세계의 암호화폐 및 NFT 보수 P2E(Pay-To-Earn) 게임 시장 점유율과 순위, 전체 판매량 및 수요 예측(2025-2031년)
Pay-To-Earn Games with Crypto and NFT Rewards - Global Market Share and Ranking, Overall Sales and Demand Forecast 2025-2031
상품코드 : 1868032
리서치사 : QYResearch
발행일 : 2025년 10월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

세계의 암호화폐 및 NFT 보수 P2E(Pay-To-Earn) 게임 시장 규모는 2024년에 4억 8,500만 달러로 평가되었고, 2025-2031년의 예측 기간에 CAGR 18.3%로 성장하여 2031년까지 15억 9,300만 달러에 이를 것으로 예측됩니다.

암호화폐 및 NFT 보상이 있는 P2E(Pay-To-Earn) 게임이란 기업이 게임 플레이 및 게임 외의 과제 활동을 통해 게임 내 통화를 획득하고, 이를 법정화폐 및 일련의 NFT 보상으로 전환할 수 있는 메커니즘을 말합니다. Pay-To-Earn NFT 게임은 게임 자산과 NFT 기술을 융합하여 스킨, 캐릭터, 무기, 가상 토지 등의 게임 자산에 유일성과 희소성을 부여하고 기업이 이를 거래할 수 있도록 합니다. 현재 블록체인 게임은 P2E 게임을 포함하여 계속 성장하고 있으며, 이러한 게임에 투자를 고려하는 기업이 다수 존재하고 있습니다.

암호화폐와 NFT 보상을 수반하는 세계 P2E 게임 시장에서 가장 큰 기업은 Sky Mavis로 전체 시장 점유율의 약 40%를 차지하고 있습니다. 업계 상위 5개 기업에는 Sorare, The Sandbox, Immutable, GALA도 포함되어 있으며, 이들 4개 기업이 시장 점유율의 70% 이상을 차지하고 있습니다. 지역별로는 북미가 가장 큰 시장이며, 유럽이 그 뒤를 이어 각각 약 30% 시장 점유율을 차지하고 있습니다. 게임의 유형은 크게 롤플레잉, 샌드박스, 카드게임의 세 가지로 분류되며, 롤플레잉 게임이 시장 점유율의 약 35%를 차지합니다. 또한, 시장은 PC 플랫폼과 모바일 플랫폼으로 나뉘며, PC가 약 70% 시장을 점유하고 있습니다.

이 보고서는 암호화폐 및 NFT 보상형 P2E(Pay-To-Earn) 게임 세계 시장에 대해 총 매출액, 주요 기업의 시장 점유율 및 순위, 지역별, 국가별, 유형별, 용도별 분석을 통해 종합적으로 제시하는 것을 목적으로 합니다.

암호화폐 및 NFT 보상형 P2E(Pay-To-Earn) 게임 시장 규모, 추정치 및 예측치는 매출액 기준으로 제시되며, 2024년을 기준 연도로 하여 2020년부터 2031년까지의 기간의 과거 데이터와 예측 데이터를 포함합니다. 정량적 분석과 정성적 분석을 통해 독자들이 비즈니스/성장 전략을 수립하고, 시장 경쟁 구도를 평가하고, 현재 시장에서의 포지셔닝을 분석하고, 암호화폐 및 NFT 보상형 유료 게임과 관련하여 정보에 입각한 비즈니스 의사결정을 내릴 수 있도록 돕습니다. 할 수 있도록 지원합니다.

시장 세분화

기업별

유형별 부문

용도별 부문

지역별

LSH
영문 목차

영문목차

The global market for Pay-To-Earn Games with Crypto and NFT Rewards was estimated to be worth US$ 485 million in 2024 and is forecast to a readjusted size of US$ 1593 million by 2031 with a CAGR of 18.3% during the forecast period 2025-2031.

Pay-To-Earn Games with Crypto and NFT Rewards means that players can earn in-game currency by playing games and completing tasks or activities outside the game, and convert the game currency into legal currency or a series of NFT rewards. Pay-To-Earn NFT games combine game assets and NFT technology, allowing game assets like skins, characters, weapons, virtual lands and much more to have uniqueness and scarcity, so that players can trade them. At the moment, blockchain gaming is on the rise, including pay-to-earn games. Due to this, there are a lot of players ready to invest in such games.

The largest company in the global Pay-to-Earn Games with Crypto and NFT Rewards market is Sky Mavis, which holds approximately 40% of the total market share. The top five companies in the industry also include Sorare, The Sandbox, Immutable, and GALA, collectively accounting for over 70% of the market share. North America is the largest geographic segment, followed closely by Europe, each holding about 30% of the market. The games are mainly categorized into three types: role-playing, sandbox, and card games, with role-playing games occupying nearly 35% of the market share. Additionally, the market is divided into PC and mobile platforms, with PC accounting for approximately 70% of the market.

This report aims to provide a comprehensive presentation of the global market for Pay-To-Earn Games with Crypto and NFT Rewards, focusing on the total sales revenue, key companies market share and ranking, together with an analysis of Pay-To-Earn Games with Crypto and NFT Rewards by region & country, by Type, and by Application.

The Pay-To-Earn Games with Crypto and NFT Rewards market size, estimations, and forecasts are provided in terms of sales revenue ($ millions), considering 2024 as the base year, with history and forecast data for the period from 2020 to 2031. With both quantitative and qualitative analysis, to help readers develop business/growth strategies, assess the market competitive situation, analyze their position in the current marketplace, and make informed business decisions regarding Pay-To-Earn Games with Crypto and NFT Rewards.

Market Segmentation

By Company

Segment by Type

Segment by Application

By Region

Chapter Outline

Chapter 1: Introduces the report scope of the report, global total market size. This chapter also provides the market dynamics, latest developments of the market, the driving factors and restrictive factors of the market, the challenges and risks faced by manufacturers in the industry, and the analysis of relevant policies in the industry.

Chapter 2: Detailed analysis of Pay-To-Earn Games with Crypto and NFT Rewards company competitive landscape, revenue market share, latest development plan, merger, and acquisition information, etc.

Chapter 3: Provides the analysis of various market segments by Type, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different market segments.

Chapter 4: Provides the analysis of various market segments by Application, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different downstream markets.

Chapter 5: Revenue of Pay-To-Earn Games with Crypto and NFT Rewards in regional level. It provides a quantitative analysis of the market size and development potential of each region and introduces the market development, future development prospects, market space, and market size of each country in the world.

Chapter 6: Revenue of Pay-To-Earn Games with Crypto and NFT Rewards in country level. It provides sigmate data by Type, and by Application for each country/region.

Chapter 7: Provides profiles of key players, introducing the basic situation of the main companies in the market in detail, including product revenue, gross margin, product introduction, recent development, etc.

Chapter 8: Analysis of industrial chain, including the upstream and downstream of the industry.

Chapter 9: Conclusion.

Table of Contents

1 Market Overview

2 Competitive Analysis by Company

3 Segmentation by Type

4 Segmentation by Application

5 Segmentation by Region

6 Segmentation by Key Countries/Regions

7 Company Profiles

8 Industry Chain Analysis

9 Research Findings and Conclusion

10 Appendix

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