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플렉스 연료차 시장 규모는 2025년에 1,092억 달러로 추정되고, 2030년에는 1,393억 7,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간(2025-2030년) 중 CAGR 5%를 초과할 것으로 예측됩니다.
플렉스 연료차(FFV) 시장은 다른 자동차 산업만큼 심각한 영향을 받지 않았습니다. 그러나 시장에서의 FFV 선택지는 제한되어 있으며, 각국 정부에 의한 규제를 고려하면 판매 대수는 약간 감소했습니다. 그러나 상황이 완화되고 생활이 정상으로 돌아감에 따라 FFV 시장은 예측 기간 동안 성장할 것으로 예상됩니다.
주행하고 있는 자동차의 대부분은 기존의 화석 연료를 연료로 하고 있어 유해한 배기 가스 배출량 증가로 이어지고 있습니다. 자동차 공해를 억제하기 위해, 복수의 현정부가 IC(내연) 엔진 탑재차의 배기가스 규제를 내세우고 있습니다. 이러한 규제에 의해, 플렉스 연료로 달리는 자동차에 대한 연구의 여지가 퍼지고 있습니다.
시장에서 E10에서 E85 이상까지 다양한 카테고리와 유형의 FFV가 있습니다. 실시된 테스트에 따르면 E85 연료로 주행하는 FFV는 NOx를 23%, CO를 30%, CO2를 4-6% 감소시켰습니다. 테일파이프 배출량 감소, 에탄올 기반 연료의 국내 생산 능력, 천연 발생 화석 연료 사용 제한 등 많은 요인에서 FFV 수요는 예측 기간 동안 증가할 것으로 예상됩니다.
플렉스 연료차 수요는 미국과 중남미에서 크게 성장하고 있습니다. 세계 에탄올의 84% 이상이 미국과 브라질에서 생산되고 있는 것으로 추정되고 있습니다.
플렉스 연료차 시장 동향
엄격한 배기가스 규제 비준이 디젤 연료 유형 부문을 견인
화석연료를 사용하는 모든 유형의 자동차에서 배출되는 배기 가스가 증가하고 대기가 오염되어 있습니다. 대기의 질의 악화는 심각한 호흡기 질환 증가로 이어지고 있습니다. 유럽에서는 NOx, VOC, 미세먼지, PM10 등을 포함한 전체 대기오염의 30% 이상이 자동차에 의한 것입니다.
배기가스를 규제하기 위해 각국의 자동차 당국은 자동차의 테일파이프로부터 NOx, SOx 등의 온실가스 및 기타 유해오염물질이 발생하는 것을 금지하고 있습니다.
예를 들어 유럽에서는 배기가스 규제가 해마다 엄격해지고 있습니다. 규제당국인 유럽환경청(EEA)에 따르면 2005년에 개시된 유로4에서는 NOx 기준이 0.08g/km였으나 2009년에는 0.06g/km로 인하되었고, 그 후에도 경승용차의 NOx 기준은 바뀌지 않았습니다.
마찬가지로 2015년 CO2 배출량은 보통 승용차는 130g/km를 넘는 것이 허용되지 않았습니다. 2020년에는 95G/km로 개정되었습니다. 또, 유럽 위원회는 2025년까지 이 수치를 70g/km까지 인하하는 것을 목표로 하고 있습니다.
배기가스로부터의 온실 효과 가스가 줄어드는 것은 장기적으로는 건강에 큰 영향을 미칠 것으로 예상됩니다. 또한 플렉스 연료는 기존 디젤에 비해 깨끗한 연료이기 때문에 플렉스 연료 시장은 향후 수년간 수요가 증가할 것으로 예상됩니다.
아시아태평양이 현저한 성장을 이룹니다.
현재 아시아태평양의 70% 이상 국가가 자동차를 운행하기 위해 화석 연료의 수입에 의존하고 있습니다. 원유 비용과 정제 비용은 소비자의 연료 비용을 크게 상승시키고 있습니다. 인도나 중국과 같은 신흥 시장에 의해 아시아태평양은 큰 성장이 전망되고 있습니다.
예를 들어 인도에서는 화석 연료의 소비를 억제하고 연료 비용을 낮추기 위해 MoRTH(도로 교통 및 고속도로성)가 에탄올 기반 연료를 국내에 도입하기 위한 다양한 기한을 내세우고 있습니다. 또한 인도는 세계 플렉스 연료 생산량의 2%를 차지하고 있지만, 이는 국가의 요구를 충족시키기에는 불충분합니다. 따라서 에탄올의 국내 생산량은 향후 몇 년간 7,000만 리터에서 1억 5,000만 리터로 증가하는 것이 목표입니다.
