아시아태평양의 위성 자세 궤도 제어 시스템(AOCS) 시장(2025-2030년) : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측
Asia-Pacific Satellite Attitude and Orbit Control System - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1693930
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
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아시아태평양 위성 자세 궤도 제어 시스템 시장 규모는 2025년 8억 3,000만 달러로 추정되며, 2030년에는 16억 9,000만 달러에 이를 것으로 예측되고, 예측 기간(2025-2030년) 동안 CAGR 15.24%로 성장할 전망입니다.
LEO에 발사되는 위성이 시장 수요를 견인
위성 AOCS는 서로 다른 궤도에 있는 위성의 안정성과 정확성을 유지하는데 중요한 역할을 하고 있습니다. 위성은 대기저항이나 일사 등 다양한 외력을 받고 있습니다.
GEO 위성은 보다 높은 고도를 주회하며 주로 방송과 통신에 사용됩니다.고속 인터넷이나 디지털 통신 수요가 높아지고 있기 때문에 아시아태평양에서는 GEO 위성 수요가 높아지고 있습니다.
아시아태평양은 또한 항공, 해양 및 방위를 포함한 여러 산업에서 정확하고 신뢰할 수 있는 내비게이션 시스템에 대한 요구가 높아지면서 MEO 위성에 대한 수요도 증가했습니다. 일본, 한국은 네비게이션 측위 시스템에 상당한 금액을 투자했습니다.
아시아태평양 위성 자세 궤도 제어 시스템 시장 동향
이 지역에서는 위성 질량에 대한 연료 효율과 운영 효율을 향상시키고자 하는 경향이 나타났습니다.
위성의 질량은 위성의 발사에 큰 영향을 미칩니다. 위성이 무거울수록 우주에 발사하기 위해 필요한 연료와 에너지가 늘어나기 때문입니다.
그 결과 위성이 무거울수록 우주로 발사하기 위해서는 보다 큰 로켓과 더 많은 연료가 필요하게 됩니다. 2017-2022년 동안 75기 이상의 대형 위성이 발사되었으며 북미의 기관에서 소유하고 있습니다. 중형 위성은 500-1,000kg의 질량을 가지고 있습니다.
전체적으로 위성의 질량은 발사에 크게 영향을 주며 무거운 위성을 발사하려면 더 많은 에너지와 연료를 필요로 하기 때문에 비용이 증가하고 발사 옵션의 선택이 제한될 수 있습니다.
다양한 우주 기관의 우주 개발비 증가는 시장에 긍정적인 영향을 미칠 것으로 예측됩니다.
AOCS는 모든 미션 모드에서 3축의 안정된 지구 지향 자세를 제어하고 우주선의 속도와 궤도 위치를 측정합니다.
중국국가우주국(CNSA)은 국가 및 민간 우주 인프라와 지상 시설 강화를 포함한 2021-2025년 우주탐사의 우선순위를 발표했습니다.
아시아태평양에서는 중국, 인도, 일본만이 완전한 엔드 투 엔드 우주 능력을 가지고 있으며, 우주 기술(통신 위성, 지구관측위성(EO), 항법 위성), 위성 제조, 로켓, 우주항 등의 우주 인프라를 완비하고 있습니다. 이 지역의 많은 나라들은 민첩한 최신 전략의 일환으로 고유의 우주 능력을 개발하고 있습니다.
아시아태평양 위성 자세 궤도 제어 시스템 산업개요
아시아태평양의 위성 자세 궤도 제어 시스템 시장은 상위 5개사에서 55%를 차지하며 적당히 통합되어 있습니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간 애널리스트 서포트
목차
제1장 주요 요약과 주요 조사 결과
제2장 보고서 제안
제3장 소개
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
조사 방법
제4장 주요 산업 동향
위성의 소형화
위성 질량
우주 개발에의 지출
규제 프레임워크
호주
중국
인도
일본
뉴질랜드
싱가포르
한국
밸류체인과 유통채널 분석
제5장 시장 세분화
용도
통신
지구관측
네비게이션
우주 관측
기타
위성 질량
10-100kg
100-500kg
500-1,000kg
10kg 이하
1,000kg 이상
궤도 클래스
GEO
LEO
MEO
최종 사용자
상업
군사 및 정부
기타
제6장 경쟁 구도
주요 전략 동향
시장 점유율 분석
기업 상황
기업 프로파일
AAC Clyde Space
Innovative Solutions in Space BV
Jena-Optronik
NewSpace Systems
SENER Group
Sitael SpA
Thales
제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문
제8장 부록
세계 개요
개요
Porter's Five Forces 분석 프레임워크
세계의 밸류체인 분석
시장 역학(DROs)
정보원과 참고문헌
도표 일람
주요 인사이트
데이터 팩
용어집
CSM
영문 목차
영문목차
The Asia-Pacific Satellite Attitude and Orbit Control System Market size is estimated at 0.83 billion USD in 2025, and is expected to reach 1.69 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 15.24% during the forecast period (2025-2030).
