RRP(Retail Ready Packaging) 시장 보고서 : 제품 유형별, 재료별, 최종사용자별, 지역별(2025-2033년)
Retail Ready Packaging Market Report by Product Type, Material, End User, and Region 2025-2033
상품코드:1635924
리서치사:IMARC
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문 138 Pages
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한글목차
RRP(Retail Ready Packaging) 시장 세계 시장 규모는 2024년 790억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 1,145억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025년부터 2033년까지 4.01%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다. 소매업의 대폭적인 확대, 정부의 지원책과 정책, E-Commerce 분야의 수요 확대, 제약 분야에서의 제품 용도 확대 등이 북미 시장 점유율을 견인하는 주요 요인으로 작용하고 있습니다.
RRP(Retail Ready Packaging)는 재고 최적화를 지원하는 2차 포장 솔루션으로, 선반 준비 패키지로도 알려져 있습니다. 여기에는 팔레트 디스플레이, 케이스 스태커, 카운터 디스플레이가 포함되며 일반적으로 플라스틱, 종이, 판지를 사용하여 제조됩니다. 가볍고 눈에 잘 띄지 않으며, 포장을 풀고 진열하는 데 필요한 시간을 단축할 수 있습니다. 이 외에도 취급 및 리필이 용이하고, 효과적인 브랜드 홍보에 도움이 되며, 제품 식별 및 보존성을 향상시키고, 포장된 깨지기 쉬운 제품을 한 장소에서 다른 장소로 운반할 때 기계적 스트레스로부터 보호할 수 있는 등 많은 이점이 있습니다. 이 외에도 포장의 낭비를 줄이고, 외부 2차 포장재의 필요성을 없애고, 인건비와 전체 작업 비용을 최소화하는 데 도움이 됩니다. 현재 전 세계 식음료(F&B) 업계에서 습기를 방지하고 포장된 제품의 향과 맛을 오랫동안 보존하기 위해 널리 사용되고 있습니다.
RRP(Retail Ready Packaging) 시장 동향:
노동 인구의 증가와 가공 식품 및 음료에 대한 수요 증가는 현재 시장에 긍정적인 영향을 미치는 주요 요인 중 하나입니다. 또한 패스트푸드점, 호텔, 클라우드 키친, 카페의 확장과 함께 식음료(F&B) 산업이 크게 성장하면서 RRP(Retail Ready Packaged) 솔루션에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 이와는 별도로, 급속한 도시화, 산업화, 제조 단위의 확대는 다양한 산업 분야에서 편리한 배송 및 포장재에 대한 수요 증가와 함께 시장 성장에 기여하고 있습니다. 또한, 전 세계 소비자 전자제품에 대한 수요 증가와 운송 중 자재 취급 및 보관 중 손상을 방지하기 위해 전자제품 산업에서 소매 준비가 완료된 포장재가 널리 사용되고 있는 것도 시장 전망을 밝게 하고 있습니다. 또한, 다양한 만성질환의 유병률이 증가함에 따라 제약 산업은 불리한 기후 조건으로부터 의약품을 완충하고 보호하기 위해 효율적인 포장 제품에 대한 요구가 증가하고 있습니다. 그 결과, 제조업체에게 유리한 성장 기회를 제공하고 있습니다. 또한, 주요 업체들은 시장 도달 범위와 소비자 기반을 확대하기 위해 세계 기업 인수합병(M&A), 사업 확장, 제휴, 파트너십 등 마케팅 전략에 지속적으로 투자하고 있습니다.
본 보고서에서 다루는 주요 질문
세계 RRP(Retail Ready Packaging) 시장은 지금까지 어떻게 성장해 왔을까?
세계 RRP(Retail Ready Packaging) 시장의 촉진요인, 저해요인, 기회요인은 무엇인가?
각 촉진요인, 억제요인, 기회가 세계 RRP(Retail Ready Packaging) 시장에 미치는 영향은 무엇인가?
주요 지역 시장은?
