cancer (such as epithelial ovarian cancer). Since younger women are frequently affected by germ cell tumors, efforts are made to maintain fertility if possible while undergoing therapy. In this population, surgical methods that efficiently cure the malignancy while preserving reproductive function are frequently investigated which enhances the market.
The hormone therapy segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The hormone therapy segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, because for some ovarian cancers, especially low-grade serous ovarian carcinoma, hormone treatment may be an option. According to certain studies, a small proportion of individuals with LGSC may benefit somewhat from hormone therapies like aromatase inhibitors or hormonal receptor blockers to slow the growth of their tumors. Additionally, hormone therapy may be investigated as a palliative option in cases of ovarian cancer that is recurring or resistant, where traditional therapies have been tried and tested and are no longer working to control symptoms or reduce the disease's development.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the presence of pharmaceutical businesses in the area and the rise in the purchasing power of populous nations like China and India. Furthermore, the market is growing due to an increase in spending on customized medicine and the use of high-tech processes to enhance the development of medications for ovarian cancer and a large population base, the existence of unmet medical demands, and an increase in the region's disposable income all contribute to the market's growth.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, as North America held the greatest revenue share of dominating the market and ovarian cancer can be diagnosed and treated earlier in the region because to its sophisticated medical facilities and well-developed healthcare infrastructure. Patients' growing knowledge has resulted in higher screening and detection rates. Furthermore, there are a large number of academic centers, research facilities, and pharmaceutical businesses in North America that are dedicated to creating novel cancer treatments. The American Cancer Society reports that the sixth most common cause of cancer-related deaths in women is ovarian cancer which drives the growth of the market in this region.
Some of the key players profiled in the Ovarian Cancer Market include Abbvie Inc, Amgen Inc., Amneal Pharmaceuticals LLC, AstraZeneca, Boehringer Ingelheim International GmbH, Bristol Myers Squibb Company, Clovis Oncology, Eli Lilly and Company, F. Hoffmann-La Roche AG, Genentech Inc., GlaxoSmithKline plc, Johnson & Johnson Services, Inc, Merck KGaA, Novogen, Inc., Oasmia Pharmaceutical Inc., Pfizer, Inc., Siemens Healthineers AG, Tesaro Inc. and Vivesto AB
In November 2023, The Janssen Pharmaceutical Companies of Johnson & Johnson announced data from two new analyses from the Phase 3 VOYAGER PAD clinical trial reinforcing the benefit of XARELTO® (rivaroxaban [2.5 mg twice daily plus aspirin 100 mg once daily]) over standard of care (aspirin alone).
In October 2023, GSK launches £6m programme to boost STEM career progression for young people from under-represented groups in the UK. The company's new UK STEM equity programme aims to help reduce the significant barriers to entry faced by women and young girls, people from lower socio-economic backgrounds and Black communities
In October 2023, GSK and Zhifei announce exclusive strategic vaccine partnership in China. Partnership will significantly extend availability of Shingrix in China with co-promotion to healthcare professionals and over 30,000 points of vaccination