EV는 자동차 산업에서 영구적인 위치를 차지할 것으로 예상됩니다. 1800년대에 발명된 EV는 2000년대에 General Motors의 EV1과 Tesla의 Roadster를 통해 다시 한 번 세계의 이목을 집중시켰습니다. 이후 배터리 화학제품과 제조기술의 발전과 함께 EV는 진화해 왔으며, 자동차의 전기화도 크게 다양화되고 있습니다. 하이브리드 EV는 2000년대 초 Toyota의 Prius에 의해 전 세계적으로 보급되었습니다.
2000년 초에 Toyota의 Prius에 의해 전 세계적으로 보급된 하이브리드 EV는 기술의 향상으로 일부 차량 크기에서 하이브리드화가 선택사항이 되어 보다 현실적인 선택이 되고 있습니다. 플러그인 하이브리드 EV는 기술적으로는 1900년대 초에 도입되었지만, 2010년대에 이르러서야 실용화되었습니다. 주행거리 연장형 전기자동차(EREV)도 Chevy Volt의 등장으로 부활하고 있으며, EREV는 견인 및 오프로드 주행용으로 설계된 차량에 특히 가치가 높으며, 중국에서 큰 반향을 불러일으키고 있으며 향후 10년간 다른 시장에서도 비슷한 반향을 불러일으킬 것으로 예상됩니다.
본 보고서는 세계 소형차의 전기화에 대해 조사하고, ICE, BEV, BEV, PHEV, HEV, HEV, EREV, FCV의 6종류의 파워트레인에 대해 향후 10년간 세계 8개 지역의 판매량 예측과 시장 점유율을 조사하였습니다.
EVs are expected to have a permanent place in the vehicle landscape. After being initially invented in the 1800s, the EV reemerged into the global consciousness in the 2000s with General Motors' (GM's) EV1 and the Tesla Roadster. While the EV has since evolved as battery chemistries and manufacturing techniques have advanced, vehicle electrification has diversified significantly as well. Hybrid EVs (HEVs), popularized globally by the Toyota Prius in the early 2000s, have become
more viable as the technology has improved to make hybridization an option for several vehicle sizes. Plug-in hybrid EVs (PHEVs), technically introduced in the early 1900s but not practical until the 2010s, have been letting many drivers make their daily commute with zero emissions. Extended range EVs (EREVs) have also been making a comeback since the days of the Chevy Volt. Particularly valuablefor vehicles designed for towing or off-road driving, EREVs have been making big waves in China and are expected to do the same in other markets in the coming decade.
This report evaluates the global light duty vehicle (LDV) market with a specific focus on the multiple electrification options that Guidehouse Insights forecasts will make up the entirety of the market in the coming decade. It looks at expected sales and market share for six different LDV powertrains-internal combustion engine (ICE) vehicles, battery EVs (BEVs), PHEVs, HEVs, EREVs, and hydrogen fuel cell vehicles (FCVs)-in eight global regions over the next 10 years.