세계의 뉴트리코스메틱스 시장 규모, 점유율, 동향, 업계 분석 : 제품 유형별, 유통 채널별, 용도 유형별, 지역별 - 예측(2025-2034년)
Nutricosmetics Market Size, Share, Trends, Industry Analysis Report: By Product Type, Distribution Channels, Applications Type, and Region - Market Forecast, 2025-2034
상품코드 : 1652079
리서치사 : Polaris Market Research
발행일 : 2025년 01월
페이지 정보 : 영문 119 Pages
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한글목차

Polaris Market Research의 최신 조사에 따르면 뉴트리코스메틱스(영양 화장품) 시장 규모는 2034년까지 154억 달러에 달할 전망입니다. 이 리포트는 현재 시장 역학의 상세 인사이트와 향후 시장 성장에 관한 분석을 제공하고 있습니다.

뉴트리코스메틱은 영양학적 혜택과 미용적 혜택을 결합하여 신체 내부로부터 건강과 아름다움을 증진시키는 제품입니다. 국소 미용 제품 외에도 피부 건강, 모발 성장, 전반적인 활력을 지원하는 데 사용됩니다. 캡슐, 파우더, 젤리 등 다양한 형태로 판매되고 있습니다. 뉴트리코스메틱은 주로 광노화, 자외선 차단, 피부 결점, 모발 및 손톱 문제를 치료하는 데 사용되는 건강 제품입니다. 뉴트리코스메틱은 피부 문제를 더 깊숙이 해결함으로써 기존의 국소 피부 관리를 강화하고자 하는 것입니다.

뷰티에 대한 종합적인 접근 방식에 대한 소비자의 관심 증가와 종합적인 스킨케어 루틴을 원하는 목소리가 뉴트리코스메틱 시장 확대의 원동력이 되고 있습니다. 뉴트리코스메틱은 퍼스널케어와 영양을 결합한 제품입니다. 천연 제품에 대한 최종사용자 수요가 증가함에 따라 기업은 고객에게 영양 화장품 솔루션을 제공하기 시작했습니다. 이 제품들은 다른 일반적인 퍼스널케어에 필수적인 성분과 함께 피부 품질 개선에 긍정적으로 기여하는 것으로 알려진 천연 성분으로 구성되어 있습니다.

제형 기술 및 과학 연구의 눈부신 발전으로 생산자는 보다 타깃팅되고 효과적인 뉴트리코스메틱을 생산할 수 있게 되었고, 그 효과에 대한 소비자의 신뢰가 높아져 뉴트리코스메틱 시장 개발을 지원하고 있습니다. 또한 소셜미디어와 디지털 플랫폼을 통해 더 많은 사람들에게 뉴트리코스메틱의 장점을 알리는 것이 시장 성장을 가속하고 있습니다. 뉴트리코스메틱 시장은 고령화 인구 증가와 가처분 소득 증가로 인해 수익성 높은 기회를 목격하고 있습니다.

세계 뉴트리코스메틱 시장의 경쟁 환경은 역동적이며, 기존 기업과 신규 진출기업이 두드러지게 존재합니다. 유명 스킨케어 및 웰니스 브랜드는 광범위한 유통망, 조사 능력, 브랜드 인지도를 활용하여 혁신적인 뉴트리코스메틱 제품을 자주 출시하고 있습니다. Vitabiotics, Amway, SOS Haircare, Herbalife Nutrition, Natrol LLC, Skinade, Forza Industries, BASF SE 등이 뉴트리코스메틱 시장에서 사업을 도입하는 주요 기업입니다.

뉴트리코스메틱 시장 : 분석 개요

뉴트리코스메틱 시장은 용도에 따라 네일케어, 헤어케어, 스킨케어, 기타로 구분되며, 2024년에는 스킨케어 부문이 시장을 독점하고 있으며, 예측 기간 중에도 스킨케어 부문의 우위가 유지될 것으로 예상됩니다. 이 부문의 성장을 주도하는 주요 이유 중 하나는 수분 공급, 보습, 클렌징 등 다양한 목적으로 남녀 모두 스킨케어 제품을 사용하는 인구가 증가하고 있다는 점입니다.

제품 유형에 따라 시장은 정제-소프트젤, 캡슐, 구미-캔디, 분말, 음료, 기타로 분류되며, 2024년에는 정제·소프트젤이 시장을 장악했습니다. 정제 및 소프트젤은 높은 유효성분 함량, 저렴한 가격, 보존 안정성 및 효능 지속성 등의 장점으로 인해 소비자들 사이에서 인기가 높아지고 있습니다.

북미는 2024년 뉴트리코스메틱 시장 매출에서 가장 큰 비중을 차지했습니다. 이 지역에서는 천연 화장품의 인기가 점차 증가함에 따라 예측 기간 중 뉴트리코스메틱에 대한 수요가 증가할 것으로 예상됩니다.

유럽은 두 번째 시장 점유율을 차지하고 있습니다. 이 지역은 미용 산업이 확대되고 많은 국제 기업이 진출하면서 영양 화장품 제품의 주요 시장으로 성장하고 있습니다.

