세계의 AR/MR용 고굴절률 웨이퍼 : 시장 점유율과 순위, 전체 판매량 및 수요 예측(2025-2031년)
High Refractive Index Wafer for AR/MR Waveguide - Global Market Share and Ranking, Overall Sales and Demand Forecast 2025-2031
상품코드 : 1874325
리서치사 : QYResearch
발행일 : 2025년 10월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

세계의 AR/MR용 고굴절률 웨이퍼 시장 규모는 2024년에 2억 8,200만 달러로 추정되며, 2025-2031년의 예측 기간에 CAGR 5.3%로 성장하여 2031년까지 4억 4,500만 달러로 확대될 것으로 예측됩니다.

본 보고서는 AR/MR용 고굴절률 웨이퍼에 대한 최근의 관세 조정과 국제적인 전략적 대응 조치에 대해 국경 간 산업적 발자취, 자본 배분 패턴, 지역 경제의 상호 의존성, 공급망 재편 등의 관점에서 종합적인 평가를 제공합니다.

최근 현실의 장면에 가상의 시각 정보를 겹쳐서 '가상으로 강화'하는 디스플레이가 개발되어 AR(증강현실) 및 MR(혼합현실) 디스플레이용 'AR/MR 글래스'라고 불리는 웨어러블 디스플레이가 주목받고 있습니다. 스마트폰에 이은 차세대 전자기기로서 이러한 AR/MR 글래스 시장은 앞으로도 계속 확대될 것으로 예측됩니다. MR은 VR과 AR을 융합한 복합현실 기술로, 현실세계와 가상세계를 결합하여 두 세계의 요소가 공존하고 상호작용하는 새로운 환경을 창출합니다. VR에서 보는 것이 가짜인 반면, AR에서 보는 것은 현실과 허구의 양면성을 가지고 있어 구분이 가능합니다. 또한 MR은 실제와 가상을 구분할 뿐만 아니라, 실제와 가상을 구분할 수 없는 수준까지 도달하기도 합니다. 고굴절률 웨이퍼는 Varjo XR, Quest3/Pro, Pico 4 Ultra 등의 MR 디바이스에 널리 사용되고 있습니다.

고굴절률 웨이퍼는 증강현실(AR) 및 혼합현실(MR) 장치의 광도파관 기술의 핵심 부품입니다. 광학 성능과 물리적 특성을 최적화하여 장치의 디스플레이 효과와 사용자 경험을 향상시킵니다.

일반적인 재료의 굴절률을 비교하면 일반 수지는 약 1.51, 고굴절률 수지는 약 1.74입니다. 일반 유리는 약 1.5, 고굴절률 유리는 약 1.9입니다. SiC 재료는 2.6 이상에 도달합니다. 광도파관 구조에서 기판의 굴절률이 높을수록 AR 렌즈의 시야각(FOV)이 넓어집니다.

AR 및 MR용 도파관용 고굴절률 웨이퍼 세계 시장 규모(매출액 기준)는 2024년 2억 8,249만 달러에서 2031년까지 4억 4,520만 달러에 달할 것으로 예상되며, 2025년부터 2031년까지 5.30%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측됩니다. AR 및 MR용 고굴절률 웨이퍼 세계 시장 규모(판매량 기준)는 2024년 463만 8천 개에서 2031년 703만 3천 개에 달할 것으로 예상되며, 2025년부터 2031년까지 성장률(CAGR)은 5.34%를 보일 것으로 예측됩니다.

AR-MR용 고굴절률 웨이퍼 세계 시장에서 대표적인 기업은 Hoya, Corning, Schott, AGC and Nippon Electric Glass (NEG)로 2024년 매출액 기준 80.84%의 시장 점유율을 차지하고 있습니다. 시장 집중도가 높고, 주요 기업은 일본, 미국, 유럽에 집중되어 있습니다.

이 보고서는 AR/MR 도파관용 고굴절률 웨이퍼 세계 시장에 대해 총 판매량, 매출, 가격, 주요 기업의 시장 점유율 및 순위를 중심으로 지역별, 국가별, 유형별, 용도별 분석을 종합적으로 제시하는 것을 목적으로 합니다.

AR/MR용 고굴절률 웨이퍼 시장 규모, 추정치, 예측치를 판매량(천 개) 및 매출액(백만 달러)으로 제시하고, 2024년을 기준 연도로 하여 2020년에서 2031년까지의 과거 데이터와 예측 데이터를 포함하고 있습니다. 정량적 분석과 정성적 분석을 통해 독자들이 AR/MR 도파관용 고굴절률 웨이퍼에 대한 비즈니스/성장 전략을 수립하고, 시장 경쟁 구도를 평가하고, 현재 시장에서의 위치를 분석하고, AR/MR 도파관용 고굴절률 웨이퍼에 대한 정보에 입각한 비즈니스 의사결정을 내릴 수 있도록 돕습니다.

