중국의 FTL(Full-Truck-Load) 시장 : 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
China Full-Truck-Load (FTL) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1692545
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
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한글목차
중국의 FTL(Full-Truck-Load) 시장 규모는 2025년 3,732억 달러로 추계되며, 2030년에는 4,953억 달러에 이르고, 예측기간 중(2025-2030년) CAGR 5.82%로 성장할 것으로 예측됩니다.
시장 성장은 중국의 14차 5년 계획(2021-2025년)에 의해 지원될 것으로 예상됩니다.
중국은 공업제품의 중요한 제조 및 생산국입니다. 중국의 제조업과 공업부문 생산량 증가는 트럭 운송업계가 국내에서 제조품의 적시 배달과 유통을 확보하는데 중요한 역할을 하고 있기 때문에 화물 운송 서비스에 대한 수요를 촉진하고 있습니다. 중국의 제조업 생산은 2022년에도 개발을 유지해 하이테크 제조업과 설비 제조업이 호조한 실적을 기록했습니다.
농어업 및 임업 분야는 성장이 전망되고 있으며, 임업 및 목초산업의 생산액은 2025년까지 약 1조 4,100억 달러에 이를 것으로 추정되고 있습니다.
중국의 풀 트럭 운송(FTL) 시장 동향
제14차 5개년 계획에서 청정에너지 인프라 개발과 운송부문 투자의 중점화가 성장을 견인
2023년 중국의 청정에너지 부문은 이 나라의 경제 확대에 크게 공헌했습니다. 재생 가능 에너지원, 원자력, 에너지 저장, 전기자동차(EV), 철도를 포함한 클린 에너지는 2023년에는 중국의 GDP의 9.0%를 차지해 전년대비 7.2%에서 증가합니다.
제14차 5개년 계획(2021-2025년)에 있어서 중국은 교통망 확대의 목표를 밝혔습니다. 00km, 민간공항을 270이상, 도시지하철을 10,000km, 고속도로를 190,000km, 고수준 내륙수로를 18,500km로 하는 것을 목표로 하고 있습니다.
러시아와 우크라이나 전쟁 중 중국 디젤 가솔린 소매 가격은 역사적인 고수준으로 치솟았습니다.
2023년 중국의 원유 수입량은 2022년 대비 11% 증가한 5억 6,399만 톤, 하루 당 1,128만 배럴이 되었습니다. 2024년 1-2월의 원유 수입량은 전년 동기 대비 5.1% 증가한 8,831만 톤에 이르렀습니다. 이 증가는 먼저 싼 가격으로 원유를 구입한 것에 따릅니다. OPEC+이 감산을 6월 말까지 연장한다고 결정했기 때문에 원유가격은 더욱 상승했습니다.
중국은 최근 세계의 원유가격의 변동에 맞추어 가솔린과 경유의 소매가격을 조정할 예정입니다. 국가의 가솔린과 디젤의 가격은 2024년에 톤당 28달러 상승합니다.
중국 전체 트럭 운송(FTL) 산업 개요
중국의 풀 트럭 운송(FTL) 시장은 단편화되고 있으며, 이 시장의 주요 기업은 Changan Minsheng APLL Logistics, CMA CGM Group(CEVA Logistics 포함), Deppon Logistics, Eastern Air Logistics(EAL), SF Express(KEX-SF)의 5개 기업입니다(알파벳순).
기타 혜택:
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트·지원
목차
제1장 주요 요약과 주요 조사 결과
제2장 보고서 제안
제3장 소개
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
조사 방법
제4장 주요 산업 동향
경제활동별 GDP 분포
경제활동별 GDP 성장률
경제성과 및 프로파일
전자상거래 산업의 동향
제조업의 동향
운수 및 창고업의 GDP
물류 실적
도로의 길이
수출 동향
수입 동향
연료 가격 동향
트럭 운송 비용
유형별 트럭 보유 대수
주요 트럭 공급업체
도로화물 톤수의 동향
도로화물 가격 동향
모달 점유율
인플레이션율
규제 프레임워크
밸류체인과 유통채널 분석
제5장 시장 세분화
최종 사용자 산업
농어업 및 임업
건설업
제조업
석유 및 가스, 광업, 채석업
도소매업
기타
수출처
국내
해외
제6장 경쟁 구도
주요 전략 동향
시장 점유율 분석
기업 상황
기업 프로파일
Changan Minsheng APLL Logistics CO., Ltd.
Changjiu Logistics
CMA CGM Group(including CEVA Logistics)
Deppon Logistics Co., Ltd.
DHL Group
Eastern Air Logistics Co., Ltd.(EAL)
SAIC Motor Corporation Limited
SF Express(KEX-SF)
Shanghai YTO Express(Logistics) Co., Ltd.
SINOTRANS
Yunda Holding Co. Ltd.
