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컨테이너 배송 시장 규모는 2025년에 1,196억 5,000만 달러로 추정되고, 2030년에는 1,394억 5,000만 달러에 이를 것으로 예측되고, 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR은 3.11%를 나타낼 전망입니다.
주요 하이라이트
세계의 컨테이너 해운 업계는 홍해의 불안정한 상황에 직면해 있습니다. 그럼에도 불구하고 올해는 대부분의 전문가들에게 많은 기회를 제공할 것입니다. 공급망 전문가들은 전략적으로 무역 경로를 재고하고 회복력과 혁신을 촉진하기 위해 기술을 수용하고 있습니다.
기술 및 계획에 대한 투자가 가장 큰 투자 트렌드로, 응답자의 30%가 이 분야에 자금을 지출한다고 답했습니다.
운송량 증가는 다양한 봉쇄 조치 완화에 따른 글로벌 경제 활동의 회복, 일부 지역에서 지원 패키지로 인한 상품 소비 촉진, 재고 재건을 통한 전자상거래 성장세, 비즈니스 활동의 일반적인 계절적 변화 등에 기인한 것으로 분석됩니다.
기업의 지속가능성 목표와 유럽연합(EU)의 새로운 지역 규제에 대한 관심이 높아지면서 올해를 맞이하는 많은 화주와 운송업체는 지속가능성을 최우선 과제로 삼고 있습니다.
예를 들어, EU의 탄소 국경 조정 메커니즘(CBAM) 법에 따라 모든 EU 수입업체는 특정 제품 생산과 관련된 탄소 배출량을 보고해야 합니다. 또한 1월 1일부터 유럽경제지역(EEA)을 오가는 운송업체는 해상 운송까지 확대된 EU의 새로운 배출권거래제(ETS) 규정의 적용을 받습니다.
많은 해상 운송업체는 이미 2023 IMO 온실가스 전략과 같은 배출 기준을 충족하기 위해 저속 운항을 사용하고 암모니아, 메탄올, 재활용 식용유와 같은 바이오 연료를 도입하는 등 보다 지속 가능한 운송을 위한 진전을 이뤄왔습니다. 그러나 유럽연합의 새로운 요구사항으로 인해 운송업체는 지속 가능성 목표를 달성하기 위해 일정을 조정하거나 할증료를 부과하거나 기타 변경 사항을 적용해야 할 수 있으며, 이는 필연적으로 배송업체에 영향을 미칠 수 있습니다.
컨테이너 배송 시장 동향
하이큐브 컨테이너 부문 증가
* 하이큐브 컨테이너는 20피트 및 40피트 옵션을 포함하여 다양한 길이로 제공됩니다. 하이큐브 컨테이너의 주요 특징은 높이가 높아졌다는 점입니다. 표준 컨테이너는 높이가 8피트 6인치인 반면, 하이큐브 컨테이너는 높이가 9피트 6인치입니다.
* 하이큐브 컨테이너는 추가 수직 공간이 필요할 때 사용합니다. 크기 때문에 표준 높이에 맞지 않는 물품을 운송하거나 화물 부피를 효율적으로 최대화할 때 유용합니다.
하이큐브 컨테이너는 모든 유형의 일반 화물(건화물)에 사용됩니다. 그러나 특히 가볍고 부피가 큰 화물과 최대 2.70m 높이의 초과 화물을 운송하는 데 적합합니다.
하이큐브 컨테이너의 가장 큰 장점은 높이(9피트 6인치)가 높아서 표준 컨테이너보다 더 많은 입방 용량을 제공한다는 점입니다.
컨테이너 생산 통계에 따르면 몇 년 전에는 660만 개 이상의 건화물 컨테이너가 생산되었으나 향후 몇 년 안에 345만 TEU로 감소할 것으로 예상됩니다. 생산량 추세는 여전히 변동하고 있으며, 주로 교체 수요로 인해 증가할 것으로 예상됩니다. 새로운 하이큐브 컨테이너의 평균 가격은 3,000달러에서 7,000달러 사이이며, 중고 컨테이너는 크기에 따라 1,50달러에서 5,000달러 정도에 거래될 수 있습니다.
시장을 독점하는 아시아태평양
중국은 거의 모든 국가와 거래하는 글로벌 상품 공급업체입니다. 중국의 GDP는 해외 무역의 영향을 크게 받습니다.
메이아시아에 따르면, 중국의 3월 수출은 지난해 같은 달에 비해 14.8%라는 놀라운 증가율을 기록하며 감소세를 보이다가 플러스 전환을 이루었습니다.
신화-발트해 국제 해운 센터 발전 지수의 최신판에 따르면 2023년 세계 상위 10위권에는 중국의 해운 중심 도시가 눈에 띄게 많이 포함되었습니다.
일본은 중국과 그리스에 이어 아시아에서 세 번째로 큰 선박 소유 국가입니다.
