세계의 맘모그래피 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2024-2029년)
Global Mammography - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)
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리서치사 : Mordor Intelligence
발행일 : 2024년 02월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

세계 맘모그래피 시장 규모는 2024년 24억 9,000만 달러로 추정되며, 2029년에는 38억 7,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 예측 기간(2024-2029년) 동안 9.20%의 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.

세계 맘모그래피- 시장

COVID-19 팬데믹은 다양한 시장의 성장에 계속 변화를 가져오고 있으며, 감염 확산으로 인한 직접적인 영향은 다양합니다. 당초 COVID-19 사태는 많은 병원과 검사센터가 폐쇄로 인해 폐쇄된 채로 남아 있어 단기적으로 맘모그래피 검사에 대한 수요가 억제될 것으로 예상됨에 따라 맘모그래피 시장에 큰 영향을 미쳤습니다. 예를 들어, 2022년 6월에 발표된 'COVID-19 전염병 시설 폐쇄 후 선별 맘모그래피의 회복: 시설 접근과 인종 및 민족별 검진 격차 사이의 연관성'이라는 제목의 기사에 따르면, 2019년에는 맘모그래피 촬영량이 감소했다가 2021년에는 61% 증가했다고 합니다. 따라서 이는 팬데믹 이후 기간 동안 맘모그래피 장비에 대한 수요가 크게 증가함에 따라 맘모그래피 장비 제조업체에 큰 영향을 미칠 것으로 예상됩니다.

또한, 유방암 발병률 증가, 유방 영상 기술의 발전, 유방암 검진 캠페인에 대한 다양한 조직의 투자 등 유방암 검진 시장의 성장에 영향을 미치는 주요 요인은 다음과 같습니다. 2020년 Globocan의 보고서에 따르면 유방암은 가장 발병률이 높은 암 유형으로 11.7%의 발병률을 보였습니다. 이 보고서에 따르면 남녀 모두 5년간 유병률을 보면 아시아가 321만 8,496명(41.3%)으로 가장 많았고, 유럽이 213만 8,117명(27.4%), 북미가 118만 9,111명(15.3%)으로 그 뒤를 이었습니다. 이러한 높은 유방암 발병률은 맘모그래피 장치가 진단 목적으로 사용될 가능성이 높기 때문에 맘모그래피 장치의 수요가 증가할 것으로 예상되는 주요 이유 중 하나입니다.

또한, 미국 맘모그래피품질표준법(MQSA) 국가 통계에 따르면, 2021년 8월까지 미국 내 맘모그래피 검사 건수는 3,860만 건이었으나 2022년 8월 기준 약 3,950만 건에 달할 것으로 예상됩니다. 따라서 맘모그래피 검사 건수의 증가는 미국과 같은 국가의 시장 성장에 긍정적인 영향을 미칠 수 있습니다. 따라서 앞서 언급한 요인들은 조사 대상 시장의 성장을 촉진하는 데 도움이 될 것입니다. 많은 주요 기술 기업들은 유방암을 자동으로 감지할 수 있는 인공지능(AI) 모델을 사용하고 있습니다. 예를 들어, 2020년 6월 베를린에 본사를 둔 기업 Vara는 AI 기반 유방암 검사 소프트웨어의 시리즈 A 펀딩으로 650만 유로를 조달했습니다. 맘모그래피와 관련된 이러한 프로그램과 기술의 발전은 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다. 또한 2021년 6월10일, Avva Seva trust는 인도 달와드 지역에서 교사들을 대상으로 한 달간 유방암 인식 제고 캠페인과 검진 캠프를 개최했습니다.

또한 2020년 11월, Hologic Inc.와 RadNet은 유방 건강 분야의 인공지능 도구 개발을 위한 파트너십을 체결한 바 있습니다. 이 제휴에는 데이터 공유, 연구 개발, 래드넷이 Hologic의 맘모그래피 시스템 제품군을 최첨단 영상 기술로 업그레이드하는 것이 포함될 수 있습니다. 또한 2020년 9월 GE헬스케어와 Candelis Inc.는 Senographe Pristina 맘모그래피 시스템의 맘모그래피 워크플로우, 이미지 관리 및 저장 기능을 강화하기 위해 파트너십을 체결했습니다. 따라서 위의 요인과 시장 수요의 변화는 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.

그러나 방사선 노출로 인한 부작용과 맘모그래피와 관련된 위험으로 인해 예측 기간 동안 시장 성장이 둔화될 것으로 예상됩니다.