가장 매력적인 RRP(Retail Ready Packaging) 시장은 어느 국가인가?
제품 유형별 시장 분석은?
RRP(Retail Ready Packaging) 시장에서 가장 매력적인 제품 유형은?
재료별 시장 현황은?
RRP(Retail Ready Packaging) 시장에서 가장 매력적인 소재는 무엇인가?
최종사용자별 시장 분석은 어떻게 되는가?
RRP(Retail Ready Packaging) 시장에서 가장 매력적인 최종사용자는 누구인가?
시장의 경쟁 구조는?
세계 RRP(Retail Ready Packaging) 시장의 주요 플레이어/기업은?
목차
제1장 서문
제2장 조사 범위와 조사 방법
조사 목적
이해관계자
데이터 소스
1차 정보
2차 정보
시장 추정
상향식 접근
하향식 접근
조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 소개
개요
주요 업계 동향
제5장 세계의 RRP(Retail Ready Packaging) 시장
시장 개요
시장 실적
COVID-19의 영향
시장 예측
제6장 시장 내역 : 제품 유형별
다이컷 디스플레이 용기
시장 동향
시장 예측
골판지 상자
시장 동향
시장 예측
수축 랩 트레이
시장 동향
시장 예측
접는 상자
시장 동향
시장 예측
기타
시장 동향
시장 예측
제7장 시장 내역 : 재료별
플라스틱
시장 동향
시장 예측
종이 및 판지
시장 동향
시장 예측
기타
시장 동향
시장 예측
제8장 시장 내역 : 최종사용자별
식품 및 음료
시장 동향
시장 예측
의약품
시장 동향
시장 예측
일렉트로닉스
시장 동향
시장 예측
퍼스널케어와 화장품
시장 동향
시장 예측
기타
시장 동향
시장 예측
제9장 시장 내역 : 지역별
북미
미국
캐나다
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
인도네시아
기타
유럽
독일
프랑스
영국
이탈리아
스페인
러시아
기타
라틴아메리카
브라질
멕시코
기타
중동 및 아프리카
제10장 촉진요인, 억제요인, 기회
개요
성장 촉진요인
성장 억제요인
기회
제11장 밸류체인 분석
제12장 Porter's Five Forces 분석
개요
구매자의 교섭력
공급 기업의 교섭력
경쟁 정도
신규 참여업체의 위협
대체품의 위협
제13장 가격 분석
제14장 경쟁 구도
시장 구조
주요 기업
주요 기업 개요
Caps Cases Limited
DS Smith PLC
Green Bay Packaging Inc.
Kapco Packaging
Mondi plc
Smurfit Kappa Group plc
STI-Gustav Stabernack GmbH
The Cardboard Box Company
The International Paper Company
Vanguard Packaging LLC
Weedon Group
WestRock Company
ksm
영문 목차
영문목차
The global retail ready packaging market size reached USD 79.0 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 114.5 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.01% during 2025-2033. The significant expansion of the retail industry, supportive government initiatives and policies, growing demand for the e-commerce sector, and the expanding product application in the pharmaceutical sector represent some of the key factors driving the North America market share.
Retail ready packaging (RRP), also known as shelf-ready packaging, is a secondary packaging solution that aids in optimizing stock. It includes pallet displays, case stackers, and counter displays, which are commonly manufactured using plastic, paper, and paperboards. It is lightweight, appealing to the eyes, and reduces the time needed to unpack products and set up displays. It offers numerous other advantages, such as easy handling and replenishment, and helps in effective brand promotion, improving product identification and shelf-life, and protecting the packed fragile items from mechanical stress while transporting them from one place to another. Besides this, it aids in reducing packaging waste, eliminating the need for external secondary packaging materials, and minimizing labor and overall operation costs. At present, it is extensively used in the food and beverage (F&B) industry across the globe to keep moisture away and retain the aroma and flavor of packed items for a long time.
