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한글목차
이성분 섬유 시장 규모는 2025년 86만 톤으로 추정되며, 예측 기간(2025-2030년) 동안 5.64%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 2030년에는 113만 톤에 달할 것으로 예측됩니다.
코로나19 팬데믹은 전 세계적으로 자동차, 위생, 의료, 부직포 및 부직포 섬유 제품 제조업체의 가동을 중단하게 만들었고, 2022년 이형 섬유에 대한 수요를 감소시켰습니다. 팬데믹은 제품 수요에서 노동력 개발, 팬데믹 발생 당시 이미 진행 중이던 추세의 가속화 또는 둔화에 이르기까지 이들 산업의 거의 모든 측면에 영향을 미쳤습니다. 고객과 일시적인 생산 중단으로 인해 생산 수준이 감소하고 수요 감소는 생산 공정에 큰 영향을 미쳤습니다. 그러나 상황이 회복되고 예측 기간 후반에는 조사 대상 시장의 성장 궤도를 회복할 것으로 예측됩니다.
주요 하이라이트
장기적으로는 위생 산업에서 이성분 섬유의 채택 확대와 부직포 섬유 산업 수요 증가가 시장 수요를 견인할 것으로 예측됩니다.
소비자 인식 부족과 높은 생산비용이 시장 성장의 걸림돌이 될 것으로 예측됩니다.
재생 이성분 섬유의 미래 용도는 시장에 유리한 기회를 제공할 것으로 예측됩니다.
아시아태평양이 가장 높은 시장 점유율을 차지하고 있으며, 예측 기간 동안 이 지역이 시장을 독점할 가능성이 높습니다.
이성분 섬유 시장 동향
위생 산업이 시장을 독점
이합성 섬유는 기저귀 및 위생용품에 필수적인 부드러운 촉감 및 기타 독특한 물리적, 미적 특성을 가진 부직포 제조에 활용되고 있습니다.
이 섬유는 또한 깨끗하고, 재활용이 가능하며, 접착제가 균일하게 분산되어 있는 다재다능한 특성으로 인해 사용되고 있습니다. 이 섬유 부직포는 유아용 트레이닝 바지, 유아용 기저귀, 여성 케어 제품, 성인용 요실금 제품, 의료용 언더 패드, 상처 관리, 흡수성 붕대 등의 제품에 선택되는 소재입니다.
또한 영유아 위생에 대한 인식이 높아짐에 따라 부모들은 아기 기저귀와 아기 물티슈의 사용을 적극 권장하고 있습니다. 기저귀는 영유아의 일상적인 관리에 필수적인 제품 중 하나이며, 아기 물티슈는 세균 감염을 예방하고 편안함을 제공하는 데 도움이 됩니다.
Parenting Mode에 따르면, 세계 기저귀 시장은 2022년까지 연간 약 710억 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 아기는 생후 2년동안 약 6,000 장의 기저귀를 사용합니다. 또한, 킴벌리 클라크의 퍼스널케어 브랜드 중 아기 위생 용품을 포함한 브랜드는 2021년에 1,270달러, 2022년에 1,620달러의 매출을 올렸습니다.
2023년 4월, 밀리문 아기용 기저귀가 캐나다에서 출시될 예정이라고 밝혔습니다. 밀리문은 깨끗하고 고급스러운 기저귀 브랜드로서 고기능의 아름다운 기저귀와 민감한 피부용 물티슈를 합리적인 가격으로 제공한다고 밝혔습니다. 또한 럭셔리 기저귀의 소재는 아기의 피부에 매우 부드럽고 클라우드 터치의 부드러움으로 최적의 편안함을 제공하도록 설계되었다고 밝혔습니다.
2022년 3월, 킴벌리 클라크는 나이지리아 사업 확장 계획의 일환으로 나이지리아 라고스 이콜로두에 새로운 제조 시설을 개설하여 아기 기저귀와 코텍스 여성용 케어 제품을 생산햇습니다. 더 나은 서비스를 제공하기 위한 최신 기술을 갖추고 있습니다.
EDANA에 따르면, 2022년 유럽 전역에서 위생 및 개인 관리용 물티슈가 전체 부직포 사용량의 45% 이상을 차지했습니다.
따라서 전 세계 위생용품의 성장 추세와 다양한 프로젝트를 고려할 때, 위생 산업이 시장을 독점할 가능성이 높으며, 그 결과 예측 기간 동안 이중 성분 섬유에 대한 수요가 증가할 것으로 예측됩니다.
아시아태평양이 시장을 장악합니다.
아시아태평양은 2022년 상당한 물량 및 매출 점유율로 이분체 섬유 시장을 장악했으며, 예측 기간 동안에도 그 우위를 유지할 것으로 예측됩니다.
