pc 버전으로 이동 중 [시장보고서]세계의 헬스케어용 IoT 시장(2023-2030년)
세계의 헬스케어용 IoT 시장(2023-2030년)
Global Internet-of-Things (IoT) in Healthcare Market 2023-2030
상품코드 : 1380455
리서치사 : Orion Market Research Pvt Ltd
발행일 : 2023년 10월
페이지 정보 : 영문 95 Pages
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한글목차

세계 헬스케어 IoT 시장은 예측 기간 동안 24.3%의 높은 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 스마트폰의 급속한 보급, 인터넷 보급 확대, 환자의 원격 모니터링에 대한 수요 증가 등의 요인이 헬스케어 IoT 시장 성장에 박차를 가하고 있기 때문입니다. 국제전기통신연합(ITU)의 추산에 따르면, 2023년에는 세계 인구의 67%인 약 54억 명이 인터넷을 사용할 것으로 예상됩니다. 이는 2018년 대비 45% 증가한 수치로, 이 기간 동안 17억 명이 온라인에 접속한 것으로 추정됩니다. 모바일 이코노미 2022에 따르면, 2025년까지 스마트폰 연결이 75억 대에 육박해 모바일 접속자 5명 중 4명 이상을 차지할 것으로 예상됩니다. 또한, 스마트폰의 보급과 인터넷의 확산은 의료용 IoT 시장을 가속화하고 있습니다.

부문별 전망

예측 기간 동안 원격 의료 하위 부문이 눈에 띄는 성장을 기록

응용 분야 중 원격 의료 하위 부문은 병원 체류 시간 단축, 비용 절감, 장애인의 신뢰할 수 있는 의료 기관에 대한 접근성 향상 및 편의성 향상으로 인해 상당한 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 또한, 환자 안전에 대한 인식이 높아지고 정부의 지원도 원격의료 도입에 대한 환자들의 신뢰를 높이는 데 기여하고 있습니다. 예를 들어, 2023년 8월 미국 원격의료협회(ATA)는 원격의료가 환자의 안전, 데이터 프라이버시, 정보보안 기준을 충족하고 동시에 환자의 원격의료 접근을 촉진하고 원격의료에 대한 인식을 높이기 위해 새로운 의료 데이터 프라이버시 원칙을 발표하였습니다. 발표했습니다. 건강 데이터 프라이버시 원칙의 주요 구성 요소에는 일관성, 소비자 건강 데이터 정의, 의료 보험 이식성 및 책임에 관한 법률(HIPAA), 소비자 권리 등이 포함됩니다.

지역전망

세계 헬스케어 IoT 시장은 북미(미국 및 캐나다), 유럽(이탈리아, 스페인, 독일, 프랑스, 기타), 아시아태평양(인도, 중국, 일본, 한국, 기타), 기타 지역(중동 및 아프리카) 등 지역별로 세분화되어 있습니다. 이들 지역 중 유럽은 헬스케어 제조업체의 주요 IoT 존재와 IoT 지원 장치 채택 증가로 인해 예측 기간 동안 괄목할 만한 성장을 이룰 것으로 예상됩니다. 그러나 헬스케어 산업과 소비자 IoT 용도의 확대, 주요 반도체 제조 기지의 존재로 인해 유럽은 헬스케어 IoT 시장에서 상당한 성장을 보일 것으로 예상됩니다.

북미가 세계 헬스케어 IoT 시장에서 큰 비중을 차지할 것으로 전망

이러한 지역 중 북미는 예측 기간 동안 헬스케어 IoT 시장에서 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이 시장은 코로나19에 대응하기 위해 원격의료, mHealth, 전자처방전 및 기타 의료용 IT 기술의 사용 증가, 의료용 IoT 솔루션에 대한 정부의 요구와 지원 증가 등의 요인으로 인해 성장세를 보이고 있습니다. 또한, 병원 수 증가, 첨단 연구기관, 대학, 의료기기 제조업체의 기술 혁신이 시장 성장에 기여하고 있습니다. 2023년 8월, 미국 보건복지부(HHS) 산하 기관인 ARPA-H(Advanced Research Projects Agency for Health)는 미국 헬스케어 시스템의 전자 인프라를 보호하기 위한 디지털 헬스 보안(DIGIHEALS) 프로젝트를 시작했습니다. 이 프로젝트는 광범위한 기관 공모(BAA)를 통해 국가 안보를 위해 개발된 검증된 기술을 민간 의료 시스템, 임상 치료 시설 및 개인용 건강 기기에 적용하기 위해 제안서를 공모합니다.

