세계의 자동차 OTA(Over The Air) 업데이트 시장 : 규모, 점유율 분석 - 동향, 촉진요인, 경쟁 구도, 예측(2024-2030년)
Automotive OTA Updates Market Size & Share Analysis - Trends, Drivers, Competitive Landscape, and Forecasts (2024 - 2030)
상품코드 : 1468715
리서치사 : Prescient & Strategic Intelligence
발행일 : 2024년 03월
페이지 정보 : 영문 310 Pages
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한글목차

시장 개요

세계의 자동차 OTA(Over The Air) 업데이트(Automotive OTA Updates) 시장 규모는 2023년 39억 1,720만 달러였으며, 2024년부터 2030년까지 20.1%의 CAGR로 성장을 지속하여 2030년에는 138억 6,350만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

우수한 기술에 의존하는 이러한 종류의 승용차가 늘어나는 것은 OTA 업데이트에 대한 수요 증가로 이어질 것이기 때문에 한 가지 더 살펴봐야 할 사항입니다. 따라서 OEM은 무선으로 자동차 소프트웨어를 관리하여 자동차 소프트웨어를 최신 상태로 유지하는 기술을 선호하고 있습니다.

주요 인사이트

소프트웨어 카테고리는 2023년에 80%의 최대 매출 점유율을 차지했으며 앞으로도 우위를 유지할 것으로 예상됩니다. 차량 소프트웨어를 업데이트하기 위한 OTA(Over-the-Air) 서비스는 빠르고 안전하며 소프트웨어 범주가 높은 판매에 기여합니다.

추진 방식별로 보면 전동 카테고리가 예측 기간 중에 28%의 CAGR로 급성장이 예상됩니다. EV 도입에 대한 장려금이나 조성금 등 정부 지원, 엄격한 배기가스 규제가 이 성장을 뒷받침하고 있습니다.

전기차의 성장에도 불구하고 2023년 시장 점유율은 내연 기관차가 컸으며, 앞으로도 그 지위를 유지할 것으로 예상됩니다.

승용차는 2023년에 약 68%의 최대 매출 점유율을 차지했으며 앞으로도 그 지위를 유지할 것으로 예상됩니다. 자율주행과 같은 기능을 부가한 중급·고급승용차의 판매 증가가 이 동향을 견인하고 있습니다.

북미는 2023년에 약 37%의 최대 매출 점유율을 차지했으며, 커넥티드카 채택 증가에 의해 그 우위성을 유지할 것으로 예상됩니다.

유럽 시장에서는 고급차 수요가 늘어나 제조하는 제조업체가 늘고 있는 것 외에 연구개발이나 조립에 대한 투자도 활발합니다.

세계의 자동차 OTA(Over The Air) 업데이트(Automotive OTA Updates) 시장을 분석했으며, 시장 기본 구조/최신 상황/주요 촉진 및 억제요인/전 세계 및 지역별 및 주요 국가 시장 규모 동향 전망(금액 기준, 2017-2030년)/유형별·추진 방식별·차종별·용도별 상세 동향/현재 시장 경쟁 구도/주요 기업 프로파일 등 정보를 전해드립니다.

목차

제1장 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 지표

제5장 업계 전망

제6장 시장

제7장 북미 시장

제8장 유럽 시장

제9장 아시아 태평양 시장

제10장 남미 시장

제11장 중동 및 아프리카 시장

제12장 미국 시장

제13장 캐나다 시장

제14장 독일 시장

제15장 프랑스 시장

제16장 영국 시장

제17장 이탈리아 시장

제18장 스페인 시장

제19장 일본 시장

제20장 중국 시장

제21장 인도 시장

제22장 호주 시장

제23장 한국시장

제24장 브라질 시장

제25장 멕시코 시장

제26장 사우디아라비아 시장

제27장 남아프리카공화국 시장

제28장 아랍에미리트(UAE) 시장

제29장 경쟁 구도

제30장 기업 프로파일

제31장 부록

LYJ
영문 목차

영문목차

Market Overview

The global automotive OTA updates market size was USD 3,917.2 million in 2023, and it is expected to reach USD 13,863.5 million by 2030, advancing at a CAGR of 20.1% during 2024-2030.

The rising number of this kind of passenger cars, which rely on superior technology is one more thing that should be looked into because it will lead to the increase in demand for OTA updates. Consequently, the OEMs are inclining towards technologies that take care of one's dose of car software via wireless, hence making the automotive software up-to-date.

The rise in the employment of IoT technology is developing interest amongst major carmakers to move their focus from regular vehicles to connected ones and either upgrade the old variants or inject the smart connectivity features into the current models.

In this regard, it is replacing older and outdated systems in vehicles with the latest infotainment systems, telematics, and navigation technology by customers. These systems are the software installed in the embedded auto hardware board updates which help to ensure smooth functioning. The result of this is the vast growth in the use of smart and connected technologies among vehicles and this is a major trend which is observed in the automotive over-the-air updates market today.

Key Insights

The software category held a significant revenue share of 80% in 2023 and is expected to maintain dominance.

Over-the-air (OTA) services for upgrading vehicle software are fast and secure, contributing to high sales in the software category.

The electric category in the propulsion segment is expected to grow rapidly with a CAGR of 28% during the forecast period.

Government support, including incentives and grants for EV adoption, and stringent emission regulations are driving this growth.

Despite the growth of electric vehicles, the ICE category held a larger market share in 2023 and is expected to maintain its position in the coming years.

Passenger vehicles held a larger revenue share of around 68% in 2023 and are expected to maintain this position.

Increasing sales of mid-range and premium passenger vehicles with added features like autonomy are driving this trend.

Autonomous cars are equipped with various systems such as eye tracking, virtual assistance, speech recognition, driver monitoring, gesture recognition, and natural language interfaces.

North America held the largest revenue share of around 37% in 2023 and is expected to maintain its dominance due to increased adoption of connected vehicles.

The region's demand for automobile networking, navigation, communication, and entertainment features has surged with growing mobile device compatibility.

OEMs and technology providers in North America are investing substantially in robust technologies to attract customers.

The US makes up a substantial percentage of North American revenues using strict regulations and is important for the growing trend for safer vehicles.

In addition to having high sales revenue in 2023, Europe is expected to continue to be the top manufacturer of the car industry in the world due to the presence of many players, high adoption rate, and introduction of advanced technologies.

The European market is experiencing a growth in vehicle demand for premium vehicles, developing the numbers of manufacturer companies, as well as the big investments in R&D and assembling

Germany is in charge of the European automobile market, owing to a sufficient infrastructure and the latest innovations in car technology.

Table of Contents

Chapter 1. Research Scope

Chapter 2. Research Methodology

Chapter 3. Executive Summary

Chapter 4. Market Indicators

Chapter 5. Industry Outlook

Chapter 6. Global Market

Chapter 7. North America Market

Chapter 8. Europe Market

Chapter 9. APAC Market

Chapter 10. LATAM Market

Chapter 11. MEA Market

Chapter 12. U.S. Market

Chapter 13. Canada Market

Chapter 14. Germany Market

Chapter 15. France Market

Chapter 16. U.K. Market

Chapter 17. Italy Market

Chapter 18. Spain Market

Chapter 19. Japan Market

Chapter 20. China Market

Chapter 21. India Market

Chapter 22. Australia Market

Chapter 23. South Korea Market

Chapter 24. Brazil Market

Chapter 25. Mexico Market

Chapter 26. Saudi Arabia Market

Chapter 27. South Africa Market

Chapter 28. U.A.E. Market

Chapter 29. Competitive Landscape

Chapter 30. Company Profiles

Chapter 31. Appendix

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