마케팅용 AI 시장은 예측 기간 중(2024년-2031년) 복합 연간 성장률(CAGR) 15.5%의 대폭적인 성장이 예상됩니다. 시장 성장의 배경에는 AI 기반 마케팅 영업 솔루션에 대한 수요 증가, 광고용 소셜 미디어 활용 확대, 고객 중심 마케팅 기법 활용 확대 등이 있습니다. Artificial Intelligence Index Report 2023에 따르면 2022년 세계의 AI 민간 투자는 919억 달러였습니다. 지난 10년간 AI에 대한 투자는 크게 증가했습니다. 2022년 AI에 대한 민간 투자액은 2013년의 18배에 달했습니다. AI의 민간 투자 총액은 미국이 세계의를 선도했습니다. 2022년 미국에 투자된 474억 달러는 다음으로 많은 중국의(134억 달러)의 약 3.5배입니다.
시장 역학
증가 개인화 및 고객 기대 증가
AI를 활용한 개인화는 리드 및 고객 각자에 대해 완전 맞춤형 엔드 투 엔드 저니를 구축하는 것이며, 컨텐츠 필드를 변경하거나 잠재고객 그룹을 세분화하고 타겟팅합니다. 하는 것이 아닙니다. 자동화된 흐름에 대한 행동 트리거링 적용, 컨텐츠 생성, 예측 분석, 물리적 기반을 가진 기업을 위한 인터넷 연결 강화 등입니다. 아직도 중반이지만, 이 수준에서의 실제 일대일 개인화는 점점 더 많이 생각되고 있습니다. 붐비는 경쟁 시장에서 광고 참여를 높이기 위해 마케팅은 고급 AI 기술을 활용하기 시작했습니다.
시장 세분화
소프트웨어가 최대 부문을 차지할 것으로 예측
시장 세분화에서는 소프트웨어 부문이 최대 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 성장을 지원하는 주요 요인으로는 스마트폰 어시스턴트나 소셜 네트워크상의 음성,이미지 인식 앱 등 다양한 용도로 AI 소프트웨어의 이용이 확대되고 있는 것을 들 수 있습니다. AI 마케팅 소프트웨어는 자동 판단을 생성하는 데 사용됩니다. 또한 수집, 조사 및 시장 동향에 비추어 해석된 데이터는 의사결정의 기초가 됩니다. 이러한 소프트웨어 AI 도구는 이메일 마케팅 캠페인 및 이니셔티브의 효과와 참여를 극대화하기 위해 제공됩니다.
IT 및 통신 부문이 큰 시장 점유율을 차지
시장 세분화에서는 IT 및 통신 부문이 상당한 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이 분야의 성장을 뒷받침하는 요인으로는 IT 및 통신 분야에서 데이터 주도형 및 커스터마이즈형 마케팅 솔루션에 대한 수요 증가가 있습니다. 이 분야는 AI를 활용한 마케팅 솔루션을 다른 기업에 제공하고 있으며, 마케팅 이니셔티브를 강화하기 위해 AI 기술을 활용하고 있습니다. 또한 시장 기업은 더 나은 고객 서비스, 네트워크 최적화, 통신 네트워크 예측 유지보수를 위한 마케팅 솔루션을 확대하고 있습니다. 예를 들어(2024년) 2월, Rakuten과 OpenAI는 통신을 위한 혁신적인 AI 도구를 제공하기 위해 협력했습니다. Rakuten의 AI는 거의 실시간으로 네트워크 문제를 감지하고 해결하는 운영자의 능력을 강화하고 고객에게 서비스의 신뢰성과 성능을 향상시키면서 보다 신속하고 적응 가능한 네트워크 운영을 가능하게 합니다.
세계의 마케팅을 위한 AI 시장은 북미(미국, 캐나다), 유럽(영국, 이탈리아, 스페인, 독일, 프랑스 및 기타 유럽), 아시아태평양의(인도의, 중국의, 일본, 한국의, 기타 아시아태평양의), 세계의 기타 지역(중동 및 아프리카의, 라틴아메리카의)을 포함한 지역별로 더욱 세분화되어 있습니다.
아시아태평양의 마케팅을 위한 AI 수요 증가
북미가 주요 시장 점유율을 차지
시장 성장의 배경으로는 소매, 은행/금융서비스/보험(BFSI), 헬스케어, 자동차 등 여러 업계에서 마케팅에 대한 AI 도입이 진행되고 있을 수 있습니다. 이 지역의 마케팅 기술 기업은 마케팅 AI가 제공하는 흥미로운 기회를 인식하고 있습니다. 또한 이 지역에서는 대기업과 중소기업 모두에서 AI가 많이 사용되고 있습니다. 시장 기업은 디지털 마케팅 ROI, 고객 경험, 통화 전환율 향상을 제공합니다.