Croda International Plc, Pfizer Inc., Lucas Meyer Cosmetics SAS, Amway, SOS Haircare, Herbalife Nutrition, Natrol LLC, Sanofi-Aventis U.S. LLC,Frutarom Ltd 등이 뉴트리코스메틱스 시장의 주요 기업입니다.

목차

제1장 서론

제2장 개요

제3장 조사 방법

제4장 세계의 뉴트리코스메틱스 시장 인사이트

제5장 세계의 뉴트리코스메틱스 시장 : 제품 유형별

제6장 세계의 뉴트리코스메틱스 시장, 유통 채널 유형별

제7장 세계의 뉴트리코스메틱스 시장 : 용도별

제8장 세계의 뉴트리코스메틱스 시장 : 지역별

제9장 경쟁 구도

제10장 기업 개요

KSA
영문 목차

영문목차

The nutricosmetics market size is expected to reach USD 15.40 billion by 2034, according to a new study by Polaris Market Research. The report "Nutricosmetics Market Size, Share, Trends, Industry Analysis Report: By Product Type (Tablets & Softgels, Capsules, Gummies & Candies, Powders, Drinks, and Others), Distribution Channels, Applications Type, and Region (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and Middle East & Africa) - Market Forecast, 2025-2034" gives a detailed insight into current market dynamics and provides analysis on future market growth.

Nutricosmetics are dietary supplements that enhance wellness and beauty from the inside out by fusing nutritional benefits with cosmetic benefits. In addition to topical beauty products, they are used to support skin health, hair development, and general vitality. They are available in a wide array of forms, such as capsules, powders, and gummies. Nutricosmetics are health products that are primarily used to treat photoaging, sun protection, skin defects, and hair and nail issues. Nutricosmetics seek to enhance conventional topical skincare by tackling skin issues more deeply.

Growing consumer interest in comprehensive approaches to beauty and the desire for a comprehensive skincare routine is driving the nutricosmetics market expansion. Nutricosmetics is a combination of personal care and nutrition. Businesses have begun providing nutricosmetic solutions to customers as a result of the rise in end-user demand for natural products. Along with other vital components of general personal care, these products are composed of natural ingredients that are known to actively contribute to improving the quality of skin.

Notable developments in formulation technologies and scientific research are enabling producers to produce more targeted and effective nutricosmetics, which is boosting consumer trust in their effectiveness and supporting the nutricosmetics market development. Furthermore, educating a wider audience about the advantages of nutricosmetics through social media and digital platforms propels the market growth. The nutricosmetics market is witnessing profitable opportunities due to the increasing aging population and rising disposable incomes.

The competitive environment in the global nutricosmetics market is dynamic and marked by the existence of long-standing firms and new entrants. Well-known skincare and wellness brands frequently use their wide distribution networks, research capabilities, and brand awareness to launch innovative nutricosmetic products. Vitabiotics, Amway, SOS Haircare, Herbalife Nutrition, Natrol LLC, Skinade, Forza Industries, and BASF SE are among the important players operating in the nutricosmetics market.

Key Highlights of Nutricosmetics Market

The nutricosmetics market, based on application type, is segmented into nailcare, haircare, skincare, and others. The skincare segment dominated the market in 2024, and the segment is expected to maintain its dominance during the forecast period. One of the main reasons that are driving the growth of this segment is the increasing use of skin care products by both men and women for different purposes, such as hydration, moisturization, and cleansing.

Based on product type, the market is segmented into tablets & softgels, capsules, gummies & candies, powders, drinks, and others. In 2024, the tablets & softgels segment dominated the market. Owing to their high active ingredient content, affordability, and additional benefits such as shelf stability and prolonged potency, the popularity of tablets is growing among consumers.

North America held the largest share of the nutricosmetics market revenue in 2024. The demand for nutricosmetics products is expected to increase in the region during the forecast period as natural cosmetics gain popularity gradually.

Europe holds the second-largest market share. The region has grown into a major market for nutricosmetic products as the beauty industry has expanded, attracting a large number of international businesses.

Croda International Plc, Pfizer Inc., Lucas Meyer Cosmetics SAS, Amway, SOS Haircare, Herbalife Nutrition, Natrol LLC, Sanofi-Aventis U.S. LLC, and Frutarom Ltd are among the leading companies in the nutricosmetics market.

Polaris Market Research has segmented the global nutricosmetics market report on the basis of product type, distribution channels, application type, and region:

By Product Type Outlook (Revenue - USD Billion, 2020-2034)

By Distribution Channel Outlook (Revenue - USD Billion, 2020-2034)

By Applications Type Outlook (Revenue - USD Billion, 2020-2034)

By Regional Outlook (Revenue - USD Billion, 2020-2034)

Table of Contents

1. Introduction

2. Executive Summary

3. Research Methodology

4. Global Nutricosmetics Market Insights

5. Global Nutricosmetics Market, by Product Type

6. Global Nutricosmetics Market, Distribution Channel Type

7. Global Nutricosmetics Market, by Application Type

8. Global Nutricosmetics Market, by Geography

9. Competitive Landscape

10. Company Profiles

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