수백 개의 스타트업, 레거시 자동차 제조사 및 공급업체, 학계 연구자들이 20년 가까이 자율주행 시스템(ADS)을 연구한 결과, 2023년과 2024년에 드디어 초기 상용화가 부분적으로 시작되고 있습니다. 2010년대 후반에는 자율주행차 개발에 참여하는 기업의 수가 전 세계적으로 100개를 훌쩍 넘었지만, 2024년에는 30-40개까지 점차 감소하고 있으며, 실제로 지속가능한 비즈니스 모델을 구축하는 문제는 여전히 풀기 어려운 과제입니다. 많은 스타트업들이 자금이 바닥을 치고 투자자들이 AI라는 최신의 반짝이는 것에 눈을 돌리면서 사라지고 있습니다. 반면, 포드(지금은 사라진 아르고 AI에 투자)와 보쉬(Bosch)와 같은 많은 기존 자동차 제조업체와 공급업체들은 개발 자원을 전동화와 같은 더 시급한 과제에 투입하고 있습니다.
Cruise, Motion, Nuro 등 지난 2년 동안 자율주행차 개발을 주도해 온 기업들 중 몇 곳이 좌절하고 있습니다. 제너럴 모터스는 크루즈에 대한 자금 지원을 중단하고 로봇 택시 개발을 중단하고 크루즈 팀을 사내 보조 및 자율 주행 그룹과 통합하여 일반 차량용 ADS 개발에 집중할 것이라고 발표했습니다. 승용차에서 장거리 트럭에 이르기까지 더 광범위한 차량과 사용 사례를 대상으로 범위를 넓힌 회사도 있고, 미들마일 배송과 대중 교통 강화에 초점을 맞춘 회사도 있습니다. 또한, ADAS(첨단 운전자 보조 시스템)에서 ADS에 이르기까지 다양한 사용 사례에 대한 소프트웨어 라이선스를 제공함으로써 레거시 자동차 제조업체가 소프트웨어 개발의 내재화에 직면한 문제를 활용하고자 하는 기업도 있습니다.
본 보고서(Guidehouse Insights Leaderboard)에서는 이러한 광범위한 노력을 염두에 두고, 위의 기업들을 포함한 20개의 ADS 기업들을 소개합니다. 이들 기업은 모두 사람의 개입이나 모니터링 없이(핸즈오프/아이즈오프/브레인오프) 작동하는 최소 레벨 4(L4) ADS를 개발하고 있습니다.
After nearly 2 decades of work on automated driving systems (ADS) by hundreds of startups, legacy automakers and suppliers, and academic researchers, some early commercialization finally started to take hold in 2023 and 2024. The number of companies involved in developing self-driving vehicles has gradually declined from well over 100 known companies globally in the late 2010s to somewhere between 30 and 40 in 2024, and the challenge of actually creating a sustainable business model continues to be elusive. Many startups have faded away as they ran out of money and investors turned their gaze to the latest bright shiny object of AI. Meanwhile, many legacy automotive manufacturers and suppliers such as Ford (which funded the now defunct Argo AI) and Bosch have shifted their development resources to more pressing tasks like electrification.
Even among those companies that remain in the chase for the viable self-driving vehicle, several leaders from prior years have stumbled in the past 2 years, including Cruise, Motional, and Nuro. As this report was being prepared for publication, General Motors announced it was withdrawing funding for Cruise, ending robotaxi development and combining the Cruise team with its internal assisted and automated driving group to focus on developing ADS for consumer vehicles. Some companies have expanded their scope, targeting a broader range of vehicles and use cases from passenger cars to long-haul trucks, while others remain focused on middle-mile deliveries or public transit augmentation. Some are hoping to take advantage of the challenges faced by legacy automakers in bringing software development in-house by offering to license their software for a range of use cases, from advanced driver assistance systems (ADAS) to ADS.
With this broader scope of efforts in mind, this edition of the Guidehouse Insights Leaderboard looks at 20 ADS companies, including those mentioned above. All of them are developing at least Level 4 (L4) ADS that can operate without human intervention or supervision (hands-off/eyes-off/brain-off).
Top 10 Vendors
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