세계 섬유 및 의류 시장 부문에서 중국은 지난 20년동안 항상 주요 진출기업이었습니다. 세계무역기구(WTO) 가입 이후 중국의 섬유 및 의류 제조 및 판매는 급격히 증가했지만, 이는 주로 유럽과 미국으로부터의 비즈니스 증가에 기인합니다.
중국 부직포산업섬유협회에 따르면 2022년 중국의 부직포 생산량은 전년 대비 814만 톤을 기록했습니다. 또한, 중국은 스포츠 의류, 액세서리, 신발을 판매하는 매력적인 시장으로 남아 있습니다.
중국의 자동차 생산량 증가는 자동차 섬유의 소비를 증가시킬 가능성이 높으며, 이는 연구 시장 수요를 더욱 지원할 것으로 예측됩니다. 중국자동차공업협회(CAAM)에 따르면 중국은 2022년 2,702만1,000대의 자동차를 생산하여 전년 대비 3.4%의 성장률을 보였으며, 2022년 자동차 생산량 중 승용차는 2,383만6,000대, 상용차는 318만5,000대입니다.
이성분 섬유는 건설 산업에서 단열재와 바닥재에 사용됩니다. 건설 부문은 중국의 지속적인 경제 발전의 주요 열쇠입니다. 중국은 현재 건설 호황을 누리고 있습니다. 중국 국가 통계국에 따르면 건설 생산액은 2021년 29조 3,000억 위안(4조 2,000억 달러)에서 2022년 31조 2,000억 위안(4조 5,000억 달러)에 달했으며, 중국은 2030년까지 건설에 13조 달러에 육박할 것으로 예측됩니다.
인도의 여러 기저귀 제조 업체들은 제품 혁신과 확장에 주력하고 있으며, 이는 이중 성분 섬유에 대한 수요를 더욱 증가시킬 가능성이 높습니다. 예를 들어, 2023년 1월, Kimberly-Clark는 자사의 상징적인 기저귀 브랜드인 하기스(Huggies)의 리뉴얼을 발표하고 인도에서 새로운 '하기스 컴플리트 컴포트(Huggies Complete Comfort)' 시리즈를 출시하였습니다.
2023년, 릴라이언스 리테일의 퍼포먼스 액티브웨어가 인도 축구팀의 공식 키트 스폰서가 되었습니다. 이 국내 스포츠웨어 브랜드는 축구의 모든 경기용 경기복에 대한 독점권을 가지고 있습니다. 또한, 남자, 여자, 청소년 팀을 포함한 AIFF(전 인도 축구 연맹)의 모든 경기, 원정, 훈련복의 유일한 공급업체가 될 것입니다. 이 외에도, 상품 스폰서로서 Performax는 이러한 상품의 제조 및 소매에 대한 권리도 보유하게 될 것으로 예측됩니다.
따라서, 위의 이유는 예측 기간 동안 아시아태평양의 이중 성분 섬유 시장의 성장을 가속할 것으로 예측됩니다.
이성분 섬유 산업 개요
이분법 섬유 시장은 부분적으로 세분화되어 있으며, 여러 기업이 세계 및 지역 수준에서 사업을 전개하고 있습니다. 시장의 주요 기업(무순서)으로는 Indorama Ventures Public Company Limited, Far Eastern New Century Corporation, JNC Corporation, KURARAY, TORAY INDUSTRIES, INC. 등이 있습니다.
The Bicomponent Fiber Market size is estimated at 0.86 million tons in 2025, and is expected to reach 1.13 million tons by 2030, at a CAGR of 5.64% during the forecast period (2025-2030).
The COVID-19 pandemic, on a global scale, forced automakers, hygiene, medical, and non-woven textile products manufacturers to shut down their operations, lowering the demand for bicomponent fiber in 2022. The pandemic impacted almost every aspect of these industries, from product demand to workforce development to accelerating or decelerating trends already underway when it struck. Customers and their temporary production stops reduced production levels, and demand reductions significantly impacted production processes. However, the condition is expected to recover, restoring the growth trajectory of the market studied during the latter half of the forecast period.
Key Highlights
In the long term, the growing adoption of bicomponent fiber in the hygiene industry and rising demand from the non-woven textile industry are expected to drive market demand.
Lack of consumer awareness and high production cost is expected to hinder the market's growth.
Nevertheless, future applications of recycled bicomponent fibers is expected to offer lucrative opportunities to the market.
Asia-Pacific accounted for the highest market share, and the region is likely to dominate the market during the forecast period.
Bicomponent Fiber Market Trends
Hygiene Industry to Dominate the Market
Bicomponent fibers are utilized to produce nonwoven fabrics with a soft touch, along with other unique physical and aesthetic properties, which are deemed essential for diapers and hygiene products.