맘모그래피 시장 동향

디지털 맘모그래피 부문은 예측 기간 동안 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상

유방암 환자는 감염에 걸릴 위험이 높기 때문에 많은 조직에서 이러한 질병을 관리하기 위해 명확한 조치를 취하고 있습니다. 2020년 9월 Medicina Clinica Journal에 게재된 Dafina Petrova 등의 연구 논문에 따르면, 유럽임상종양학회(ESMO), 스페인방사선종양학회(SEOR), 스페인임상종양학회(SEOM)는 암 환자의 위험을 최소화하기 위해 치료 프로토콜을 변경하는 방법에 대한 몇 가지 권장 사항을 발표했습니다. 암 환자의 위험을 최소화하기 위해 치료 프로토콜을 변경하는 방법에 대한 몇 가지 권장 사항을 발표했습니다. 개선된 가이드라인은 보다 효율적인 수술 방법을 제공하여 치료에 긍정적인 영향을 미칠 것으로 보입니다. 이러한 사례는 디지털 맘모그래피 시장의 성장을 지원할 것으로 예상됩니다. 디지털 맘모그래피의 출현으로 점점 더 많은 국가들이 저대비 물체의 우수한 묘사, 광범위한 동적 변화, 특히 고농도 유방을 검사할 때 이미지의 진단 품질 향상으로 인해 이러한 새로운 시스템으로 전환하고 있습니다.

제품 출시도 부문 성장의 또 다른 요인입니다. 예를 들어, 2021년 8월 FUJIFILM Medical Systems USA, Inc.는 ScreenPoint Medical의 2D 및 3D 맘모그래피용 Fusion AI가 탑재된 Transpara를 FDA의 승인을 받아 미국에서 출시했습니다. 또한 2021년 4월 후지필름 유럽(Fujifilm Europe GmbH)은 독일에서 Amulet Innovality의 'Harmony' 버전의 맘모그래피 시스템을 출시했습니다. AMULET Innovality는 후지필름의 독자적인 혁신 기술이 적용된 FFDM(Full Field Digital Mammography)으로, 매우 낮은 환자 선량으로 최적의 이미지 품질을 제공합니다. 따라서 새로운 기술의 비용이 기존 시스템보다 6배 더 비싸지만, 디지털 맘모그래피가 검진에 있어 선호되는 선택이 되고 있습니다.

아날로그 시스템에 비해 방사선 노출이 현저히 낮습니다. 이러한 모든 장점은 예측 기간 동안 시장 성장에 도움이 될 것입니다. 또한 미국 암 협회에 따르면 2021년에 약 287,850명의 여성이 침윤성 유방암 진단을 받았다고 합니다. 따라서 유방암의 유병률 증가는 디지털 맘모그래피에 대한 수요를 증가시킬 수 있습니다.

따라서 위의 요인으로 인해 시장 부문은 예측 기간 동안 성장을 보일 것으로 예상됩니다.

예측 기간 동안 북미가 세계 시장에서 큰 비중을 차지할 것으로 예상

북미 지역은 맘모그래피 시장에서 큰 비중을 차지하고 있으며, 예측 기간 동안에도 큰 변동 없이 비슷한 추세를 보일 것으로 예상됩니다. 이 지역의 유방암 발병률 증가와 더 나은 의료 인프라의 존재는 예측 기간 동안 전체 시장의 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.

COVID-19 확산으로 인해 진단 지연, 의약품 부족 등으로 인해 시장이 다소 침체될 것으로 예상됩니다. 그러나 봉쇄 및 제한이 완화됨에 따라 맘모그래피 서비스에 대한 수요가 증가할 수 있습니다. 맘모그래피 예약을 취소하거나 연기했던 많은 여성들이 이제 검진을 받을 수 있게 되었습니다. 미국 유방암 연구 재단은 COVID-19 전염병이 유행하던 초기에 비해 현재 대부분의 병원과 시설이 잘 준비되어 있고 안전하다고 밝혔습니다. 따라서 여성들은 진단이 늦어지지 않도록 정기적으로 검사를 받도록 권장하고 있습니다.

미국암협회에 따르면 2020년 한 해 동안 약 27만 6,480명의 여성이 침윤성 유방암 진단을 받았다고 합니다. 또한, 여성 중 48,530명이 상피내 유방암 진단을 받았으며, 향후 몇 년 동안 유방암 환자 수가 증가할 것으로 예상됩니다.

