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증강현실(AR) 디스플레이 시장 규모는 2025년에 28억 2,000만 달러로 추정되고, 2030년에는 187억 4,000만 달러에 달할 것으로 예측되며, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 46.06%를 나타낼 전망입니다.
팬데믹이 시작되면서 소매업, 교육, 의료 분야에서 증강현실 기술의 개발이 촉발되었습니다.
주요 하이라이트
본 조사에 기재된 시장 규모는 게임, 엔터테인먼트, 소매, 의료, 교육, 군사 및 방위, 자동차 및 제조 등과 같은 용도에서 공급업체가 판매한 디스플레이의 가치를 나타냅니다.
코로나19 팬데믹으로 인해 시장에서 연구된 디스플레이에 대한 수요가 급증하면서 XR 기술 채택이 급증했습니다. 예를 들어, 세포라나 얼타와 같은 뷰티 리테일러는 고객이 직접 피부에 화장품을 테스트하는 것을 금지해야 했습니다.
따라서 팬데믹의 영향으로 인한 단기적인 수요 증가로 인해 최종 사용자 환경에서 몰입형 기술의 사용은 향후 몇 년 동안 더욱 증가할 것으로 예상됩니다.
또한, 혼합현실 도입은 눈에 보이는 정보 가용성이 추가적인 이점이 되고 경쟁 우위를 제공하는 다양한 분야에서 탄력을 받고 있습니다. Microsoft는 응용 분야를 확장하기 위해 제품 혁신에 점점 더 집중하고 있습니다. 예를 들어, 2021년 3월에 Microsoft는 미 육군으로부터 219억 달러 규모의 홀로렌즈 2 기반 헤드셋 생산 계약을 수주했습니다. 이러한 발전은 기술 채택에 영향을 미치고 시장에서 연구되는 XR 디스플레이의 필요성을 더욱 촉진할 것으로 예상됩니다.
XR 기술이 직면한 가장 어려운 과제 중 하나는 더 많은 청중, 즉 더 넓은 시장을 교육하는 것과 관련이 있습니다. 현재 애플리케이션(스마트폰, 태블릿, 웨어러블용)은 한 명의 사용자만 사용할 수 있도록 제한되어 있습니다. XR의 접근성을 높이려면 다중 사용자, 일관되고 간소화된 경험을 개발하는 것이 필수적입니다.
향후 몇 년 동안 실시간 렌더링과 인터랙티브 AI, 몰입형 경험의 인기 증가, 5G의 확산은 극장 경험을 변화시키고 XR 디스플레이 시장의 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다. 예를 들어 엔드투엔드 지연 시간(사용자의 머리 움직임과 VR 헤드셋의 디스플레이 변경 사이의 지연 시간)이 매우 길면 사용자는 멀미를 경험할 수 있습니다. 이를 방지하기 위해 VR 시스템은 20밀리초 미만의 지연 시간이 필요하며, 5G는 이를 제공할 수 있습니다. 따라서 5G는 XR 시장의 수요를 뒷받침할 것으로 예상됩니다.
증강현실(AR) 디스플레이 시장 동향
여러 최종 사용자 산업에서 AR 및 VR 채택 증가 추세
AR과 VR의 빠른 도입은 게임 산업을 변화시키고 있으며, XR 디스플레이 시장에 더 많은 기회를 창출하고 있습니다. 기업들은 시장의 관심을 끌기 위해 제품을 빠르게 개발하고 있습니다. 예를 들어, 오큘러스 퀘스트 VR 헤드셋은 VR 사용자가 손가락으로 VR 세계를 조작할 수 있는 손 추적 기능을 추가하여 VR 시스템을 개선했습니다.
제스처 기반 컴퓨팅은 이제 게임, TV, 디바이스, 키오스크, 의료, 3D 조각, 엔지니어링, 의료 전문가, 디자이너, 광고주, 심지어 신체 장애가 있는 사람까지 다양한 분야에서 활용되고 있습니다. 제스처 기반 게임은 기존 게임 콘솔을 넘어 어린이를 위한 교육용 게임에서도 점점 더 많이 채택되고 있습니다. 예를 들어, 매직 터치 수학은 맞춤형 제스처 그림을 사용하여 수학 학습에 초점을 맞춘 최초의 게임입니다. 따라서 제스처 기반 인식은 기존 게임 애플리케이션 외에 다른 애플리케이션에서도 사용할 수 있습니다.
