세계의 대형 트럭용 E-Axle - 시장 점유율과 순위, 전체 판매량 및 수요 예측(2025-2031년)
E-Axle for Heavy Trucks - Global Market Share and Ranking, Overall Sales and Demand Forecast 2025-2031
상품코드 : 1862456
리서치사 : QYResearch
발행일 : 2025년 10월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

대형 트럭용 E-Axle 시장 규모는 2024년에 4억 300만 달러로 평가되었고, 2025-2031년의 예측 기간에 CAGR 41.0%로 확대되어 2031년까지 60억 8,300만 달러로 재조정될 전망입니다.

본 보고서는 대형 트럭용 E-Axle의 국경 간 산업 발자국, 자본 배분 패턴, 지역 경제의 상호 의존성, 공급망 재구축, 최근 관세 조정 및 국제적인 전략적 대응 조치에 대한 종합적인 평가를 제공합니다.

2024년 대형 트럭용 E-Axle의 전 세계 생산량은 28,483대에 달했으며며, 평균 판매 가격은 대당 14,134달러에 달했습니다. 대형 트럭용 전자 차축은 신에너지 차량(특히 전기 대형 트럭)의 핵심 동력 부품입니다. 전기모터, 감속기, 차동장치 등을 차축에 통합하여 기존 연료 차량의 엔진, 변속기, 구동축 시스템을 대체합니다. 그 핵심 기능은 전기 에너지를 기계 에너지로 변환하고 감속기를 통해 속도와 토크를 조정하고 차동 장치를 통해 바퀴에 분배하여 차량을 구동하는 것입니다. 신에너지 상용차 분야에서 전기 액슬은 핵심 구동력으로 작용합니다. 그 성능은 차량의 동력 성능, 에너지 효율 수준, 항속거리와 직결되며, 전체 차량의 신뢰성, 주행 안전성, 승차감에 깊은 영향을 미칩니다. 신에너지 상용차의 기술 발전과 시장 개척을 추진하는 중요한 원동력입니다. 전기 구동축의 기술적 진화는 크게 세 세대로 나눌 수 있습니다. 초기 중앙집중식 단일 모터 구동 방식에서 시작하여 점차 중앙집중식 듀얼 모터 구동으로 전환하여 동력 성능과 효율을 향상시킨 후 고도로 통합된 설계라는 새로운 단계로 나아가고 있습니다. 현재 전기 구동축의 기술 경로는 중앙집중형과 분산형(주로 축 내 모터의 배치 전략에 따라)의 두 가지 주요 방향으로 분류할 수 있습니다.

1. 시장 상황의 주요 특징

기술적 분기

현재 시장은 기술적 분화에 따라 크게 두 가지 유형으로 나뉩니다.

중앙 집중식 전기 구동 시스템(단일/이중 모터)

분산형 전기 구동 시스템(휠 허브 모터)

이 중 분산형 전기 구동 액슬은 높은 효율성으로 인해 특히 성능 효율성이 중요한 대형 트럭 분야에서 상당한 시장 점유율을 차지하고 있습니다. 이 기술은 앞으로도 보급이 확대되어 시장 점유율을 확대해 나갈 것으로 예측됩니다.

경쟁 구도에서의 명확한 세분화

하이엔드 시장을 독점하는 세계 대기업 : Cummins (Meritor), Tesla, ZF and Bosch, Allison Transmission 등의 기업은 모듈식 전기 구동축 등 통합 시스템으로 하이엔드 시장을 선도하고 있습니다.

떠오르는 중국 제조업체: Dongfeng Dana and BYD, Lvkon Transmission, Hangzhou Contemporary E-DRIVE Technology Co., Ltd., eKontrol Co.,Ltd 등의 기업들은 수직적 통합과 대규모 제조를 통해 비용을 절감하고 있으며, 그 결과 중국 제조업체들은 세계 세계 리더와의 기술 격차를 좁혀가고 있습니다.

응용 시나리오의 차별화

물류 분야(시장 점유율 80% 이상) : 이 분야에서는 운영비 절감과 차량 효율성 향상을 위해 경량 전기 구동축을 선호합니다.