운수부는 단계적으로 에탄올 기반의 연료 사용을 확대할 계획입니다. E20은 2025년부터 생산이 시작될 예정입니다. 국내 자동차 업체들도 2023년 4월부터 E10, 2025년 4월부터 E20으로 자동차를 몰기 위한 조사를 확대하라는 통보를 받고 있습니다.
플렉스 연료는 사탕수수 등의 신재생 원료를 사용해 국내에서 제조할 수 있기 때문에 에탄올 혼합 연료는 원연료의 수입량을 줄여, 최종 사용자의 연료비 삭감에 공헌합니다.
에탄올 기반 플렉스 연료의 이용 가능성이 높아짐에 따라 인도는 세계에서 두 번째로 인구가 많은 국가이기 때문에 플렉스 연료차 수요가 크게 늘어날 가능성이 있습니다.
플렉스 연료차 산업 개요
플렉스 연료차 시장은 다양한 진출 기업으로 구성되어 통합 시장을 형성하고 있습니다. 플렉스 연료를 사용하는 다양한 제품과 대체 연료를 찾는 끊임없는 개발로 시장의 주요 기업 상위 5개 기업이 큰 시장 점유율을 차지하고 있습니다. 예를 들어 General Motors는 약 13 차종, Ford 모터는 11개 차종, Stalintis NV는 7 차종을 에탄올 혼합 연료로 달리고 있습니다.
상위 5개사에는 General Motors, Ford 모터, 도요타 자동차, StellantisNV, 혼다기연공업, 현대자동차가 포함됩니다. 기타 진출기업에는 Nissan 자동차, 스바루 주식회사, VolkswagenAG가 포함됩니다.
2023년 8월 인도 연방 장관은 대체 연료의 사용을 촉진하기 위해 BS-VI(Stage-II)로 알려진 세계 최초의 전기 플렉스 연료차를 발표했습니다. 이 주목할만한 차량은 수소, 플렉스 연료, 바이오연료 등 다양한 연료로 주행하여 기존의 연료원에 대한 의존성을 줄이는 것을 목표로 하고 있습니다.
게다가 도요타는 100% 에탄올을 연료로 하는 이 유형의 차로서는 처음이 되는 이노바의 놀라운 신형차를 발표할 예정입니다. 이 혁신적인 자동차는 BS-VI(스테이지 II) 기준에서 세계 최초의 전동 플렉스 연료차라는 시장 기회도 가지고 있습니다. 게다가 40%라는 놀라운 전력을 창출해 에탄올의 실효 가격을 대폭 인하하고 있습니다.
이러한 획기적인 이니셔티브는 보다 깨끗하고 지속 가능한 미래로 향하는 단계이며 보다 깨끗한 에너지 옵션으로의 전환을 보여줍니다. 환경에 대한 배려를 우선하고 이산화탄소 배출량을 줄이려는 이러한 진보를 보는 것은 훌륭한 일입니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
엄격한 배기가스 규제 비준
시장 성장 억제요인
전기자동차 판매 증가가 시장 성장의 억제요인이 될 가능성
Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
소비자의 협상력
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
제5장 시장 세분화
에탄올 혼합 유형별
E10-E25
E25-E85
E85 이상
차종별
승용차
상용차
연료 유형별
가솔린
디젤
지역별
북미
미국
캐나다
기타 북미
유럽
독일
프랑스
스페인
영국
기타 유럽
아시아태평양
중국
인도
한국
일본
기타 아시아태평양
기타
남미
중동 및 아프리카
제6장 경쟁 구도
벤더의 시장 점유율
기업 프로파일
General Motors
Toyota Motor Corporation
Honda Motor Company
Stellantis NV
Ford Motor Company
Hyundai Motor Company
Nissan Motor Company
Subaru Corporation
Volkswagen AG
BMW AG
Volvo Car Corporation
제7장 시장 기회 및 향후 동향
AJY
영문 목차
영문목차
The Flex-fuel Vehicle Market size is estimated at USD 109.20 billion in 2025, and is expected to reach USD 139.37 billion by 2030, at a CAGR of greater than 5% during the forecast period (2025-2030).
The market for flex-fuel vehicles (FFV) was not impacted by the COVID-19 pandemic as severely as other automotive industries. However, with limited options for an FFV in the market, it did witness a slight decline in sales, considering the restrictions imposed by the respective governments. However, with the situation easing and life returning to normalcy, the FFV market is anticipated to grow during the projected period.
Most of the vehicles running are fueled using conventional fossil fuels, which has led to an increase in toxic exhaust gas emissions. To control vehicular pollution, multiple county governments have put forth several emission restrictions for IC (internal combustion) engine-powered vehicles. These restrictions have opened the scope for research on vehicles running on flex fuels.
