세계의 가상 재활치료 및 원격 채활치료 시스템 : 시장 점유율과 순위, 전체 판매량 및 수요 예측(2025-2031년)
Virtual Rehabilitation and Telerehabilitation Systems - Global Market Share and Ranking, Overall Sales and Demand Forecast 2025-2031
상품코드 : 1862298
리서치사 : QYResearch
발행일 : 2025년 10월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

가상 재활치료 및 원격 재활치료 시스템 시장 규모는 2024년에 6억 8,300만 달러로 평가되었고, 2025-2031년의 예측 기간에 CAGR 19.4%로 성장하여 2031년까지 23억 2,300만 달러로 확대될 것으로 예측됩니다.

가상 재활 및 원격 재활 시스템이란 통신 기술을 서비스 제공 수단으로 활용하여 급성기, 아급성기, 지역사회 등 다양한 환경에서 원격으로 재활을 제공하는 방식을 말합니다. 원격 재활은 물리치료를 포함한 여러 의료 분야에서 제공되는 서비스와 관련이 있으며, 물리치료 치료를 촉진하기 위해 다양한 기술을 활용합니다. 영상 기반 기술은 고객의 원격 진단 및 관리에 효과적으로 활용될 수 있습니다. 센서 기반 원격 재활은 경사 스위치, 가속도계, 자이로스코프 등의 센서 기술을 이용하여 3차원 공간에서의 움직임을 측정하고 정량화합니다. 가상현실(VR) 기반 원격 재활 시스템은 설정 가능한 컴퓨터 생성 3차원 가상 환경을 활용하여 클라이언트에게 특정 동작과 운동 반응을 이끌어냅니다. 가상 환경은 컴퓨터 화면을 통해 클라이언트에게 표시됩니다. 헤드마운트형 시각 디스플레이와 촉각 피드백 장치를 사용하여 완전 몰입형 환경을 구현할 수 있습니다. 물리치료사는 이러한 환경을 조작하여 작업 반복, 피드백, 동기부여와 같은 중요한 재활 개념을 통합할 수 있습니다. 이는 새로운 운동기술의 습득으로 이어지며, 현실 세계에서의 적용이 입증되고 있습니다.

가상 재활 및 원격 재활 시스템 시장은 인구 통계, 기술, 의료 시스템의 복합적인 요인에 의해 주도되고 있습니다. 가장 중요한 촉진요인 중 하나는 전 세계적으로 고령화 인구 증가와 뇌졸중, 파킨슨병, 근골격계 질환 등 만성질환 및 신경질환의 유병률 상승입니다. 이러한 추세는 접근 가능한 장기 재활 솔루션에 대한 지속적인 수요를 창출하고 있습니다. 가상 및 원격 재활 시스템은 전통적인 임상 환경 밖에서 치료를 가능하게 하고, 환자의 치료 지속률을 향상시키며, 개인화되고 유연한 치료 옵션을 제공함으로써 이러한 요구에 부응하고 있습니다.

기술 혁신도 시장 성장을 가속화하는 데 중요한 역할을 하고 있습니다. 가상현실(VR), 증강현실(AR), 인공지능(AI), 동작 추적 기술, 웨어러블 기기, 클라우드 기반 통신 플랫폼의 통합으로 재활치료는 보다 양방향적이고 몰입감 있는 데이터 기반 프로세스로 변모하고 있습니다. 이러한 혁신은 환자 참여도를 높이고, 실시간 성능 모니터링을 가능하게 하며, 개인별 맞춤 치료 프로토콜을 개발할 수 있도록 돕습니다.

코로나19 팬데믹은 원격 재활을 포함한 원격 의료 서비스의 보급을 촉진하는 촉매제가 되었습니다. 대면 서비스가 중단된 상황에서 의료진과 환자들은 가상 플랫폼으로 눈을 돌렸고, 그 중 상당수는 팬데믹 이후에도 계속 이용하고 있습니다. 이러한 전환을 통해 디지털 재활은 하이브리드 케어 모델의 일부로 자리 잡았고, 의료의 회복력과 접근성을 향상시키는 데 있어 그 가치가 더욱 부각되었습니다.