또한, 일부 기업들은 유방암 검진을 지원하는 프로그램을 시작한 것으로 밝혀졌습니다. 예를 들어, 2020년 8월 Hologic Inc.는 Back to Screen 캠페인의 시작을 보고했습니다. 이는 COVID-19 전염병으로 인해 미뤄졌던 맘모그래피 예약을 여성들에게 독려할 수 있습니다.

이러한 성장은 혁신적인 기술이 적용된 첨단 맘모그래피 장비의 출시와 도입 확대에 힘입어 더욱 가속화되고 있습니다. 예를 들어, 2021년 10월 후지필름 캐나다(FUJIFILM Canada Inc.)는 캐나다 보건부로부터 ASPIRE Cristalle 디지털 맘모그래피 솔루션에 대한 의료기기 라이선스를 획득했습니다. 또한 Christie Innomed와의 파트너십을 확대하여 캐나다의 모든 주에서 제품을 제공할 수 있게 되었습니다.

따라서 유방암 유병률 증가와 제품 출시로 인해 예측 기간 동안 시장이 성장할 것으로 예상됩니다.

맘모그래피 산업 개요

맘모그래피 시장은 시장에 여러 대기업이 존재하기 때문에 통합된 시장입니다. 주요 시장 참여자들은 기술 발전과 수술 부작용 감소에 중점을 두고 있습니다. 시장 주요 기업으로는 Analogic Corporation, Canon Medical Systems Corporation, Fujifilm Corporation, GE Healthcare, Hologic Inc., Koninklijke Philips NV, Siemens Healthineers 등이 있습니다.

기타 혜택

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

제5장 시장 세분화(시장 규모 : 금액)

제6장 경쟁 상황

제7장 시장 기회와 향후 동향

KSM
영문 목차

영문목차

The Global Mammography Market size is estimated at USD 2.49 billion in 2024, and is expected to reach USD 3.87 billion by 2029, growing at a CAGR of 9.20% during the forecast period (2024-2029).

Global Mammography - Market

The COVID-19 pandemic has been continuing to transform the growth of various markets, and the immediate impact of the outbreak is varied. Initially, the COVID-19 outbreak showed a strong impact on the mammography market as many hospitals and screening centers remain closed due to lockdowns, and the demand for mammography procedures is expected to be subdued in the short term. For Instance, According to an article titled ' Screening Mammography Recovery after COVID-19 pandemic facility closures: Associations of facility access and Racial and Ethnic Screening disparities' published in June 2022, mammography volumes decreased in 2019 and then increased by 61% in 2021. Thus, this is expected to have a significant impact on mammography device manufacturers, as their demand has increased significantly in post pandemic period.

Moreover, the major factors responsible for the growth of the mammography market include the growing prevalence of breast cancer, technological advancements in breast imaging, and investment from various organizations in breast cancer screening campaigns. According to a Globocan report in 2020, breast cancer was the most prevalent type of cancer, with a prevalence rate of 11.7%. According to the same report, the five-year prevalence rate for both sexes showed that Asia had the highest number of people affected at 3,218,496 (41.3%), followed by Europe at 2,138,117 (27.4%) and North America with 1.189,111 people (15.3%). Such high prevalence rates of breast cancer are one of the main reasons the demand for mammography devices is expected to increase, as they may be used for diagnostic purposes.

Furthermore, according to the Mammography Quality Standards Act (MQSA) National Statistics of the United States, as of August 2022, about 39.5 million mammography procedures as compared to 38.6 million mammography procedures by August 2021 in the United States. Therefore, the increasing number of mammography tests performed is likely to have a positive impact on the growth of the market in countries, like the United States. Hence, the aforesaid factors help in driving the growth of the market studied. Many major tech companies are using AI (artificial intelligence) models that can automatically detect breast cancer. For instance, in June 2020, Vara, a Berlin-based company raised EUR 6.5 million in Series A funding for AI-powered breast cancer screening software. These programs and technological advancements associated with mammograms are expected to boost the market growth. Additionally, In June October 2021 Avva Seva trust held a month-long breast cancer awareness campaign and screening camp for teachers in Dharwad district, India.

Also, in November 2020, Hologic Inc. and RadNet entered into a collaboration to advance the development of artificial intelligence tools in breast health. The collaboration may include data sharing, R&D, and an upgrade of RadNet's fleet of Hologic mammography systems to state-of-the-art imaging technology. Furthermore, in September 2020, GE Healthcare and Candelis Inc. entered into a collaboration to enhance mammography workflow, image management, and storage capabilities for the Senographe Pristina Mammography System. Thus, the above-mentioned factors, coupled with the changing market needs, are expected to drive market growth.

