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Wi-Fi 라우터 시장 규모는 2025년에 150억 5,000만 달러로 추정되며 예측 기간(2025-2030년) 동안 CAGR 9.72%로 성장하여 2030년에는 239억 4,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
웹 브라우징, 모바일 학습 및 기타 온라인 관련 활동에 종사하는 고객이 증가하고 있으며, 더 빠른 인터넷 액세스 수요가 높아지고 있습니다. 무선 라우터는 인간의 생존에 필수적입니다. 무선 라우터는 신뢰할 수 있는 인터넷에 연결하고자 하는 소비자의 수요를 높이고 많은 국가에서 인터넷 연결을 강화하는 데 크게 기여합니다.
주요 하이라이트
전자상거래, 웹 브라우징, 모바일 학습, 기타 온라인 관련 활동에 종사하는 고객이 증가하고 있으며, 보다 빠른 인터넷 액세스 수요가 높아지고 있습니다. 무선 라우터는 인간의 생존에 필수적인 요소가 되고 있습니다.
헬스케어, 교육, 비즈니스, 금융서비스 및 기타 용도로 연결 디바이스의 사용이 증가하고 있는 것은 세계의 무선 라우터 시장의 중요한 촉진요인 중 하나입니다. 또한, 중소 기업이 디바이스 반입 정책을 채용하는 것도 시장 성장에 긍정적인 영향을 주고 있습니다.
또한 국제통신연합(ITU)에 따르면 2022년에는 세계 인구의 66%에 해당하는 53억명이 인터넷을 이용하였습니다. 인터넷의 보급이 진행되면, 국내외의 무선 라우터 벤더가 신제품을 출시하고 대역폭을 개선해 큰 시장 점유율을 획득할 기회가 창출됩니다.
또한 시스코의 Annual Internet Report에 따르면 2023년 네트워크에 연결된 장치와 연결 수는 2018년 184억에서 300억 가까이 증가하였습니다. 2023년 IoT 장치는 전체 네트워크 연결 장치의 50%(147억)를 차지하였으며 2018년의 33%(61억)에서 증가하였습니다. 인터넷의 IP 트래픽은 2016년 6만 5,942대에서 2021년에는 18만 7,386대로 증가하였습니다.
또한 통계 카운터에 따르면 캐나다에서는 2022년 1월 모바일 트래픽이 전체 웹사이트 트래픽의 38.04% 이상을 차지했으며, 2020년의 40.95%에서 감소하였습니다.
디지털화가 진행되면 이 양은 더욱 늘어날 것으로 예측됩니다.
Wi-Fi 라우터 시장 동향
소매 및 전자상거래가 시장에서 큰 점유율을 차지할 전망
전자상거래(e-commerce)는 인터넷상에서 상품과 서비스를 매매하는 시스템입니다. 온라인 스토어나 플랫폼을 이용해 E-Commerce의 마케팅이나 판매 활동을 실시하고 물류와 주문 처리를 감독하고 있습니다.
전자상거래, 웹 브라우징, 모바일 학습, 기타 온라인 관련 활동에 종사하는 고객이 증가하고 있으며, 보다 빠른 인터넷 액세스 수요가 높아지고 있습니다. 따라서 무선 라우터는 인간의 생존에 불가결한 것이 되었습니다.
GSMA(Groupe Speciale Mobile Association)의 인텔리전스 데이터에 따르면, 2022년 초 싱가포르의 액티브 모바일 접속 수는 870만이었습니다. 2022년 컴퓨터와 통신기기의 온라인 판매는 총 판매액의 47.4%를 차지하였습니다.
운수통신부(MoTC)에 따르면 카타르는 1회 평균 거래액이 264달러로 중동 국가를 리드하고 있습니다.