또한, 진화하는 상환 정책과 기관의 수용성 확대로 인해 이러한 시스템의 경제적 타당성이 향상되고 있습니다. 많은 지역에서 정부 의료 프로그램 및 보험 제공업체가 가상 및 원격 재활 서비스를 적용하기 시작했으며, 이는 진료소 및 병원에서의 보다 광범위한 도입을 촉진하고 있습니다.

마지막으로, 물리적 재활센터에 대한 접근성이 제한적인 의료 소외 지역이나 지방에서는 가상 재활이 지리적, 이동상의 장벽을 극복할 수 있는 효율적이고 비용 효율적인 대안을 제공합니다. 의료 시스템이 디지털 혁신과 환자 중심 치료 모델을 지속적으로 도입하는 가운데, 가상 및 원격 재활 시스템은 보완적인 도구에서 현대 재활 전략의 필수 요소로 전환되어 지속적인 시장 확대를 뒷받침하고 있습니다.

본 가상 재활 및 원격 재활 시스템 시장의 주요 기업은 GestureTek Health, Hinge Health, Brontes Processing입니다. 상위 3개사의 시장 점유율은 총 32% 정도를 차지합니다. 주요 지역은 북미로 시장 점유율이 46% 이상이며, 유럽이 약 33%의 점유율을 차지하고 있습니다.

이 보고서는 가상 재활 및 원격 재활 시스템 세계 시장에 대해 총 매출액, 주요 기업의 시장 점유율 및 순위에 초점을 맞추어, 지역/국가, 유형 및 용도별 분석을 종합적으로 제시하는 것을 목적으로 합니다.

가상 재활 및 원격 재활 시스템 시장 규모 추정 및 예측은 매출액 기준으로 제시되며, 2024년을 기준 연도로 하여 2020년부터 2031년까지의 과거 데이터와 예측 데이터를 포함하고 있습니다. 정량적, 정성적 분석을 통해 독자들이 가상 재활 및 원격 재활 시스템 관련 사업 전략 및 성장 전략 수립, 시장 경쟁 평가, 현재 시장에서의 자사 포지셔닝 분석, 정보에 입각한 사업적 판단을 할 수 있도록 돕습니다.

시장 세분화

기업별

유형별 부문

용도별 부문

지역별

LSH
영문 목차

영문목차

The global market for Virtual Rehabilitation and Telerehabilitation Systems was estimated to be worth US$ 683 million in 2024 and is forecast to a readjusted size of US$ 2323 million by 2031 with a CAGR of 19.4% during the forecast period 2025-2031.

Virtual Rehabilitation and Telerehabilitation System is a term used to describe the provision of rehabilitation across the spectrum of acute, sub-acute and community settings at a distance, using telecommunications technology as the service delivery medium. Telerehabilitation relates to the services delivered by a number of health disciplines including physiotherapy. Telerehabilitation utilises a broad range of technologies to facilitate physiotherapy treatment. Image based technologies can be successfully used for the remote diagnosis and management of clients. Sensor based telerehabilitation utilises sensor technologies such as tilt switches, accelerometers and gyroscopes to sample and quantify movement through three-dimensional space. Virtual reality based telerehabilitation systems make use of configurable computer-generated threedimensional virtual environments to elicit specific movement and motor responses by the client. The virtual environment can be displayed to the client via computer screen. Fully immersive environments are possible with the use of head-mounted visual displays and haptic feedback devices. Physiotherapists are able to manipulate these environments to incorporate key rehabilitation concepts such as task repetition, feedback and motivation which have been demonstrated to result in the learning of new motor skills which translate to the real world.

The market for virtual rehabilitation and telerehabilitation systems is being driven by a combination of demographic, technological, and healthcare system factors. One of the most significant drivers is the global rise in aging populations and the growing prevalence of chronic and neurological conditions such as stroke, Parkinson's disease, and musculoskeletal disorders. These trends are creating sustained demand for accessible, long-term rehabilitation solutions. Virtual and remote rehabilitation systems address this need by enabling therapy outside of traditional clinical settings, improving patient adherence, and offering personalized, flexible treatment options.