인도의 모든 주요 항구는 2023년 4월부터 10월까지 4억 6,398만 톤(MT)의 화물 물동량을 처리했습니다. 인도의 주요 항만들은 전년도 4월부터 10월까지 4억 4,650만 톤(MT)의 화물 물동량을 처리했습니다. 인도는 몇 년 전 4,178억 달러의 상품을 수출하여 전년 대비 40% 증가했습니다.
2023년 4-5월 인도에서 처리된 화물은 컨테이너가 3,022만 톤으로 전체의 22.6%를 차지해 가장 많았으며, 모든 상품 중 컨테이너가 가장 높은 비중을 차지했습니다. 그 다음으로는 POL 원유(20.6%), 열탄(15.1%), 기타 원자재(8.2%), 철광석/펠릿(7.1%), POL 제품(6.7%), 기타 석탄(5.7%), 점결탄(4. 6%), LPG/LNG(1.8%), 철강(1.2%), 비료(1.2%), FRM 건조(1.1%), 식용유(1.1%), 기타 광석(1.0%), FRM 액체(0.9%), 시멘트(0.4%), 설탕(0.3%)이 그 뒤를 이었습니다.
컨테이너 배송 산업 개요
컨테이너 운송 시장은 많은 국제 기업이 존재하여 세분화되어 있습니다.
해운 컨테이너 시장의 성장은 선박을 통한 화물 운송에 대한 수요 증가와 무역 연계 협정의 증가에 의해 뒷받침됩니다. 또한 해운 컨테이너 시장의 성장은 운송 및 보관 비용의 변동에 영향을 받습니다. 그럼에도 불구하고 예측 기간 동안 시장의 성장 전망은 운송 자동화로의 계획된 전환 및 해상 안전 표준 강화와 같은 요인에 의해 주도 될 것입니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건
조사 범위
제2장 조사 방법
분석 방법
조사 단계
제3장 주요 요약
제4장 시장 역학과 인사이트
현재의 시장 시나리오
시장 역학
성장 촉진요인
국제 무역량 증가
국가간 무역협정 증가
억제요인
시장에 영향을 미치는 연료비 상승
무역 긴장 증가
기회
시장의 기술 발전
세계무역 확대
밸류체인 및 공급망 분석
산업의 규제와 시책
물류 부문에서의 기술 개발
산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
신규 참가업체의 위협
구매자 및 소비자의 협상력
공급기업의 협상력
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
시장에 대한 COVID-19의 영향
시장의 최종 사용자에 대한 통찰
제5장 시장 세분화
사이즈별
소형 컨테이너
대형 컨테이너
하이큐브 컨테이너
유형별
일반 컨테이너 수송
리퍼 컨테이너 수송
지역별
북미
미국
캐나다
멕시코
기타 북미
유럽
독일
프랑스
영국
이탈리아
기타 유럽
아시아태평양
중국
일본
호주
인도
싱가포르
말레이시아
인도네시아
태국
기타 아시아태평양
중동 및 아프리카
이집트
카타르
사우디아라비아
아랍에미리트(UAE)
남아프리카
기타 중동 및 아프리카
남미
브라질
콜롬비아
기타 남미
제6장 경쟁 구도
시장 집중도 개요
기업 프로파일
AP Moller-Maersk AS
MSC Mediterranean Shipping Company SA
CMA CGM
China COSCO Holdings Company Limited
Hapag-Lloyd
ONE(Ocean Network Express)
Evergreen Line
Wan Hai Lines
Zim
SITC
Zhonggu Logistics Corp.
Antong Holdings(QASC)*
기타 기업
제7장 시장의 미래
제8장 부록
HBR
영문 목차
영문목차
The Container Shipping Market size is estimated at USD 119.65 billion in 2025, and is expected to reach USD 139.45 billion by 2030, at a CAGR of 3.11% during the forecast period (2025-2030).
Key Highlights
The global container shipping industry may be dealing with a volatile situation in the Red Sea. Still, this year should provide plenty of moments for most professionals in space. Supply chain professionals are strategically rethinking trade routes and embracing technology to foster resilience and innovation. While shipping companies are optimistic about the industry's growth, they remain vigilant, recognizing potential disruptions, such as geopolitical tensions.
Investments in technology and planning are the top investment trend, with 30% of respondents saying that is where they spend money. Real-time visibility and tracking (24%), collaboration and connectivity (27%), and process automation (18%) also appeared on the list.
The increase in volumes transported was due to the pick-up in global economic activity following the easing of various lockdown measures, the strong momentum in terms of the consumption of goods encouraged in some locations by support packages, strong e-commerce growth with inventory rebuilding, and the usual seasonal variation in business activity.
A heightened focus on corporate sustainability goals and new regional regulations from the European Union (EU) puts sustainability at the top of mind for many shippers and carriers heading into this year.