건설기계 분야: 건설기계 분야는 높은 내구성과 내충격성이 요구되며, 가혹한 환경에서도 성능을 발휘할 수 있는 집중 구동 시스템과 기존 액슬이 여전히 주류를 이루고 있습니다.

2. 향후 발전 동향

기술 진화 방향

고집적 시스템: 시장에서는 모터, 기어박스, 전자제어장치를 하나의 유닛에 통합한 '쓰리-인-원(three-in-one)' 시스템 등 보다 집적화된 설계 추세를 볼 수 있습니다. 이 시스템은 94% 이상의 효율을 달성할 것으로 예측됩니다.

재료 및 공정 혁신 : 플랫 와이어 모터, 오일 냉각 시스템, 축방향 자속 모터(특히 휠 허브 모터)의 채택 가능성과 같은 혁신 기술이 하이엔드 시장을 재편할 것으로 예측됩니다.

시장 시장 성장 촉진요인과 제약 요인

정책적 촉진요인 : 중국의 '탄소배출 피크아웃 및 탄소중립' 목표, 유럽의 2035년까지 연료차 판매 금지 등 전 세계적인 전동화 추진 움직임이 전기차(EV)의 보급을 가속화하고 있습니다. 그러나 미국의 관세 정책은 세계 공급망에 혼란을 초래하고 제조업체에 불확실성을 초래할 수 있습니다.

항속거리 제약: 기술 발전에도 불구하고 배터리 기술은 중장거리 전기 트럭의 제약 요인으로 남아있습니다. 단기적으로는 하이브리드 전기 구동축(DHT)이 이 간극을 메워줄 것으로 기대되며, 배터리 에너지 밀도가 향상될 때까지의 가교 역할을 할 것으로 보입니다.

지역별 경쟁 동향

중국: 중국은 세계 시장 점유율을 크게 확대하여 2031년까지 28% 이상에 도달할 것으로 예측됩니다. 희토류 자석, IGBT 생산 등 국내 공급망을 통한 생산 비용 절감은 이러한 성장의 주요 원인입니다.

유럽과 북미: 현지 생산은 경쟁력을 유지하기 위해 여전히 중요합니다. 그러나 ZF의 북미 공장 등 신규 생산기지 설립 지연은 가격 전략에 영향을 미쳐 경쟁 우위를 제한할 수 있습니다.

3. 전략적 제안

제조업체용

주요 기업들은 경쟁 우위를 유지하고 진화하는 시장 요구에 부응하기 위해 유지보수가 필요 없는 허브 모터와 같은 차세대 기술에 대한 투자에 집중해야 합니다.

신규 진출기업은 독자적인 기술적 우위로 경쟁사와 차별화를 꾀할 수 있는 항만용 예인선 차량 등 틈새 시장을 공략해야 합니다.

정책 입안자 대상

정부는 보조금 축소와 기술 혁신 촉진의 균형을 적절히 조정하여 산업의 지속가능성을 보장하고, 전기자동차로의 전환기에 시장의 혼란을 방지해야 합니다.

전체적으로 제조업체는 크게 네 가지 범주로 분류됩니다. 전환기에 있는 기존 차축 제조업체, 하류 분야로 확장하는 변속기 부문 제조업체, 자체 제품을 개발하는 대형 트럭 제조업체, 그리고 파워트레인 부품 제조업체. 현재 전 세계 양산 제조업체는 비교적 집중되어 있습니다. 그러나 기술의 성숙과 시장 수요의 확대에 따라 더 많은 기업이 양산에 진입함에 따라 대형 트럭용 E-액슬 시장은 점차 보급이 확대되고 재편이 진행될 것입니다.

이 보고서는 대형 트럭용 E-Axle 세계 시장에 대해 총 판매량, 매출액, 가격, 주요 기업의 시장 점유율 및 순위에 초점을 맞추고 지역/국가, 유형 및 용도별 분석을 종합적으로 제시하는 것을 목적으로 합니다.