제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문
제8장 부록
세계 물류 시장 개요
개요
Porter's Five Forces 분석 프레임워크
세계 밸류체인 분석
시장 역학(시장 성장 촉진요인, 억제요인, 기회)
정보원과 참고문헌
도표 일람
주요 인사이트
데이터 팩
용어집
환율
JHS
영문 목차
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The China Full-Truck-Load (FTL) Market size is estimated at 373.2 billion USD in 2025, and is expected to reach 495.3 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 5.82% during the forecast period (2025-2030).
The growth of the market is expected to be supported by China's 14th Five-Year Plan (2021-2025)
China is a significant manufacturer and producer of industrial goods. China's manufacturing and industrial sector. The rise in production is driving the demand for freight services as the trucking industry plays a significant role in ensuring the timely delivery and distribution of manufactured goods domestically. In 2022, the manufacturing sector's output rose by 3% and reached USD 33.5 trillion. China's manufacturing production sustained its development in 2022, with the high-tech manufacturing and equipment manufacturing sectors posting robust performance. Automobile manufacturing has also been increasing tremendously in China. It is estimated that the new energy vehicles (NEVs) could account for as much as 35% of the Chinese domestic market by 2025.
The agriculture, fishing, and forestry segment is expected to grow, and the output value of the forest and grass industry is estimated to reach about USD 1.41 trillion by 2025. China is also establishing itself as a leader in the international trade of forest and grass products, with the annual import and export value anticipated to reach USD 195 billion by 2025.
China Full-Truck-Load (FTL) Market Trends
Rising focus on developing clean energy infrastructure and transport sector investment under 14th Five-Year Plan driving growth
In 2023, China's clean energy sector significantly contributed to the country's economic expansion. According to Energy and Clean Air (CREA), China's investment in renewable energy infrastructure amounted to USD 890 billion, almost matching global investments in fossil fuel supply for the same year. Clean energy, including renewable energy sources, nuclear power, electricity grids, energy storage, electric vehicles (EVs), and railways, constituted 9.0% of China's GDP in 2023, up from 7.2% YoY. EV production grew by 36% YoY in 2023.
In the 14th Five-Year Plan (2021-2025), China revealed goals for expanding its transportation network. By 2025, high-speed railways will extend to 50,000 kms, up from 38,000 kms in 2020, with 95% of cities with populations above 500,000 covered by 250-km lines. The country aims to increase its railway length to 165,000 kms, civil airports to over 270, subway lines in cities to 10,000 kms, expressways to 190,000 kms, and high-level inland waterways to 18,500 kms by 2025. The primary objective is to achieve integrated development by 2025, emphasizing advancements in the transformation of the transportation system and its contribution to GDP.
China's retail diesel and gasoline prices were soared to historically high levels amid the Russia-Ukraine War
In 2023, China imported 11% more crude oil than in 2022, totaling 563.99 mn metric tons (MMT), or 11.28 mn barrels per day. This surge was due to increased global crude oil prices amid the Russia-Ukraine War, causing fuel prices in China to reach historic highs. In Jan-Feb 2024, crude oil imports rose by 5.1% YoY, reaching 88.31 MMT. This increase was driven by purchasing crude oil at lower prices earlier. Brent futures peaked at USD 97.69 in September 2023, fell to USD 72.29 in December, and rose to USD 84.05 by March 2024. The decision made by the OPEC+ group in March 2024 to extend output cuts until the end of June has further boosted crude prices. This move has raised concerns about global oil demand, as the group is reducing production by nearly 6% of world demand. The recent increase in crude prices may also dampen China's imports starting from H2 2024.
China plans to adjust retail prices for gasoline and diesel to align with recent shifts in global crude oil prices. The price hike reflects a tightening of global supply and a positive forecast for demand. According to NDRC, gasoline and diesel prices in China will increase by USD 28 per ton in 2024. Although there's expectation of declining demand for fuels, oil-based fuels will remain the primary choice until 2035.
China Full-Truck-Load (FTL) Industry Overview
The China Full-Truck-Load (FTL) Market is fragmented, with the major five players in this market being Changan Minsheng APLL Logistics CO., Ltd., CMA CGM Group (including CEVA Logistics), Deppon Logistics Co., Ltd., Eastern Air Logistics Co., Ltd. (EAL) and SF Express (KEX-SF) (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 REPORT OFFERS
3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology
4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 GDP Distribution By Economic Activity
4.2 GDP Growth By Economic Activity
4.3 Economic Performance And Profile
4.3.1 Trends in E-Commerce Industry
4.3.2 Trends in Manufacturing Industry
4.4 Transport And Storage Sector GDP
4.5 Logistics Performance
4.6 Length Of Roads
4.7 Export Trends
4.8 Import Trends
4.9 Fuel Pricing Trends
4.10 Trucking Operational Costs
4.11 Trucking Fleet Size By Type
4.12 Major Truck Suppliers
4.13 Road Freight Tonnage Trends
4.14 Road Freight Pricing Trends
4.15 Modal Share
4.16 Inflation
4.17 Regulatory Framework
4.18 Value Chain & Distribution Channel Analysis
5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)