마케팅을 위한 AI 시장의 주요 기업으로는 Amazon Web Services, Inc., Google LLC, IBM Corp., Microsoft Corp., NVIDIA Corp. 등이 있습니다. 시장 경쟁력을 유지하기 위해 시장 기업은 제휴, 합병, 인수 등의 전략을 적용하여 사업 확대 및 제품 개발에 점점 더 주력하고 있습니다.
AI in Marketing Market Size, Share & Trends Analysis Report by Component (Software, and Services), by Deployment (On-Premises, and Cloud), by Application (Social Media Advertising, Search Engine Marketing, Virtual Assistant, Sales & Marketing Automation, Analytics Platform, and Others), and by End-User (BFSI, Retail, Consumer Goods, Media & Entertainment, IT & Telecommunications, and Others) Forecast Period (2024-2031)
Artificial intelligence (AI) in marketing market is anticipated to grow at a significant CAGR of 15.5% during the forecast period (2024-2031). The market growth is attributed to the growing demand for Al-based marketing and sales solutions, the expanding usage of social media for advertising, and the growing use of customer-centric marketing methods. According to the Artificial Intelligence Index Report 2023, the global AI private investment was $91.9 billion in 2022. During the last decade, AI investment has significantly increased. In 2022, the amount of private investment in AI was 18 times greater than it was in 2013. The US led the global in terms of the total amount of AI private investment. In 2022, the $47.4 billion invested in the US was roughly 3.5 times the amount invested in the next highest country, China ($13.4 billion).
Market Dynamics
Growing Personalization and Higher Customer Expectations
Personalization with AI is about creating fully customized, end-to-end journeys for every single lead and customer, not just about changing content fields or segmenting and targeting audience groups. The application of behavioral triggers in automated flows, content creation, predictive analytics, and enhanced internet connectivity for companies with physical locations. Although it is still a way off, actual one-to-one personalization at this level is growing increasingly conceivable. To increase the engagement of advertisements in a crowded and competitive market, marketing has started utilizing sophisticated AI technologies.
Market Segmentation
Software is Projected to Hold the Largest Segment
The software segment is expected to hold the largest share of the market. The primary factors supporting the growth include the growing usage of AI software in a variety of applications, such as smartphone assistants, and speech and picture recognition apps on social networks. AI marketing software is used to generate automated judgments. Furthermore, data that has been gathered, examined, and interpreted in light of market trends is the basis for decisions. Such software AI tools offer to maximize the effectiveness and engagement of email marketing campaigns and initiatives. In March 2024, Copy.ai introduced First Ever GTM AI Platform that unifies data, workflows, and tooling for go-to-market teams to achieve sustainable revenue growth and increased profitability. Copy.ai promises to eliminate GTM Bloat by automating repetitive, mundane tasks for sales, marketing, and operations teams. Such developments are further contributing to the growth of this market segment.
IT & Telecommunications Segment to Hold a Considerable Market Share
The IT & telecommunications segment is expected to hold a considerable share of the market. The factors supporting segment growth include the growing demand for data-driven and customized marketing solutions in the IT & telecom sectors. The sector offers other businesses AI-powered marketing solutions and leverages AI technologies to enhance its marketing initiatives. The market players are also expanding marketing solutions for better customer service, network optimization, and predictive maintenance of telecom networks. For instance, in February 2024, Rakuten and OpenAI collaborated to deliver innovative AI Tools for Telecom. Rakuten AI enhances operators' ability to detect and resolve network issues in near real-time, enabling more responsive and adaptive network operations while improving service reliability and performance for customers.
Global AI in marketing market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (the UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia-Pacific), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
Growing Demand for AI in Marketing in Asia-Pacific
North America Holds Major Market Share
The market growth is attributed to the high adoption of AI in marketing across several industries such as retail, BFSI, healthcare, and automotive. Marketing tech companies in the area are aware of the exciting opportunities AI in marketing presents. Furthermore, AI is being heavily used in the region by both large and small businesses. Market players offering improved digital marketing ROI, customer experiences, and call conversion rates. For instance, in October 2023, Invoca introduced game-changing conversation intelligence AI innovations to transform digital marketing and contact centers. Invoca AI enables digital marketing and contact center teams to collaborate in driving revenue growth. Additionally, Invoca introduced Topic Explorer and GPT Call Analysis as part of Invoca Labs, along with several other AI innovations.
The major companies serving AI in marketing market include Amazon Web Services, Inc., Google LLC, IBM Corp., Microsoft Corp., and NVIDIA Corp. among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers, and acquisitions to stay competitive in the market.
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