본 보고서는 대형 트럭용 E-Axle 시장 규모, 추정 및 예측, 판매량(대수) 및 매출액(백만 달러)에 관한 시장 규모를 조사하여 전해드립니다. 2024년을 기준 연도으로 하여 2020년부터 2031년까지 과거 데이터와 예측 데이터를 포함합니다. 정량적, 정성적 분석을 통해 독자들이 비즈니스/성장 전략 수립, 시장 경쟁 평가, 현재 시장에서의 포지셔닝 분석, 그리고 대형 트럭용 E-Axle에 대한 정보에 입각한 비즈니스 의사결정을 내릴 수 있도록 도와드립니다.

시장 세분화

기업별

유형별 부문

용도별 부문

지역별

LSH
영문 목차

영문목차

The global market for E-Axle for Heavy Trucks was estimated to be worth US$ 403 million in 2024 and is forecast to a readjusted size of US$ 6083 million by 2031 with a CAGR of 41.0% during the forecast period 2025-2031.

This report provides a comprehensive assessment of recent tariff adjustments and international strategic countermeasures on E-Axle for Heavy Trucks cross-border industrial footprints, capital allocation patterns, regional economic interdependencies, and supply chain reconfigurations.

In 2024, the global production of E-Axle for Heavy Trucks will reach 28,483 units, with an average selling price of US$14,134 per unit. The heavy-duty truck eAxle is the core power component of new energy vehicles (especially electric heavy-duty trucks). It integrates the electric motor, reducer, differential, etc. into the axle to replace the engine, transmission and drive shaft system of traditional fuel vehicles. Its core function is to convert electrical energy into mechanical energy, adjust the speed and torque through the reducer, and distribute it to the wheels through the differential to drive the vehicle. In the field of new energy commercial vehicles, the electric drive axle plays the role of core driving force. Its performance is directly related to the vehicle's power performance, energy efficiency level, and driving range, and has a profound impact on the reliability, driving safety and ride comfort of the whole vehicle. It is the key force to promote the technical upgrading and market development of new energy commercial vehicles. The technical evolution of the electric drive axle can be roughly divided into three generations, starting from the early central single-motor drive mode, gradually transitioning to the central dual-motor drive to improve power performance and efficiency, and then moving towards a new stage of highly integrated design. At present, the technical path of electric drive axles can be divided into two major directions: centralized and distributed (mainly depending on the layout strategy of the motor in the axle).

1. Key Features of the Market Status

Technological Divergence

The market is currently divided along technological lines, mainly into two types:

Centralized Electric Drive Systems (Single/Double Motors)

Distributed Electric Drive Systems (Wheel Hub Motors)

Among these, the distributed electric drive axle, with its higher efficiency, is gaining significant market share, especially in heavy-duty truck applications where performance efficiency is critical. This technology is expected to continue gaining traction and increase its market share.

Clear Segmentation in the Competitive Landscape

Global Giants Dominating the High-End Market: Companies like Cummins (Meritor), Tesla, ZF and Bosch, Allison Transmission lead the high-end market with integrated systems, such as modular electric drive axles.

Rising Chinese Manufacturers: Companies such as Dongfeng Dana and BYD, Lvkon Transmission, Hangzhou Contemporary E-DRIVE Technology Co., Ltd., eKontrol Co.,Ltd are reducing costs through vertical integration and large-scale manufacturing, as a result, Chinese manufacturers are narrowing the technology gap with global leaders.

Differentiation in Application Scenarios

Logistics Sector (Over 80% Market Share): This sector favors lightweight electric drive axles to reduce operating costs and improve vehicle efficiency.

Engineering Sector: The engineering sector demands higher durability and shock resistance, where centralized drive systems and traditional axles remain dominant due to their ability to perform under extreme conditions.

2. Future Development Trends

Technological Evolution Directions

Highly Integrated Systems: The market is trending towards more integrated designs, such as the "three-in-one" systems that combine the motor, gearbox, and electronic control unit into a single unit. These systems are expected to achieve an efficiency rate of over 94%.

Material and Process Breakthroughs: Innovations such as flat-wire motors, oil-cooling systems, and the potential adoption of axial-flux motors (especially wheel hub motors) are expected to reshape the high-end market.

