세계의 메타버스 통신 네트워크 : 시장 점유율과 순위, 전체 판매량 및 수요 예측(2025-2031년)
Metaverse Communication Network - Global Market Share and Ranking, Overall Sales and Demand Forecast 2025-2031
상품코드 : 1868000
리서치사 : QYResearch
발행일 : 2025년 10월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

세계의 메타버스 통신 네트워크 시장 규모는 2024년에 3억 9,900만 달러로 평가되었고, 2025-2031년의 예측 기간에 CAGR 20.8%로 성장하여 2031년까지 18억 5,800만 달러로 확대될 것으로 예측됩니다.

통신 네트워크는 고립된 장치 간의 물리적 연결을 의미하며, 사람, 컴퓨터 및 컴퓨터 간의 정보 교환을 가능하게 함으로써 자원 공유 및 통신을 실현합니다. 메타버스 환경 구축에는 통신 및 컴퓨팅에 대한 엄격한 요구사항이 부과됩니다. 수백만 명의 사용자와 컨텐츠 제작자의 요구를 동시에 충족시키는 것 외에도 몰입감 있는 사용자 경험과 실시간 상호 작용을 제공하기 위해서는 지연, 데이터 속도 및 컴퓨팅 리소스에 대한 최소한의 보장이 필요합니다. 현재 컴퓨팅 및 통신 인프라는 아직 성숙된 메타버스 배포를 지원할 수 있는 단계에 이르지 못했습니다. 메타버스는 통신사업자가 차세대 기술의 견인차로서 존재감을 드러낼 수 있는 기회로 볼 수 있습니다. 현재의 5G 네트워크를 업그레이드하고 2030년경 6G 네트워크의 최종 실현을 목표로 하는 노력은 메타버스 용도의 대규모 배포 일정과 완전히 일치해야 합니다. 현재 진행 중인 5G 주도권 경쟁은 메타버스 솔루션의 주도권 경쟁으로 발전할 가능성이 있습니다.

메타버스 통신 네트워크의 세계 주요 기업으로는 Verizon, AT&T, KDDI, SK Telecom 등이 있습니다. 상위 4개사의 점유율은 43% 이상입니다. 북미가 가장 큰 시장으로 약 37%의 점유율을 차지하고 있습니다. 제품 유형별로는 강상호작용 네트워크 전송이 가장 큰 부문으로 약 60%의 점유율을 차지하고 있습니다. 용도별로는 게임이 약 26%의 점유율을 차지하고 있습니다.

이 보고서는 세계 메타버스 통신 네트워크 시장에 대해 총 매출액, 주요 기업의 시장 점유율 및 순위에 초점을 맞추고 지역/국가, 유형 및 용도별 분석을 종합적으로 제시하는 것을 목적으로 합니다.

메타버스 통신 네트워크 시장 규모, 추정 및 예측은 2024년을 기준 연도로 하여 2020년에서 2031년까지의 기간의 과거 데이터와 예측 데이터를 포함하는 매출액으로 제시되었습니다. 정량적 분석과 정성적 분석을 통해 독자들이 비즈니스/성장 전략을 수립하고, 시장 경쟁 구도를 평가하고, 현재 시장에서의 위치를 분석하고, 메타버스 통신 네트워크에 대한 정보에 입각한 비즈니스 의사결정을 내리는 데 도움이 될 수 있도록 설계되었습니다. 할 수 있도록 설계되어 있습니다.

시장 세분화

기업별

유형별 부문

용도별 부문

지역별

LSH
영문 목차

영문목차

The global market for Metaverse Communication Network was estimated to be worth US$ 399 million in 2024 and is forecast to a readjusted size of US$ 1858 million by 2031 with a CAGR of 20.8% during the forecast period 2025-2031.

Communication network refers to the physical connection of isolated devices, which enables information exchange between people, computers, and computers, in order to achieve resource sharing and communication. The creation of a metaverse environment has strict requirements for communication and computing. In addition to meeting the needs of millions of users and content creators simultaneously, providing an immersive user experience and real-time interaction also requires minimum guarantees in terms of latency, data rate, and computing resources. The current computing and communication infrastructure is not yet ready for mature Metaverse deployment. Metaverse can be seen as an opportunity for operators to stand out as a driving force for upcoming technologies. The work of upgrading the current 5G network to achieve the final arrival of the 6G network around 2030 should be fully in line with the time frame for large-scale deployment of metaverse applications. The current arms race for 5G sovereignty may evolve into a race to lead the driving force of metaverse solutions.

Global key players of Metaverse Communication Network include Verizon, AT&T, KDDI and SK Telecom, etc. The top four players hold a share over 43%. North America is the largest market, has a share about 37%. In terms of product type, Strong Interaction Network Transmission is the largest segment, occupied for a share of about 60%, and in terms of application, Game has a share about 26 percent.

This report aims to provide a comprehensive presentation of the global market for Metaverse Communication Network, focusing on the total sales revenue, key companies market share and ranking, together with an analysis of Metaverse Communication Network by region & country, by Type, and by Application.

The Metaverse Communication Network market size, estimations, and forecasts are provided in terms of sales revenue ($ millions), considering 2024 as the base year, with history and forecast data for the period from 2020 to 2031. With both quantitative and qualitative analysis, to help readers develop business/growth strategies, assess the market competitive situation, analyze their position in the current marketplace, and make informed business decisions regarding Metaverse Communication Network.

Market Segmentation

By Company

Segment by Type

Segment by Application

By Region

Chapter Outline

Chapter 1: Introduces the report scope of the report, global total market size. This chapter also provides the market dynamics, latest developments of the market, the driving factors and restrictive factors of the market, the challenges and risks faced by manufacturers in the industry, and the analysis of relevant policies in the industry.

Chapter 2: Detailed analysis of Metaverse Communication Network company competitive landscape, revenue market share, latest development plan, merger, and acquisition information, etc.

Chapter 3: Provides the analysis of various market segments by Type, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different market segments.

Chapter 4: Provides the analysis of various market segments by Application, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different downstream markets.

Chapter 5: Revenue of Metaverse Communication Network in regional level. It provides a quantitative analysis of the market size and development potential of each region and introduces the market development, future development prospects, market space, and market size of each country in the world.

Chapter 6: Revenue of Metaverse Communication Network in country level. It provides sigmate data by Type, and by Application for each country/region.

Chapter 7: Provides profiles of key players, introducing the basic situation of the main companies in the market in detail, including product revenue, gross margin, product introduction, recent development, etc.

Chapter 8: Analysis of industrial chain, including the upstream and downstream of the industry.

Chapter 9: Conclusion.

Table of Contents

1 Market Overview

2 Competitive Analysis by Company

3 Segmentation by Type

4 Segmentation by Application

5 Segmentation by Region

6 Segmentation by Key Countries/Regions

7 Company Profiles

8 Industry Chain Analysis

9 Research Findings and Conclusion

10 Appendix

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