시장 세분화

기업별

유형별 부문

용도별 부문

지역별

LSH
영문 목차

영문목차

The global market for High Refractive Index Wafer for AR/MR Waveguide was estimated to be worth US$ 282 million in 2024 and is forecast to a readjusted size of US$ 445 million by 2031 with a CAGR of 5.3% during the forecast period 2025-2031.

This report provides a comprehensive assessment of recent tariff adjustments and international strategic countermeasures on High Refractive Index Wafer for AR/MR Waveguide cross-border industrial footprints, capital allocation patterns, regional economic interdependencies, and supply chain reconfigurations.

In recent years, displays that "virtually enhance" the world in front of you by superimposing virtual visual information on real scenes have been developed, and wearable displays called "AR/MR glasses" for AR (Augmented Reality) and MR (Mixed Reality) displays have attracted increasing attention. As the next generation of electronic devices after smartphones, the market for these AR/MR glasses is expected to continue to expand. MR is mixed reality technology, a hybrid of VR and AR, which combines the real world with the virtual world to create a new environment where elements of the two worlds can coexist and interact. If what you see in VR is fake, then what you see in AR is both real and fake, and you can tell the difference. And MR not only sees both real and fake, but can also be indistinguishable from the real thing. High Refractive Index Wafer is commonly used in MR devices such as Varjo XR, Quest3/Pro, and Pico 4 Ultra.

High Refractive Index Wafer is a core component of optical waveguide technology in augmented reality (AR) and mixed reality (MR) devices. It improves device display effects and user experience by optimizing optical performance and physical properties.

In terms of the refractive index of common materials, ordinary resin is about 1.51, high refractive index resin is about 1.74; ordinary glass is about 1.5, high refractive index glass is about 1.9. SiC material can reach more than 2.6. In the optical waveguide structure, the higher the refractive index of the base material, the larger the field of view FOV of the AR lens.

Global High Refractive Index Wafer for AR & MR Waveguide market size in terms of revenue is projected to reach 445.20 million USD by 2031 from 282.49 million USD in 2024, with a CAGR 5.30% during 2025-2031. Global High Refractive Index Wafer for AR & MR Waveguide market size in terms of sales is projected to reach 7,033.1 k Pcs by 2031 from 4,630.8 k Pcs in 2024, with a CAGR 5.34% during 2025-2031.

The representative players in global High Refractive Index Wafer for AR & MR Waveguide market are Hoya, Corning, Schott, AGC and Nippon Electric Glass (NEG), accounting for 80.84% market share in terms of revenues in 2024. The market concentration rate is high. Players are concentrated in Japan, United States, Europe.

This report aims to provide a comprehensive presentation of the global market for High Refractive Index Wafer for AR/MR Waveguide, focusing on the total sales volume, sales revenue, price, key companies market share and ranking, together with an analysis of High Refractive Index Wafer for AR/MR Waveguide by region & country, by Type, and by Application.

The High Refractive Index Wafer for AR/MR Waveguide market size, estimations, and forecasts are provided in terms of sales volume (K Pcs) and sales revenue ($ millions), considering 2024 as the base year, with history and forecast data for the period from 2020 to 2031. With both quantitative and qualitative analysis, to help readers develop business/growth strategies, assess the market competitive situation, analyze their position in the current marketplace, and make informed business decisions regarding High Refractive Index Wafer for AR/MR Waveguide.

Market Segmentation

By Company

Segment by Type

Segment by Application

By Region

Chapter Outline

Chapter 1: Introduces the report scope of the report, global total market size (value, volume and price). This chapter also provides the market dynamics, latest developments of the market, the driving factors and restrictive factors of the market, the challenges and risks faced by manufacturers in the industry, and the analysis of relevant policies in the industry.

Chapter 2: Detailed analysis of High Refractive Index Wafer for AR/MR Waveguide manufacturers competitive landscape, price, sales and revenue market share, latest development plan, merger, and acquisition information, etc.

Chapter 3: Provides the analysis of various market segments by Type, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different market segments.

Chapter 4: Provides the analysis of various market segments by Application, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different downstream markets.

Chapter 5: Sales, revenue of High Refractive Index Wafer for AR/MR Waveguide in regional level. It provides a quantitative analysis of the market size and development potential of each region and introduces the market development, future development prospects, market space, and market size of each country in the world.

Chapter 6: Sales, revenue of High Refractive Index Wafer for AR/MR Waveguide in country level. It provides sigmate data by Type, and by Application for each country/region.

Chapter 7: Provides profiles of key players, introducing the basic situation of the main companies in the market in detail, including product sales, revenue, price, gross margin, product introduction, recent development, etc.

Chapter 8: Analysis of industrial chain, including the upstream and downstream of the industry.

Chapter 9: Conclusion.

Table of Contents

1 Market Overview

2 Competitive Analysis by Company

3 Segmentation by Type

4 Segmentation by Application

5 Segmentation by Region

6 Segmentation by Key Countries/Regions

7 Company Profiles

8 Industry Chain Analysis

9 Research Findings and Conclusion

10 Appendix

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