Market Drivers and Constraints

Policy Catalysts: The global push for electrification, driven by China's "dual carbon" goals and Europe's ban on fuel-powered vehicles by 2035, is accelerating the adoption of electric vehicles (EVs). However, U.S. tariff policies may disrupt the global supply chain and introduce uncertainties for manufacturers.

Range Limitations: Despite advancements, battery technology remains a limiting factor for medium-to-long-range electric trucks. In the short term, hybrid electric drive axles (DHT) are expected to fill this gap, providing a bridge until battery energy densities improve.

Regional Competitive Dynamics

China: China is expected to significantly increase its global market share, with a projected rise to over 28% by 2031. The reduction in production costs through domestic supply chains, such as rare earth magnets and IGBT production, is a key factor in this growth.

Europe and North America: Local production remains crucial for competitiveness. However, delays in establishing new manufacturing plants, such as ZF's North American plant, may impact their pricing strategies and limit competitive advantage.

3. Strategic Recommendations

For Manufacturers

Leading Companies should focus on investing in next-generation technologies, such as maintenance-free hub motors, to stay ahead of the competition and meet evolving market demands.

New Entrants should target niche markets, such as port tug vehicles, where unique technological advantages can differentiate them from the competition.

For Policymakers

Governments should strike a balance between reducing subsidies and incentivizing technological innovation to ensure the sustainability of the industry and prevent market disruptions during the transition to electric vehicles.

Overall, manufacturers can be divided into four major categories: traditional axle manufacturers transitioning, transmission sector manufacturers expanding downstream, heavy-duty truck manufacturers developing their own products, and powertrain component manufacturers. Currently, global mass-production manufacturers are relatively concentrated. However, as technology matures and market demand grows, and as more companies enter mass production, the E-Axle for Heavy Trucks market will gradually become more widespread, leading to a reshuffle.

This report aims to provide a comprehensive presentation of the global market for E-Axle for Heavy Trucks, focusing on the total sales volume, sales revenue, price, key companies market share and ranking, together with an analysis of E-Axle for Heavy Trucks by region & country, by Type, and by Application.

The E-Axle for Heavy Trucks market size, estimations, and forecasts are provided in terms of sales volume (Units) and sales revenue ($ millions), considering 2024 as the base year, with history and forecast data for the period from 2020 to 2031. With both quantitative and qualitative analysis, to help readers develop business/growth strategies, assess the market competitive situation, analyze their position in the current marketplace, and make informed business decisions regarding E-Axle for Heavy Trucks.

Market Segmentation

By Company

Segment by Type

Segment by Application

By Region

Chapter Outline

Chapter 1: Introduces the report scope of the report, global total market size (value, volume and price). This chapter also provides the market dynamics, latest developments of the market, the driving factors and restrictive factors of the market, the challenges and risks faced by manufacturers in the industry, and the analysis of relevant policies in the industry.

Chapter 2: Detailed analysis of E-Axle for Heavy Trucks manufacturers competitive landscape, price, sales and revenue market share, latest development plan, merger, and acquisition information, etc.

Chapter 3: Provides the analysis of various market segments by Type, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different market segments.

Chapter 4: Provides the analysis of various market segments by Application, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different downstream markets.

Chapter 5: Sales, revenue of E-Axle for Heavy Trucks in regional level. It provides a quantitative analysis of the market size and development potential of each region and introduces the market development, future development prospects, market space, and market size of each country in the world.

Chapter 6: Sales, revenue of E-Axle for Heavy Trucks in country level. It provides sigmate data by Type, and by Application for each country/region.

Chapter 7: Provides profiles of key players, introducing the basic situation of the main companies in the market in detail, including product sales, revenue, price, gross margin, product introduction, recent development, etc.

Chapter 8: Analysis of industrial chain, including the upstream and downstream of the industry.

Chapter 9: Conclusion.

Table of Contents

1 Market Overview

2 Competitive Analysis by Company

3 Segmentation by Type

4 Segmentation by Application

5 Segmentation by Region

6 Segmentation by Key Countries/Regions

7 Company Profiles

8 Industry Chain Analysis

9 Research Findings and Conclusion

10 Appendix

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