게다가 카타르에서의 전자상거래의 보급률은 62.1%입니다. 또한, 온라인 쇼핑을 이용하는 사람을 속성별로 보면, 카타르인(22%)이 가장 많고, 다음으로 서구인(17%), 아랍인(19%), 아시아인(20%), 기타(22%) 순입니다. 카타르는 중동 및 북아프리카(MENA) 지역에서 유저 1인당의 연간 평균 E-Commerce 이용액이 가장 크고(GCC와 비교), 온라인 거래 1건당의 평균 금액은 GCC 평균을 웃돌고 있습니다.
Kibo Commerce에 따르면 2022년 2분기 미국에서는 전자상거래 웹사이트 방문 중 2.3%가 구매에 연결되었으며, 영국에서는 온라인 쇼퍼 전환율이 4% 이상으로 상승했습니다. 페이지뷰와 수익에 관해서는 모바일 전자상거래 시장이 급성장하고 있지만, PC를 통한 기존 온라인 쇼핑이 여전히 선두를 유지하고 있습니다. 이러한 온라인 유저의 전환율의 상승은 학생 시장에 긍정적인 영향을 주고 있습니다.
북미가 시장에서 큰 점유율을 차지할 전망
미국은 기술 개발, 비즈니스 디지털화 및 인터넷 사용 측면에서 선진국 중 하나입니다. 속도는 2020년 70.7Mbps에서 2023년에는 109.5Mbps로 증가하였습니다.
미국 정부는 미국의 민간 부문과 협력하면서 태국 4.0을 지원하기 위해 최선을 다하고 있습니다. 미국과 태국은 워크숍을 통해 가정용 Wi-Fi를 고속화할 뿐만 아니라, 첨단 제조업과 산업 혁신의 거점으로서의 태국의 지위를 한층 더 강화할 것으로 예측됩니다.
이 지역의 기업은 시장 점유율을 확대하기 위해 경제적인 가격으로 최신 제품을 출시하고 있습니다. 또한, UHD 스트리밍 등에 신뢰성이 높은 접속성을 제공할 것으로 예상됩니다.
캐나다는 경제적으로 발전한 국가이며, 사람들은 편리한 스마트 디바이스를 구입할 여유가 있습니다. 또한 시스코에 따르면 2023년 캐나다의 인터넷 사용자 수는 3,530만명에 달하였으며, 인터넷 사용자 증가는 Wi-Fi 라우터에 긍정적인 영향을 미치기 때문에 이 나라의 Wi-Fi 라우터 시장 성장으로 이어질 것으로 예상됩니다.
이 나라에서는 저지연 고속 인터넷 서비스에 대한 요구가 높아지고 있으며, 많은 세계 선도 기업들이 이 나라에서 선진적인 Wi-Fi 라우터와 메쉬형 Wi-Fi 라우터를 출시하고 있습니다. 2022년 10월, 구글은 Nest Wi-Fi Pro를 캐나다에서 발매했습니다. 혼잡이 적은 새로운 6GHz 무선 대역을 사용하는 Wi-Fi 6E(E for Extended)는 Wi-Fi 6의 최대 2배의 속도를 제공합니다.
Wi-Fi 라우터 업계 개요
Wi-Fi 라우터 시장에는 시스코 시스템즈, 에릭슨, 화웨이 테크놀로지스, 주니퍼 네트웍스, 알카텔 루센트 엔터프라이즈 등 여러 기업이 존재하며 적당히 통합되어 있습니다. 각 회사는 전략적 파트너십과 제품 개발에 지속적으로 투자하여 시장 점유율을 크게 확대하고 있습니다.
2023년 3월 NETGEAR는 최초의 Wi-Fi 7 지원 라우터인 Nighthawk RS700을 발표했습니다. NETGEAR의 트라이밴드 유닛은 저지연 증강현실(AR)/가상현실(VR) 게임, UHD 줌 통화, 8K 동시 스트리밍 등을 위해 설계되었습니다. RS700은 이전 Nighthawk 라우터를 넘어서는 새로운 타워 모양이며 최대 3,500평방 피트의 360도 커버를 위한 안테나를 내장하도록 설계되어 있습니다.