2021년 9월, Audi는 도로 위의 가상현실 엔터테인먼트 홀로라이드를 발표했습니다. 이를 통해 아우디 안에서 가상 세계로의 여행이 가능해졌습니다. 스타트업인 홀로라이드는 자동차를 멀티모달 경험으로 만들기 위해 노력하고 있습니다. 이 새로운 기술은 VR 콘텐츠와 운전의 움직임을 실시간으로 결합하여 아우디의 뒷좌석 승객이 VR 안경을 사용하여 실시간으로 자동차의 주행 움직임에 맞춰 게임, 영화, 프레젠테이션에 몰입하고 가상 콘텐츠를 경험할 수 있도록 합니다.
또한 2021년 9월에는 이스트 런던 대학교(UEL)가 EON Reality와 협력하여 EON-XR 센터를 설립한다고 발표했습니다. 영국의 EON-XR 센터에서는 학생과 강사가 스마트폰, 웹사이트, VR 헤드셋 등 다양한 기기를 통해 AR 및 VR 기반 교육에 접근할 수 있어 관련 시장의 성장과 수요를 견인할 것으로 기대됩니다
북미가 큰 점유율을 차지할 전망
미국 정부가 혁신을 촉진하고 번영을 촉진하기 위해 증강현실 기술을 사용하는 직간접적인 방법을 찾고 있기 때문에 북미 지역은 상당한 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
예를 들어, 미국 국무부 해외서비스연구소는 특정 교육에서 체험형 학습 도구로 VR을 도입했습니다.
이 지역은 첨단 기술 노출과 같은 요인으로 인해 시장을 지배하고 있습니다. 또한 리소스를 쉽게 구할 수 있어 증강현실 기기에 대한 강력한 수요가 창출되었습니다.
Apple부터 Google에 이르기까지 미국의 많은 대기업들이 VR 및 AR 장비 구축에 상당한 투자를 하고 있습니다.
예를 들어, 2022년 6월 Facebook의 모회사인 Meta는 메타버스 기술의 잠재력을 최대한 활용하기 위해 연구 목적으로 4개의 가상현실(VR) 프로토타입 디스플레이를 공개했습니다.
또한 이 지역에는 AR/VR 및 기타 근거리 영상 제품용 고해상도 OLED 마이크로 디스플레이를 제조하는 주요 업체인 eMagin Corporation과 같은 주요 업체들이 많이 있습니다. 이 회사는 2022년 5월 캘리포니아 산호세에서 열린 디스플레이 시장 관련 업계 최대 컨퍼런스 중 하나인 디스플레이 위크 2022에서 dPd 다이렉트 패터닝 OLED 마이크로디스플레이 기술을 포함한 최신 제품 라인 전시회를 개최했습니다.
증강현실(AR) 디스플레이 산업 개요
증강현실(AR) 디스플레이 시장은 주로 국내외 여러 참가기업으로 구성되어 있습니다.시장의 주요 업체로는 Sony Corporation, Samsung Electronics Co., Ltd., Kopin Corporation, Japan Display, Inc. 등이 있습니다. 시장의 기술 발전은 또한 회사에 상당한 경쟁 우위를 제공하고 있으며 시장에서도 여러 파트너십을 목격하고 있습니다.
2022년 6월 : Kopin은 미국의 주요 방위산업체를 위한 새로운 차량용 디스플레이 이미징 시스템 개발 계약을 수주했습니다. 이 새로운 시스템은 극한의 환경에서도 작동할 수 있도록 고휘도, 고해상도, 저전력 강유전체 액정 온 실리콘(FLCOS) 마이크로 디스플레이와 맞춤형 광학 장치를 견고한 맞춤형 하우징에 통합할 것입니다.
2022년 6월 : LG Display는 Apple에 2세대 혼합현실(MR) 기기용 디스플레이를 공급하기 위한 기반을 마련할 계획입니다. LG는 수닉시스템에 증착 장비를 주문하여 마이크로 OLED 패널을 생산할 수 있게 됩니다.