Technological advancements are also playing a critical role in accelerating market growth. The integration of virtual reality (VR), augmented reality (AR), artificial intelligence (AI), motion tracking, wearable devices, and cloud-based communication platforms has transformed rehabilitation into a more interactive, immersive, and data-driven process. These innovations enhance patient engagement, enable real-time performance monitoring, and support the development of adaptive treatment protocols tailored to individual needs.

The COVID-19 pandemic served as a catalyst for the widespread adoption of remote healthcare services, including telerehabilitation. As in-person services were disrupted, healthcare providers and patients turned to virtual platforms, many of which have remained in use post-pandemic. This shift has normalized digital rehabilitation as part of hybrid care models and highlighted its value in increasing healthcare resilience and accessibility.

Furthermore, evolving reimbursement policies and growing institutional acceptance have improved the economic viability of these systems. In many regions, government healthcare programs and insurance providers are beginning to cover virtual and remote rehabilitation services, encouraging broader adoption among clinics and hospitals.

Finally, in underserved or rural areas where access to physical rehabilitation centers is limited, virtual rehabilitation provides an efficient, cost-effective alternative that overcomes geographic and mobility barriers. As healthcare systems continue to embrace digital transformation and patient-centric care models, virtual and telerehabilitation systems are transitioning from complementary tools to essential components of modern rehabilitation strategies, supporting sustained market expansion.

In this virtual rehabilitation and tele-rehabilitation system market, the main companies are GestureTek Health, Hinge Health and Brontes Processing.The top 3 companies hold a market share of close to 32%. The main regions is North America, with a market share of more than 46%,followed by Europe with the share about 33%.

This report aims to provide a comprehensive presentation of the global market for Virtual Rehabilitation and Telerehabilitation Systems, focusing on the total sales revenue, key companies market share and ranking, together with an analysis of Virtual Rehabilitation and Telerehabilitation Systems by region & country, by Type, and by Application.

The Virtual Rehabilitation and Telerehabilitation Systems market size, estimations, and forecasts are provided in terms of sales revenue ($ millions), considering 2024 as the base year, with history and forecast data for the period from 2020 to 2031. With both quantitative and qualitative analysis, to help readers develop business/growth strategies, assess the market competitive situation, analyze their position in the current marketplace, and make informed business decisions regarding Virtual Rehabilitation and Telerehabilitation Systems.

Market Segmentation

By Company

Segment by Type

Segment by Application

By Region

Chapter Outline

Chapter 1: Introduces the report scope of the report, global total market size. This chapter also provides the market dynamics, latest developments of the market, the driving factors and restrictive factors of the market, the challenges and risks faced by manufacturers in the industry, and the analysis of relevant policies in the industry.

Chapter 2: Detailed analysis of Virtual Rehabilitation and Telerehabilitation Systems company competitive landscape, revenue market share, latest development plan, merger, and acquisition information, etc.

Chapter 3: Provides the analysis of various market segments by Type, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different market segments.

Chapter 4: Provides the analysis of various market segments by Application, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different downstream markets.

Chapter 5: Revenue of Virtual Rehabilitation and Telerehabilitation Systems in regional level. It provides a quantitative analysis of the market size and development potential of each region and introduces the market development, future development prospects, market space, and market size of each country in the world.

Chapter 6: Revenue of Virtual Rehabilitation and Telerehabilitation Systems in country level. It provides sigmate data by Type, and by Application for each country/region.

Chapter 7: Provides profiles of key players, introducing the basic situation of the main companies in the market in detail, including product revenue, gross margin, product introduction, recent development, etc.

Chapter 8: Analysis of industrial chain, including the upstream and downstream of the industry.

Chapter 9: Conclusion.

Table of Contents

1 Market Overview

2 Competitive Analysis by Company

3 Segmentation by Type

4 Segmentation by Application

5 Segmentation by Region

6 Segmentation by Key Countries/Regions

7 Company Profiles

8 Industry Chain Analysis

9 Research Findings and Conclusion

10 Appendix

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