For example, under the EU's Carbon Border Adjustment Mechanism (CBAM) law, all EU importers need to report carbon emissions related to the production of certain products. Additionally, starting January 1, carriers shipping to, from, or within the European Economic Area (EEA) are subject to the EU's new Emission Trading System (ETS) regulations, which were expanded to include maritime shipping.
Many ocean carriers have already made progress toward more sustainable shipping, including using slow steaming to meet emissions standards like the 2023 IMO GHG Strategy and introducing biofuels such as ammonia, methanol, and recycled cooking oil. However, the new requirements from the European Union may lead carriers to adjust schedules, implement surcharges, or make other changes to meet their sustainability goals, which would inevitably impact shippers.
Container Shipping Market Trends
Increasing high cube containers segment
* High cube containers are available in various lengths, including 20-foot and 40-foot options. The key feature of high cube containers is the increased height. While a standard container is 8 feet 6 inches high, high cube containers are 9 feet 6 inches tall.
* High cube containers are used when extra vertical space is needed. They are beneficial for transporting goods that may not fit within the standard height due to their dimensions or for maximizing cargo volume efficiently.
High-cube containers are used for all types of general cargo (dry cargo). However, they are particularly suitable for transporting light, voluminous cargoes and overheight cargoes up to a maximum of 2.70 m tall.
The primary advantage of high cube containers is their extra height (9 feet 6 inches), providing more cubic capacity than standard containers. This allows for transporting more significant or taller cargo, offering flexibility in handling various goods.
Statistics on the production of containers show that a few years ago, more than 6.6 million dry freight containers were produced, which will drop to 3.45 million TEU in the next few years. The trend in production is still fluctuating, with expectations of an increase mainly driven by replacement needs. The average cost of a new high cube container can range from USD 3,000 to USD 7,000, while a used unit may be around USD 1,50 to USD 5,000, depending on the size.
Asia-Pacific dominating the market
China is a global supplier of goods, trading with almost every nation. The GDP of the nation is significantly influenced by foreign commerce. Global demand for Chinese commodities (completed items or raw materials) is high. In the first quarter of 2023, China's exports showed a stunning recovery despite experiencing obstacles in international markets.
According to May Asia, China's exports increased by an impressive 14.8% in March compared to the same month last year, marking a positive turn of events after a period of decline.
In the top 10 global rankings for 2023, Chinese shipping center cities are notably represented, according to the most recent edition of the Xinhua-Baltic International Shipping Centre Development Index. Cities like Zhoushan, Hong Kong, Ningbo, and Shanghai were well-represented on this list, highlighting China's increasing importance in the global shipping sector.
Japan is the third-largest ship-owning country in Asia after China and Greece. Asian countries, including Japan, lead in cargo handling performance and have several ports ranked among the top globally for efficiency and connectivity.
All of India's major ports handled 463.98 million tons (MT) of cargo traffic between April and October of 2023. India's major ports handled 446.50 million tons (MT) of cargo traffic between April and October of the previous year. India exported USD 417.8 billion of goods a few years ago, a 40% increase from the prior year. Exports of goods totaled USD 447.46 billion in FY23. The government has implemented several mechanizations, deepened the draft, and implemented quick evacuation policies to increase operational efficiency.
In April-May 2023-24, among all commodities, containers handled the highest cargo of 30.22 million tonnes in India, accounting for 22.6% of the total. Next in line were POL-crude (20.6%), thermal coal (15.1%), other commodities (8.2%), iron ore/pellets (7.1%), POL products (6.7%), other coal (5.7%), coking coal (4.6%), LPG/LNG (1.8%), iron & steel (1.2%), fertilizer (1.2%), FRM dry (1.1%), edible oil (1.1%), other ores (1.0%), FRM liquid (0.9%), cement (0.4%), and sugar (0.3%).
Container Shipping Industry Overview
The container shipping market is fragmented in nature, with the presence of many international companies. The top players in the segment include Maersk, MSC, CMA, COSCO, and Hapag Lloyd. Due to the increased seaborne trade and industrialization worldwide, the global shipping container market is expected to grow steadily.
The growth of the shipping container market is supported by increased demand for cargo transport via ships and a rise in trade-tied agreements. In addition, the growth of the shipping container market is affected by fluctuations in transportation and storage costs. Nevertheless, growth prospects for the market in the forecast period will be driven by factors such as a planned shift towards automation of shipping and increased safety standards at sea.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.1.1 Increasing volume of international trade
4.2.1.2 The rise of trade agreements between nations
4.2.2 Restraints
4.2.2.1 Surge in fuel costs affecting the market
4.2.2.2 Increasing trade tension
4.2.3 Opportunities
4.2.3.1 Technological advancements in the market
4.2.3.2 Expanding global trade
4.3 Value Chain/Supply Chain Analysis
4.4 Industry Policies and Regulations
4.5 Technological Developments in the Logistics Sector
4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis