세계의 전기자동차 배터리 재활용 서비스 시장 : 시장 점유율과 순위, 전체 판매 및 수요 예측(2025-2031년)
EV Battery Recycling Services - Global Market Share and Ranking, Overall Sales and Demand Forecast 2025-2031
상품코드 : 1872349
리서치사 : QYResearch
발행일 : 2025년 10월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

세계의 EV 배터리 재활용 서비스 시장은 2024년에 12억 6,900만 달러로 추정되며, 2025년부터 2031년까지 예측 기간 동안 CAGR 41.1%로 성장하여 2031년까지 172억 5,300만 달러로 확대될 것으로 예측됩니다.

EV 배터리는 전기자동차를 구동하는 데 사용되는 배터리를 말합니다. 이러한 종류의 배터리는 높은 에너지 밀도, 높은 출력 밀도, 우수한 사이클 수명이 요구됩니다. 현재 전기자동차에 가장 널리 채택된 동력 배터리는 리튬이온 배터리입니다. 우수한 에너지 밀도와 사이클 수명을 제공하기 때문입니다. 전원 배터리의 용량은 사용 횟수가 증가함에 따라 계속 감소합니다. 용량이 80%까지 떨어지면 신에너지 자동차에 전력을 공급할 수 없게 되어 폐기처분해야 하며, 재활용 단계에 진입할 수 밖에 없습니다. EV 배터리 재활용 서비스란 폐기된 전기자동차에서 사용 후 배터리를 회수하여 처리하는 산업을 말합니다. 이 산업의 주요 목적은 리튬, 니켈, 코발트, 코발트, 알루미늄 등 배터리에 포함된 귀중한 유해 물질을 재활용하여 매립이나 소각 시설로 보내지 않고 재사용할 수 있도록 하는 것입니다. 재활용된 EV 배터리는 재사용되거나 재활용 가능한 재료로 분해됩니다. 재사용의 가장 직접적인 경로는 에너지 저장 시스템(ESS)에 적용하는 것입니다. 이를 통해 오래된 배터리 팩의 사용 가능한 배터리 셀을 재생에너지 네트워크에서 재사용하고, 풍력, 태양광, 수력, 지열발전소 등에서 생산된 잉여 전력을 저장할 수 있습니다. 또한, EV 배터리는 더 작은 배터리 모듈로 분해되어 전동 공구, 지게차, 전동 스쿠터 등 요구 수준이 낮은 용도로도 전환할 수 있습니다. 해체 및 재활용 공정에서는 리튬 배터리를 분쇄, 선별, 추출을 통해 리튬 배터리를 정제하고 해당 금속 산화물을 회수합니다. 주요 공정은 전공정과 후공정으로 구분됩니다. 해체-재활용의 수익성은 금속 가격에 연동되어 2차 이용보다 경제성이 높아 많은 기업들이 진출하고 있습니다. 현재 전기자동차 배터리 재활용 서비스의 주요 플레이어는 배터리 제조업체, 자동차 제조업체, 제3자 재활용 업체 등 크게 세 가지 파워 배터리 재활용 비즈니스 모델이 있습니다.

(1) 완성차 업체 주도형 전기자동차 배터리 재활용 : 산업 연합체 구성을 통해 재활용 사업체를 설립하는 모델입니다. 그 강점은 광범위한 재활용 채널과 고도의 기술 전문성에 있습니다. 동시에 산업 체인 전 과정의 협력 협력을 통해 악의적 인 경쟁을 효과적으로 억제하고 재료 재활용 비용을 절감하며 재활용 효율과 운영 효율을 향상시킬 수 있습니다. 다만, 위험을 공유해야 할 필요도 있습니다.

(2) 배터리 제조사 주도형 : 사용 후 폐동력 배터리의 재활용 사업에 공장 건설 및 기업 간 협업을 통해 참여하는 모델입니다.

(3) 제3자 재활용 기업 모델 : 자체 구축한 재활용 네트워크를 통해 배터리 재활용 및 자원 활용을 실현합니다. 일반적으로 배터리 제조사나 자동차 제조사로부터 위탁을 받는 형태이며, 재활용 공정이 고도로 성숙하고 전문화되어 있다는 점이 강점입니다.

전기자동차(EV) 배터리 재활용 서비스 시장은 전기자동차(EV)의 보급 확대와 배터리 폐기물 및 자원 부족에 대한 긴급 대응 수요를 주요 원인으로 급격한 성장세를 보이고 있습니다. 전 세계적으로 전기자동차 보급이 가속화됨에 따라 사용 후 리튬이온 배터리의 양이 빠르게 증가하고 있으며, 효율적인 재활용 및 재사용 서비스가 필수적입니다. 두 가지 주요 법 중 재활용 재사용이 시장을 독점하고 있으며, 전체의 약 77%를 차지하고 있습니다. 이 방법은 리튬, 니켈, 코발트 등 유가금속의 추출뿐만 아니라 2차 용도의 셀 재생에 초점을 맞춰 환경적, 경제적 측면의 지속가능성을 뒷받침하고 있습니다.

지역별로는 중국이 EV 배터리 재활용 서비스 시장을 독점하고 있으며, 약 70%의 점유율을 차지하고 있습니다. 이러한 선도적 위치는 중국의 대규모 전기자동차 도입, 지원적인 정부 정책, 그리고 선진적인 국내 배터리 공급망에 의해 뒷받침되고 있습니다. 중국 기업들은 배터리 제조와 사용 후 회수를 통합한 견고한 폐쇄형 시스템을 개발했습니다. 유럽과 북미 지역도 원자재 수입 의존도를 낮추고 배터리 생산 및 폐기에 따른 탄소발자국을 최소화하기 위해 지역 밀착형 재활용 역량에 대한 투자를 강화하고 있습니다.

우미코아, GEM, SDM과 같은 주요 기업들은 산업 형성에 있어 매우 중요한 역할을 하고 있습니다. 이들 기업은 세계 시장의 약 40%를 점유하고 있으며, 재료 회수율 향상과 처리 비용 절감을 위한 기술개발을 적극 추진하고 있습니다. 향후 전망으로는 환경 규제 강화, 자동차 제조업체(OEM)의 순환 경제 전략에 대한 관심 증가, 배터리 화학 기술 및 분해 자동화 기술의 발전이 시장을 견인할 것으로 예상됩니다. 그 결과, 전기자동차 배터리 재활용 서비스는 세계 전기자동차 생태계에서 중요한 구성요소가 될 것으로 기대됩니다.

이 보고서는 EV 배터리 재활용 서비스 세계 시장에 대해 총 매출액, 주요 기업의 시장 점유율 및 순위에 초점을 맞추고 지역/국가, 유형 및 용도별 분석을 종합적으로 제시하는 것을 목적으로 합니다.

이 보고서는 EV 배터리 재활용 서비스 시장의 규모, 추정치 및 예측을 매출액으로 제시하고, 2024년을 기준 연도로 하여 2020년부터 2031년까지 과거 데이터와 예측 데이터를 포함하고 있습니다. 정량적 분석과 정성적 분석을 통해 독자들이 비즈니스/성장 전략을 수립하고, 시장 경쟁 상황을 평가하고, 현재 시장에서의 포지셔닝을 분석하고, EV 배터리 재활용 서비스 관련 정보에 입각한 비즈니스 의사결정을 내릴 수 있도록 돕고자 합니다. 비즈니스 의사결정에 도움을 드리고자 합니다.

시장 세분화

기업별

유형별 부문

용도별 부문

지역별

KSM
영문 목차

영문목차

The global market for EV Battery Recycling Services was estimated to be worth US$ 1269 million in 2024 and is forecast to a readjusted size of US$ 17253 million by 2031 with a CAGR of 41.1% during the forecast period 2025-2031.

EV Battery refers to the battery used to drive electric vehicles. This type of battery needs to have high energy density, high power density and good cycle life. Currently, the most common type of power battery used in electric vehicles is lithium-ion batteries because they offer excellent energy density and cycle life. The capacity of power batteries will continue to decrease as the number of uses increases. After the power declines to 80%, it will no longer be able to provide power for new energy vehicles and will have to face elimination and can only enter the recycling stage. EV Battery Recycling Service refers to the industry of recycling and processing used power batteries from abandoned electric vehicles. The industry's primary goal is to recycle valuable and hazardous materials in batteries, including lithium, nickel, cobalt, aluminium, etc., so that they can be reused instead of being sent to landfills or incineration facilities. The recycled EV Battery can be reused or dismantled into recyclable materials. The most direct route to reuse is energy storage system (ESS) applications, which enable the still usable battery cells in old battery packs to be reused in the renewable energy grid to store energy generated by wind, solar, hydroelectric, or geothermal power plants. Excess electricity generated. EV batteries can also be disassembled into smaller battery modules for less demanding uses, such as power tools, forklifts, or electric scooters. Dismantling and recycling involve refining lithium batteries through crushing, sorting, and extraction to obtain the corresponding metal oxides. The main processes are divided into front and back processes. The profits from dismantling and recycling are linked to metal prices, and the economics are higher than that of secondary utilization, attracting many companies to enter the industry. Currently, the main participants in EV Battery Recycling Services include battery manufacturers, vehicle companies and third-party recycling companies, including three power battery recycling business models.