Retail Ready Packaging Market Trends:
The growing working population and the escalating demand for processed foods and beverages around the world are among the major factors currently positively influencing the market. In addition, considerable growth in the food and beverage (F&B) industry, coupled with the expansion of fast-food restaurants, hotels, cloud kitchens, and cafes, is catalyzing the demand for retail ready packaging solutions. Apart from this, rapid urbanization, industrialization, and the expansion of manufacturing units, along with the rising need for convenient shipping and packaging materials across different industry verticals, are contributing to the market growth. Furthermore, the escalating demand for consumer electronics worldwide and the widespread utilization of retail ready packaging materials in the electronics industry to prevent handling and storage damages during transportation is offering a favorable market outlook. Additionally, the growing prevalence of various chronic diseases is resulting in the rising requirement for efficient packaging products in the pharmaceutical industry to cushion and safeguard medicines from unfavorable climatic conditions. This, in turn, is offering lucrative growth opportunities to manufacturers. Moreover, the key players are continuously investing in marketing strategies, such as mergers and acquisitions (M&A), expansions, collaborations, and partnerships with global companies to expand their market reach and consumer base.
Key Market Segmentation:
Product Type Insights:
Die Cut Display Containers
Corrugated Cardboard Boxes
Shrink Wrapped Trays
Folding Cartons
Others
Material Insights:
Plastic
Paper and Paperboard
Others
End User Insights:
Food and Beverage
Pharmaceuticals
Electronics
Personal Care and Cosmetics
Others
Regional Insights:
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets that include North America (the United States and Canada), Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others), Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others), Latin America (Brazil, Mexico, and others), and Middle East and Africa. According to the report, North America was the largest market for retail ready packaging. Some of the factors driving the North America retail ready packaging market included the expansion of hotels and quick service restaurants (QSRs), increasing consumption of convenience foods, rising usage of electronic products, etc.
Competitive Landscape:
The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the retail ready packaging market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the companies covered include Caps Cases Ltd, DS Smith PLC, Green Bay Packaging Inc., Kapco Packaging, Mondi plc, Smurfit Kappa Group PLC, STI - Gustav Stabernack GmbH, The Cardboard Box Company, The International Paper Company, Vanguard Packaging, LLC, Weedon Group, WestRock Company, etc.
Key Questions Answered in This Report:
How has the global retail ready packaging market performed so far, and how will it perform in the coming years?
What are the drivers, restraints, and opportunities in the global retail ready packaging market?
What is the impact of each driver, restraint, and opportunity on the global retail ready packaging market?
What are the key regional markets?
Which countries represent the most attractive retail ready packaging market?
What is the breakup of the market based on the product type?
Which is the most attractive product type in the retail ready packaging market?
What is the breakup of the market based on the material?
Which is the most attractive material in the retail ready packaging market?
What is the breakup of the market based on the end user?
Which is the most attractive end user in the retail ready packaging market?
What is the competitive structure of the market?
Who are the key players/companies in the global retail ready packaging market?
Table of Contents
1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Retail Ready Packaging Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Die Cut Display Containers
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Corrugated Cardboard Boxes
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Shrink Wrapped Trays
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Folding Cartons
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Others
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Material
7.1 Plastic
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Paper and Paperboard
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Others
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by End User
8.1 Food and Beverage
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Pharmaceuticals
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Electronics
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Personal Care and Cosmetics
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 Drivers, Restraints, and Opportunities
10.1 Overview
10.2 Drivers
10.3 Restraints
10.4 Opportunities
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Caps Cases Limited
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.2 DS Smith PLC
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 Green Bay Packaging Inc.
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.4 Kapco Packaging
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.5 Mondi plc
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.5.4 SWOT Analysis
14.3.6 Smurfit Kappa Group plc
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.7 STI - Gustav Stabernack GmbH
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.8 The Cardboard Box Company
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.9 The International Paper Company
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.9.4 SWOT Analysis
14.3.10 Vanguard Packaging LLC
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.11 Weedon Group
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.12 WestRock Company
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio
14.3.12.3 Financials
14.3.12.4 SWOT Analysis
Kindly, note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.