세계 소매용 레디 패키지 시장 규모는 2029년 4,300만 톤에 달할 것으로 예상되며, 900만 톤의 성장이 예상됩니다.
골판지 시장 점유율이 가장 크고, 플라스틱 포장의 점유율을 잠식하여 2029년 80%까지 성장할 것입니다.
지속가능성에 대한 소비자의 요구가 높아지고, 소매업체들이 인력이 필요 없는 패키지를 선호함에 따라 플라스틱 포장에서 벗어나고 있습니다. 특히 골판지 소매용 포장재가 확대되고 있으며, 플라스틱 팩 및 수축 트레이와 같은 형태에 영향을 미치는 다이 컷 및 섬유 기반 재료 증가가 예상됩니다.
리테일 레디 패키지는 일반적으로 골판지, 고체 섬유판, 경질 플라스틱으로 만들어진 포장 시스템을 말합니다. 이는 매장에서의 재고 보충 작업을 줄이고, 소비자의 구매 경험을 향상시키며, 전체 공급망에 이익을 가져다주도록 설계되었습니다. 이 시스템은 선반 준비, 디스플레이 준비, 쇼핑객 준비라고도 합니다.
세계의 리테일 레디 포장 시장에 대해 조사분석했으며, 시장 성장을 촉진하고 있는 기술 혁신, 수요 촉진요인, 규제 상황의 영향, 주요 기업 등의 정보를 제공하고 있습니다.
목차
개요
서론과 조사 방법
리테일 레디 포장 - 시장 성장 촉진요인
서론
세계 경제의 영향
인구
도시화
국내총생산(GDP)
가계 소비 지출(HCE)
인구 동향
소규모의 세대와 가족 단위
작은 단위의 패키지
파우치 형식의 부상
인터넷과 E-Commerce
소매 동향
시장 규모
향후 전망
주요 기업
디스카운트 모델 슈퍼마켓
개발도상국 시장의 '서양화'
리테일 레디 포장의 동향
프로모션 보조로서의 RRP
디지털 인쇄
양방향성
환경 성능
경량화
지속가능성
표준화
프리미엄화
버전 관리
혁신
연포장에 대한 자극
리테일 레디 포장의 재료 시장(-2029년)
서론
시장의 개요
골판지 재료
개조된 케이스
슈링크 랩 트레이
다이컷 디스플레이 컨테이너
기타 섬유 기반 RRP
플라스틱
리테일 레디 포장의 최종 용도 부문(-2029년)
서론
최종 용도 시장의 개요
식품, 음료
신선식품, 농산물
냉동식품
냉장 식품
건조 식품
구워 제과
스낵
유제품
제과
통조림
핫/분말 음료
수프, 소스, 피클, 유지
이유식
애완동물 사료
음료
소프트드링크
물
주스, 주스 음료
맥주, 사이다
와인
증류주, 기타 주류
비식품
가사 용품
세면용품, 퍼스널케어 제품
기타 비식품
리테일 레디 포장의 지역적 시장(-2029년)
서론
시장의 개요
세계의 순위
수량
금액
CAGR
1인당 금액
북미
미국
캐나다
멕시코
중남미
브라질
기타 중남미
서유럽
프랑스
독일
이탈리아
스페인
영국
기타 서유럽
동유럽
폴란드
러시아
기타 동유럽
중동
터키
기타 중동
아프리카
아시아태평양
중국
인도
일본
기타 아시아태평양
KSA
영문 목차
영문목차
Key facts:
The global retail-ready packaging market is forecast to grow by 9 million tonnes to reach 43 million tonnes in 2029.
Corrugated board has the largest market share, growing to 80% in 2029, at the expense of plastic packaging.
The rise of consumer sustainability demands, and retailer preference for less labour-intensive packaging, have contributed to the shift away from plastic packaging. Corrugated retailready packaging is particularly expanding with a projected increase in die cut and fibre-based materials affecting formats such as plastic packs and shrink-wrapped trays.
Retail-ready packaging refers to packaging systems that are typically made from corrugated board, solid fibreboard or rigid plastic. They are designed to alleviate the process of instore stock replenishment, and at the same time enhance the shopping experience for the consumer and provide benefits to the total supply chain. Systems can be referred to as shelf-ready, display-ready or shopper-ready.
Key Questions
What technological innovations are driving development in this market?
What are the demographic/economic factors and how are they driving demand for retail-ready packaging?
How will the regulatory landscape impact the market for retail-ready packaging applications to 2029?
Who are the key players in this market?
This report is essential to:
Packaging raw material suppliers
Packaging converters and manufacturers
Retailers and brand owners
Table of Contents
Executive summary
Introduction and methodology
Introduction
Objectives
Scope
Methodology
Definitions
End-use sectors
Retail-ready packaging - market drivers
Introduction
Global economic influences
Population
Urbanisation
Gross Domestic Product (GDP)
Household consumption expenditure (HCE)
Demographic trends
Smaller households and family units
Smaller unit packaging
Rise of pouch formats
Internet and e-commerce
Retail trends
Market size
Future prospects
Leading players
Discount model supermarkets
'Westernisation' of developing markets
Trends in retail ready packaging
RRP as a promotional aid
Digital printing
Interactivity
Environmental performance
Lightweighting
Sustainability
Standardisation
Premiumisation
Versioning
Innovation
Stimulus to flexible packaging
Material markets in retail-ready packaging to 2029
Introduction
Market overview
Corrugated materials
Modified cases
Shrink-wrapped trays
Die-cut display containers
Other fibre-based RRP
Plastic
End-use segments for retail-ready packaging to 2029
Introduction
End-use market overview
Food and beverages
Fresh food and produce
Frozen food
Chilled food
Dry foods
Baked products
Savoury snacks
Dairy products
Confectionery
Canned food
Hot/powdered beverages
Soups, sauces, pickles, oils and fats
Baby food
Pet food
Beverages
Soft drinks
Water
Juices and juice drinks
Beer and cider
Wine
Spirits and other alcoholic drinks
Non-food
Household care products
Toiletries and personal care products
Other non-food products
Geographic markets for retail-ready packaging to 2029