(1) EV Battery recycling led by vehicle companies mainly establishes recycling entities through the formation of industrial alliances. Its advantages lie in its wide recycling channels and strong technical expertise. At the same time, through collaborative cooperation among all links in the industry chain, it can effectively reduce vicious competition, reduce material recycling costs, and improve recycling efficiency and operational efficiency. However, it also needs to share risks.

(2) The model for battery manufacturers to recycle retired power batteries. Participate in the recycling of retired power batteries through the construction of factories and corporate cooperation.

(3) Third-party recycling companies realize battery recycling and resource utilization through self-built recycling networks. Generally entrusted by battery manufacturers or automobile manufacturers, its advantage is that the recycling process is highly mature and professional.

The EV Battery Recycling Services market is experiencing significant growth, primarily driven by the rising adoption of electric vehicles (EVs) and the urgent need to address battery waste and material scarcity. As EV adoption accelerates globally, the volume of retired lithium-ion batteries is growing rapidly, making efficient recycling and reuse services essential. Among the two major approaches, Recycling Reuse dominates the market, accounting for roughly 77% of the total share. This approach focuses not just on extracting valuable materials like lithium, nickel, and cobalt, but also on refurbishing cells for secondary applications, supporting both environmental and economic sustainability.

Geographically, China dominates the EV Battery Recycling Services market, holding an estimated 70% share. This leadership is driven by its massive EV deployment, supportive government policies, and an advanced domestic battery supply chain. Chinese companies have developed robust closed-loop systems that integrate battery manufacturing with end-of-life recovery. Europe and North America are also investing heavily in localized recycling capacity to reduce reliance on raw material imports and minimize carbon footprints associated with battery production and disposal.

Leading players such as Umicore, GEM, and SDM play a pivotal role in shaping the industry. Together, they account for about 40% of the global market, and are actively developing technologies for improved material recovery rates and lower processing costs. Looking ahead, the market will benefit from stricter environmental regulations, increasing OEM interest in circular economy strategies, and technological advancements in battery chemistry and dismantling automation. As a result, EV battery recycling services are expected to become a critical component of the global EV ecosystem.

This report aims to provide a comprehensive presentation of the global market for EV Battery Recycling Services, focusing on the total sales revenue, key companies market share and ranking, together with an analysis of EV Battery Recycling Services by region & country, by Type, and by Application.

The EV Battery Recycling Services market size, estimations, and forecasts are provided in terms of sales revenue ($ millions), considering 2024 as the base year, with history and forecast data for the period from 2020 to 2031. With both quantitative and qualitative analysis, to help readers develop business/growth strategies, assess the market competitive situation, analyze their position in the current marketplace, and make informed business decisions regarding EV Battery Recycling Services.

Market Segmentation

By Company

Segment by Type

Segment by Application

By Region

Chapter Outline

Chapter 1: Introduces the report scope of the report, global total market size. This chapter also provides the market dynamics, latest developments of the market, the driving factors and restrictive factors of the market, the challenges and risks faced by manufacturers in the industry, and the analysis of relevant policies in the industry.

Chapter 2: Detailed analysis of EV Battery Recycling Services company competitive landscape, revenue market share, latest development plan, merger, and acquisition information, etc.

Chapter 3: Provides the analysis of various market segments by Type, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different market segments.

Chapter 4: Provides the analysis of various market segments by Application, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different downstream markets.

Chapter 5: Revenue of EV Battery Recycling Services in regional level. It provides a quantitative analysis of the market size and development potential of each region and introduces the market development, future development prospects, market space, and market size of each country in the world.

Chapter 6: Revenue of EV Battery Recycling Services in country level. It provides sigmate data by Type, and by Application for each country/region.

Chapter 7: Provides profiles of key players, introducing the basic situation of the main companies in the market in detail, including product revenue, gross margin, product introduction, recent development, etc.

Chapter 8: Analysis of industrial chain, including the upstream and downstream of the industry.

Chapter 9: Conclusion.

Table of Contents

1 Market Overview

2 Competitive Analysis by Company

3 Segmentation by Type

4 Segmentation by Application

5 Segmentation by Region

6 Segmentation by Key Countries/Regions

7 Company Profiles

8 Industry Chain Analysis

9 Research Findings and Conclusion

10 Appendix

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