목차

제1장 보고서 개요

제2장 시장 개요와 인사이트

제3장 경쟁 구도

제4장 시장 세분화

제5장 지역 분석

제6장 기업 개요

LSH 23.11.28
영문 목차

영문목차

Title: Global Internet-of-Things (IoT) in Healthcare Market Size, Share & Trends Analysis Report by Component (Medical Devices, Software & Solutions, and Services), by Application (Inpatient Monitoring, Telemedicine, Connected Imaging, and Drug Development), and by End-User (Healthcare Providers, and Research Laboratories)Forecast Period (2023-2030).

The global IoT in healthcare market is anticipated to grow at a considerable CAGR of 24.3% during the forecast period. The growth of the market is attributed to factors such as the rapidly growing penetration of smartphones, growing internet penetration, rising demand for remote patient monitoring, fueling the growth of IoT in healthcare market. According to the International Telecommunication Union (ITU) estimated that approximately 5.4 billion people or 67% of the world's population are using the Internet in 2023. This represents an increase of 45% since 2018, with 1.7 billion people estimated to have come online during that period. According to the Mobile Economy 2022, there will be nearly 7.5 billion smartphone connections by 2025, accounting for over four in five mobile connections. Moreverover, penetration of smartphones and growing internet penetration accelerating the IoT in healthcare market.

Segmental Outlook

The global IoT in healthcare market is segmented based on its component, application and end-user. Based on component, the market is segmented into medical devices, software, solutions, and services. Based on application, the market is segmented into inpatient monitoring, telemedicine, connected imaging and drug development. Further, based on end-user, the market is segmented into healthcare providers and research laboratories. Among the end-user, the healthcare providers subsegment is anticipated to register considerable growth owing to the extend the reach outside of the traditional clinical setting.

The Telemedicine Sub-Segment to Register a Prominent Growth Over the Forecast Period

Among the application, the telemedicine sub-segment is anticipated to hold prominent market shares owing to the spending less time in the hospital, providing cost savings, improves access to care trusted source for people with disabilities, and convenience. In addition, increasing awareness towards patient safety, and government support also contributing to building trust in adopting telemedicine by patients. For instance, in August 2023, the American Telemedicine Association (ATA) published new health data privacy principles, to ensure telehealth practices meet standards for patient safety, data privacy, and information security, while advancing patient access and building awareness of telehealth practices. Key components of the health data privacy principles include consistency, definition of consumer health data, health insurance portability and accountability act (HIPAA), consumer rights, among others.

Regional Outlook

The global IoT in healthcare market is further segmented based on geography, including North America (the US and Canada), Europe (Italy, Spain, Germany, France, and others), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and others), and the Rest of the World (the Middle East & Africa and Latin America). Among these regions, Europe is anticipated to experience prominent growth over the forecast period, driven by the presence of major IoT in healthcare manufacturers and the increasing adoption of IoT-enabled devices. However, the Europe region is projected to witness considerable growth in the IoT in healthcare market owing to the expanding healthcare industry and consumer IoT applications and the presence of key semiconductor manufacturing hubs.

The North America Region is Anticipated to Hold a Significant Share in the Global IoT in Healthcare Market

Among these regions, North America is anticipated to hold the significant share of IoT in healthcare market over the forecast period. The market is attributed to factors including rising usage of telemedicine, mHealth, e-prescribing and other healthcare IT technologies as a response to COVID-19, as well as growing government requirements and support for IoT solutions in healthcare. Furthermore, the rising number of hospitals, advanced research organizations, universities, and growing innovation by medical device manufacturers are contributing the market growth. Moreover, several government initiatives and supportive programs are also boosting the adoption of IoT in healthcare. In August 2023, the advanced research projects agency for health (ARPA-H), an agency within the US Department of Health and Human Services (HHS), launched the Digital Health Security (DIGIHEALS) project to protect the US healthcare system's electronic infrastructure. Through a Broad Agency Announcement (BAA), the project appealed the proposals for proven technologies developed for national security and apply them to civilian health systems, clinical care facilities, and personal health devices.

Market Players Outlook

The major companies serving the global IoT in healthcare market include: Amazon Web Services, Inc., Cisco Systems Inc., Honeywell Life Care Solutions, Microsoft Corp., Medtronic Plc, SAP SE and Others. These players are considerably contributing to market growth by adopting various strategies, including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market and meet the evolving demands of IoT applications. For instance, in May 2021, HCA Healthcare, Inc., a healthcare providers, and Google Cloud entered into multi-year strategic partnership that planed to build on HCA Healthcare's innovative use of information technology to accelerate the digital transformation taking place within the company. The partnership with Google Cloud is designed to help create a secure and dynamic data analytics platform for HCA Healthcare and enable the development of next generation operational models focused on actionable insights and improved workflows.

The Report Covers:

Table of Contents

1. Report Summary

2. Market Overview and Insights

3. Competitive Landscape

4. Market Segmentation

5. Regional Analysis

6. Company Profiles

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