In the market, there are various categories and types of FFV from E10 to E85 and above. According to the tests conducted, FFVs running on E85 fuel produce 23% less NOx, 30% less CO, and 4-6% lower CO2. Due to numerous factors, including reduced tailpipe emissions, domestic production capabilities of ethanol-based fuels, and limiting the use of naturally occurring fossil fuels, the demand for FFVs is expected to increase during the forecast period.
The demand for flex-fuel vehicles is growing significantly in the United States and the Latin American region. It is estimated that more than 84% of the world's ethanol is produced by the United States and Brazil.
Flex-fuel Vehicle Market Trends
Ratification of Stringent Exhaust Emission Regulations will Diesel Fuel Type Segment
The increase in vehicle exhaust emissions from all types of vehicles using fossil fuels has contaminated the atmosphere. The poor air quality has led to an increase in a plethora of serious respiratory diseases. In Europe, vehicular pollution contributes to over 30% of total air pollution, including NOx, VOCs, PM2.5, PM10, and others.
To bring exhaust emissions under control, country-specific vehicle authorities have barricaded the production of greenhouse gasses like NOx, SOx, and other harmful pollutants from vehicle tailpipes.
For instance, in Europe, exhaust emission norms have become even more strict over the years. According to the regulatory authority European Environmental Agency (EEA), in Euro 4, launched in 2005, the NOx standards were affixed at 0.08g/km, whereas in 2009, it got reduced to 0.06g/km, and it has remained the same for light passenger cars since.
Similarly, for CO2 emissions in 2015, standard passenger cars were not allowed to exceed 130g/km of CO2. In 2020, it was revised to 95g/km. The European Commission also targets to reduce this number to 70g/km by 2025.
The reduced amount of greenhouse gases from the exhaust will have a significant impact on health in the long run. Alongside, this will also allow the flex-fuel market to witness an increase in demand in the upcoming years as it is a clean-burning fuel as compared to conventional diesel.
Asia-Pacific to Witness Significant Growth
More than 70% of the countries in the Asia-Pacific region currently rely upon the import of fossil fuels to run vehicles. The cost of crude oil and its refinement significantly increases the consumer cost of fuel. With emerging markets like India and China, the Asia-Pacific region is expected to witness significant growth.
For instance, in India, to curb the consumption of fossil fuels and tone down fuel costs, MoRTH (Ministry of Road Transport and Highways) has put forward various deadlines to introduce ethanol-based fuel in the country. Additionally, India accounts for 2% of the global flex-fuel production, which is not enough to fulfill the country's requirements. Hence, the domestic production of ethanol is targeted to rise from 70 to 150 million liters in the next few years.
The transport ministry is planning to roll out the use of ethanol-based fuel in phases. E10 production is expected to be in motion from April 2022 and E20 from 2025. Various vehicle manufacturers in the country have also been notified to scale up the research to run vehicles on E10 from April 2023 and E20 from April 2025.
As flex fuels can be manufactured domestically using renewable materials like sugar cane, the ethanol-blended fuel will reduce the quantity of raw fuel imported, helping reduce the fuel cost for end users.
With the increase in the availability of ethanol-based flex-fuel, the demand for flex-fuel vehicles may witness significant growth as India is the world's second-most populated country.
Flex-fuel Vehicle Industry Overview
The flex-fuel vehicle market constitutes various players accounting for a consolidated market. Owing to a wide range of products running on flex fuels and constant developments to find an alternative fuel, the top five players in the market account for a significant market share. For instance, General Motors has about 13 vehicle models, Ford Motor Co. has 11 vehicle models, and Stallintis NV has seven vehicle models running on ethanol blend fuel.
The top five players include General Motors, Ford Motor Co., Toyota Motor Corp., Stellantis NV, Honda Motor Co., and Hyundai Motor Co. Other players include Nissan Motor Company, Subaru Corporation, and Volkswagen AG.
In August 2023, the Union Minister of India has introduced the world's first electric flex-fuel vehicle, known as BS-VI (Stage-II), in an effort to promote the use of alternative fuels. This remarkable car runs on a variety of fuels such as hydrogen, flex-fuel, and biofuel, aiming to reduce our reliance on traditional fuel sources.
Adding to the mix, Toyota is all set to launch an incredible new variant of the Innova, the first of its kind to be powered entirely by 100% ethanol. This innovative car also holds the title of being the world's first electrified flex-fuel vehicle under the BS-VI (Stage-II) standards. Additionally, it generates a remarkable 40% electric power, significantly lowering the effective price of ethanol.
These ground-breaking initiatives are a step towards a greener and more sustainable future, showcasing the shift towards cleaner energy options. It's great to see such advancements that prioritize environmental well-being and strive for a decrease in our carbon footprint.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.1.1 Ratification of Stringent Exhaust Emission Regulations
4.2 Market Restraints
4.2.1 Increase Sales of Electric Vehicle May Restraint the Growth of the Market