2022년 11월, 세계 소비자 및 비즈니스용 네트워크 제품을 제공하는 TP-Link는 가정용 및 비즈니스용 Wi-Fi 7 제품 전체 라인을 발표했습니다. TP-Link는 새로운 Wi-Fi 7 라우터, Omada EAP, Deco 제품 및 ISP 시장을 위한 Aginet 제품을 출시하여 모든 사용 상황에 대응합니다. TP-Link의 새로운 HomeShield 3.0은 더욱 안정적이고 스마트한 네트워크 솔루션을 제공합니다. Archer 시리즈의 최고 성능 중 하나로 지속되는 Wi-Fi 7 라우터는 기존에 없던 경험을 가정에 제공합니다. 이번 이벤트에서는 3가지 유형의 Wi-Fi 7 라우터가 발표되었습니다. 그 중에서도 Archer BE900은 쿼드 밴드 24Gbps의 Wi-Fi 7 속도를 가지며 기존의 라우터에서 완전히 개선된 새로운 디자인을 가지고 있습니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
생태계 분석
업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
구매자의 협상력
공급기업의 협상력
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
시장에 대한 COVID-19의 영향 평가
이용 사례
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
인터넷 트래픽 증가와 인터넷 대응 디바이스에 대한 소비자 수요 증가
디지털화에 의한 기업 전체의 대역폭 요건의 급격한 증가
시장 성장 억제요인
네트워크 보안 및 네트워크 관리에 대한 복잡성
모바일 광대역 이용
제6장 시장 세분화
유형별
엣지 라우터
코어 라우터
조직 규모별
중소기업
대기업
최종 사용자 업계별
헬스케어
운송 및 물류
소매 및 E-Commerce
제조업
정부기관
BFSI
기타
지역별
북미
유럽
아시아
호주 및 뉴질랜드
중동 및 아프리카
라틴아메리카
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
Cisco Systems Inc
Ericsson Inc.
Huawei Technologies Co.ltd
Juniper Networks Inc.
Alcatel Lucent Enterprise SAS
ARUBA SPA
Fortinet Inc.
Panasonic Corporation
Broadcom Inc
Extreme Networks Inc.
제8장 투자 분석
제9장 미래 동향
CSM
영문 목차
영문목차
The Wi-Fi Router Market size is estimated at USD 15.05 billion in 2025, and is expected to reach USD 23.94 billion by 2030, at a CAGR of 9.72% during the forecast period (2025-2030).
A growing number of customers are engaging in web browsing, mobile learning, and other online-related activities, driving the demand for faster Internet access. As a result, the wireless router, frequently utilized in laptops, PCs, and tablets, has become essential for human existence. Wireless routers are primarily responsible for the rising need among consumers to stay linked to dependable Internet and for enhancing internet connections in numerous nations.
Key Highlights
A growing number of customers are engaging in e-commerce transactions, web browsing, mobile learning, and other online-related activities, driving the demand for faster Internet access. As a result, the wireless router, frequently utilized in laptops, PCs, and tablets, has become essential for human existence. Wi-Fi routers are mostly responsible for the rising need among consumers to stay linked to dependable Internet and for enhancing Wi-Fi connections in numerous nations.
The increasing use of connected devices in healthcare, education, business, financial services, and other applications is one of the critical drivers of the worldwide wireless router market. Additionally, the market growth is positively impacted by small and medium businesses adopting a bring your device policy. Further, during the projected period, a rise in government initiatives for smart city projects is anticipated to create lucrative opportunities for market expansion.
Further, in 2022, the International Telecommunication Union (ITU) estimates that 5,300 Million people, or 66% of the world's population, will use the Internet. This marks a 24% growth from 2019, with an expected 1.1 billion individuals joining the Internet throughout that time. The advancement in Internet penetration will create opportunities for international and local Wireless router vendors to introduce new products and improve the bandwidth to capture a significant market share.