2022년 5월 : 삼성전자가 ISE(Integrated Systems Europe)에서 최첨단 디스플레이 기술인 더 월의 새로운 모델 3종과 함께 마이크로 LED 기술을 출시했습니다. 더 월의 차세대 기술은 모든 비즈니스를 혁신하고 새로운 기회를 창출할 수 있는 이점을 제공할 것입니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
구매자의 협상력
신규 참가업체의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
대체품의 위협
기술 스냅샷
가상현실
증강현실
복합현실
COVID-19에 의한 시장에 대한 영향 평가
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
여러 최종 사용자 산업에서 AR 및 VR 채택 증가
마이크로 LED와 같은 마이크로 디스플레이 전반에 걸친 상당한 기술 발전
시장 성장 억제요인
디스플레이 생산에 관련된 복잡한 제조 공정
증강현실 웨어러블에 사용할 수있는 제한된 콘텐츠
제6장 시장 세분화
디스플레이 유형별
액정 디스플레이(LCD)
유기 발광 다이오드(OLED)
기타 디스플레이 유형
최종 사용자 산업별
게임 및 엔터테인먼트
의료
교육
군 및 방위
자동차 및 제조
소매
기타
지역별
북미
유럽
아시아태평양
기타
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
Sony Corporation
Samsung Electronics Co., Ltd.
Kopin Corporation
Japan Display Inc.
Plessey Company plc
eMagin Corporation
LG Display Co., Ltd.
Lumus, Ltd.
Seiko Epson Corporation
BOE Technology Group Co., Ltd.
Realfiction Holding AB
SA Photonics, Inc.
제8장 투자 분석
제9장 시장 기회와 앞으로의 동향
HBR
영문 목차
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The Extended Reality Display Market size is estimated at USD 2.82 billion in 2025, and is expected to reach USD 18.74 billion by 2030, at a CAGR of 46.06% during the forecast period (2025-2030).
The onset of the pandemic has triggered the development of extended reality technologies in retail, education, and healthcare. However, the use of XR Technologies has always been dominant in the gaming and entertainment industry despite the impact of COVID-19 that accelerated the adoption of XR technologies in other end-user industries. Thus, driving the growth for displays in the extended reality market.
Key Highlights
The market numbers stated in the study indicate the value of displays sold by the vendors across applications such as gaming, entertainment, retail, healthcare, education, military and defense, automotive and manufacturing, and others. The displays used in the market are designed as either direct view panels or microdisplay panels. The AR display panels are designed as see-through and allow users to view the digital data while fully being aware of the physical world around them.
The COVID-19 pandemic resulted in an upsurge in adopting XR technologies that drive the demand for displays studied in the market. For example, beauty retailers such as Sephora and Ulta have to forbid customers from physically testing the beauty products on their skin. Beauty retailers are instead turning to AR to help consumers digitally test products to assist in buying decisions.
Therefore, the use of immersive technology in end-user settings is expected to increase further over the coming years due to the short-term growth in demand augmented by the effects of the pandemic.
Moreover, Mixed reality adoption is gaining momentum in various sectors where information availability at the eyesight becomes an added advantage and gives an edge. Microsoft is increasingly focusing on innovating its offering to expand its application field. For instance, in March 2021, Microsoft won a contract from the US Army to produce headsets based on the HoloLens 2 worth USD 21.9 billion. Such developments are further expected to impact the adoption of the technology and drive the need for XR displays studied in the market.
One of the most difficult challenges faced by the XR technology pertains to educating the wider audience - the broader market. The current applications (for smartphones, tablets, and wearables) are limited to a single user alone. For XR to be more accessible, developing multi-user, uniform, and streamlined experiences is a must. In the current market scenario, the availability of such products is limited, thus acting as a significant challenge to the market's growth.
In the coming years, real-time rendering and interactive AI, the increasing popularity of immersive experiences, and the proliferation of 5G are expected to transform the theatrical experience and boost the growth of the XR display market. For instance, if the end-to-end latency (delay between the user's head movement and the change of the display in a VR headset) is very high, users can experience motion sickness. To avoid it, VR systems need less than 20ms latency, which a 5G can deliver. Thus, 5G is expected to support the demand for the XR market.
Extended Reality Display Market Trends
Rising Adoption of AR and VR Applications Across Multiple End-User Industries
The rapid adoption of AR and VR is transforming the gaming industry, significantly creating more opportunities for the XR display market. Companies are making rapid developments in their products to gain maximum market traction. For instance, the Oculus Quest VR headset improvised its VR system by adding a hand tracking feature, which may enable VR users to use their fingers to manipulate the VR worlds.
