세계의 메타버스 시장, 산업 동향과 예측(-2035년) : 인프라별, 하드웨어별, 소프트웨어별, 서비스별, 플랫폼별, 기술별, 용도별, 지역별
Metaverse Market: Industry Trends and Global Forecasts, Till 2035: Distribution by Infrastructure, Hardware, Software, Services, Platform, Technology, Application and Geography
상품코드 : 1752101
리서치사 : Roots Analysis
발행일 : On Demand Report
페이지 정보 : 영문 212 Pages
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한글목차

메타버스 시장 개요

세계 메타버스 시장 규모는 현재 1,248억 7,000만 달러에서 2035년까지 6조 2,799억 2,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 2035년까지 예측 기간 동안 연평균 42.78%의 성장률을 보일 것으로 예측됩니다.

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메타버스 시장 : 성장과 동향

메타버스는 가상적 요소와 물리적 요소가 하나로 합쳐져 실생활과 매우 유사한 경험을 만들어내는 공간을 말합니다. 이 분야는 AI, AR, 블록체인, VR 응용의 발전으로 큰 성장이 예상됩니다. 메타버스는 매력적인 상호 연결된 디지털 세상으로 구상되고 있으며, 사용자는 실시간으로 마이크로프로세서를 통해 소통하고 협업할 수 있으며, 현실과 가상 세계의 구분이 모호해집니다.

또한, 메타버스는 인터넷을 탈중앙화하고 사용자에게 디지털 자산과 상호작용에 대한 통제권을 부여하는 웹 3.0의 중요한 구성 요소로 여겨지고 있습니다. 그 결과, 메타버스는 다양한 기업에서 혁신적이고 혁신적인 기술의 출현을 촉진할 것입니다. 조직은 이미 직원 교육에 VR을 활용하고, 제품 설계 및 제조를 강화하기 위해 AR을 활용하고, 물리적 실체를 관리하고 최적화하기 위해 디지털 트윈을 채택하고 있습니다.

또한, 메타버스는 광고, 가상 이벤트, 몰입형 엔터테인먼트에 새로운 기회를 가져다주며 메타, 마이크로소프트, 구글과 같은 기술 리더들에게 중요한 투자 분야가 되고 있습니다.

세계의 메타버스(Metaverse) 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모 추정과 기회 분석, 경쟁 구도, 기업 프로파일, 메가트렌드 등의 정보를 전해드립니다.

목차

제1장 서문

제2장 조사 방법

제3장 경제적 고려사항, 기타 프로젝트 특유의 고려사항

제4장 거시경제 지표

제5장 주요 요약

제6장 메타버스 시장 : 메가트렌드

제7장 서론

제8장 메타버스 시장 : 밸류체인 분석

제9장 경쟁 구도 : 메타버스 시장 주요 기업

제10장 시장 집중 분석

제11장 특허 분석

제12장 시장 영향 분석 : 촉진요인, 억제요인, 기회, 과제

제13장 세계의 메타버스 시장

제14장 메타버스 시장 : 인프라별

제15장 메타버스 시장 : 하드웨어별

제16장 메타버스 시장 : 소프트웨어별

제17장 메타버스 시장 : 서비스별

제18장 메타버스 시장 : 플랫폼별

제19장 메타버스 시장 : 기술별

제20장 메타버스 시장 : 용도별

제21장 북미의 메타버스 시장

제22장 유럽의 메타버스 시장

제23장 아시아태평양의 메타버스 시장

제24장 라틴아메리카의 메타버스 시장

제25장 중동 및 아프리카의 메타버스 시장

제26장 기업 개요

제27장 Porter의 Five Forces 분석

제28장 주요 인사이트

제29장 부록 1 : 표 형식 데이터

제30장 부록 2 : 기업 및 단체 리스트

LSH
영문 목차

영문목차

Metaverse Market Overview

As per Roots Analysis, the global metaverse market size is estimated to grow from USD 124.87 billion in the current year to USD 6,279.92 billion by 2035, at a CAGR of 42.78% during the forecast period, till 2035.

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The opportunity for metaverse market has been distributed across the following segments:

Infrastructure

Hardware

Software

Services

Platform

Technology

Application

Geography

METAVERSE MARKET: GROWTH AND TRENDS

Metaverse is a space where virtual and physical components come together to create experiences that closely resemble real life. This area is expected to grow considerably due to advancements in artificial general intelligence, augmented reality, blockchain, and virtual reality applications. The metaverse is envisioned as an engaging, interconnected digital universe, allowing users to communicate and collaborate with microprocessors in real time, blurring the distinctions between the real and virtual realms.

Additionally, the metaverse is seen as a crucial component of Web 3.0, which aims to decentralize the internet and empower users with greater control over their digital assets and interactions. Consequently, the metaverse facilitates the emergence of innovative and transformative technologies by various companies. Organizations are already leveraging virtual reality for employee training, utilizing augmented reality to enhance product design and manufacturing, and employing digital twins to manage and optimize physical entities.