These fibers are also used due to their versatile properties of being clean, recyclable, and have a uniform distribution of adhesive. These fiber nonwovens are the material of choice for products such as toddler training pants, infant diapers, feminine care products, adult incontinence products, medical underpads, wound care, and absorbent bandages, among others.
Furthermore, owing to the increasing awareness about infant hygiene, parents are strongly adopting the usage of baby diapers and baby wipes. Diapers are among the essential infant daily care products, and baby wipes help prevent bacterial infection and provide comfort.
According to the Parenting Mode company, the global disposable diaper market accounted for approximately USD 71 billion/year by 2022. Babies use about 6,000 diapers during their first two years of life. In addition, the personal care brands of Kimberly Clark, which include baby hygiene products, generated a revenue of USD 10.62 thousand in 2022 as compared to USD 10.27 Thousand in 2021.
In April 2023, Millie Moon baby diapers announced their launch in Canada. Millie Moon claims to be a clean, luxury diaper brand offering high-performance and beautifully crafted diapers and sensitive wipes at affordable prices. The company also claims that the materials in its Luxury Diapers are extremely soft on babies' skin and engineered with CloudTouch Softness for optimum comfort.
In March 2022, as part of its expansion plans in Nigeria, Kimberly-Clark opened a new manufacturing facility in Ikorodu, Lagos, which will manufacture Huggies baby diapers as well as Kotex feminine care products. With the investment of USD 100 million in its new state-of-the-art manufacturing facility, the company is equipped with the latest technology to serve its customers better.
According to EDANA, in 2022, hygiene and personal care wipes accounted for more than 45% of all nonwoven use across Europe.
Therefore, considering the growth trends and various projects of hygiene products in different regions worldwide, the hygiene industry is likely to dominate the market, which, in turn, is expected to enhance the demand for bicomponent fiber during the forecast period.
Asia-Pacific to Dominate the Market
The Asia-Pacific region dominated the bicomponent fiber market in 2022, with a considerable volume and revenue share, and is expected to maintain its dominance during the forecast period.
In the global textile and clothing market segment, China has always been a major player for the last two decades. Since becoming a member of the World Trade Organization, China's textile and clothing manufacturing and sales have increased dramatically, largely due to increased business from the West.
According to the China Nonwovens and Industrial Textiles Association, the output of nonwovens in China was 8.14 million tons Y-o-Y in 2022. In addition, China continues to be an attractive market for selling athletic apparel, accessories, and footwear.
The rising production of automobiles in China is likely to enhance the consumption of automotive textiles, which is expected to further support the demand for the studied market. According to the China Association of Automobile Manufacturers (CAAM), China produced 27,021 thousand units of automobiles in 2022, registering a growth rate of 3.4% compared to the previous year. Out of the automobile production in 2022, passenger cars accounted for 23,836 thousand units, whereas commercial car production accounted for 3,185 thousand units.
Bicomponent fiber is used for insulation and flooring underlayment in the construction industry. The construction sector is key to China's continued economic development. China is amid a construction mega-boom. According to the National Bureau of Statistics of China, The value of construction output accounted for 31.2 trillion yuan (USD 4.5 trillion) in 2022, up from 29.3 trillion yuan (USD 4.2 trillion) in 2021, China is expected to spend nearly USD 13 trillion on buildings by 2030, creating a positive outlook for the studied market.
Several diaper manufacturing companies in India are focusing on product innovation and expansion, which is further likely to drive the demand for bicomponent fibers. For instance, in January 2023, Kimberly-Clark announced the relaunch of its iconic diaper brand, Huggies, with the new 'Huggies Complete Comfort' range in India.
In 2023, Reliance Retail's Performax activewear became the official kit sponsor for the Indian football team. The homegrown sportswear brand will have the exclusive rights to manufacture kits across all formats of the game. The firm will also be the sole supplier for all matches, travel, and training wear for the AIFF (All India Football Federation), including men's, women's, and youth teams. In addition to this, as the merchandise sponsor, Performax is also expected to hold the rights to manufacture and retail these products.
Hence, the reasons mentioned above are likely to fuel the growth of the bicomponent fiber market in Asia-Pacific over the forecast period.
Bicomponent Fiber Industry Overview
The bicomponent fiber market is partially fragmented, with several companies operating on both global and regional levels. Some of the major players in the market (Not in any particular order) include Indorama Ventures Public Company Limited, Far Eastern New Century Corporation, JNC Corporation, KURARAY CO., LTD., and TORAY INDUSTRIES, INC., among others.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS
4.1 Drivers
4.1.1 Growing Adoption of Bicomponent Fiber In the Hygiene Industry
4.1.2 Rising Demand From the Non-woven Textile Industry
4.2 Restraints
4.2.1 Lack of Consumer Awareness and High Production Cost
4.3 Industry Value-Chain Analysis
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Buyers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
4.4.5 Degree of Competition
5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Volume and Revenue)