세계의 Vtuber 라이브 시장 : 시장 점유율, 순위, 전체 판매 및 수요 예측(2025-2031년)
Vtuber Live - Global Market Share and Ranking, Overall Sales and Demand Forecast 2025-2031
상품코드 : 1749756
리서치사 : QYResearch
발행일 : 2025년 06월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

세계 Vtuber 라이브 시장 규모는 2024년 16억 9,000만 달러에서 예측 기간 동안 17.96%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 2031년에는 56억 7,000만 달러 규모로 성장할 것으로 예측됩니다.

북미 시장은 2024년 2억 400만 달러에서 예측 기간 동안 20.79%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 2031년에는 8억 1,736만 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 아시아태평양 시장은 2024년 12억 6,000만 달러에서 예측 기간 동안 16.74%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장하여 2031년에는 39억 3,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 유럽 시장은 2024년 1억 3,718만 달러에서 예측 기간 동안 22.06%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장하여 2031년에는 5억 8,423만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

2024년에는 세계 주요 5개 기업이 매출 기준으로 45.64%의 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다.

세계의 Vtuber 라이브(Vtuber live) 시장을 조사했으며, 시장 및 제품 개요, 시장 성장에 영향을 미치는 각종 영향요인 분석, 시장 규모 추이와 예측, 유형-용도-지역-주요 국가 등 각종 부문별 상세 분석, 경쟁 환경, 시장 점유율, 시장 순위, 주요 기업 개요 등의 정보를 정리하여 전해드립니다. 정리하여 전해드립니다.

목차

제1장 시장 개요

제2장 경쟁 분석 : 기업별

제3장 유형별 세분화

제4장 용도별 세분화

제5장 지역별 세분화

제6장 주요 국가, 지역별 세분화

제7장 기업 개요

제8장 산업 체인 분석

제9장 조사 결과 및 결론

제10장 부록

LSH
영문 목차

영문목차

The global market for Vtuber Live was estimated to be worth US$ 1.69 billion in 2024 and is forecast to a readjusted size of US$ 5.67 billion by 2031 with a CAGR of 17.96% during the forecast period 2025-2031.

North American market for Vtuber Live was valued at $ 204.00 million in 2024 and will reach $ 817.36 million by 2031, at a CAGR of 20.79% during the forecast period of 2025 through 2031.

Asia-Pacific market for Vtuber Live was valued at $ 1.26 billion in 2024 and will reach $ 3.93 billion by 2031, at a CAGR of 16.74% during the forecast period of 2025 through 2031.

Europe market for Vtuber Live was valued at $ 137.18 million in 2024 and will reach $ 584.23 million by 2031, at a CAGR of 22.06% during the forecast period of 2025 through 2031.

The global key companies of Vtuber Live include Cover Corporation, Anycolor, Brave Group, Bilibili, .LIVE (Appland), 774 Inc, Neo-Porte, and VEE, etc. In 2024, the global five largest players hold a share 45.64% in terms of revenue.

This report aims to provide a comprehensive presentation of the global market for Vtuber Live, focusing on the total sales revenue, key companies market share and ranking, together with an analysis of Vtuber Live by region & country, by Type, and by Application.

The Vtuber Live market size, estimations, and forecasts are provided in terms of sales revenue ($ millions), considering 2024 as the base year, with history and forecast data for the period from 2020 to 2031. With both quantitative and qualitative analysis, to help readers develop business/growth strategies, assess the market competitive situation, analyze their position in the current marketplace, and make informed business decisions regarding Vtuber Live.

Market Segmentation

By Company

Segment by Type

Segment by Application

By Region

Chapter Outline

Chapter 1: Introduces the report scope of the report, global total market size. This chapter also provides the market dynamics, latest developments of the market, the driving factors and restrictive factors of the market, the challenges and risks faced by manufacturers in the industry, and the analysis of relevant policies in the industry.

Chapter 2: Detailed analysis of Vtuber Live company competitive landscape, revenue market share, latest development plan, merger, and acquisition information, etc.

Chapter 3: Provides the analysis of various market segments by Type, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different market segments.

Chapter 4: Provides the analysis of various market segments by Application, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different downstream markets.

Chapter 5: Revenue of Vtuber Live in regional level. It provides a quantitative analysis of the market size and development potential of each region and introduces the market development, future development prospects, market space, and market size of each country in the world.

Chapter 6: Revenue of Vtuber Live in country level. It provides sigmate data by Type, and by Application for each country/region.

Chapter 7: Provides profiles of key players, introducing the basic situation of the main companies in the market in detail, including product revenue, gross margin, product introduction, recent development, etc.

Chapter 8: Analysis of industrial chain, including the upstream and downstream of the industry.

Chapter 9: Conclusion.

Table of Contents

1 Market Overview

2 Competitive Analysis by Company

3 Segmentation by Type

4 Segmentation by Application

5 Segmentation by Region

6 Segmentation by Key Countries/Regions

7 Company Profiles

8 Industry Chain Analysis

9 Research Findings and Conclusion

10 Appendix

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