Gesture-based computing is now becoming a part of gaming, TVs, devices, kiosks, medical, 3D sculpting, engineering, medical professionals, designers, advertisers, and even people with physical disabilities. Gesture-based gaming has moved beyond traditional gaming consoles and is witnessing increasing adoption in educational games for children. For instance, Magic Touch Math is the first game that focuses on learning mathematics using custom gesture drawings. Thus, gesture-based recognition can also be used in applications apart from traditional gaming applications.
In September 2021, Audi announced the virtual reality entertainment holoride on the road. This makes travel to virtual worlds from within an Audi possible. The startup holoride is working to make car rise a multi-modal experience. This new technology will merge VR content with driving movements in real-time to enable back seat passengers in Audi to dive into games, movies, and presentations and experience virtual content by adapting to the driving movements of the car in real-time using VR glasses.
Further, in September 2021, the University of East London (UEL) announced the launch of an EON-XR Center in partnership with EON Reality. The EON-XR Center in the United Kingdom lets students and lecturers access AR and VR-based training through various devices, including smartphones, websites, and VR headsets.Thus, driving the growth and demand for the market studied. Thus, such developments are expected to further drive the demand for the XR displays studied in the market.
North America is Expected to Hold Significant Share
The North American region is expected to hold a significant market share as the United States Government is finding both direct and indirect ways to use extended reality technology to facilitate innovation and promote prosperity.
For instance, the Foreign Service Institute at the State Department has introduced VR as an experiential learning tool in specific training. Several AR and VR training programs have been implemented in the region to develop local workforces and manage wastewater.
The region is dominating the market due to factors such as high technology exposure. Besides, the easy availability of resources has created a robust demand for extended reality devices. Several regional companies are deploying innovative displays into their AR/VR wearables.
Many large American technology giants, from Apple to Google, are significantly investing in building VR and AR equipment. As the display forms a critical element in such devices, such investments will aid the market's growth.
For instance, in June 2022, Facebook's parent company Meta unveiled four virtual reality (VR) prototype displays for research purposes as the company seeks to achieve the full potential of metaverse technology. The models are expected to deliver visual experiences that closely resemble reality and solve problems such as poor resolution, distorted views, and eye fatigue while making headsets lighter.
The region is also home to many major players, such as eMagin Corporation, a major manufacturer of high-resolution OLED microdisplays for AR/VR and other near-eye imaging products. The company hosted an exhibit of its current product line, including its dPd Direct Patterning OLED Microdisplay Technology, at Display Week 2022, one of the industry's largest conferences devoted to the display market, in San Jose, California, in May 2022.
Extended Reality Display Industry Overview
The Extended Reality Display Market primarily comprises multiple domestic and international players. The competitive rivalry is expected to be high and remain the same during the forecast period among the players. Significant players in the market include Sony Corporation, Samsung Electronics Co., Ltd., Kopin Corporation, Japan Display, Inc., etc. Technological advancements in the market are also bringing considerable competitive advantage to the companies, and the market is also witnessing multiple partnerships.
June 2022 - Kopin was awarded a contract to develop a new in-vehicle display imaging system for a US prime defense contractor. The new system would integrate Kopin's high-brightness, high-resolution, low-power ferroelectric liquid crystal on silicon (FLCOS) microdisplay and custom optic into a heavily ruggedized custom housing to enable operational use in extremely harsh environments.
June 2022 - LG Display is planning the groundwork to potentially supply Apple with displays for its second-generation mixed reality (MR) device. LG will order deposition equipment from Sunic System, allowing the company to produce micro OLED panels.
May 2022 - Samsung Electronics launched Micro LED technology at Integrated Systems Europe (ISE) with three new models of its state-of-the-art display technology, The Wall. The next-generation technology of The Wall would deliver benefits for transforming any business and unlocking new opportunities.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
4.2.5 Threat of Substitutes
4.3 Technology Snapshot
4.3.1 Virtual Reality
4.3.2 Augmented Reality
4.3.3 Mixed Reality
4.4 Assessment on the impact due to COVID-19 on the market
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Rising Adoption of AR and VR Applications Across Multiple End-user Industries
5.1.2 Significant Technological Advancement Across Micros Displays Such as MicroLEDs
5.2 Market Restraints
5.2.1 Complex Manufacturing Process Involved for the Production of Displays
5.2.2 Limited Content Available for the Extended Reality Wearables