In addition, metaverse presents new opportunities for advertising, virtual events, and immersive entertainment, making it a key investment sector for technology leaders such as Meta, Microsoft, and Google.

METAVERSE MARKET: KEY SEGMENTS

Market Share by Infrastructure

Based on infrastructure, the global metaverse market is segmented into chips and processors, cloud and edge infrastructure, cybersecurity, and network capabilities. According to our estimates, currently, cloud and edge infrastructure segment captures the majority share of the market. This can be attributed to the swift growth of cloud infrastructure, which acts as a key factor driving the metaverse market, as cloud computing solutions offer scalable and cost-efficient methods for hosting and providing immersive experiences to users on a range of devices and platforms.

Market Share by Hardware

Based on hardware, the metaverse market is segmented into augmented reality (AR) / virtual reality (VR) devices, extended reality (XR) hardware, holographic displays and other hardware. According to our estimates, currently, Augmented reality (AR) / virtual reality (VR) device captures the majority of the market and this trend is unlikely to change in future.

Market Share by Software

Based on software, the metaverse market is segmented into asset creation tools, avatar development, programming engines and virtual platforms. According to our estimates, currently, virtual platforms capture the majority share of the market. However, due to the rising demand for personalized virtual experiences, the increasing popularity of online gaming, and the potential for improved customer engagement and interaction across several sectors, such as e-commerce, healthcare in the metaverse, and education, the avatar development segment is anticipated to grow at a higher CAGR during the forecast period.

Market Share by Services

Based on services, the metaverse market is segmented into asset marketplaces, financial services and user experiences. According to our estimates, currently, asset marketplaces capture the majority share of the market and this trend is unlikely to change in future.

Market Share by Platform

Based on platform, the metaverse market is segmented into desktop, headset and mobile. According to our estimates, currently, mobile segment captures the majority share of the market. This can be attributed to its accessibility, intuitive user interface, social connectivity, ability to use it on the move, and the lower entry barriers when compared to desktop or specialized VR/AR systems.

Market Share by Technology

Based on technology, the metaverse market is segmented into augmented reality (AR), blockchain, mixed reality (MR) and virtual reality (VR). According to our estimates, currently, augmented reality and virtual reality segment captures the majority share of the market. However, mixed reality segment is anticipated to grow at a relatively higher CAGR during the forecast period.

Market Share by Application

Based on application, the metaverse market is segmented into content creation and social media, events and conference, gaming, and online shopping. According to our estimates, currently, content creation and social media segment captures the majority share of the market.

Market Share by Geography

Based on geographical regions, the metaverse market is segmented into North America, Europe, Asia, Latin America, Middle East and North Africa, and the rest of the world. According to our estimates, currently, North America captures the majority share of the market. However, the market in Asia is anticipated to grow at a relatively higher CAGR during the forecast period.

Example Players in Metaverse Market

METAVERSE MARKET: RESEARCH COVERAGE

The report on the metaverse market features insights on various sections, including:

KEY QUESTIONS ANSWERED IN THIS REPORT

REASONS TO BUY THIS REPORT

ADDITIONAL BENEFITS

TABLE OF CONTENTS

1. PREFACE

2. RESEARCH METHODOLOGY

3. ECONOMIC AND OTHER PROJECT SPECIFIC CONSIDERATIONS

3.2. Market Assessment Framework

4. MACRO-ECONOMIC INDICATORS

4.2.2. Currency Coverage

5. EXECUTIVE SUMMARY

6. METAVERSE MARKET: MEGATRENDS

7. INTRODUCTION

8. METAVERSE MARKET: VALUE CHAIN ANALYSIS

9. COMPETITIVE LANDSCAPE: LEADING PLAYERS IN THE METAVERSE MARKET

10. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS

11. PATENT ANLYSIS

12. MARKET IMPACT ANALYSIS: DRIVERS, RESTRAINTS, OPPORTUNITIES AND CHALLENGES

13. GLOBAL METAVERSE MARKET

14. METAVERSE MARKET, BY INFRASTRUCTURE

15. METAVERSE MARKET, BY HARDWARE

16. METAVERSE MARKET, BY SOFTWARE

17. METAVERSE MARKET, BY SERVICES

18. METAVERSE MARKET, BY PLATFORM

19. METAVERSE MARKET, BY TECHNOLOGY

20. METAVERSE MARKET, BY APPLICATION

21. NORTH AMERICA METAVERSE MARKET

22. EUROPE METAVERSE MARKET

23. ASIA-PACIFIC METAVERSE MARKET

24. LATIN AMERICA METAVERSE MARKET

25. MIDDLE EAST AND AFRICA METAVERSE MARKET

26. COMPANY PROFILES

27. PORTER'S FIVE FORCES ANALYSIS

28. EXECUTIVE INSIGHTS

29. APPENDIX 1: TABULATED DATA

30. APPENDIX 2: LIST OF COMPANIES AND ORGANIZATIONS

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