Moreover, By 2023, there will be close to 30 billion network-connected devices and connections, up from 18.4 billion in 2018, predicts Cisco's Annual Internet Report. By 2023, IoT devices will drive up 50% (14.7 billion) of all networked devices, up from 33% (6.1 billion) in 2018. Further, according to Cisco, the fixed internet IP traffic has increased from 65,942 units in 2016 to 1,87,386 units in 2021. Such a rise in internet traffic will drive the studied market.
Further, according to the stats counter, in Canada, mobile traffic accounted for more than 38.04 % of all website traffic in January 2022, down from 40.95% in 2020. In Canada, desktops and laptops continue to dominate web usage. Such a rise in Internet-connected devices would allow the studied market to grow.
As digitization adaptation increases, this amount will increase even more. Traffic in metro areas has significantly increased as compared to prior years. In recent years, inter-jurisdictional and inter-disciplinary communications interoperability was greatly aided by the fourth generation Long Term Evolution (4G/LTE) mobile broadband networks.
Wi-Fi Router Market Trends
Retail and E-commerce are Expected to Hold Significant Share of the Market
E-commerce (or electronic commerce) is the buying and selling of goods or services on the Internet. It encompasses various data, systems, and tools for online buyers and sellers, including mobile shopping and online payment encryption. Most businesses with an online presence use an online store and/or platform to conduct ecommerce marketing and sales activities and to oversee logistics and fulfillment. Such trends in E-commerce would drive the demand for Wi-Fi routers so that consumers can have access to any online shopping site.
A growing number of customers are engaging in e-commerce transactions, web browsing, mobile learning, and other online-related activities, driving the demand for faster internet access. As a result, the wireless router, frequently utilized in laptops, PCs, and tablets, has become essential for human existence. Wi-Fi routers are mostly responsible for the rising need among consumers to stay linked to dependable Internet and for enhancing Wi-Fi connections in numerous nations.
At the beginning of 2022, Singapore had 8.70 million active mobile connections, according to data from Groupe Speciale Mobile Association (GSMA) Intelligence. Furthermore, mobile connections in Singapore were equivalent to 147% of the total population in January 2022. Such internet penetration in the region will drive the e-commerce market. Furthermore, According to the Singapore Department of Statistics, in 2022, online computer and telecommunications equipment sales accounted for 47.4% of total sales. In comparison, 30% of furniture and household equipment were acquired online. Such a rise in online purchases in the region will significantly create an opportunity for new players to enter the market and for international players to expand their presence in Singapore.
According to the Ministry of Transport and Communications (MoTC), Qatar leads the Middle Eastern countries in terms of the average value of a single transaction at USD 264 per transaction. Moreover, 350 e-commerce companies were operating in the country last year, and 66 more e-commerce companies opened in the next six months, bringing the total to 416 by the end of December last year.
Further, in Qatar, e-commerce penetration is 62.1%. Also, online shoppers by demographics, Qataris (22%), are the most likely to shop online, followed by Westerners (17%), Arabs (19%), Asians (20%), and others (22%). Qatar has the most significant average yearly e-commerce spend per user in the Middle East and Northern Africa (MENA) area (relative to the GCC), and the average value per online transaction is greater than the GCC average.
According to Kibo Commerce, During the second quarter of 2022, 2.3% of visits to e-commerce websites in the United States converted to purchases. In Great Britain, online shopper conversion rates rose to over four percent. Although mobile commerce is catching up regarding page views and revenue, traditional online shopping via PC still holds the top. Such a rise number of online users' conversion rates positively impact the student market.