Satellites that are being launched into LEO are driving the market demand
Satellite AOCS plays a critical role in maintaining the stability and precision of satellites in different orbits. The demand for LEO satellites has been growing rapidly in recent years, driven by advances in space technology and the increasing need for global connectivity. AOCS plays a crucial role in maintaining the stability and precision of LEO satellites, especially as they orbit at high speeds and are subject to various external forces, including atmospheric drag and solar radiation. As a result, there is a growing demand for AOCS for LEO satellites in the Asia-Pacific region, with China, Japan, India, and South Korea investing heavily in space-based technologies. During 2017-2022, approximately 379 satellites were launched into LEO.
GEO satellites orbit at higher altitudes and are primarily used for broadcasting and communications. Owing to the growing demand for high-speed internet and digital communication, the demand for GEO satellites has risen in the Asia-Pacific region. During 2017-2022, approximately 66 satellites were launched into GEO.
The Asia-Pacific region also experienced a rise in demand for MEO satellites, owing to the growing requirement for accurate and dependable navigation systems in several industries, including aviation, maritime, and defence. As a result, the region is seeing an increase in demand for AOCS for MEO satellites, with China, Japan, and South Korea spending considerably on navigation and positioning systems. During 2017-2022, approximately 24 satellites were launched into MEO. The overall market is expected to grow by 18.42% from 2023 to 2029.
Asia-Pacific Satellite Attitude and Orbit Control System Market Trends
The trend for better fuel and operational efficiency with respect to satellite mass was witnessed in the region
The mass of a satellite has a significant impact on the launch of the satellite. This is because the heavier the satellite, the more fuel and energy are required to launch it into space. Launching a satellite involves accelerating it to a very high speed, typically around 28,000 kilometers per hour, to place it in orbit around the Earth. The amount of energy required to achieve this speed is proportional to the satellite's mass.
As a result, a heavier satellite requires a larger rocket and more fuel to launch it into space. This, in turn, increases the cost of the launch and can also limit the types of launch vehicles that can be used. The primary classification types according to mass are large satellites that are more than 1,000 kg. During 2017-2022, around 75+ large satellites launched were owned by North American organizations. A medium-sized satellite has a mass between 500 and 1000 kg. Asia-Pacific organizations operated more than 65+ satellites launched. Similarly, satellites that have a group of less than 500 kg are considered small satellites, and around 200+ small satellites were launched in this region.
Overall, the mass of a satellite significantly impacts its launch, requiring more energy and fuel to launch a heavier satellite, which increases the cost and can limit the launch options available. The number of operating satellites in the Asia-Pacific region is projected to surge during 2023-2029 due to the growing demand from the commercial and military space sectors.
The increasing space expenditures of different space agencies are expected to impact the market positively
AOCS controls a three-axis stable Earth-pointing attitude in all mission modes and measures spacecraft velocity and orbital position. Considering the increase in space-related activities in the Asia-Pacific region, satellite manufacturers are enhancing their satellite production capabilities to tap into the rapidly emerging market potentials. The prominent Asia-Pacific countries with robust space infrastructure are China, India, Japan, and South Korea.
China National Space Administration (CNSA) announced space exploration priorities during 2021-2025, including enhancing national civil space infrastructure and ground facilities. As a part of this plan, the Chinese government established China Satellite Network Group Co. Ltd to develop a 13,000-satellite constellation for satellite internet.
In Asia-Pacific, only China, India, and Japan have full end-to-end space capacity and complete space infrastructure space technology (communication, Earth observation (EO), and navigation satellites), satellite manufacturing, rockets, and spaceports. Other countries in the region must rely on international cooperation to carry out their respective space programs. This is expected to change to some extent in the coming years, although many countries in the region are developing indigenous space capabilities as part of their latest agile strategies. In June 2022, South Korea launched the Nuri rocket, putting six satellites into orbit, making it the seventh country in the world to successfully launch a payload weighing more than one metric ton onto an air launch vehicle.
Asia-Pacific Satellite Attitude and Orbit Control System Industry Overview
The Asia-Pacific Satellite Attitude and Orbit Control System Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 55%. The major players in this market are AAC Clyde Space, Jena-Optronik, SENER Group, Sitael S.p.A. and Thales (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 REPORT OFFERS
3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology
4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Satellite Miniaturization
4.2 Satellite Mass
4.3 Spending On Space Programs
4.4 Regulatory Framework
4.4.1 Australia
4.4.2 China
4.4.3 India
4.4.4 Japan
4.4.5 New Zealand
4.4.6 Singapore
4.4.7 South Korea
4.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis
5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)
5.1 Application
5.1.1 Communication
5.1.2 Earth Observation
5.1.3 Navigation
5.1.4 Space Observation
5.1.5 Others
5.2 Satellite Mass
5.2.1 10-100kg
5.2.2 100-500kg
5.2.3 500-1000kg
5.2.4 Below 10 Kg
5.2.5 above 1000kg
5.3 Orbit Class
5.3.1 GEO
5.3.2 LEO
5.3.3 MEO
5.4 End User
5.4.1 Commercial
5.4.2 Military & Government
5.4.3 Other
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).