However, adverse effects from radiation exposure and risks associated with mammography are expected to pull back the market growth over the forecast period.

Mammography Market Trends

The Digital Mammography Segment is Expected to Account for the Large Market Share During the Forecast Period

As breast cancer patients are at higher risk of acquiring the infection, many organizations took definite measures to manage these diseases. According to a research article by Dafina Petrova et al., published in Medicina Clinica Journal in September 2020, the European Society for Medical Oncology (ESMO), the Spanish Society of Radiation Oncology (SEOR), and the Spanish Society of Medical Oncology (SEOM) have published some recommendations on how to modify treatment protocols to minimize risks in cancer patients. The improved guidelines would provide more efficient methods to perform surgeries which would have a positive impact on the treatments. Such instances are expected to support the growth of the digital mammography market. With the advent of digital mammography, an increasing number of countries are experiencing shifts toward these newer systems, due to their superior depiction of low-contrast objects, wider dynamic change, and improved diagnostic quality of images, especially when examining denser breasts.

Product launches are another factor for segmental growth. For instance, in August 2021, FUJIFILM Medical Systems U.S.A., Inc. launched ScreenPoint Medical's, FDA cleared Transpara powered by Fusion AI for 2D and 3D mammography in the United States. Additionally, In April 2021, Fujifilm Europe GmbH launched the 'Harmony' version of its Amulet Innovality mammography system in Germany. AMULET Innovality is a Full Field Digital Mammography (FFDM) equipped with Fujifilm's unique and innovative technologies that achieve optimum image quality at a very low patient dose. Thus, digital mammography is becoming the preferred choice of screening, even though the cost of the new technology is six times higher than the conventional systems.

Radiation exposure is significantly lower as compared to analog systems. All these advantages aid in the growth of the market over the forecast period. Moreover, as per the American Cancer Society, in 2021, about 287,850 cases of invasive breast cancer were diagnosed in women. Thus, the rising prevalence of breast cancer is likely to boost the demand for digital mammography.

Thus, owing to the abovementioned factors, the market segment is expected to show growth over the forecast period.

North America Accounts for the Large Share in the Global Market Over the Forecast Period

North America is found to hold a major share of the mammography market, and it is expected to show a similar trend over the forecast period, without significant fluctuations. The rising prevalence of breast cancer and the presence of better healthcare infrastructure in the region are expected to drive the overall growth of the market over the forecast period.

Due to the outbreak of COVID-19, the market is expected to face a slight setback owing to the delay in diagnosis, drug shortages, and others. However, as lockdowns and restrictions are getting relaxed, there may be an increase in demand for mammography services. Many women who had canceled their appointments or had their visits for mammography services postponed are now able to get their tests done. The Breast Cancer Research Foundation in the United States has stated that hospitals and facilities in most places are well prepared and safe now as compared to the initial days of the COVID-19 pandemic. Thus, it has been encouraging women to get their scheduled scans done so that diagnosis is not delayed.

According to the American Cancer Society, in 2020, an estimated 276,480 new cases of invasive breast cancer have been diagnosed among women. Additionally, 48,530 cases of in situ breast carcinoma have been diagnosed among women, and the number of breast cancer cases is expected to increase in the coming years.

Furthermore, several companies are found launching programs to support breast cancer tests. For example, in August 2020, Hologic Inc. reported the Back to Screen campaign launch, which may encourage women to schedule their delayed mammograms due to the COVID-19 pandemic.

The growth is also being fueled by the launch and growing adoption of advanced mammography devices with innovative technologies. For instance, in October 2021, FUJIFILM Canada Inc. received a Health Canada medical device license for its ASPIRE Cristalle digital mammography solution. It also expanded its partnership with Christie Innomed to offer the product across every province in Canada.

Thus, owing to the rising prevalence of breast cancer and product launches, the market is expected to experience growth over the forecast period.

Mammography Industry Overview

The mammography market is a consolidated one, owing to the presence of a few major players in the market. The major market players are focusing on technological advancements and reducing the side effects of the procedures. Some of the major players in the market are Analogic Corporation, Canon Medical Systems Corporation, Fujifilm Corporation, GE Healthcare, Hologic Inc., Koninklijke Philips NV, and Siemens Healthineers.

Additional Benefits:

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value in USD Million)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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