North America is Expected to Hold Significant Share of the Market
The United States is one of the leading countries in terms of technological development, digitalization of businesses, and internet usage. The requirement of high-speed internet is becoming essential to match the requirement for the country's digital transformation journey. According to Cisco Systems, the average Wi-Fi network connection speed in North America was 109.5 Mbps in 2023, an increase from 70.7 Mbps in 2020. Such huge speed internet would push the players to develop new Wi-Fi routers to support such internet speeds.
The United States government is engaged in assisting Thailand 4.0., as they were collaborating with America's private sectors. In 2022, the United States, the Royal Thai government, and business executives started a workshop to share knowledge on the significance of 6 GHz spectrum allocation and next-generation Wi-Fi technology, which will not only make home Wi-Fi faster but also further solidify Thailand's position as a hub of advanced manufacturing and industry innovation. These partnerships between the country will drive the market for Wi-Fi manufacturers in the USA.
Companies in the region are launching updated products with economical prices to increase their market shares. For example, in May 2022, American router maker Linksys intends to introduce dual-band Wi-Fi 6 routers, including the Hydra 6 and Atlas 6. These routers would offer reliable connectivity for hybrid work, online gaming, 4K UHD streaming, and more because they are designed for speed and performance at a reasonable price.
Canada is an economically developed country for which people can afford smart devices for their convenience, and the number of connected devices has been increasing in the country, fueled by internet penetration. According to Cisco,In addition, by 2023, there will be 35.3 million Internet users in Canada, which shows huge growth potential for the Wi-Fi routers in the country because the growth of Internet users will positively impact the Wi-Fi routers.
The country's need for Internet services with low latency and increasing speed is increasing, and many global players are launching advanced Wi-Fi routers or meshed Wi-Fi routers in the country. For example, in October 2022, Google launched its Nest Wi-Fi Pro with Wi-Fi 6E support in Canada, the company's first router capable of operating in a triband mesh network. On compatible devices, Wi-Fi 6E (E for Extended), which uses the new, less-congested 6 GHz radio band, provides speeds up to two times quicker than Wi-Fi 6.
Wi-Fi Router Industry Overview
The Wi-Fi router market is moderately consolidated with the presence of several players like Cisco Systems Inc, Ericsson Inc., Huawei Technologies Co. Ltd., Juniper Networks Inc., Alcatel Lucent Enterprise, etc. The companies continuously invest in strategic partnerships and product developments to gain substantial market share.
In March 2023, NETGEAR introduced its first Wi-Fi 7-capable router, the Nighthawk RS700 - possibly one of the fastest consumer-grade networking devices capable of a 19 Gbps peak data rate. NETGEAR stated the tri-band unit is designed for low-latency AR(Augmented Reality)/VR (Virtual reality) gaming, UHD Zoom calls, 8k simultaneous streaming, and many more. The RS700 has a new tower-like shape not reminiscent of the last Nighthawk routers, which is designed to house antennas for 360-degree coverage of up to 3,500 square feet.
In November 2022, TP-Link, a global consumer and business networking product provider, released an entire home and business Wi-Fi 7 product line. TP-Link launched new Wi-Fi 7 routers, Omada EAPs, Deco products, and Aginet products for ISP markets to cover all usage scenarios. TP-Link's new HomeShield 3.0 also provides more reliable and smarter network solutions. Continuing as one of the top performances of the Archer series, Wi-Fi 7 routers bring unprecedented experiences to homes. Three Wi-Fi 7 routers were unveiled at the event. Among them, Archer BE900 has quad-band 24 Gbps Wi-Fi 7 speeds and has a brand new design reimagined from previous routers.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Ecosystem Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Buyers
4.3.2 Bargaining Power of Suppliers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitutes
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market
4.5 Use Cases
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growth in Internet Traffic and Increasing Consumer Demand for Internet-enabled Devices
5.1.2 Exponential Increase in the Bandwidth Requirements across Enterprises owing to Digitization
5.2 Market Restraints
5.2.1 Network Security and Complexities Related to Network Management