버스는 경제 발전과 사회 이동을 가능하게 하며 국제 사회에서 근본적인 역할을 하고 있습니다. 대량 여객 운송은 전 세계 모든 지역에서 기본적으로 필요한 것이며, 버스는 역사적으로 필요한 운송 용량의 대부분을 제공해 왔고 앞으로도 그럴 것으로 예상됩니다. 버스는 또한 전기화를 통해 단순하지만 매우 효과적인 탈탄소화 수단을 제공합니다.
세계 버스 시장은 성숙했지만 전기버스 시장은 그렇지 않을 수도 있습니다. 여객 운송은 탈탄소화의 분명한 기회로 여겨지고 있으며, 지난 10년간 내연기관 이외의 대체 추진 방식에 대한 관심이 높아지고 있습니다. 이 보고서는 향후 10년간의 세계 대형 전기버스 시장을 분석합니다. 전체 버스 시장을 노선버스, 장거리 버스, 스쿨버스의 세 가지 카테고리로 분류하여 예측하고, 각 부문별로 배터리 전기식(BE)과 연료전지식(FC)의 판매 대수와 보급률을 제시합니다.
BE 버스의 채택은 이미 진행 중이며 특히 노선버스와 스쿨버스 부문에서 추진력을 얻고 있는 반면, FC 버스의 전망은 비용과 적합성 두 가지 요인으로 인해 훨씬 더 불확실한 것으로 보입니다.
세계의 전기버스 시장을 분석하여 시장의 기본 구조 및 밸류체인, 주요 촉진·억제요인, 전체적인 시장 규모의 동향 전망, 부문별·차종별 상세 동향 등을 조사하여 전해드립니다.
Buses play a fundamental role in global society, enabling both economic development and social mobility. Mass passenger transport is a fundamental necessity in every part of the world, and buses have historically provided much of the necessary capacity and will likely continue to do so. They also offer a simple yet highly effective decarbonization lever via electrification.
The global bus market is a mature one, but the same may not be said for the electric bus market. Passenger transport is regarded as a clear opportunity for decarbonization, and interest in non-internal combustion engine alternative propulsion methods has been developing over the last decade. This Guidehouse Insights report examines the global market for heavy electric buses over the next 10 years. It presents forecasts for the overall bus market segmented into three categories: transit buses, long-distance buses, and school buses. For these three segments, unit sales and adoption rates are presented for both battery electric (BE) and fuel cell (FC) vehicles.
The report concludes that, while the adoption of BE buses-most notably in the transit and school bus segments-is already well underway and developing momentum, the outlook for FC buses is far less assured, as a function of both cost and appropriateness.